abonnement Unibet Coolblue
pi_169692505
quote:
De paascampagne van de Hema is opnieuw onderwerp van kritiek. Kreeg het warenhuis vorig jaar het verwijt een knieval te maken voor de islam, dit jaar wordt de winkelketen onder andere seksisme verweten.

In de nieuwe campagne introduceert de Hema de 'wereldberoemde' familie paashaas: stuiterbal Richie, zijn nette zusje Inez, hun elegante en lieve moeder Juliëtte en vader Charles, de haas des huizes. De hazenfamilie helpt de Hema met het verstoppen van paaseieren voor 'de grootste paaseizoektocht ooit'.

Heterogezin
De paascampagne is amper drie dagen oud maar krijgt al heel wat kritiek op social media. Zo stoort Chantal Koolsma uit Hellevoetsluis zich aan het stereotiepe gezinsbeeld van een vader, moeder en twee kinderen dat de Hema neerzet. 'Beetje jammer. Wie zegt dat de paashaas hetero is?', schrijft ze op Twitter.

De onderneemster begrijpt de keuze ook om persoonlijke redenen niet. ,,Ik ben zelf lesbisch. Als kind groeide ik bovendien op met het beeld van een alleenstaande paashaas die eitjes verstopt. Waarom moeten daar nu opeens een gezin bij worden gesleept? Ik vind sowieso dat de detailhandel aan het doorslaan is met de paasbeleving. Pasen wordt steeds meer neergezet als een feest waarop je met de hele familie moet dineren, net als met kerst. Vorig jaar ook al'', zegt de onderneemster.
quote:
Beetje jammer van @Hema Wie zegt dat de paashaas hetero is? ;-) "HEMA introduceert: de familie Paashaas"

quote:
Ze vindt de nieuwe Hemacampagne ook 'een beetje jammer' in het licht van het succes van de EuroPrideactie van het warenhuis, vorige zomer in Amsterdam . ,,De T-shirts met twee tompoezen voor lesbo's en twee rookworsten voor homo's waren wél een leuk gebaar omdat de Hema daarmee de liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht symboliseerde en aangaf een warenhuis te zijn voor iedereen.''

De voormalige Utrechtse wethouder en gewezen directeur van de stichting Natuur en Milieu Mirjam de Rijk (GroenLinks) stoort zich aan de omschrijving van hazenmoeder Juliëtte als 'de haas waar alle mannetjes gek op zijn'. Ronduit seksistisch, vindt de oud-politica. ,,Zo'n vrouwtje waar alle mannetjes gek op zijn. #Hema ga je schamen'', twitterde ze gisteren in reactie op de Hemafolder met de familie paashaas. De tweet is inmiddels verwijderd. Waarom De Rijk dat deed, wil ze niet zeggen. ,,Het sop is de kool niet waard'', laat ze weten in een sms-bericht.

'Kinderfeest'
De Hema zegt zich 'volstrekt' niet te herkennen in de kritiek. ,,Hema is blij dat het gezin paashaas aan de paascampagne mee wil werken. Verder wil het gezin paashaas en Hema er vooral een leuk paasfeest voor kinderen van maken'', meldt woordvoerder Arnold Drijver in een reactie.

Op Twitter klinkt ook andere kritiek. De familie paashaas zou angstaanjagend zijn. 'De nieuwe horrorclown is ontworpen: de horrorpaashaas van de Hema', schrijft iemand. De website Partyscene spreekt van een 'horrorcampagne' en linkt de vader, moeder en kinderen met hun paashaaskop aan uncanny valley, de griezelvallei met menselijke robots en poppen.

'Vrolijk Voorjaar'
De Hema kreeg vorig jaar half Nederland over zich heen op social media omdat op de cover van de paasfolder 'Vrolijk Voorjaar' stond. Daarmee kwam de Hema de moslimgemeenschap te veel tegemoet, vonden velen omdat er volgens hen 'vrolijk Pasen' had moeten staan. Zelfs vanuit de Kamer klonk kritiek. ,,De Hema is helemaal van het pad'', twitterde VVD-fractievoorzitter Zijlstra. Hij refereerde ook nog even aan ‘verstopeieren’, een benaming die ook zou zijn gekozen om moslims niet onnodig te confronteren met het christelijke paasfeest.

