abonnement Unibet Coolblue
pi_169708538
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:53 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

article over die trumpaanhanger?
Die gast heeft een tijdje op mijn opleiding gezeten ja _O-
Flesje bier
pi_169709827
Ik had ook af kunnen studeren nu maar heb gekozen om voor mezelf te beginnen zonder hbo diploma en daardoor ben ik nu regelmatig overspannen en word ik dagelijks wakker met last van m'n rug. Oja, verdien er ook nog eens geen reet mee.
Dus even doorzetten, je inzet word beloond.
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:31:40 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_169709967
Afstuderen: Een onderzoek doen waar niemand, al helemaal het bedrijf niet, eigenlijk behoefte aan heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_169710558
Afstuderen :'( ;(
pi_169710584
Vrouwen die afstuderen :') TS wat studeer je met je kleine hoofd?
pi_169712508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:31 schreef MichaelScott het volgende:
Afstuderen: Een onderzoek doen waar niemand, al helemaal het bedrijf niet, eigenlijk behoefte aan heeft.
Echt, hoor. _O- En maar proberen zowel het bedrijf als school tevreden te houden. :r
Protège moi de mes désirs.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 22:57:03 #57
206731 Mortaxx
Doomer
pi_169712657
quote:
8s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:40 schreef vera166 het volgende:
Hoi,

Sinds februari ben ik begonnen met afstuderen (of hoe je het ook maar wilt noemen op het hbo). Ik ben zo lui :'( het einde van mijn opleiding is eindelijk in zicht maar juist hiervoor heb ik precies nul motivatie.

Afgelopen 3,5 jaar ben ik prima doorgekomen, P in een jaar gehaald, meeste tentamens ook in een keer (boven verwachting :') ). Maar dit afstuderen valt me een stuk zwaarder en ik moet opeens dingen doen waar ik nog niet van gehoord heb :?. Er is maar één periode aandacht besteed aan onderzoek doen (dit was in de P-fase dus het eerste jaar, en de eerste periode!!!), nu wordt er van me verwacht dat ik onderzoek ga doen en dat het ook allemaal methodologisch goed in elkaar zit.

Ik ben me er allang van bewust dat ik WO niet zou aankunnen, maar nu moet ik alsnog shit doen waar het WO onder andere op toegespitst is :r .

Klacht: lui zijn, niet slim genoeg zijn, vooral lui zijn, stress maar er niets aan doen, nog meer lui zijn, FOK leidt me af :'(
Je kunt altijd bij mij terecht als je vragen hebt over onderzoeksmethoden enzo :)
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  donderdag 23 maart 2017 @ 08:42:12 #58
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_169716240
Helaas wordt er niet zoveel tijd besteed aan onderzoeksmethodiek. Dat kan opbreken in een afstudeertraject. Maar goed, een hbo-scriptie hoeft niet baanbrekend te zijn. Goed de verwachtingen bespreken met je begeleider en zelf het initiatief nemen.

Uiteindelijk studeert bijna iedereen af.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 23 maart 2017 @ 08:45:00 #59
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_169716270
Ik hoop dat je het niet haalt, in de goot beland en verslaafd raakt!


Doeg!!!!!!


:B
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_169717141
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 08:45 schreef Rozevla het volgende:
Ik hoop dat je het niet haalt, in de goot beland en verslaafd raakt!


Doeg!!!!!!


:B
En dan zelf niet met d/dt overweg kunnen :') mbo'er gespot
Flesje bier
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:50:01 #61
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_169717158
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:49 schreef Gezicht het volgende:

[..]

En dan zelf niet met d/dt overweg kunnen :') mbo'er gespot
Klopt, mbo en lekker veel geld
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_169718063
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zit in dezelfde fase en ben er helemaal klaar mee. Met de aod, met de stageplek, met school, gewoon met het leven. :(
Heb vandaag ook niks gedaan daar. Kan me niet concentreren. :'(
Ik dacht ook echt dat ik de enige was die nooit wat deed en mijn uren niet nuttig besteed maar het is kennelijk wel veelvoorkomend :'( :') Sad. En dan 's avonds denken 'oke ik ga Netflixen' maar dan dus super gestresst Netflix kijken met steeds in je hoofd 'fuuuuck nog zoveel te doen' en dan maar meer chips eten :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:18 schreef Chai het volgende:
Moet je iets doen met statistiek?
Ja en nee :'( Die term wordt niet echt gebruikt hier. Of niet tegen mij want ik word er bleek van :') .

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:15 schreef Gezicht het volgende:
Terechte klacht, gr. van een medeafstudeerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle sterkte gewenst :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:14 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb ook alles keurig gedaan tot de scriptie kwam :') vooral in de zomerperiode.

Welke richting zit TS? Economisch, technisch of industrieel of sociaal of of of
International business & languages. Ik zou het een economische richting noemen maar echt passend vind ik dat nou ook weer niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:09 schreef Bananenpap het volgende:
Verschrikkelijk vond ik dat afstuderen. Begeleiders die alles maar half lezen en telkens met van die onzinnige opmerkingen komen waardoor de helft van je scriptie verkracht wordt. En dan vervolgens zeiken dat de structuur heel raar is opgebouwd. :') Al die onderzoeksmethoden waar je gewoon geen reet aan hebt in het echte leven.
Ook zooo herkenbaar!!! "Vera dit en dit moet je nog nader uitleggen..."

Maar het staat op de volgende pagina!!! :(

"Oke maar toch beter uitleggen".

Ok.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:58 schreef GrumpyCat het volgende:
Herkenbaar dit. Ben ook wel klaar met de steekproef, SWOT-analyses en coderingen
Terechte klacht!!!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:43 schreef ririrrrr het volgende:

[..]

opleiding?
International business & languages (komt neer op Spaans, Duits en Engels en export uitgesplitst in verschillende vakken).

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:
afstuderen is geen kennistest maar een test om te kijken hoe goed je schaapje kan spelen

tip: doe niet wat je denkt dat het beste resultaat oplevert maar doe wat de assessor wil horen
Workin on it! Maar zelfs dan moet je nog van alles ondernemen :') :D

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:56 schreef Roces18 het volgende:
afstuderen is inderdaad zwaar kut en voor de ene studie 10x moeilijker dan de andere.
gewoon doorheen knallen en ja en amen zeggen op alles
Terechte klacht :(
pi_169718101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:31 schreef MichaelScott het volgende:
Afstuderen: Een onderzoek doen waar niemand, al helemaal het bedrijf niet, eigenlijk behoefte aan heeft.
Hier heb ik dan ook een soort van klacht over ingediend. Het zoeken van een stageplaats was al echt een drama, alle bedrijven willen meewerkstagiairs want goedkope arbeidskrachten. En ik verbeeld me ook echt niet dat er echt iets gedaan gaat worden met mijn 'onderzoek' :') Als ze daar zoveel behoefte aan hebben zouden ze het wel laten doen door een echte werknemer die meer kennis van zaken heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:28 schreef KREEFTx het volgende:
Ik had ook af kunnen studeren nu maar heb gekozen om voor mezelf te beginnen zonder hbo diploma en daardoor ben ik nu regelmatig overspannen en word ik dagelijks wakker met last van m'n rug. Oja, verdien er ook nog eens geen reet mee.
Dus even doorzetten, je inzet word beloond.
Dat zal ik onthouden :D ...

quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:14 schreef SonicVolcano het volgende:
Mooi is dat. Een onderzoek doen, maar wel allemaal volgens hun regels e.d. :')
Het is jammer dat je met dat soort dingen niet meer vrijheid krijgt.
Ook een terechte klacht!!
pi_169718111
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je kunt altijd bij mij terecht als je vragen hebt over onderzoeksmethoden enzo :)
r u serious? Had behulpzaamheid niet verwacht van fokkers maar de reacties in dit topic zijn overwegend aardig
pi_169718140
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 08:45 schreef Rozevla het volgende:
Ik hoop dat je het niet haalt, in de goot beland en verslaafd raakt!

Doeg!!!!!!

:B
O+ :D !!! Prima stok achter de deur om me vandaag toch in te zetten

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 08:42 schreef Geelman het volgende:
Helaas wordt er niet zoveel tijd besteed aan onderzoeksmethodiek. Dat kan opbreken in een afstudeertraject. Maar goed, een hbo-scriptie hoeft niet baanbrekend te zijn. Goed de verwachtingen bespreken met je begeleider en zelf het initiatief nemen.

Uiteindelijk studeert bijna iedereen af.
Dat is waar. Het lijkt me een stuk waardevoller op een uni... En dat is altijd mijn doel geweest maar dit gedoe met hbo-afstuderen heeft me alle moed ontnomen überhaupt ooit een stap in een universiteit te zetten :')
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 11:05:07 #66
460494 naoomx
pi_169718447
Oké, ik ben helaas nog lang niet toe aan een afstudeerding, maar ik kan je wel wat zeggen.


Creëer ten eerste een vaste studieplek voor jezelf (indien je dat nog niet gedaan hebt). Het liefst op een beetje een groot bureau zodat de fles water en gezonde (!) snacks erbij kunnen.

Maak dan een weekschema voor jezelf. Zet hierin eerst zo'n beetje je hele weekleven neer: stage, sport, studie blabla (idk wat je allemaal doet). Een vaste stapavond erbij enzo.
Zet dan je studieuren erin. Het liefst is dit zo consequent mogelijk per dag. Dus zoveel mogelijk hetzelfde aantal uren per dag, op dezelfde tijden elke dag & géén "rustdagen".

Je kunt ook beloningen inplannen voor jezelf als je x dag(en) je schema gevolgd hebt.


Als het met motivatie niet lukt, probeer het dan met automatisme.


Je kunt overigens ook bepaalde websites (tijdelijk) blokkeren voor jezelf met apps als Cold Turkey en programma's als SelfControl.


Succes! :)
pi_169718508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef naoomx het volgende:
Oké, ik ben helaas nog lang niet toe aan een afstudeerding, maar ik kan je wel wat zeggen.

Creëer ten eerste een vaste studieplek voor jezelf (indien je dat nog niet gedaan hebt). Het liefst op een beetje een groot bureau zodat de fles water en gezonde (!) snacks erbij kunnen.

Maak dan een weekschema voor jezelf. Zet hierin eerst zo'n beetje je hele weekleven neer: stage, sport, studie blabla (idk wat je allemaal doet). Een vaste stapavond erbij enzo.
Zet dan je studieuren erin. Het liefst is dit zo consequent mogelijk per dag. Dus zoveel mogelijk hetzelfde aantal uren per dag, op dezelfde tijden elke dag & géén "rustdagen".

Je kunt ook beloningen inplannen voor jezelf als je x dag(en) je schema gevolgd hebt.

Als het met motivatie niet lukt, probeer het dan met automatisme.

Je kunt overigens ook bepaalde websites (tijdelijk) blokkeren voor jezelf met apps als Cold Turkey en programma's als SelfControl.

Succes! :)
Zo naïef. :')
pi_169718565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef naoomx het volgende:
Oké, ik ben helaas nog lang niet toe aan een afstudeerding, maar ik kan je wel wat zeggen.


Creëer ten eerste een vaste studieplek voor jezelf (indien je dat nog niet gedaan hebt). Het liefst op een beetje een groot bureau zodat de fles water en gezonde (!) snacks erbij kunnen.

Maak dan een weekschema voor jezelf. Zet hierin eerst zo'n beetje je hele weekleven neer: stage, sport, studie blabla (idk wat je allemaal doet). Een vaste stapavond erbij enzo.
Zet dan je studieuren erin. Het liefst is dit zo consequent mogelijk per dag. Dus zoveel mogelijk hetzelfde aantal uren per dag, op dezelfde tijden elke dag & géén "rustdagen".

Je kunt ook beloningen inplannen voor jezelf als je x dag(en) je schema gevolgd hebt.


Als het met motivatie niet lukt, probeer het dan met automatisme.


Je kunt overigens ook bepaalde websites (tijdelijk) blokkeren voor jezelf met apps als Cold Turkey en programma's als SelfControl.


Succes! :)
_O-
Protège moi de mes désirs.
pi_169718649
TS doet vrijetijdsmanagement :')
pi_169718855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef naoomx het volgende:
Oké, ik ben helaas nog lang niet toe aan een afstudeerding, maar ik kan je wel wat zeggen.

Creëer ten eerste een vaste studieplek voor jezelf (indien je dat nog niet gedaan hebt). Het liefst op een beetje een groot bureau zodat de fles water en gezonde (!) snacks erbij kunnen.

Maak dan een weekschema voor jezelf. Zet hierin eerst zo'n beetje je hele weekleven neer: stage, sport, studie blabla (idk wat je allemaal doet). Een vaste stapavond erbij enzo.
Zet dan je studieuren erin. Het liefst is dit zo consequent mogelijk per dag. Dus zoveel mogelijk hetzelfde aantal uren per dag, op dezelfde tijden elke dag & géén "rustdagen".

Je kunt ook beloningen inplannen voor jezelf als je x dag(en) je schema gevolgd hebt.

Als het met motivatie niet lukt, probeer het dan met automatisme.

Je kunt overigens ook bepaalde websites (tijdelijk) blokkeren voor jezelf met apps als Cold Turkey en programma's als SelfControl.

Succes! :)
jij past goed thuis op het hbo zo te zien
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:02:36 #71
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169719469
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef naoomx het volgende:
Oké, ik ben helaas nog lang niet toe aan een afstudeerding, maar ik kan je wel wat zeggen.

Creëer ten eerste een vaste studieplek voor jezelf (indien je dat nog niet gedaan hebt). Het liefst op een beetje een groot bureau zodat de fles water en gezonde (!) snacks erbij kunnen.

Maak dan een weekschema voor jezelf. Zet hierin eerst zo'n beetje je hele weekleven neer: stage, sport, studie blabla (idk wat je allemaal doet). Een vaste stapavond erbij enzo.
Zet dan je studieuren erin. Het liefst is dit zo consequent mogelijk per dag. Dus zoveel mogelijk hetzelfde aantal uren per dag, op dezelfde tijden elke dag & géén "rustdagen".

Je kunt ook beloningen inplannen voor jezelf als je x dag(en) je schema gevolgd hebt.

Als het met motivatie niet lukt, probeer het dan met automatisme.

Je kunt overigens ook bepaalde websites (tijdelijk) blokkeren voor jezelf met apps als Cold Turkey en programma's als SelfControl.

Succes! :)
Mensen die zelf het tranendal van afstuderen nog niet ervaren hebben en wel met tips komen. :')
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 23 maart 2017 @ 12:10:10 #72
206731 Mortaxx
Doomer
pi_169719620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef naoomx het volgende:
Oké, ik ben helaas nog lang niet toe aan een afstudeerding, maar ik kan je wel wat zeggen.


Creëer ten eerste een vaste studieplek voor jezelf (indien je dat nog niet gedaan hebt). Het liefst op een beetje een groot bureau zodat de fles water en gezonde (!) snacks erbij kunnen.

Maak dan een weekschema voor jezelf. Zet hierin eerst zo'n beetje je hele weekleven neer: stage, sport, studie blabla (idk wat je allemaal doet). Een vaste stapavond erbij enzo.
Zet dan je studieuren erin. Het liefst is dit zo consequent mogelijk per dag. Dus zoveel mogelijk hetzelfde aantal uren per dag, op dezelfde tijden elke dag & géén "rustdagen".

Je kunt ook beloningen inplannen voor jezelf als je x dag(en) je schema gevolgd hebt.


Als het met motivatie niet lukt, probeer het dan met automatisme.


Je kunt overigens ook bepaalde websites (tijdelijk) blokkeren voor jezelf met apps als Cold Turkey en programma's als SelfControl.


Succes! :)
tering wat een hoop bullshit

Je gaat in de ub zitten en gaat aan de slag. Regelmatig een pauze inlassen voor een koffie
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_169720755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef naoomx het volgende:
Oké, ik ben helaas nog lang niet toe aan een afstudeerding, maar ik kan je wel wat zeggen.


Creëer ten eerste een vaste studieplek voor jezelf (indien je dat nog niet gedaan hebt). Het liefst op een beetje een groot bureau zodat de fles water en gezonde (!) snacks erbij kunnen.

Maak dan een weekschema voor jezelf. Zet hierin eerst zo'n beetje je hele weekleven neer: stage, sport, studie blabla (idk wat je allemaal doet). Een vaste stapavond erbij enzo.
Zet dan je studieuren erin. Het liefst is dit zo consequent mogelijk per dag. Dus zoveel mogelijk hetzelfde aantal uren per dag, op dezelfde tijden elke dag & géén "rustdagen".

Je kunt ook beloningen inplannen voor jezelf als je x dag(en) je schema gevolgd hebt.


Als het met motivatie niet lukt, probeer het dan met automatisme.


Je kunt overigens ook bepaalde websites (tijdelijk) blokkeren voor jezelf met apps als Cold Turkey en programma's als SelfControl.


Succes! :)
Oh. Jij bent er zo eentje. Want gewoon een schop onder je eigen hol geven is te makkelijk he?
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 14:46:45 #74
460494 naoomx
pi_169722501
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:02 schreef Nobu het volgende:

[..]

Mensen die zelf het tranendal van afstuderen nog niet ervaren hebben en wel met tips komen. :')
Ik heb gemerkt dat studeren, studeren blijft, of je nou op groep 6 van de basisschool, de vierde klas van de middelbare of op de universiteit zit.

Wordt het moeilijker? Jazeker. Maar bvb achter je computer zitten en een verslag schrijven, blijft puntje bij paaltje dezelfde soort handelingen uitvoeren sinds m'n eerste werkstukje in groep 4 (?). En wat voor jou de beste methode is om vier uur leren door te komen (en nee, hiermee bedoel ik niet blokken), zal voor jou waarschijnlijk ook de beste manier zijn om vierhonderd leeruren door te komen.

Over het afstuderen kan ik geen tips geven, maar over hoe je het beste een lang studeertraject kan doorkomen wél imo.


quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:17 schreef MAHL het volgende:

[..]

Oh. Jij bent er zo eentje. Want gewoon een schop onder je eigen hol geven is te makkelijk he?
Omdat ik tips geef om haar te helpen makkelijker door te gaan ipv simpelweg te zeggen dat ze moet "doorzetten", ben ík degene die overkomt alsof een schop onder je hol geven makkelijk is? :')

(Niet dat de mensen, die zeggen dat TS door moet zetten, zo overkomen hoor. Ze doen dan echter meer dan ikzelf imo.)

EDIT: sorry, had de "te" even niet gelezen.

Dat verandert het verhaal dus..

Tja, ik dacht van, als dat voor TS niet werkt weetje. Jezelf "een schop onder je hol geven" is in theorie heel makkelijk, maar in de praktijk zijn de meeste mensen gewoon uitstellers, zijn we niet geprogrammeerd om naar de lange termijn toe te werken. En dan mag je toch wel wat hulpmiddelen gebruiken zodat je jezelf er (later) makkelijker toe zet?

[ Bericht 9% gewijzigd door naoomx op 23-03-2017 14:52:32 ]
pi_169725976
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:45 schreef vera166 het volgende:

[..]

r u serious? Had behulpzaamheid niet verwacht van fokkers maar de reacties in dit topic zijn overwegend aardig
Hij wil gewoon in je broekje kruipen hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')