Nooit in je opgekomen dat mensen een sparringpartner zoeken om de eigen conclusie te kunnen maken?quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan is het topic nutteloos toch? Als dat de conclusie is die je wil, wat maakt het dan uit en maak die keuze gewoon? Ik had in het begin nog het idee dat hij daadwerkelijk wilde weten hoe of wat, maar blijkbaar dus niet. Oke, ook best, dat was dan ook mijn conclusie.
Maar je betaalt ook geen bijtelling meer. Voor pakweg 250 euro per maand kun je privé best wat km's rijden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:52 schreef Fer het volgende:
Als je nu veel zakelijke kilometers maakt en dus een diesel of benzine auto bezit. Zijn de brandstofkosten nog maar 6ct/km en kan je bij veel kilometers aardig geld sparen. Zeker als je een oude afgeschreven bak neemt, zoals SD zijn oude Benz. Let alleen op, je privekilometers krijg je helemaal niets vergoed.
Iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wel als je het salaris vergelijkt met het salaris ZONDER bijtellingsinhouding. Maar, voor die bijtelling rij je dan wel een nieuwe auto, je hoeft geen brandstof te betalen, reparaties zijn jouw probleem niet, afschrijving en onderhoud ook niet.
Je moet appels met appels vergelijken. Want nu neem je die leaseauto niet, dan moet je dus zelf een auto kopen, rijden, onderhouden en afschrijven. Denk je dat dat met die paar 100 euro verschil gaat lukken? Je moet dan rekenen met DEZELFDE auto he, dezelfde hoeveelheid km's. etc. En, een NIEUWE auto he, want lease is ook nieuw (over het algemeen).
Dus, leuk dat jij dan netto meer op je bankrekening krijgt, maar van dat netto bedrag gaan vervolgens wel de kosten voor het aanschaffen + rijden + onderhouden van diezelfde auto vanaf als je die privé rijdt.
Oftewel, je kunt beter een leaseauto rijden. Want het is leuk dat jij een paar 100 euro (?) meer overhoudt per maand als je GEEN leaseauto neemt, maar als jij van de zaak een VW Golf krijgt (ik noem maar wat) dan moet je eerst, wat 23.000 euro op tafel leggen om diezelfde Golf privé te kopen. Daar gaan je paar 100 euro netto.
Je moet niet gaan vergelijken met dat je dan zelf een oud Polootje koopt. want dat is appels met peren vergelijken.
Waarom altijd dat kul-argument dat je MOET vergelijken met dezelfde auto privé rijden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wel als je het salaris vergelijkt met het salaris ZONDER bijtellingsinhouding. Maar, voor die bijtelling rij je dan wel een nieuwe auto, je hoeft geen brandstof te betalen, reparaties zijn jouw probleem niet, afschrijving en onderhoud ook niet.
Je moet appels met appels vergelijken. Want nu neem je die leaseauto niet, dan moet je dus zelf een auto kopen, rijden, onderhouden en afschrijven. Denk je dat dat met die paar 100 euro verschil gaat lukken? Je moet dan rekenen met DEZELFDE auto he, dezelfde hoeveelheid km's. etc. En, een NIEUWE auto he, want lease is ook nieuw (over het algemeen).
Dus, leuk dat jij dan netto meer op je bankrekening krijgt, maar van dat netto bedrag gaan vervolgens wel de kosten voor het aanschaffen + rijden + onderhouden van diezelfde auto vanaf als je die privé rijdt.
Oftewel, je kunt beter een leaseauto rijden. Want het is leuk dat jij een paar 100 euro (?) meer overhoudt per maand als je GEEN leaseauto neemt, maar als jij van de zaak een VW Golf krijgt (ik noem maar wat) dan moet je eerst, wat 23.000 euro op tafel leggen om diezelfde Golf privé te kopen. Daar gaan je paar 100 euro netto.
Je moet niet gaan vergelijken met dat je dan zelf een oud Polootje koopt. want dat is appels met peren vergelijken.
De vrijheid om de auto te pakken zonder verder na te denken over extra kosten is toch wel mooi..quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:50 schreef muhahaha het volgende:
TS, het is ook erg afhankelijk welke auto je kiest. Voor een Seat Ibiza betaal je netto per maand 150 tot 160 euro. Dat bedrag gaat naar de belastingdienst. Ik vind het knap als je goedkoper bent met een eigen auto. Je hebt verzekering, wegenbelasting, afschrijving, onderhoud en brandstofkosten. Red je dat met 150 euro per maand?
deze constructie kende ik idd.. 500 km is wel bizar weinigquote:Op woensdag 22 maart 2017 19:14 schreef Joppy het volgende:
Als je de auto wel voor je werk nodig hebt, maar prive niet gebruikt hoef je geen bijtelling te betalen. Wel een rittenregstratie bijhouden,mag je max 500 km prive per jaar rijden.
ik ben een bescheiden autorijder.. uiteraard zou ik minder de fiets gaan pakken uit luiheidquote:Op woensdag 22 maart 2017 23:10 schreef Randy_S het volgende:
Volgens mij is de enige vraag die nu nog rest, hoeveel privé kilometers rijd TS? Dat zou doorslaggevend kunnen zijn in deze kwestie.
quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:19 schreef lst128 het volgende:
Sowieso voor de lease gaan.