De insteek van de Hema bleek breder te zijn dan alleen Pasen: de campagne liep van anderhalve week voor de paasdagen tot twee weken erna. Op de ophef over de verstopeieren reageerde de winkelketen met: 'We houden ons verre van geloofsovertuigingen, politieke of seksuele voorkeur of anderszins, juist omdat Hema er voor iedereen is.'

Op de cover van de paasfolder staat dit jaar 'vrolijk Pasen'. Dat vinden sommige twitteraars dan weer 'laf' maar andere laten weten dat ze 'eerlijk is eerlijk' moeten toegeven dat de Hema van haar paasfout van vorig jaar lijkt te hebben geleerd
Dit is toch echt zeuren om het zeuren :') Is er één pot die je hier over hoort, omdat er waarschijnlijk op haar lange uitgezogen schaamlippen werd gestaan door een andere pot met overgewicht, en dan gaat het AD dit nog ook echt serieus nemen, er een heel artikel overschrijven en dan gaat het over één pot.

Daarbij vind ik het ook vreemde journalistiek van het AD. Wat heeft het punt, dat zij onderneemster is er mee te maken? Lijkt haar commentaar hierdoor misschien intelligenter, en meer krantwaardig, trieste tering bende.

JEZZZZUUUUUUUS

Bron
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_169692514
standaarddrinker
pi_169692546
Man man man, waarom gaat dat volk ook niet lekker in een of andere woestijn leven kijken hoe snel ze terug zwemmen....
Ik zwaai naar dieren.
pi_169692560
chantalcoolsma twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 15:26:25 Voor alle AD reaguurders: in mijn tweet stond ;-) AD vindt het kennelijk nieuws. Niet zo serieus allemaal zeg. Kom we gaan eitjes zoeken! reageer retweet
pi_169692563
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 01:50 schreef Childofthe90s het volgende:
chantalcoolsma twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 15:26:25 Voor alle AD reaguurders: in mijn tweet stond ;-) AD vindt het kennelijk nieuws. Niet zo serieus allemaal zeg. Kom we gaan eitjes zoeken! reageer retweet
is gewoon ophitsing ofzo?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_169692568
hou op aub
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_169692583
De voormalige Utrechtse wethouder en gewezen directeur van de stichting Natuur en Milieu Mirjam de Rijk (GroenLinks) stoort zich aan de omschrijving van hazenmoeder Juliëtte als 'de haas waar alle mannetjes gek op zijn'. Ronduit seksistisch, vindt de oud-politica. ,,Zo'n vrouwtje waar alle mannetjes gek op zijn. #Hema ga je schamen'', twitterde ze gisteren in reactie op de Hemafolder met de familie paashaas. De tweet is inmiddels verwijderd. Waarom De Rijk dat deed, wil ze niet zeggen. ,,Het sop is de kool niet waard'', laat ze weten in een sms-bericht.

Dit is toch om te janken, zo slecht. :') :'(
´
  woensdag 22 maart 2017 @ 02:15:30 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169692597
Het is wel weer zeiken om het zeiken hoor, vorig jaar ook al, en dan zelfs politici die er aan meedoen, wat een brevet van onvermogen.

Maar goed, lekker weer en masse de Hema afzeiken, en als ze straks failliet zijn janken dat er weer een Nederlands bedrijf verdwenen is, en dat je bij de Action toch net niet kunt krijgen wat je bij de Hema wel kon krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169692639
Paashazenfamilie?

Misschien doen ze zich zo voor, maar zijn het ondertussen twee pedofielen met hun minderjarige prostituees, het zou zomaar kunnen, en dan is iedereen tevreden.
pi_169692640
Het Paashaas-gezinnetje is duidelijk in het leven geroepen om kleding voor mannen en vrouwen, jongens en meisjes aan te kunnen prijzen. Met een verwijderde tweet en een grappig bedoelde tweet probeert het AD sensatie te kweken die er niet is.

