abonnement Unibet Coolblue
pi_169696553



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)







Baudet/Hiddema is Batman/Alfred

[ Bericht 2% gewijzigd door KingRoland op 22-03-2017 23:36:10 ]
pi_169696622
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gaat in mijn ogen wel redelijk ver in fanboyism alleen.
klopt, maar daar kan ik nu nog wel om lachen :P

Als ze echt groter worden niet meer denk ik, want ik ben het met veel punten totaal niet eens :D
nee, jij dan!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:18:15 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169696733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gaat in mijn ogen wel redelijk ver in fanboyism alleen.
Zure pruim...

Mooi juist dat zo iemand voor wat opschudding zorgt. Jesse Klaver doet hetzelfde, daar hoor je niemand over. En nee, ik zeg niet dat dat iets slechts is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169696766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

klopt, maar daar kan ik nu nog wel om lachen :P

Als ze echt groter worden niet meer denk ik, want ik ben het met veel punten totaal niet eens :D
Op de een of andere manier trekken politici als Baudet en Wilders stemmers aan die politiek als een soort voetbalwedstrijd beschouwen. Ze hebben een favoriet team (partij) gekozen en vinden alles wat daar gebeurt of wat daar gezegd wordt fan-tas-tisch. Als je hetzelfde fanboygedrag zou zien bij andere partijen (stel je voor dat Fylax D66'er is en op school de hele dag alle blikken van Pechtold zou proberen te imiteren, of stel je voor dat de users hier PvdA-aanhangers zouden zijn en aan de lopende band filmpjes van Asscher delen om vervolgens hard te juichen en hem volledig op te hemelen), dan zouden dezelfde mensen het waarschijnlijk eng vinden. Iets in mij zegt dat er nogal wat hypocrisie schuilgaat in de gemiddelde FvD'er. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 22-03-2017 12:45:25 ]
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:22:43 #5
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169696825
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Op de een of andere manier trekken politici als Baudet en Wilders stemmers aan die politiek als een soort voetbalwedstrijd beschouwen. Ze hebben een favoriet team (partij) gekozen en vinden alles wat daar gebeurt of wat daar gezegd wordt fan-tas-tisch. Als je hetzelfde fanboygedrag zou zien bij andere partijen (stel je voor dat Fylax D66'er is en op school de hele dag alle blikken van Pechtold zou proberen te imiteren, of stel je voor dat de users hier PvdA-aanhangers zouden zijn en aan de lopende band filmpjes van Asscher delen om vervolgens hard te juichen en hem volledig op te hemelen), dan zouden dezelfde mensen het waarschijnlijk eng vinden. Iets in mij zegt dat er nogal wat hypocrisie schuilgaat in de gemiddelde FvD'er. Uiteraard niet voor iedereen.
Een beetje hetzelfde gedrag wat je ook ziet bij Trumpfans op het internet. Zal wel een manier van identiteitsvorming zijn.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_169696835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zure pruim...

Mooi juist dat zo iemand voor wat opschudding zorgt. Jesse Klaver doet hetzelfde, daar hoor je niemand over. En nee, ik zeg niet dat dat iets slechts is.
Eerlijk gezegd vertoon je wel een van de belangrijkste kenmerken van fanboyism door me direct aan te vallen wanneer ik een mening geef die je niet bevalt. Houd daar svp eens mee op, ik doe het zelf ook niet.

Overigens hoef ik me ook niet aangesproken te voelen, want die hele Klaver-act heb ik uitgebreid gekritiseerd op Fok.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:24:04 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169696848
Wat voor een deel te wijten is aan die felle tegenstanders natuurlijk. Gematigde voorstanders worden zo steeds standvaster en gaan hier ook steeds verder in, zie de inmiddels ondergedoken Anne-Fleur.

Mij hoor je ook niet Klaver op alles wat ie zegt belachelijk maken, ik respecteer gewoon de mening van anderen, hoe belachelijk ie ook is. Hetzelfde zou de GL-aanhang ook eens moeten doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169696866
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een beetje hetzelfde gedrag wat je ook ziet bij Trumpfans op het internet. Zal wel een manier van identiteitsvorming zijn.
Kritiek kan daarin per definitie nooit een rol spelen en dat is wel zorgwekkend.
pi_169696885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor een deel te wijten is aan die felle tegenstanders natuurlijk. Gematigde voorstanders worden zo steeds standvaster en gaan hier ook steeds verder in, zie de inmiddels ondergedoken Anne-Fleur.