Lekker 50 euro per maand overhouden maar wel in een pauperbrik rijden
Koop je je kleding ook bij de kringloop?
je hoeft niet boos te worden hoorquote:Op woensdag 22 maart 2017 23:43 schreef Sounddragon het volgende:
Long stry short; je overweegt dus een leaseauto die je voor een kippenkutstukkie per dag gaat mishandelen omdat het tof is, en je gaat er ws meer mee rijden priv e als zakelijk, terwijl je makkelijk zonder kunt en kunt fietsen en evt een priveauto rijden waarvan de km if nessecary ook vergeod worden door de baas..
non issue dus eigenlijk: pak de fiets en rijd bij kloteweer met je eigen auto's en schrijf de kms op je urenstaat if so.
quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:40 schreef Onnoman het volgende:
[..]
De vrijheid om de auto te pakken zonder verder na te denken over extra kosten is toch wel mooi..
je hoeft geen geld opzij te zetten mocht de accu het begeven..
dus een lease kent veel voordelen
Ik ben niet boos, ik vind je situatie en motivatie om een leaseauto te pakken belachelijk, mag toch?quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:48 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je hoeft niet boos te worden hoor
heb je extra liefde nodig?
Ik denk er iig nog even over na
tuurlijk vriend.. dit is een vrij land.. zeg maar lekker wat in je opkomtquote:Op woensdag 22 maart 2017 23:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet boos, ik vind je situatie en motivatie om een leaseauto te pakken belachelijk, mag toch?
Ik snap heel de redenatie van een leaseauto niet als je hem niet nodig hebt. je betaalt bijtelling voor het ding terwijl je dat er helemaal niet uit rijdt. Is toch domweg stupide, of ben ik nou debiel?
Vriend?quote:Op donderdag 23 maart 2017 00:04 schreef Onnoman het volgende:
[..]
tuurlijk vriend.. dit is een vrij land.. zeg maar lekker wat in je opkomt
Wie regelen jouw werk voor je denk je? Wie plannen alles? Wie betalen je salaris?quote:Op donderdag 23 maart 2017 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vriend?
U gotta be mistaking; mijn vrienden wérken voor hun geld, die zitten niet op kantoor.
ik kan altijd nog hoer worden, daar hoef je ook niet voor te studerenquote:Op donderdag 23 maart 2017 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vriend?
U gotta be mistaking; mijn vrienden wérken voor hun geld, die zitten niet op kantoor.
Dit.quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom altijd dat kul-argument dat je MOET vergelijken met dezelfde auto privé rijden.
Bullshit. Punt.
Je moet vergelijken met wat voor jou de opties zijn. Naast de financiële kant zijn er namelijk nog veel meer factoren die een rol spelen. Elk punt heeft daarin voor- en nadelen. Als je weinig om een nieuwe auto geeft, en het meer dan prima vindt om een auto van een paar jaar oud te kopen en daarin te rijden tot die "op" is, moet je daarmee vergelijken.
En als je geen geld hebt voor een auto van een paar jaar oud, moet je vergelijken met een barrel van 1500 euro of private lease.
En dan kan er uit komen dat je voor het zelfde geld als een leaseauto (waar tweedehands geen optie is) ook privé een tweedehands auto kunt kiezen uit een veel ruimer aanbod, die een klasse groter is, comfortabeler rijdt en luxer is uitgerust dan de nieuwe leaseauto.
Je moet simpelweg vergelijken met wat voor jou de reële opties zijn, van die opties de voor- en nadelen op een rijtje zetten. En dan niet alleen financieel, maar zeker ook in praktische zin zoals meer keuzevrijheid, auto niet kwijt zijn als je van baan wisselt, fatsoenlijk motorblok en uitrusting in plaats van een kaal ecohok omdat een aangeklede net niet binnen het leasebudget past, flexibiliteit om bij een mogelijke toekomstige wijzigingen in gezinssamenstelling de auto in te ruilen voor iets groters/kleiners..
En je kunt in je bed blijven liggen zolang je wiltquote:Op donderdag 23 maart 2017 10:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik kan altijd nog hoer worden, daar hoef je ook niet voor te studeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |