abonnement Unibet Coolblue
pi_169693294
En dan vooral tijdens spitsuur. :(

Doodziek word ik van het volk wat 50 rijd waar je 80 mag, 80 rijd waar je 120 mag, of totaal geen situatie kan inschatten en overal de rem voor gebruikt ipv. 2 meter vooruit te kijken en mee te gaan in het verkeer.

Waarom krijgen bestuurders een boete bij het overtreden van de snelheidslimiet met 5km per uur, omdat dit gevaarlijk is, maar een fossiel wat met 60-70 de snelweg komt ingevoegd is dan geen gevaar? Waarom worden mensen die een rijtje auto's aanvoeren met 50km per uur waar je 80 mag niet van de weg gehaald?

Tijdens de rijles heb ik geleerd vaart te maken als ik invoeg, mijn snelheid aan te passen, en toch blijven mensen lekker 80 rijden waarna je levensgevaarlijke capriolen moet uithalen om te kunnen invoegen. Ook heb ik geleerd bij het naderen van een kruispunt of rotonde al overzicht te houden op het kruispunt of rotonde om door te kunnen rijden en niet onnodig te remmen, tegenwoordig komen mensen aan bij een rotonde waar je 400meter van te voren al perfect zicht op hebt en toch altijd in de rem en vanuit stilstand die rotonde oprijden.

Op de snelweg zijn er dagelijks wel momenten dat je soms 40/50 rijd, of even helemaal stilstaat omdat er weer zo'n fossiel besluit om met 85 een vrachtwagen in te halen en die linkerbaan op knalt. Als je dan de mogelijkheid hebt om een stuk vooruit te kijken, zie je 30 auto's voor je één auto de linkerbaan aanvoeren met een belachelijke lage snelheid om even 2/3 vrachtwagens in te halen. Daarbij zie ik geregeld vrachtwagens het inhaalverbod aan de laars lappen (veelal buitenlandse chauffeurs), waarbij zelfs enkele keren een agent achter gezeten heeft in de auto, maar niemand pakt ze aan.

En dan vraag ik mij af welke snuggere idioot het verzonnen heeft dat tijdens de spits tractoren, speciaal vervoer, veegwagens of vuilniswagens (die al beginnen met het ophalen van de vuilnis) de weg op mogen? Het is al druk genoeg op de weg en dan rijden er nog voertuigen op de weg die de doorgang alleen maar belemmeren.

Voor de mensen die zich niet in dit verhaal herkennen en van mening zijn dat ik onzin verkondig, raad ik aan om eens tijdens het rijden in de spiegel te kijken, grote kans dat jij juist het treintje auto's aanvoert omdat jij ervoor kiest 30km onder de toegestane snelheid te rijden.
  Forum Admin woensdag 22 maart 2017 @ 08:43:59 #2
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169693337
Geen last van. Grgr vanuit de trein
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169693370
Terechte klacht. _O_ Sloom gedoe in het verkeer. :r
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169693519
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:43 schreef Pharkus het volgende:
Geen last van. Grgr vanuit de trein
Ik moet 10 min rijden met de auto om bij het dichtstbijzijnde treinstation te komen, die rijd dan naar een andere stad waarna ik moet overstappen. In totaliteit ben ik anderhalf uur onderweg met de trein en 20 min met de auto (nja 35 min met de auto door het fossielenvolk op de weg). De bus is ook geen optie, dan ben ik 1 uur en 45 min onderweg.
pi_169693562
Heb nooit problemen met invoegen
Conclusie: TS kan niet rijden en projecteert dit op anderen
pi_169693602
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:04 schreef KREEFTx het volgende:
Heb nooit problemen met invoegen
Conclusie: TS kan niet rijden en projecteert dit op anderen
Omdat ik durf te wedden dat jij zo'n egoïst bent die alleen maar aan zichzelf denkt en niet aan het verkeer achterop.

Jij bent zeker zo'n type die lekker versneld om het groene licht bij het stoplicht nog te halen, en op het moment dat zeker is dat jij het gaat halen je gas terugneemt niet rekening houdend dat er mensen achter je rijden die het ook willen halen.

Jij bent zeker zo'n type die met zijn slakkengangetje probeert in te voegen en altijd net dat ene gaatje vind, maar niet kijkt naar de 5 auto's achter je op de invoegstrook die zich hebben moeten aanpassen aan jouw belachelijk lage snelheid en nu allerlei capriolen moeten uithalen om de auto te kunnen invoegen.

Jij bent zeker zo'n type die met een rotvaart de rotonde of kruispunt komt opgevlogen om andere auto's maar voor te blijven, en zodra je ervoor zit je niet die rijstijl aanhoud maar dan lekker rustig aan gaat doen want je zit er immers al voor.

Daarbij durf ik te wedden dat jij zo'n persoon bent die buiten de bebouwde kom 50 knalt, en dan continue in de spiegel kijkt om het file treintje achter je langer te zien worden waarna je lekker klaar komt op je eigen scheten.
pi_169693609
Wat ook kloten is dat je iedere dag 155km moet rijden..

Gelukkig geen spits
pi_169693658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:39 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

Op de snelweg zijn er dagelijks wel momenten dat je soms 40/50 rijd, of even helemaal stilstaat omdat er weer zo'n fossiel besluit om met 85 een vrachtwagen in te halen en die linkerbaan op knalt. Als je dan de mogelijkheid hebt om een stuk vooruit te kijken, zie je 30 auto's voor je één auto de linkerbaan aanvoeren met een belachelijke lage snelheid om even 2/3 vrachtwagens in te halen. Daarbij zie ik geregeld vrachtwagens het inhaalverbod aan de laars lappen (veelal buitenlandse chauffeurs), waarbij zelfs enkele keren een agent achter gezeten heeft in de auto, maar niemand pakt ze aan.

Herkenbare klacht.
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:14:04 #9
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_169693664
Die fossielen hebben nooit enige serieuze rijles gehad, en denken dat het verkeer niet is veranderd sinds 1970. Aanpassen aan de huidige haastmaatschappij kunnen en willen ze ook niet dus verpesten ze het voor de rest.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:15:26 #10
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_169693675
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:09 schreef hoechst het volgende:
Wat ook kloten is dat je iedere dag 155km moet rijden..

Gelukkig geen spits
Hier gemiddeld 300km per werkdag, gelukkig veel in het noorden. Alleen knooppunt Joure is soms druk, of Julianaplein bij Groningen
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_169693725
Gewoon toeteren als je ergens last van hebt.
pi_169693739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:14 schreef Grielen het volgende:
Die fossielen hebben nooit enige serieuze rijles gehad, en denken dat het verkeer niet is veranderd sinds 1970. Aanpassen aan de huidige haastmaatschappij kunnen en willen ze ook niet dus verpesten ze het voor de rest.
En het lijkt wel alsof het steeds meer word, ik rij nu 18 jaar en al 18 jaar schadevrij (even afkloppen :P *klopklop ) maar steeds meer mensen komen de weg op die niet meer meekunnen in het verkeer. Hoor zelfs mijn ouders geregeld vloeken omdat ze weer een tijd achter een fossiel hebben gereden, en die gaan ook al hard naar de 60 :P

Het gaat er mij niet om dat ik haast heb, ik vertrek op tijd dus ben op tijd op het werk, maar ik moet er wel rekening mee houden dat er mensen op de weg zitten die gewoon hun eigen plan trekken en zich niet aanpassen aan de rest. Deze mensen gijzelen de rest van de weggebruikers met hun gedrag, en vooral in de spits is het moeilijk deze mensen in te halen door het tegenmoet komende verkeer. En dat begint mij dadelijks steeds meer te storen, als ik in de auto zit ben ik bezig met auto rijden, niet met praten of appen of wat dan ook. Teveel mensen zijn met andere zaken bezig ipv. zich te concentreren op het autorijden. Dagelijks erger ik mij wel aan de gemaakte keuzes van andere weggebruikers, of ervoor zorgen dat het verkeer niet kan doorstromen. Vanmorgen besloot er wederom één iemand om maar eens om plotseling stil te gaan staan op de rotonde om een vrachtwagen voorrang te geven, waarna hij de snelweg op rijd en met nog net geen 80 invoegt, en ik zat erachter, en kon geen gaatje vinden omdat ze met 100+ langs me raasde.
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:24:53 #13
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169693810
Nou meid, het is allemaal wat.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169693833
Ook iets wat mij mateloos stoort, 2 Baans weg, je staat op de één van de banen achter een auto. Het stoplicht springt op groen, en inmiddels heeft van de baan naast je auto nummer 4 of 5 de jouw voorganger al ingehaald omdat die niet kan optrekken.

Dat je niet zoals Max Verstappen kan starten vind ik niet erg, maar als het licht op groen springt en nog voordat je op snelheid bent hebben je al 4/5 auto's ingehaald dan doe je toch echt iets fout.
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:29:22 #15
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169693886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ook iets wat mij mateloos stoort, 2 Baans weg, je staat op de één van de banen achter een auto. Het stoplicht springt op groen, en inmiddels heeft van de baan naast je auto nummer 4 of 5 de jouw voorganger al ingehaald omdat die niet kan optrekken.

Dat je niet zoals Max Verstappen kan starten vind ik niet erg, maar als het licht op groen springt en nog voordat je op snelheid bent hebben je al 4/5 auto's ingehaald dan doe je toch echt iets fout.
TS is echt een rasverkeerstokkie :') Ik zie 'm helemaal zitten: vloekend en tierend achter het stuur. Ik ga voor dat soort figuren altijd 65 rijden op 80km-wegen met doorgetrokken streep.

Sterf, met je haast
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:35:40 #16
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_169693967
Nou inderdaad,zou de verkeerspolitie ook weleens op mogen aanspreken.

Of van die autisten die geen of juist gebruik maken van de richtingaanwijzer, onnodig links rijden etc bah bah }:| :r
't gaat
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:36:12 #17
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_169693975
En die fossielen maken vaak nog afkeurend gebaar als je fatsoenlijk doorrijdt :')
't gaat
pi_169693979
Tja de VVD hè. Meer of minder auto's op de weg?

Meer, meer, meer
pi_169694028
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:29 schreef Bugno het volgende:

[..]

TS is echt een rasverkeerstokkie :') Ik zie 'm helemaal zitten: vloekend en tierend achter het stuur. Ik ga voor dat soort figuren altijd 65 rijden op 80km-wegen met doorgetrokken streep.

Sterf, met je haast
Gooi er even een wit petje en golfje bij.

Sukkel :')

Als ik in de avond (bijna geen verkeer) naar het werk rij, dan doe ik er 20 min over, 15 min als ik flink doortrap en als een F1 coureur rijd. Door het langzame verkeer (buiten de files door ongelukken meegerekend) kost mij dit gemiddeld 10-15 min extra per dag. Laten we zeggen dat het 50 min per week zijn, min de vakanties etc. kost mij dat 40 uur extra per jaar, 40 uur extra omdat een idioot zoals jou meent dat hij/zij het alleenrecht heeft op straat en iedereen zich maar moet aanpassen aan jou.

Wij hebben beiden een andere mening, jij vind dat je lekker rustig mag rijden, wenst mij dood vanwege mijn haast, en frustreert opzettelijk mij of andere weggebruikers. Ik heb een andere mening, ik vind dat mensen door moeten rijden, gezien het gevaar als iemand 30/40km gemiddeld langzamer rijd dan de rest is het ook nog goed te onderbouwen dat mensen eens moeten leren op bepaalde momenten het gas in te trappen. En daarbij gijzelen mensen met hun langzame rijstijl de rest van de verkeersgebruikers. Daarbij zijn er 2 banen, de rechterbaan kun je lekker 85 knallen achter de vrachtwagens, en hoef je geen tientallen auto's te frustreren/gijzelen met je langzame rijgedrag, maar dat boeit je niets wat met dezelfde snelheid ga je ook lekker links rijden. Jij vind immers dat anderen zich maar dienen aan te passen aan jou.

En toch zal jij nooit aangepakt worden, wat boeit het nou dat één persoon besluit om 20/30/40/50 andere automobilisten te frustreren door even met 85/90 die linkerbaan op te knallen en dat tempo aan te houden om vrachtwagens in te halen, dat rijtje wat achter je plakt moet zich maar aanpassen, toch?
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 09:40:57 #20
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_169694039
Leuk topic weer braddie!
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:41:03 #21
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169694041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:40 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Gooi er even een wit petje en golfje bij.

Sukkel :')

Als ik in de avond (bijna geen verkeer) naar het werk rij, dan doe ik er 20 min over, 15 min als ik flink doortrap en als een F1 coureur rijd. Door het langzame verkeer (buiten de files door ongelukken meegerekend) kost mij dit gemiddeld 10-15 min extra per dag. Laten we zeggen dat het 50 min per week zijn, min de vakanties etc. kost mij dat 40 uur extra per jaar, 40 uur extra omdat een idioot zoals jou meent dat hij/zij het alleenrecht heeft op straat en iedereen zich maar moet aanpassen aan jou.

Wij hebben beiden een andere mening, jij vind dat je lekker rustig mag rijden, wenst mij dood vanwege mijn haast, en frustreert opzettelijk mij of andere weggebruikers. Ik heb een andere mening, ik vind dat mensen door moeten rijden, gezien het gevaar als iemand 30/40km gemiddeld langzamer rijd dan de rest is het ook nog goed te onderbouwen dat mensen eens moeten leren op bepaalde momenten het gas in te trappen. En daarbij gijzelen mensen met hun langzame rijstijl de rest van de verkeersgebruikers. Daarbij zijn er 2 banen, de rechterbaan kun je lekker 85 knallen achter de vrachtwagens, en hoef je geen tientallen auto's te frustreren/gijzelen met je langzame rijgedrag, maar dat boeit je niets wat met dezelfde snelheid ga je ook lekker links rijden. Jij vind immers dat anderen zich maar dienen aan te passen aan jou.

En toch zal jij nooit aangepakt worden, wat boeit het nou dat één persoon besluit om 20/30/40/50 andere automobilisten te frustreren door even met 85/90 die linkerbaan op te knallen en dat tempo aan te houden om vrachtwagens in te halen, dat rijtje wat achter je plakt moet zich maar aanpassen, toch?
Ja, niet gelezen verder, maar wees lekker mad de hele dag. Man, wat zal jij zuur zijn (als je het niet al bent) over een paar jaar. Boos over alles.

Zoek hulp
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169694050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:41 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ja, niet gelezen verder, maar wees lekker mad de hele dag. Man, wat zal jij zuur zijn (als je het niet al bent) over een paar jaar. Boos over alles.

Zoek hulp
Niet gelezen na "ja, niet gelezen verder".
pi_169694116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:29 schreef Bugno het volgende:

[..]

TS is echt een rasverkeerstokkie :') Ik zie 'm helemaal zitten: vloekend en tierend achter het stuur. Ik ga voor dat soort figuren altijd 65 rijden op 80km-wegen met doorgetrokken streep.

Sterf, met je haast
Ja, want invoegen met 80 km/h op een snelweg waar je 120 mag is natuurlijk helemaal niet klachtwaardig. Perfect normaal rijgedrag. :')

TS heeft gewoon een punt. Slome mensen veroorzaken soms levensgevaarlijke situaties door niet met het verkeer mee te rijden. Kan je zeggen dat hij haast heeft, maar het is gewoon onveilig. Als het goed is heb je ook tijdens je rijles geleerd waar het kan altijd de maximale snelheid te rijden en ruim van te voren te kijken, zodat het verkeer zo makkelijk mogelijk door kan stromen. Ergo, als je dat niet doet ben je een slechte bestuurder, ga maar lekker fietsen dan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169694127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:29 schreef Bugno het volgende:

[..]

TS is echt een rasverkeerstokkie :') Ik zie 'm helemaal zitten: vloekend en tierend achter het stuur. Ik ga voor dat soort figuren altijd 65 rijden op 80km-wegen met doorgetrokken streep.

Sterf, met je haast
Daarbij houd je ook wel eens rekening met andere zaken? Ik heb een darmziekte waardoor ik soms met flinke buikpijn loop en naar het toilet moet, dit speelt ook wel eens op in de auto. Dan breekt het zweet je uit en heb je veel pijn, en dan zit jij voor mij met je 65 km per uur om mij te frustreren omdat ik 80 wil rijden? Domme idioot, jouw moeten ze het rijbewijs afpakken, er zijn genoeg mensen die met enig tempo naar huis of een bestemming moeten maar worden gegijzeld door idioten zoals jou. Jaren geleden lag mijn zusje in het ziekenhuis, en dan wil je 80 rijden waar je 80 mag rijden om naar het ziekenhuis te gaan, en niet 50 omdat jij vind dat je andere moet frustreren.
pi_169694162
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, want invoegen met 80 km/h op een snelweg waar je 120 mag is natuurlijk helemaal niet klachtwaardig. Perfect normaal rijgedrag. :')
Hij is gewoon egoïstisch, hij vind dat anderen rustig moeten rijden, dus passen ze zich maar aan. En dat is het probleem, wij dienen ons aan te passen aan het langzame verkeer, nooit zal het langzame verkeer zich hoeven aan te passen aan het snellere verkeer. Hier word ook niet tegen ingegrepen, het is belangrijker om mensen te beboeten die 125 rijden waar je 120 mag, want dat is een gevaar dat snelheidsverschil, maar met 85 de linkerbaan op knallen waar de rest 110-120 rijd is dan weer geen gevaar. Ze zijn te egoïstisch om te zien hoe fout ze zelf zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')