De omgevingen vind ik eigenlijk zowel west als oost prima. Het is meer dat je zo vaak hetzelfde aan het doen bent. Alle sidequests zijn flauwe en goedkope fetchquests, en verder ben je wat aan het reizen en Shrines aan het afronden. Zo'n 10% van het spel heb ik het gevoel echt wat bijzonders en unieks te doen. Ik denk dat als er echt leuke sidequests in zaten (waarvan ik vind dat het tegenwoordig echt een vereiste is in open world/RPG spellen) dat ik het spel super had gevonden. Majoras Mask kon het toch ook? Zelfs fetchquests worden boeiend als er een mooi verhaal van de NPC'S achter zit.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je begonnen bent, want ik heb het idee dat de game daar wel afhankelijk van is. Persoonlijk vind ik de oostkant van de map veel boeiender, levendiger en meer afwisselend dan de westkant van de map.
Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:11 schreef Noppie2000 het volgende:
Meh, oneens, maar jouw ervaring is duidelijk anders
Ja, al vind ik de Shrine Quests in het algemeen leuker dan de Side Quests, maar er zijn wel echt leuke en toffe side quests te vinden (zal ik verder niets van spoileren).quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:13 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
Ik vind de quest metquote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:13 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wel erg tof!
Verder zijn de shrine quests erg tof, ben je even met iets totaal anders bezig. Ik volg overigens vrijwel nooit de paden, ik banjer overal doorheen. Heb na 40+ uur en 2 besta nog steeds het gevoel dat ik echt op avontuur ben.
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:19 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik vind de quest metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wel erg tof!
Verder zijn de shrine quests erg tof, ben je even met iets totaal anders bezig. Ik volg overigens vrijwel nooit de paden, ik banjer overal doorheen. Heb na 40+ uur en 2 besta nog steeds het gevoel dat ik echt op avontuur ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan in tien minuten leukere verhaaltjes verzinnen bij sidequests.The show must go on
De focus lijkt te liggen op exploration, maar zoveel interessante dingen zijn er naar mijn mening niet te vinden.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:38 schreef Noppie2000 het volgende:
Uiteindelijk is het wel zo dat als je dit echt speelt voor de side quests je een minder goede game hebt, ja. Daar ligt de focus niet op, daarom zijn het er ook maar 72.
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:29 schreef Kokoswater het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan in tien minuten leukere verhaaltjes verzinnen bij sidequests.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.
Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk.
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef blessed19 het volgende:
[..]De vallei inderdaad, ik meen me te herinneren dat het in de woestijnprovincie was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.
Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk.
Ik kan aan wat jij beschrijft geen lol halen. Daar ben ik heel snel op uitgekeken. Ik ben meer een verhaal-persoon. Dat is mijn hoofd-motivator bij spellen als dit. Maar ik begrijp heel goed dat als je kloten en exploration heel leuk vindt, dat dit spel dan goud is.The show must go on
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef blessed19 het volgende:
[..]Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.
Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk.
In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
En ik begrijp jouw kant ook wel. Een maat van me is helemaal weg van spellen als the witcher en dragon age. De een zoekt ontspanning in een verhaal, de ander idd in aankloten. Jullie hebben the witcher 3 gekregen, wij kunnen eindelijk weer eens genieten na skyrim.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:43 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ik kan aan wat jij beschrijft geen lol halen. Daar ben ik heel snel op uitgekeken. Ik ben meer een verhaal-persoon. Dat is mijn hoofd-motivator bij spellen als dit. Maar ik begrijp heel goed dat als je kloten en exploration heel leuk vindt, dat dit spel dan goud is.
Dat kan, maar dan zou je niet zonder te laden door de hele wereld kunnen rennen of huizen in/uit kunnen gaan. Dat vind ik nog steeds een heel fijn aspect in dit spel.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:47 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.
In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
Zeker waar, ik ben alleen zo'n grote Zeldafan dat dit me teleurstelt. Hopelijk worden de twee stijlen gecombineerd in de volgende Zelda.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
En ik begrijp jouw kant ook wel. Een maat van me is helemaal weg van spellen als the witcher en dragon age. De een zoekt ontspanning in een verhaal, de ander idd in aankloten. Jullie hebben the witcher 3 gekregen, wij kunnen eindelijk weer eens genieten na skyrim.
Wat meer vijanden en eindbazen was ook zeer welkom geweest. Bijvoorbeeld de ReDeads uit oudere Zelda'squote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:47 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.
In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
Ik denk dat dit inderdaad een basis is voor de toekomst van Zelda, maar zeker niet het ultieme plaatje. Het is een erg sterke basis, maar op het vlak van side quests / variatie in vijanden / dungeons en storytelling *dat wil zeggen: meer verhaal* is nog genoeg winst te boeken. Stiekem denk ik dat Nintendo dit ook wel weet.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
De focus lijkt te liggen op exploration, maar zoveel interessante dingen zijn er naar mijn mening niet te vinden.
De reviewers en fans zijn allemaal laaiend enthousiast, daarom vrees ik dat toekomstige Zelda's allemaal zoals deze zullen zijn. Voor mij is deze Zelda echter niet meer dan een 7,5/10 qua hoeveel lol ik ermee heb.
30 fetchquests en 10 echt goede zou wat mij betreft al prima zijn.
Het handheld team maakt binnen twee jaar misschien wel weer een nieuwe. De handheld Zelda's kunnen ook erg goed zijn. Al is de Switch nu een beetje de opvolger van de Wii-U en de 3DS. Afwachten maar...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:53 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit inderdaad een basis is voor de toekomst van Zelda, maar zeker niet het ultieme plaatje. Het is een erg sterke basis, maar op het vlak van side quests / variatie in vijanden en storytelling *dat wil zeggen: meer verhaal* is nog genoeg winst te boeken. Stiekem denk ik dat Nintendo dit ook wel weet.
Maar goed, een volgende Zelda laat al gauw weer 3-4 jaar op zich wachten als ze weer een titel als dit willen maken
Ik hoop het. Van mij mogen ze alle formats gerust aanhouden (Top-Down Zelda, 3D-Zelda als Oot en 'Exploration' Zelda als BotW), ik geniet er wel van.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:55 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Het handheld team maakt binnen twee jaar misschien wel weer een nieuwe. De handheld Zelda's kunnen ook erg goed zijn. Al is de Switch nu een beetje de opvolger van de Wii-U en de 3DS. Afwachten maar...
Vind je? Meer backstory wel, maar qua verhaal in het heden valt dat toch tegen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er zit meer verhaal in BotW dan in OoT...
Wat mij betreft hebben ze een goed begin gemaakt qua dungeons, maar wil ik dat ze in de volgende game afstappen van het hele robot achtige. Denk aan Jabu jabu maar dan met deze mechanics. En grotere dungeons aub, met weer wat mini-bosses.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik mis toch echt wel de oude dungeons. Leuk hoor een dorpje in de woestijn, in het water, bij het strand, op een vulkaan, op een bergje.. maar als daar geen goede tempels bij zitten vind ik het snel een beetje random overkomen. Een Pyramide/Sphinx temple achtig idee bijvoorbeeld in de woestijn. een dungeon achter een reusachtige waterval bijvoorbeeld om maar wat te noemen. Dat zijn de dingen waarbij ik denk aan de Zelda series. Die Divine Beasts is op zich leuk als een extratje...
En al die Shrines zien er hetzelfde uit, had ook iets meer variatie in gemogen naar mijn mening.
Geef mij maar de oude Dungeons.. ik was die nog niets beu. De openwereld is alleen leuk voor de sidequests en voor extra vermaak als je de game hebt uitgespeeld. Maar voor de mainquest vind ik de openwereld totaal niets toevoegen persoonlijk . Openwereld is anno 2017 toch helemaal ook niet zo bijzonder meer? Vind er opzich niets mis met het oude level systeem van oudere games.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:40 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Wat mij betreft hebben ze een goed begin gemaakt qua dungeons, maar wil ik dat ze in de volgende game afstappen van het hele robot achtige. Denk aan Jabu jabu maar dan met deze mechanics. En grotere dungeons aub, met weer wat mini-bosses.
Daarnaast wil ik in de overworld meer verschillende bosses. Een bos waarin je Gohma vindt die mini spinnetjes spawned en waar je de bomen moet gebruiken om haar voor te blijven. etc etc
Nou ik vind de openwereld van BotW wel echt een stap vooruit in vergelijking met de andere openworlds. Bij AC, Witcher, Skyrim en farcry ben ik telkens gewoon met een missie bezig. De missies zijn de reden dat ik door de wereld trek.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Geef mij maar de oude Dungeons.. ik was die nog niets beu. De openwereld is alleen leuk voor de sidequests en voor extra vermaak als je de game hebt uitgespeeld. Maar voor de mainquest vind ik de openwereld totaal niets toevoegen persoonlijk . Openwereld is anno 2017 toch helemaal ook niet zo bijzonder meer? Vind er opzich niets mis met het oude level systeem van oudere games.
Dat vond ik wel meevallen.. het enige wat een beetje voor me nieuw voor me was is het klim gedeelte. Wat mij betreft mogen ze gewoon deze game door 2 splitsen. The Legend Of Zelda = ouderwetse Zelda format, en Zelda Adventures (ofzoiets) in die open world scene.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:32 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nou ik vind de openwereld van BotW wel echt een stap vooruit in vergelijking met de andere openworlds. Bij AC, Witcher, Skyrim en farcry ben ik telkens gewoon met een missie bezig. De missies zijn de reden dat ik door de wereld trek.
Bij Botw is dat gewoon mijn nieuwsgierigheid die me ertoe dwingt
Dat zou niet passen bij de game, waar na het eerste gebied complete vrijheid wordt gegeven. Jouw idee past weer bij de oude opzet, waar deze game juist vanaf probeerde te stappen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat je de krachten "te snel" krijgt, had van mij iets meer gespreid mogen zijn over de wereld. Of iets meer upgrades daarvan die je misschien in de shrines kon verdienen...
Ja sorry, ik ben toch meer van het oudequote:Op woensdag 22 maart 2017 17:14 schreef Noppie2000 het volgende:
Dat zou niet passen bij de game, waar na het eerste gebied complete vrijheid wordt gegeven. Jouw idee past weer bij de oude opzet, waar deze game juist vanaf probeerde te stappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En wat je krijgt na het vinden van alle Korok seeds . Sowieso een beetje awkward om overal zaad op te halen van kleine bosmannetjes...
Eens, de beloningen voelen wat random aan. Zo zou je in de makkelijke shrines een diamond krijgen en in de wat moeilijkere een of andere gare speer. Dat voelt soms een beetje raar aan. Vind de 'blessing-shrines' ook een beetje goedkoop eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:14 schreef Noppie2000 het volgende:
Rewards in de game mogen sowieso...beter? Anders? Het voelt een beetje scheef dat je in sommige Shinres equipment als beloning krijgt en in anderen weer 20 rupees. Side Quests geven ook bijna allemaal prut, terwijl daar ook meer mogelijk is. Dat Shrines allemaal worden beloond met een Hero Orb vind ik prima, het past bij de game. Maar voornamelijk variatie mag beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:[..]
Dat zou niet passen bij de game, waar na het eerste gebied complete vrijheid wordt gegeven. Jouw idee past weer bij de oude opzet, waar deze game juist vanaf probeerde te stappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bah nee alsjeblieft niet terug naar de oude opzet van Dungeons.
Neem het niet persoonlijk. Het staat ook veel op IGN.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:42 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik heb niets te 'zeiken', maar ik zie wel dingen die verbeterd kunnen worden. Of mag dat niet meer
Mijn kritiek (wat gebeurt er nu? ) is dat de kleine side missions in de dorpjes wat meer gewicht zouden kunnen hebben. Ik denk dat je ze nauwelijks helpen om de grote Ganon te verslaan.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:51 schreef Noppie2000 het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel goed doen *mompelt iets over meeste perfecte scores die een game ooit heeft gekregen*
Maar men komt nu ook op het punt dat het sprookje voorbij is, de game is uitgespeeld, collectibles zijn gehaald, het einde is bereikt. Dan komt er een moment van terugkijken, wat heeft men ervaren, wat bracht de game voor nieuws maar ook: wat is er verdwenen, wat missen we na 31 jaar Zelda-geschiedenis?
En dan gaan de blikken weer op de toekomst: wat willen we van een volgend deel, waar kan de game verbeteren? Meer variatie in de dungeons? Meer story? Meer Speelbare personages? Betere side quests? Etc. Etc. Natuurlijk heb je mensen ertussen zitten die blind haten, maar daar kunnen we verder niet veel mee, maar verder IMO een logische 'cyclus'
Nou, ik weet eigenlijk niet wat ze kunnen verbeteren. Ik neig echt naar een nagenoeg perfecte game. Het enige dat ik achteraf gezien écht vervelend vond was het trage omzetten van de beasts en dat valt ook wel mee.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:51 schreef Noppie2000 het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel goed doen *mompelt iets over meeste perfecte scores die een game ooit heeft gekregen*
Maar men komt nu ook op het punt dat het sprookje voorbij is, de game is uitgespeeld, collectibles zijn gehaald, het einde is bereikt. Dan komt er een moment van terugkijken, wat heeft men ervaren, wat bracht de game voor nieuws maar ook: wat is er verdwenen, wat missen we na 31 jaar Zelda-geschiedenis?
En dan gaan de blikken weer op de toekomst: wat willen we van een volgend deel, waar kan de game verbeteren? Meer variatie in de dungeons? Meer story? Meer Speelbare personages? Betere side quests? Etc. Etc. Natuurlijk heb je mensen ertussen zitten die blind haten, maar daar kunnen we verder niet veel mee, maar verder IMO een logische 'cyclus'
Onze Top 5 lijkt op elkaarquote:Op woensdag 22 maart 2017 20:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Game komt met stip binnen in mijn top 5 ooit. Mag daar samen met Chrono Trigger, Tetris, Mario 64 en Witcher 3 een kopje thee drinken.
Klopt, ganon was helaas erg makkelijk. Ik ben naar ganon gegaan toen ik thunderblight ganon nog moest en vond dat gevecht moeilijker dan tegen ganon zelfquote:Op woensdag 22 maart 2017 21:26 schreef Redbullkid het volgende:
Maar Ganon is helemaal niet moeilink xD.
Overigens heb ik het spel ook uitgespeeld een paar dagen geleden.
Het was zeker een heel goed spel. Kijk heel erg uit naar de DLC's.
Hoop echt dat ze er echt iets heel leuks mee doen
Tsja ik zat nooit aan de kant van de mensen die wat te zeiken had op de oude Zelda's. En misschien juist daarom meer te zeiken om deze nieuwe Zelda. Ik heb de oude dungeons nooit vervelend gevonden en nooit de behoefte gehad aan een sandbox game.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, ik weet eigenlijk niet wat ze kunnen verbeteren. Ik neig echt naar een nagenoeg perfecte game. Het enige dat ik achteraf gezien écht vervelend vond was het trage omzetten van de beasts en dat valt ook wel mee.
Game komt met stip binnen in mijn top 5 ooit. Mag daar samen met Chrono Trigger, Tetris, Mario 64 en Witcher 3 een kopje thee drinken.
Ik kan maar niet uit over het feit dat je zo ontzettend vrij bent in deze game. Het is de beste sandbox game ooit.
Ik denk dat dit twee vreselijk slechte ideeën zijn in deze game.quote:Op donderdag 23 maart 2017 07:32 schreef Redbullkid het volgende:
Ik denk dat als de wapens/schilden niet kapot konden en er een level systeem in zat dat het leuker zou zijn.
Waar wipe je dan? bij waterblight ganon?quote:Op donderdag 23 maart 2017 08:03 schreef onlogisch het volgende:
Blijf maar wipen @ die olifant
Wat ben ik ongelooflijk waardeloos in dit spel zeg
Ik denk dat de teller ongeveer op 40/45 keer staat.
Kan je ergens een goed zwaard kopen of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |