abonnement Unibet Coolblue
pi_176451611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:29 schreef polariteit het volgende:
Even een flinke kick, mijn vriendin gaan in begin maart een weekje naar Zanzibar. Daar gaan we lekker een weekje in een all-inclusive resort zitten. Heb dit nog nooit gedaan, dus ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Heb er zin in *O*

Aangezien ik geen zin heb om een speciaal topic aan te maken, borduur ik maar voort op dit topic. Als dat niet goed is dan hoor ik het wel :)

Heb wel wat vraagjes:

• Uiteraard willen we wel wat uitstapjes gaan doen. Onder andere naar Stonetown, kan je hier veilig met een spiegelreflex over straat lopen? Ik heb nogal de neiging om op vakantie nogal wat camera-gear mee te slepen om wat betere vakantiekiekjes dan gemiddeld mee naar huis te nemen *O*
Ja. Je zult niet te enige zijn. Wel opletten natuurlijk.
quote:
• Ik wil ook graag rond zonsop- of ondergang eens het strand op voor wat fotografie. Is dit ook veilig te doen op Zanzibar?
Ja
quote:
En hoe zit het met muggen op het strand? Loop ik het risico om helemaal lekgeprikt te worden op het strand, of is het vooral in het bos dat de muggen voorkomen? Malariapillen gaan wsl sowieso mee, maar ik ga het niet opzoeken natuurlijk ~O>
Valt reuze mee.
quote:
• Ik twijfel nogal over de geldzaken. Kan je het beste gewoon wisselen naar shillings, of naar dollars, of gewoon met euro's dokken? En aan hoeveel geld pp zou ik moeten denken voor een weekje?
Wij hadden bijna alles per CC betaald en hadden USD mee voor het geval dat. Ik had aan het begin shillings gepind in Stonetown (je had destijds alleen daar pinautomaten) Op Zanzibar kun je in veel resorts ook met euros terecht. Shillings zijn idd beter voor kleine uitgaves, maar dollars nemen ze ook graag aan.
quote:
• Loop je op het vliegveld nog steeds het risico dat ze gaan bietsen om geld bij de bagageafhandeling of rontgenscanners? Kwam dit soort berichten tegen, maar die zijn al paar jaar oud. Vind dit soort discussies altijd zonde van mijn tijd als ik een vliegtuig moet halen o|O
Hadded daar geen problemen mee.
quote:
• We willen misschien ook een keer gaan snorkelen. Is het dan raadzaam om zelf je snorkelspullen mee te nemen?
Het is daar super mooi om te snorkelen. Als je goede snorkelspullen hebt en je dat makkelijk kunt dragen is dat waarschijnlijk (veel) beter dan wat je ter plekke kunt huren.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176495874
Dank beiden :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:15 schreef Blik het volgende:
Ik ben er eind juni geweest, waar zit je precies?
Oostkant van Zanzibar, iets te zuiden van Pwani Mchangani :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:15 schreef Blik het volgende:
• Je kunt prima met je fototoestel op straat lopen, maar zou altijd voorzichtig zijn. Dat doe je in Amsterdam ook, dus op Zanzibar ook
Tnx. Voorzichtig ben ik sowieso altijd; maar vraag me toch af in hoeverre Amsterdam/Tanzania echt te vergelijken is ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:15 schreef Blik het volgende:
• Geld is een lastig iets, aangezien er maar 1 of 2 pinautomaten zijn op het hele eiland. Ik heb vooraf wat shilling geregeld (makkelijk voor lokale dingen), en diverse zaken al vooruit betaald zoals bijvoorbeeld het duiken. Had verder nog 500 dollar bij volgens mij.
Vooruit boeken van tripjes is misschien wel een goed idee, alleen dan is het spontane wel weg. Ik ga eens bedenken of ik daar zin in heb. Het liefst bepaal ik ter plekke wat ik de volgende dag ga doen :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:15 schreef Blik het volgende:
• Ja, eigen snorkel spullen is wel handig, al kan het zijn dat je het op je resort gratis kan lenen
Check, dan ga ik toch eens achter die spullen aan om te kopen. Heb nu alleen maar een snorkel :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:13 schreef miro86 het volgende:
Wij hadden bijna alles per CC betaald en hadden USD mee voor het geval dat. Ik had aan het begin shillings gepind in Stonetown (je had destijds alleen daar pinautomaten) Op Zanzibar kun je in veel resorts ook met euros terecht. Shillings zijn idd beter voor kleine uitgaves, maar dollars nemen ze ook graag aan.
Ik heb helaas geen dollars in huis, dus dan gaat er wel een stapel euros mee en pin ik in stonetown ook wel wat shillings :)

Als we naar stonetown gaan ga ik het liefst op eigen gelegenheid. Aan wat voor prijzen moet ik dan denken (2 personen) met een taxi vanaf de oostkust? Ik zag dat je ook met dala dala's kan, en dat dat slechts een habbekrats kost. Heb je voor zowel taxi als dala dala vastgestelde tarieven, of moet je een prijs overeenkomen?

Ik wil ook naar het Jozani forest, ben helemaal gek op apen dus wil de red colubus monkey ook graag zien. Zijn die beestjes echt zo mak dat ze vlakbij je komen?

Is het raadzaam om dit forest met een tour te bezoeken, of kan het ook prima op eigen gelegenheid? Ik word er niet helemaal wijs uit of dat je makkelijk op eigen gelegenheid een beetje rond kan struinen, of dat het beter is om dit met een gids te doen... Google levert alleen maar tourorganisaties op :{
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 14 januari 2018 @ 12:29:53 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_176496347
Ik zou wel even dollars regelen, na wat onderzoek ben ik bij https://www.pottchange.com uitgekomen. Kan online en wordt verzekerd verstuurd. Krijgt ook goede reviews en de exchange rate is hier het beste.

Je kunt alles prima daar regelen hoor, genoeg beschikbaarheid. Vervoer is wel een dingetje, want alles gaat daar erg langzaam. Vanuit Nungwi duurde een taxi 1.5-2 uur tot Stonetown. Busjes diren nog een stuk langer. Of je dat handig vind moet je zelf bepalen. Zelfde geldt dus ook voor Jozani Forest.
pi_176504013
Ok tnx voor de link, ga even kijken wat het goedkoopste is :)

Ja dat had ik inderdaad ook al ergens gelezen, dat de reizen niet echt heel snel zijn. Geeft op zich niet, we weten het van te voren dus houden er rekening mee :)

Even een andere (wellicht stomme) vraag: dit wordt de eerste keer dat ik in een all inclusive resort zit, maar is het dan nog wel de bedoeling dat ik fooi achterlaat na het eten. Heb geen idee hoe dat werkt :@

Begrijp ik het trouwens goed dat ze wat stroom betreft dezelfde stekkers gebruiken als in het VK?
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 14 januari 2018 @ 19:22:42 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_176504576
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:02 schreef polariteit het volgende:

Even een andere (wellicht stomme) vraag: dit wordt de eerste keer dat ik in een all inclusive resort zit, maar is het dan nog wel de bedoeling dat ik fooi achterlaat na het eten. Heb geen idee hoe dat werkt :@

Begrijp ik het trouwens goed dat ze wat stroom betreft dezelfde stekkers gebruiken als in het VK?
Nee, fooi geven is niet gebruikelijk volgens mij (ben ook maar 1 keer all-incl. geweest).

Stopcontacten zijn idd a la UK
pi_176559317
ok tnx :)

Hoe meer ik er over zit te lezen/op te zoeken hoe meer zin ik er in krijg. Lijkt me een prachteiland :D *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_176676752
Ik zit nu in lodge in de Serengeti, safari. Volgende week een week chillen op zanzibar. Was er al twee dagen vorige week om mijn overstap te overbruggen. Vriendelijke mensen hoor. _O_

Zijn er echt maar 2 pinautomaten in stone town? Bij toeval er dan eentje gevonden, verder spreekt iedereen de taal van dollars ja. Zelfs de masai in de middle of fucking nowhere in die stronthutten willen mijn dollars :')

[ Bericht 36% gewijzigd door Marsenal op 22-01-2018 17:13:01 ]
-nee-
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:31:51 #33
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_176746392
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 07:28 schreef polariteit het volgende:
ok tnx :)

Hoe meer ik er over zit te lezen/op te zoeken hoe meer zin ik er in krijg. Lijkt me een prachteiland :D *O*
vergeet vooral niet naar pemba island te gaan je kan daar goed duiken en snorkelen :Y
pi_176752753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:31 schreef dvdfreak het volgende:
pemba island
Tnx voor de tip, ziet er goed uit *O*
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:46:02 #35
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_178141326
Ik geef deze nog weer even een schop omhoog.