Veel belangrijker is dat HEMA z'n lesje heeft geleerd van vorig jaar. Op de voorkant van de folder staat Vrolijk Pasen en er worden weer nadrukkelijk paaseitjes verkocht, in plaats van "verstopeieren".

Online kom je alleen nog de vorig jaar ook al besproken "verstopmix" tegen, maar die heet nu wel "paas-verstopmix". Nu Zwarte Piet nog terug.
pi_169692643
Nee.

Dit houdt Nederland bezig. Ik ben al na regel 2 gestopt met lezen. En ik begrijp niet dat er een journalist bestaat die hier mooie klinkende volzinnen op heeft zitten borduren. Wat een verspilling van tijd.

Laat iedereen die hier niet tegenkan deze paashazencollectie lekker in zn reet douwen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 05:18:53 #12
186611 Haags
pi_169692675
Ik snap hier werkelijk geen reet van :?
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 22 maart 2017 @ 05:48:52 #13
194233 Friday12
Originele kloon
pi_169692709
:')

Deze shit moet echt stoppen... Achterlijke debielen :N
  woensdag 22 maart 2017 @ 06:12:39 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169692718
quote:
De onderneemster begrijpt de keuze ook om persoonlijke redenen niet
TRIGGERED!!!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 22 maart 2017 @ 06:44:35 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169692764
Geen idee of er ook homofiele hazen bestaan? Ons konijn had vroeger wel een jarenlange affaire met een van onze kippen.
pi_169692768
Mirjam de Rijk is jaloers op een nephaas :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 22 maart 2017 @ 07:01:31 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169692803
Gaat echt nergens over dit....

Verder: Volgens mij is dit gewoon reclame voor de Hema, al dan niet gepland.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 22 maart 2017 @ 07:05:43 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169692816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 05:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap hier werkelijk geen reet van :?
Gezin met vader, moeder, zoon, dochter = racisties!!1!!11einz
pi_169692828
Mensen zijn serieus de weg kwijt.
  woensdag 22 maart 2017 @ 07:09:39 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169692830
quote:
'. Ronduit seksistisch, vindt de oud-politica. ,,Zo'n vrouwtje waar alle mannetjes gek op zijn. #Hema ga je schamen'',
Bitch did you just ASSUME my gender?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_169692835
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 04:13 schreef Beathoven het volgende:
Nee.

Dit houdt Nederland bezig. Ik ben al na regel 2 gestopt met lezen. En ik begrijp niet dat er een journalist bestaat die hier mooie klinkende volzinnen op heeft zitten borduren. Wat een verspilling van tijd.

Laat iedereen die hier niet tegenkan deze paashazencollectie lekker in zn reet douwen.
Nou inderdaad. Wat een klinkklare onzin om je over zoiets druk te maken. Blijkbaar hebben die mensen zo'n fantastisch leven, dat je je hier druk om kan maken. Succes met de rest van onze maatschappij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169692838
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 06:44 schreef Twiitch het volgende:
Geen idee of er ook homofiele hazen bestaan? Ons konijn had vroeger wel een jarenlange affaire met een van onze kippen.
Is dat dan een soort bestiality?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 maart 2017 @ 07:14:49 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169692846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 07:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is dat dan een soort bestiality?
Waar denk je dat die paaseieren vandaan komen?
pi_169692876
quote:
Vrolijk Voorjaar'
De Hema kreeg vorig jaar half Nederland over zich heen op social media omdat op de cover van de paasfolder 'Vrolijk Voorjaar' stond. Daarmee kwam de Hema de moslimgemeenschap te veel tegemoet,
Whuuut? Is dit waar? :')
Wie verzint dit? Moslims hebben volgens mij niet geklaagd. Zit AD zelf dingen in te vullen?
Geen sig.
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 07:33:18 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_169692899





:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')