Vriend?quote:Op donderdag 23 maart 2017 00:04 schreef Onnoman het volgende:
[..]
tuurlijk vriend.. dit is een vrij land.. zeg maar lekker wat in je opkomt
Wie regelen jouw werk voor je denk je? Wie plannen alles? Wie betalen je salaris?quote:Op donderdag 23 maart 2017 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vriend?
U gotta be mistaking; mijn vrienden wérken voor hun geld, die zitten niet op kantoor.
ik kan altijd nog hoer worden, daar hoef je ook niet voor te studerenquote:Op donderdag 23 maart 2017 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vriend?
U gotta be mistaking; mijn vrienden wérken voor hun geld, die zitten niet op kantoor.
Dit.quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom altijd dat kul-argument dat je MOET vergelijken met dezelfde auto privé rijden.
Bullshit. Punt.
Je moet vergelijken met wat voor jou de opties zijn. Naast de financiële kant zijn er namelijk nog veel meer factoren die een rol spelen. Elk punt heeft daarin voor- en nadelen. Als je weinig om een nieuwe auto geeft, en het meer dan prima vindt om een auto van een paar jaar oud te kopen en daarin te rijden tot die "op" is, moet je daarmee vergelijken.
En als je geen geld hebt voor een auto van een paar jaar oud, moet je vergelijken met een barrel van 1500 euro of private lease.
En dan kan er uit komen dat je voor het zelfde geld als een leaseauto (waar tweedehands geen optie is) ook privé een tweedehands auto kunt kiezen uit een veel ruimer aanbod, die een klasse groter is, comfortabeler rijdt en luxer is uitgerust dan de nieuwe leaseauto.
Je moet simpelweg vergelijken met wat voor jou de reële opties zijn, van die opties de voor- en nadelen op een rijtje zetten. En dan niet alleen financieel, maar zeker ook in praktische zin zoals meer keuzevrijheid, auto niet kwijt zijn als je van baan wisselt, fatsoenlijk motorblok en uitrusting in plaats van een kaal ecohok omdat een aangeklede net niet binnen het leasebudget past, flexibiliteit om bij een mogelijke toekomstige wijzigingen in gezinssamenstelling de auto in te ruilen voor iets groters/kleiners..
En je kunt in je bed blijven liggen zolang je wiltquote:Op donderdag 23 maart 2017 10:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik kan altijd nog hoer worden, daar hoef je ook niet voor te studeren
Voor elk deukje krasje eigen risicoquote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:07 schreef DieselTank het volgende:
Lease
Volgas weg met koude motor
Geen zorgen mbt onderhoudskosten
Banden mogen iets sneller slijten
Altijd gas bij geven op de uitvoegstrook
CC op 140 en met flitsmeister aan 150
Tankpas
Je bent blits met je nieuwe bak
En nee, ik heb geen leasewagen
Leaserijdenquote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:07 schreef DieselTank het volgende:
Lease
Volgas weg met koude motor
Geen zorgen mbt onderhoudskosten
Banden mogen iets sneller slijten
Altijd gas bij geven op de uitvoegstrook
CC op 140 en met flitsmeister aan 150
Tankpas
Je bent blits met je nieuwe bak
En nee, ik heb geen leasewagen
Ligt er ook een beetje aan welke leasemaatschappij.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:59 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Voor elk deukje krasje eigen risico
banden worden alleen vervangen indien minder dan wettelijk minimum (en dan geen keuze)
Bijtelling (zonder bijtelling en standaard reiskostenvergoeding kun je prima jong-tweedehands rijden en geld overhouden)
Bullshit. Ik heb geen eigen risico en van de bijtelling kun je nog niet bijna een jong gebruikte gelijkwaardige auto rijden, zeker als je wat privekilometers maakt.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:59 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Voor elk deukje krasje eigen risico
banden worden alleen vervangen indien minder dan wettelijk minimum (en dan geen keuze)
Bijtelling (zonder bijtelling en standaard reiskostenvergoeding kun je prima jong-tweedehands rijden en geld overhouden)
Houdt je ook rekening mee met restwaarde en dergelijken?? Hoe kan je het eigenlijk vergelijken? heel veel rekenen tochquote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bullshit. Ik heb geen eigen risico en van de bijtelling kun je nog niet bijna een jong gebruikte gelijkwaardige auto rijden, zeker als je wat privekilometers maakt.
Ik heb het uitgerekend voor een doorsnee Passat. Dat kost je prive minimaal 200 euro meer per maand. Vergeet vooral de afschrijving niet.
Maar als je een iets oudere gebruikte auto koopt, dan ben je goedkoper uit dan lease.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:08 schreef leolinedance het volgende:
Bullshit. Ik heb geen eigen risico en van de bijtelling kun je nog niet bijna een jong gebruikte gelijkwaardige auto rijden, zeker als je wat privekilometers maakt.