Ik ben voornemens om in september een dag of 14 richting Zanzibar en Tanzania te gaan.
Er zijn echter een paar dingen waar ik niet echt de juiste info over kan vinden, dus misschien zijn hier mensen die daar een ervaring mee hebben of kennis van hebben;

Bedoeling van mijn reis is om Zanzibar te bezoek en tussendoor een dag of 3/4 een safari te doen in Selous park.

Op Zanzibar zit ik in een hotel/resort aan de oostkust. Nu zijn hier niet veel stadjes bij in de buurt dus hoe zit het daar met eten? Is dat een beetje te doen in het hotel?
Wat zijn de kosten hiervan evenals het drinken?
Kun je in de hotels ook gewoon een rekening op je kamer openen zodat je alles in 1 keer met CC kan betalen? Of dien je steeds direct af te rekenen?

Zelfde een beetje voor Selous park, hoe zit het daar met kosten voor eten en drinken?

En dan nog het gevalletje Malaria, als ik een beetje rond kijk op verschillende sites is heel Zanzibar en Tanzania malaria gebied.
Nu lijkt mij dat voor het vaste land logisch, maar zanzibar aan de ksut lijkt mij toch niet echt malaria gebied. Ik ben totaal geen voorstander van malaria pillen, dus als het even kan wil ik deze reis doen zonder. Een eventuele besmetting zal toch pas bij terug komst in nederland merkbaar zijn en redelijk goed behandebaar zijn.
Daarnaast lees je veel dat zelfs bij het slikken van malaria pillen je nog steeds 80% kans op besmetting hebt. Iemand hier ervaring mee?

Verder zijn overige tips uiteraard welkom.

Greetz RC
The Admirals......1995-2007
pi_178142036
Beetje afhankelijk van je hotel natuurlijk, maar die zijn gewoon ‘verwesterd’, dus je kan er zelfs friet eten als je wil. Of pizza. En alles bij uitchecken afrekenen. :P
Op zanzibar is er vrijwel geen malaria meer. Op het vaste land wel. Pillen worden natuurlijk altijd aangeraden, maar ik ken iemand die er al tien jaar komt, en nog nooit een pil heeft geslikt. :P Ik ben door max 5 muggen geprikt toen ik er in januari was, daar verbaasde ik me nog over. Kan als jij gaat natuurlijk heel anders zijn.

Heb je je safari al ingepland? Je gids/boeker kan je precies vertellen waar en wanneer je eet. Verder moet je sowieso je gids daar over na laten denken. Eten en drinken kost geen hol, drink wel alleen water uit gesealde flesjes, maar da’s logisch.

Verder heb ik niet echt tips ofzo. Ja, het is Afrika, dus iedereen wil wel geld verdienen, je moet twintig keer op een dag ‘nee’ zeggen gevolgd door ‘hakuna matata’.

[ Bericht 12% gewijzigd door Marsenal op 28-03-2018 09:58:44 ]
-nee-
  donderdag 29 maart 2018 @ 08:09:58 #37
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_178164820
Dank voor de info!
The Admirals......1995-2007
pi_178166689
Wij zijn inmiddels alweer 2 weken terug van ons weekje Zanzibar, en ik vond het heerlijk. Prachtig weer, vriendelijke mensen, schitterend hotel en prachtige snorkelplekken vlak voor het hotel. We hebben letterlijk dagenlang in het water gelegen om te snorkelen :)

Enige nadeel vond ik het zeer oncomfortabele vliegtuig van TUI :')
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:41:02 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_178167327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:46 schreef RodenCity het volgende:
Ik geef deze nog weer even een schop omhoog.

Ik ben voornemens om in september een dag of 14 richting Zanzibar en Tanzania te gaan.
Er zijn echter een paar dingen waar ik niet echt de juiste info over kan vinden, dus misschien zijn hier mensen die daar een ervaring mee hebben of kennis van hebben;

Bedoeling van mijn reis is om Zanzibar te bezoek en tussendoor een dag of 3/4 een safari te doen in Selous park.

Op Zanzibar zit ik in een hotel/resort aan de oostkust. Nu zijn hier niet veel stadjes bij in de buurt dus hoe zit het daar met eten? Is dat een beetje te doen in het hotel?
Wat zijn de kosten hiervan evenals het drinken?
Kun je in de hotels ook gewoon een rekening op je kamer openen zodat je alles in 1 keer met CC kan betalen? Of dien je steeds direct af te rekenen?

Zelfde een beetje voor Selous park, hoe zit het daar met kosten voor eten en drinken?

En dan nog het gevalletje Malaria, als ik een beetje rond kijk op verschillende sites is heel Zanzibar en Tanzania malaria gebied.
Nu lijkt mij dat voor het vaste land logisch, maar zanzibar aan de ksut lijkt mij toch niet echt malaria gebied. Ik ben totaal geen voorstander van malaria pillen, dus als het even kan wil ik deze reis doen zonder. Een eventuele besmetting zal toch pas bij terug komst in nederland merkbaar zijn en redelijk goed behandebaar zijn.
Daarnaast lees je veel dat zelfs bij het slikken van malaria pillen je nog steeds 80% kans op besmetting hebt. Iemand hier ervaring mee?

Verder zijn overige tips uiteraard welkom.

Greetz RC
Ik heb ook gekeken naar de optie voor Selous Park, maar het leek me toch een beetje net niet t.o.v. de andere parken die je in Tanzania hebt, helemaal als je het doet vanuit Zanzibar kost het veel tijd en relatief best wel wat geld om daar een paar dagen te zitten. 4 dagen safari vanuit Zanzibar is effectief maar 2 dagen in Selous Park zitten. Is het niet handiger om eerst 1 of 2 parken te bezoeken en daarna naar Zanzibar te reizen? 10 dagen Zanzibar is namelijk best lang, 7 dagen is ook prima

Qua hotel, lijkt me erg afhankelijk van je hotel hoe de kosten zijn en of je alles achteraf kan afrekenen of niet. Bedenk je wel dat je waarschijnlijk een extra fee krijgt op je CC van een paar procent. Ik heb geen ervaring met de kosten, ik zat all-inclusive, maar reken maar gewoon op redelijk Westerse prijzen. Cash geld is nogal een dingetje op Zanzibar. Dus zorg ervoor dat je cash hebt (dollars of lokaal geld).

Malariapillen heb ik niet geslikt op Zanzibar, Ik ben ook niet zo’n voorstander van malariapillen. Maar als ik naar een nationaal park zou gaan zou ik denk ik toch het zekere voor het onzekere nemen en gewoon slikken.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:57:12 #40
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_178169422
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb ook gekeken naar de optie voor Selous Park, maar het leek me toch een beetje net niet t.o.v. de andere parken die je in Tanzania hebt, helemaal als je het doet vanuit Zanzibar kost het veel tijd en relatief best wel wat geld om daar een paar dagen te zitten. 4 dagen safari vanuit Zanzibar is effectief maar 2 dagen in Selous Park zitten. Is het niet handiger om eerst 1 of 2 parken te bezoeken en daarna naar Zanzibar te reizen? 10 dagen Zanzibar is namelijk best lang, 7 dagen is ook prima
Als ik de keuze had is dat idd wel een optie.
De reis die ik echter wil gaan doen is een totaal pakket van, reis dag en 2 dagen Zanzibar zuid oost, 3 dagen Selous park, 5 dagen Zanzibar noord oosten en 2 dagen in Stonetown, snachts naar huis. Dus echt keuze heb ik niet of ik moet alles zelf gaan uitvogelen en boeken.

3 Dagen vasteland hoor ik verschillende verhalen over. De 1 zegt veel te kort, de ander zegt na een paar dagen stof en hitte ben je er wel klaar mee. Zal de eerste keer safari worden dus laat me verassen of het lang of kort is.

Malaria twijfel ik nog tussen, ook gezien het feit de lange duur dat je ze moet nemem en de kans op besmetting als je ze neemt.

Dank voor de info in elk geval ^O^
The Admirals......1995-2007
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')