abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176451611
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:29 schreef polariteit het volgende:
Even een flinke kick, mijn vriendin gaan in begin maart een weekje naar Zanzibar. Daar gaan we lekker een weekje in een all-inclusive resort zitten. Heb dit nog nooit gedaan, dus ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Heb er zin in *O*

Aangezien ik geen zin heb om een speciaal topic aan te maken, borduur ik maar voort op dit topic. Als dat niet goed is dan hoor ik het wel :)

Heb wel wat vraagjes:

• Uiteraard willen we wel wat uitstapjes gaan doen. Onder andere naar Stonetown, kan je hier veilig met een spiegelreflex over straat lopen? Ik heb nogal de neiging om op vakantie nogal wat camera-gear mee te slepen om wat betere vakantiekiekjes dan gemiddeld mee naar huis te nemen *O*
Ja. Je zult niet te enige zijn. Wel opletten natuurlijk.
quote:
• Ik wil ook graag rond zonsop- of ondergang eens het strand op voor wat fotografie. Is dit ook veilig te doen op Zanzibar?
Ja
quote:
En hoe zit het met muggen op het strand? Loop ik het risico om helemaal lekgeprikt te worden op het strand, of is het vooral in het bos dat de muggen voorkomen? Malariapillen gaan wsl sowieso mee, maar ik ga het niet opzoeken natuurlijk ~O>
Valt reuze mee.
quote:
• Ik twijfel nogal over de geldzaken. Kan je het beste gewoon wisselen naar shillings, of naar dollars, of gewoon met euro's dokken? En aan hoeveel geld pp zou ik moeten denken voor een weekje?
Wij hadden bijna alles per CC betaald en hadden USD mee voor het geval dat. Ik had aan het begin shillings gepind in Stonetown (je had destijds alleen daar pinautomaten) Op Zanzibar kun je in veel resorts ook met euros terecht. Shillings zijn idd beter voor kleine uitgaves, maar dollars nemen ze ook graag aan.
quote:
• Loop je op het vliegveld nog steeds het risico dat ze gaan bietsen om geld bij de bagageafhandeling of rontgenscanners? Kwam dit soort berichten tegen, maar die zijn al paar jaar oud. Vind dit soort discussies altijd zonde van mijn tijd als ik een vliegtuig moet halen o|O
Hadded daar geen problemen mee.
quote:
• We willen misschien ook een keer gaan snorkelen. Is het dan raadzaam om zelf je snorkelspullen mee te nemen?
Het is daar super mooi om te snorkelen. Als je goede snorkelspullen hebt en je dat makkelijk kunt dragen is dat waarschijnlijk (veel) beter dan wat je ter plekke kunt huren.
2016: MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF IST CGK JOG LBJ DPS SIN IST
pi_176495874
Dank beiden :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:15 schreef Blik het volgende:
Ik ben er eind juni geweest, waar zit je precies?
Oostkant van Zanzibar, iets te zuiden van Pwani Mchangani :)

quote:
• Je kunt prima met je fototoestel op straat lopen, maar zou altijd voorzichtig zijn. Dat doe je in Amsterdam ook, dus op Zanzibar ook
Tnx. Voorzichtig ben ik sowieso altijd; maar vraag me toch af in hoeverre Amsterdam/Tanzania echt te vergelijken is ;)

quote:
• Geld is een lastig iets, aangezien er maar 1 of 2 pinautomaten zijn op het hele eiland. Ik heb vooraf wat shilling geregeld (makkelijk voor lokale dingen), en diverse zaken al vooruit betaald zoals bijvoorbeeld het duiken. Had verder nog 500 dollar bij volgens mij.
Vooruit boeken van tripjes is misschien wel een goed idee, alleen dan is het spontane wel weg. Ik ga eens bedenken of ik daar zin in heb. Het liefst bepaal ik ter plekke wat ik de volgende dag ga doen :D

quote:
• Ja, eigen snorkel spullen is wel handig, al kan het zijn dat je het op je resort gratis kan lenen
Check, dan ga ik toch eens achter die spullen aan om te kopen. Heb nu alleen maar een snorkel :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:13 schreef miro86 het volgende:
Wij hadden bijna alles per CC betaald en hadden USD mee voor het geval dat. Ik had aan het begin shillings gepind in Stonetown (je had destijds alleen daar pinautomaten) Op Zanzibar kun je in veel resorts ook met euros terecht. Shillings zijn idd beter voor kleine uitgaves, maar dollars nemen ze ook graag aan.
Ik heb helaas geen dollars in huis, dus dan gaat er wel een stapel euros mee en pin ik in stonetown ook wel wat shillings :)

Als we naar stonetown gaan ga ik het liefst op eigen gelegenheid. Aan wat voor prijzen moet ik dan denken (2 personen) met een taxi vanaf de oostkust? Ik zag dat je ook met dala dala's kan, en dat dat slechts een habbekrats kost. Heb je voor zowel taxi als dala dala vastgestelde tarieven, of moet je een prijs overeenkomen?

Ik wil ook naar het Jozani forest, ben helemaal gek op apen dus wil de red colubus monkey ook graag zien. Zijn die beestjes echt zo mak dat ze vlakbij je komen?

Is het raadzaam om dit forest met een tour te bezoeken, of kan het ook prima op eigen gelegenheid? Ik word er niet helemaal wijs uit of dat je makkelijk op eigen gelegenheid een beetje rond kan struinen, of dat het beter is om dit met een gids te doen... Google levert alleen maar tourorganisaties op :{
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 14 januari 2018 @ 12:29:53 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_176496347
Ik zou wel even dollars regelen, na wat onderzoek ben ik bij https://www.pottchange.com uitgekomen. Kan online en wordt verzekerd verstuurd. Krijgt ook goede reviews en de exchange rate is hier het beste.

Je kunt alles prima daar regelen hoor, genoeg beschikbaarheid. Vervoer is wel een dingetje, want alles gaat daar erg langzaam. Vanuit Nungwi duurde een taxi 1.5-2 uur tot Stonetown. Busjes diren nog een stuk langer. Of je dat handig vind moet je zelf bepalen. Zelfde geldt dus ook voor Jozani Forest.
pi_176504013
registreer om deze reclame te verbergen
Ok tnx voor de link, ga even kijken wat het goedkoopste is :)

Ja dat had ik inderdaad ook al ergens gelezen, dat de reizen niet echt heel snel zijn. Geeft op zich niet, we weten het van te voren dus houden er rekening mee :)

Even een andere (wellicht stomme) vraag: dit wordt de eerste keer dat ik in een all inclusive resort zit, maar is het dan nog wel de bedoeling dat ik fooi achterlaat na het eten. Heb geen idee hoe dat werkt :@

Begrijp ik het trouwens goed dat ze wat stroom betreft dezelfde stekkers gebruiken als in het VK?
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 14 januari 2018 @ 19:22:42 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_176504576
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:02 schreef polariteit het volgende:

Even een andere (wellicht stomme) vraag: dit wordt de eerste keer dat ik in een all inclusive resort zit, maar is het dan nog wel de bedoeling dat ik fooi achterlaat na het eten. Heb geen idee hoe dat werkt :@

Begrijp ik het trouwens goed dat ze wat stroom betreft dezelfde stekkers gebruiken als in het VK?
Nee, fooi geven is niet gebruikelijk volgens mij (ben ook maar 1 keer all-incl. geweest).

Stopcontacten zijn idd a la UK
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')