Mij hoor je ook niet Klaver op alles wat ie zegt belachelijk maken, ik respecteer gewoon de mening van anderen, hoe belachelijk ie ook is. Hetzelfde zou de GL-aanhang ook eens moeten doen.
Al gedraagt iemand met wie ik het oneens ben zich in mijn ogen nog zo idioot, ik zal me niet tot hetzelfde niveau verlagen. Dat is natuurlijk ook gewoon een optie. ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:27:52 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169696927
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Al gedraagt iemand met wie ik het oneens ben zich in mijn ogen nog zo idioot, ik zal me niet tot hetzelfde niveau verlagen. Dat is natuurlijk ook gewoon een optie. ;)
Ik ben ook blij dat er mensen gewoon normaal kunnen reageren. Helaas hebben sommigen nog steeds niet door dat zij keihard bijdragen aan de polarisatie. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik nu standpunten feller verdedig dan eerst, en ik ben het echt niet meer eens geworden in de tussentijd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:30:17 #11
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169696976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:


Mij hoor je ook niet Klaver op alles wat ie zegt belachelijk maken, ik respecteer gewoon de mening van anderen, hoe belachelijk ie ook is. Hetzelfde zou de GL-aanhang ook eens moeten doen.
Respecteert, of tolereert? Wezenlijk verschil. De felheid waarmee men reageert op kritiek richting Baudet vind ik persoonlijk vrij zorgelijk. Het komt op mij heel erg over alsof je het feit accepteert dat aanhangers van GroenLinks een safespace hebben waar ze hun mening kunnen hebben, en je dit zelf nu ook eist voor jouw mening.

Dat is mijn inziens niet iemand anders zijn mening respecteren, maar er juist afstand van nemen zodat je het maar niet hoeft te horen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_169697007
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een beetje hetzelfde gedrag wat je ook ziet bij Trumpfans op het internet. Zal wel een manier van identiteitsvorming zijn.
Ah, aldus degene die maanden met een Hillary avatar rondliep.
pi_169697033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zure pruim...

Mooi juist dat zo iemand voor wat opschudding zorgt. Jesse Klaver doet hetzelfde, daar hoor je niemand over. En nee, ik zeg niet dat dat iets slechts is.
Zeg je nu dat er geen kritiek op Klaver is? :D :'( :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169697044
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben ook blij dat er mensen gewoon normaal kunnen reageren. Helaas hebben sommigen nog steeds niet door dat zij keihard bijdragen aan de polarisatie. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik nu standpunten feller verdedig dan eerst, en ik ben het echt niet meer eens geworden in de tussentijd.
Tof dat je het in elk geval herkent en toegeeft. Maar kijk voor de aardigheid in de topics van andere politieke partijen. Enkel in het PVV-topic wordt de grote leider zo fel en agressief verdedigd als hier. Het kan allemaal best iets redelijker en genuanceerder. Het is een discussieforum, geen voetbalwedstrijd. Zoals het nu telkens gaat is het niet bepaald reclame voor het FvD.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:36:36 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169697118
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Respecteert, of tolereert? Wezenlijk verschil. De felheid waarmee men reageert op kritiek richting Baudet vind ik persoonlijk vrij zorgelijk. Het komt op mij heel erg over alsof je het feit accepteert dat aanhangers van GroenLinks een safespace hebben waar ze hun mening kunnen hebben, en je dit zelf nu ook eist voor jouw mening.

Dat is mijn inziens niet iemand anders zijn mening respecteren, maar er juist afstand van nemen zodat je het maar niet hoeft te horen.
Ik loop niet weg voor tegenstand en ga graag de discussie aan, maar er lopen mensen rond die echt veel te ver gaan en vaak met niks dan onzin en valse beschuldigingen strooien. Uiteindelijk ben ik zulke figuren ook wel zat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:39:57 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169697168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:
Gematigde voorstanders worden zo steeds standvaster en gaan hier ook steeds verder in, zie de inmiddels ondergedoken Anne-Fleur.
Ik hoop dat je deze zin gewoon verkeerd geformuleerd hebt. Want je suggereert nu dat Anne-Fleur moest onderduiken vanwege de "gematigde voorstanders"?

Dat zou wel heel erg zorgelijk zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:43:31 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169697228
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik hoop dat je deze zin gewoon verkeerd geformuleerd hebt. Want je suggereert nu dat Anne-Fleur moest onderduiken vanwege de "gematigde voorstanders"?

Dat zou wel heel erg zorgelijk zijn.
Dat waren uiteraard geen gematigde FvD-stemmers, maar PVV-tokkies die verder in het nauw worden gedreven. Ik vind het natuurlijk wel erg dat het nodig is, maar heb ook wel een 'je vroeg er wel om'-gevoel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169697238
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik hoop dat je deze zin gewoon verkeerd geformuleerd hebt. Want je suggereert nu dat Anne-Fleur moest onderduiken vanwege de "gematigde voorstanders"?

Dat zou wel heel erg zorgelijk zijn.
_O- lol
pi_169697280
Bijzonder is wel de FvD eigenlijk voor iedereen goed is. Meer democratie zorgt ervoor dat je meer invloed kunt uitoefenen op het gevoerde beleid. Je hoeft het dus helemaal niet met bepaalde standpunten van FvD eens te zijn.
Opmerkelijk wel dat er blijkbaar aardig wat mensen tegen meer inspraak zijn.
pi_169697305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:46 schreef sol1taire het volgende:
Bijzonder is wel de FvD eigenlijk voor iedereen goed is. Meer democratie zorgt ervoor dat je meer invloed kunt uitoefenen op het gevoerde beleid. Je hoeft het dus helemaal niet met bepaalde standpunten van FvD eens te zijn.
Opmerkelijk wel dat er blijkbaar aardig wat mensen tegen meer inspraak zijn.
Ze willen uit de EU en zijn daarmee slecht voor elke Nederlander. De rest van de standpunten zijn overwegend wel oke.
pi_169697313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor een deel te wijten is aan die felle tegenstanders natuurlijk. Gematigde voorstanders worden zo steeds standvaster en gaan hier ook steeds verder in, zie de inmiddels ondergedoken Anne-Fleur.

Mij hoor je ook niet Klaver op alles wat ie zegt belachelijk maken, ik respecteer gewoon de mening van anderen, hoe belachelijk ie ook is. Hetzelfde zou de GL-aanhang ook eens moeten doen.
Hoe relateer jij je constante stroom van persoonlijke aanvallen met de gedachte dat je andere meningen respecteert? Zo komt het immers niet echt over. Iedereen met inhoudelijke kritiek op Baudet, de FvD of haar stemmers kan een stortregen aan persoonlijk geneuzel verwachten en zelden of nooit een inhoudelijke repliek.

Dat lijkt toch stiekem wel heel erg op fanboygedrag...
pi_169697404
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ze willen uit de EU en zijn daarmee slecht voor elke Nederlander. De rest van de standpunten zijn overwegend wel oke.
Dat is een mening en geen onderbouwd feit en je gaat hier weer voorbij aan het feit dat FvD zulke thema's wil voorleggen aan de bevolking.
Zeg nou zelf, het is toch wel heel treurig dat een verzoek om een parlementaire enquette naar de invoering van de euro afgewezen is. Bang voor de uitkomst?
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:52:38 #23
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169697412
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik loop niet weg voor tegenstand en ga graag de discussie aan, maar er lopen mensen rond die echt veel te ver gaan en vaak met niks dan onzin en valse beschuldigingen strooien. Uiteindelijk ben ik zulke figuren ook wel zat.
Ja, en in essentie is er met die gedachtegang niks mis. Probleem is dat je dan iedereen die het niet met je eens is kunt wegzetten als figuren die de discussie niet waard zijn. Mensen die "veel te ver" gaan is namelijk sterk voor interpretatie vatbaar (wat is "te ver"?). En dan krijg je de situatie dat je jezelf in een veilig coconnetje kunt hullen en tegelijkertijd tegen jezelf zegt dat je O zo openstaat voor andere meningen.

Wat zijn derhalve jouw maatstaven dat iemand te ver gaat in een discussie, en niet meer voor rede vatbaar is?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_169697426
Iemand gaat te ver als diegene met onwaarheden komt :)
(she/her)
pi_169697427
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik loop niet weg voor tegenstand en ga graag de discussie aan, maar er lopen mensen rond die echt veel te ver gaan en vaak met niks dan onzin en valse beschuldigingen strooien. Uiteindelijk ben ik zulke figuren ook wel zat.
Je kiest hier al maanden vrij consequent voor de persoonlijke aanval. En dan maakt het weinig uit wie de kritiek levert. Heb je vele personen direct aan zien vallen omdat ze een mening verkondigden die je niet aanstond...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')