Ik heb het uitgerekend voor een doorsnee Passat. Dat kost je prive minimaal 200 euro meer per maand. Vergeet vooral de afschrijving niet.
oudere auto's zijn minder schoon vaak, en verbruiken meer brandstof, kans groter dat er iets aan stuk gaat en daarna is het vaak ook geen porumquote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:30 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar als je een iets oudere gebruikte auto koopt, dan ben je goedkoper uit dan lease.
De vraag die je jezelf moet stellen is:" Ga ik prive exact zo'n auto kopen?".
Ik weet zeker dat ik dat niet zou doen. Zou er niet eens over hoeven nadenken.
We hebben 'ouder' nog niet gedefinieerd. Wat vind jij 'ouder'?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:35 schreef Onnoman het volgende:
Oudere auto's zijn minder schoon vaak, en verbruiken meer brandstof, kans groter dat er iets aan stuk gaat
Dat klopt. Ik denk dat mensen anders naar je kijken als je met een 10 jaar oude V70 voor komt rijden in plaats van een nieuwe Dacia.quote:en daarna is het vaak ook geen porum
ford mustangquote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:42 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
We hebben 'ouder' nog niet gedefinieerd. Wat vind jij 'ouder'?
[..]
Dat klopt. Ik denk dat mensen anders naar je kijken als je met een 10 jaar oude V70 voor komt rijden in plaats van een nieuwe Dacia.
Is toch niet zo oud?quote:
Dit. Bovendien hangt de rekensom nogal af welk deel van het maandelijks leasebudget wordt omgezet in extra salaris en/of mobiliteitsvergoeding wanneer je kiest voor eigen vervoer.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:30 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar als je een iets oudere gebruikte auto koopt, dan ben je goedkoper uit dan lease.
De vraag die je jezelf moet stellen is:" Ga ik prive exact zo'n auto kopen?".
Ik weet zeker dat ik dat niet zou doen. Zou er niet eens over hoeven nadenken.
Ligt er maar net aan wat voor auto je least en koopt, hoeveel km's je maakt en wat de voorwaarden van je werkgever zijn. Je moet niet een nieuwe lease Audi A4 gaan vergelijken met een 15 jaar oude VW Polo.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:30 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar als je een iets oudere gebruikte auto koopt, dan ben je goedkoper uit dan lease.
Je kunt het ook omdraaien, lease een auto uit de klasse die je ook privé zou kunnen kopen. Dan ben je nagenoeg altijd goedkoper uit, of je werkgever moet een hele hoge eigen bijdrage vragen.quote:De vraag die je jezelf moet stellen is:" Ga ik prive exact zo'n auto kopen?".
Ik weet zeker dat ik dat niet zou doen. Zou er niet eens over hoeven nadenken.
Uiteraard. Gewoon alle kosten voor een prive auto optellen (verzekering, belasting, pechdienst, brandstof, onderhoud, winterbanden, afschrijving etc.).quote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:19 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Houdt je ook rekening mee met restwaarde en dergelijken?? Hoe kan je het eigenlijk vergelijken? heel veel rekenen toch
Eens. Maar als je die bijvoorbeeld 700euro per maand opmaakt aan een 2e hands auto is je voordeel compleet weg. En dan rijd je een 2e hands auto met alle risico's van dien.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 07:54 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bovendien hangt de rekensom nogal af welk deel van het maandelijks leasebudget wordt omgezet in extra salaris en/of mobiliteitsvergoeding wanneer je kiest voor eigen vervoer.
Alleen de bijtelling kun je amper een 15 jaar oud barrel van rijden. Maar als je werkgever de 500-600 euro die de Passat per maand minimaal kost doorgeeft aan de werknemer, deels belastingvrij, er geen 22% bijtelling betaald hoeft te worden (netto ruim 300 euro per maand voor de werknemer) dan heb je als werknemer onderaan de streep een stijging van je maandelijks budget van 700 euro of meer.
Daar kun je echt wel een leuke jonge tweedehands auto van rijden.
Dat is maar de vraag. In accountmanager achtige functies is een leaseauto vaak verplicht. Zelfs als je deze niet privé rijdt kost deze de werkgever geld.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
Enne als je geen auto vd zaak hebt is je bruto inkomen een stuk hoger
Bij de meesten van mijn kennissen worden er echt wel restricties aan het leasebudget gehangen door hun werkgever. Dus die komen allemaal niet verder dan een of ander dertien-in-een-dozijn doorsnee hok. Da's niks voor mij.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:05 schreef leolinedance het volgende:
Je kunt het ook omdraaien, lease een auto uit de klasse die je ook privé zou kunnen kopen. Dan ben je nagenoeg altijd goedkoper uit, of je werkgever moet een hele hoge eigen bijdrage vragen.
Nogmaals, geld is maar 1 van de factoren.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eens. Maar als je die bijvoorbeeld 700euro per maand opmaakt aan een 2e hands auto is je voordeel compleet weg. En dan rijd je een 2e hands auto met alle risico's van dien.
Zoals eerder gezegd, het is allemaal mogelijk maar waarom zou je het doen? Als je besluit niet te gaan leasen om daarmee geld te besparen moet je een goedkoop barrel gaan rijden (als je werkgever dat toestaat), anders heeft het geen zin.
Veel leaserijders gebruiken de auto hoofdzakelijk voor hun werk. Daarom krijgen ze ook een auto van de zaak. Werkgevers accepteren het lang niet altijd niet als je al je zakelijke ritjes met je prive auto gaat declareren terwijl je een leaseauto had kunnen hebben.quote:Op zondag 26 maart 2017 10:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nogmaals, geld is maar 1 van de factoren.
Als je geen ruk om auto's geeft en graag een moderne auto rijdt met weinig risico, ga dan vooral leasen. Of als je wel wat om auto's geeft en toevallig een werkgever hebt waar je vrije keuze hebt mbt de auto.
Maar meestal is de keuze niet zo groot. Bijvoorbeeld verplicht een A-label eco hok, terwijl je wel graag met je gezin met caravan elk jaar de Alpen of Pyreneeën over wil of een dochter met een paard hebt is geen aanrader.
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoekenquote:Of gewoon iets lekker sportiefs willen rijden wat niet past in het zogenaamd groene imago wat de werkgever wenst.
Dan koop je die toch gewoon privè erbij?quote:Of voor je hobby / hobby van je kinderen een enorme laadruimte willen. Of een 7-zitter wensen (die buiten je leasebudget valt) omdat je samengestelde gezin om het weekend 5 kinderen telt.
Ik zou lekker leasen zonder bijtelling en die sportauto/zeecontainer/whatever prive erbij kopen.quote:En zo kan ik nog 1001 redenen bedenken, los van de kosten onderaan de streep, om geen lease te kiezen.
Ik snap absoluut wat je bedoelt, maar eigenlijk is het te krom voor woorden. Je smaak in auto's zegt toch niets over hoe goed je je werk doet?quote:Op zondag 26 maart 2017 22:35 schreef leolinedance het volgende:
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoeken
Klopt maar het zegt wel iets over de uitstraling van het bedrijf. Wij reden vroeger ook met de prive auto stad en land af. Een collega van mij reed in een 20 jaar oude Corsa met 300k op de tellerquote:Op maandag 27 maart 2017 07:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik snap absoluut wat je bedoelt, maar eigenlijk is het te krom voor woorden. Je smaak in auto's zegt toch niets over hoe goed je je werk doet?
Ik heb eigenlijk bijna nooit dat een klant mijn leaseauto ziet. Je staat vaak toch ergens op een parkeerterrein tussen tig auto's en ontmoet je klant pas binnen. Denk dat het qua representativiteit niet heel veel boeit wat voor auto je rijdt.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoeken
Ook dat hoeft niet per se iets te zeggen. Het zou me geen ruk interesseren of iemand in een oude Corsa aankomt of een nieuwe BMW. Ik vind het veel belangrijker hoe ie z'n werk doet. Hoewel ik ook wel snap dat een beetje representativiteit wel prettig is. Maar daar zegt rijstijl soms meer over dan de auto. Iemand die z'n Polo slowmotion compleet aftrapt op kosten van de baas scoort bij mij meer minpunten die iemand met een 530d die netjes rijdt.quote:Op maandag 27 maart 2017 09:31 schreef leolinedance het volgende:
Klopt maar het zegt wel iets over de uitstraling van het bedrijf. Wij reden vroeger ook met de prive auto stad en land af. Een collega van mij reed in een 20 jaar oude Corsa met 300k op de teller
Als het voor jou belangrijk is om nieuw te rijden wel. Vind je het totaal oninteressant in wat voor auto je rijdt als je maar van A naar B komt kan het een prima afweging zijn om privé de auto te kopen.Ook wanneer je amper privé rijdt.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar doe je dus exact wat ik zeg. Je vergelijkt appels met peren.
zeker, al zou ik het geld hebben dan nog zou ik kiezen voor een audi A3 tov een bmw 2quote:Op vrijdag 31 maart 2017 17:40 schreef Fer het volgende:
Je begrijpt wel dat het prijsverschil in de lease tussen een 214 en eentje die in 6s naar 100 sprint wel flink zal zijn.
Als het verschil bijna 10k is ga je dat ook wel merken in de bijtelling. Zou mij niet verbazen als die A3 je bijna 100 euro extra kost per maand. Al zou ik van dit rijtje ook altijd voor de Audi A3 gaan.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
zeker, al zou ik het geld hebben dan nog zou ik kiezen voor een audi A3 tov een bmw 2
al moet ik zeggen.. mocht het niet om een lease gaan, dan vind ik die ford focus wel enorm aantrekkelijk.. scheelt bijna 10k met een audi a3
denk dat de Audi wel wat comfortabeler is afgeveerd?quote:Op zaterdag 1 april 2017 09:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met zo'n 220i hoef je je ook niet te schamen hoor. Hoe dan ook, je moet zelf de keuze maken. Ik zou me vooral afvragen óf ik wel een leaseauto wil, in jouw geval. Je doet er weinig mee dus het is een leuke secundaire arbeidsvoorwaarde, maar daar betaal je wel elke maand voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |