abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169687498

Het Grote Zelda Topic!

Dit topic gaat over een van de beste gamereeks in de wereld. Namelijk over The Legend of Zelda!

Ook is er een GameCube versie van The Four Swords in ontwikkeling (jammergenoeg met ALTTP graphics)


En een nieuw spel Tetra's Trackers, dat is een soort van Four Swords alleen moet je nu postzegels verzamelen i.p.v. Rupees :?


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op de GBA(SP) is er A Link To The Past!!!
Een poort van de Snes topper. Lekker in de trein, op het strand en waar je maar wilt Zelda'en! ^O^




Ook zit er een multiplayer versie van Zelda bij namelijk Four Swords



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En natuurlijk kun je hier ook praten over :
The Legend of Zelda : Oracle of Seasons (GBC)
The Legend of Zelda : Oracle of Ages (GBC)
The Legend of Zelda : Majora's Mask (N64)
The Legend of Zelda : Ocarina of Time (N64)
The Legend of Zelda : Link's Awakening (GB)
The Legend of Zelda : A Link To The Past (SNES)
The Legend of Zelda : Link's Adventure (NES)
The Legend of Zelda (NES)
Zelda (Game&Watch)
Zelda: Wand of Gamelon (Cd-i)
Link: The Faces of Evil (Cd-i)
Zelda's Adventure (Cd-i)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Walktroughs:
The Legend of Zelda : The Wind Waker
The Legend of Zelda : A Link To The Past (GBA)
The Legend of Zelda : Oracle of Seasons (GBC)
The Legend of Zelda : Oracle of Ages (GBC)
The Legend of Zelda : Majora's Mask (N64)
The Legend of Zelda : Ocarina of Time (N64)
The Legend of Zelda : Link's Awakening (GB)
The Legend of Zelda : A Link To The Past (SNES)
The Legend of Zelda : Link's Adventure (NES)
The Legend of Zelda (NES)
Zelda: Wand of Gamelon (Cd-i)

(Deze zijn natuurlijk alleen voor de mietjes onder ons :P)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ofcourse een linkje naar het vorige deel!
Het grote Zelda topic -deel XII-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor klachten, opmerkingen, suggesties, complimenten, fanmail en alles wat je verder nog kwijt wil over de moderatie of de regels in het G&C-forum ben je hier van harte welkom: [Centraal] Feedback en Zeiktopic GAM
The show must go on
pi_169687616
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:13 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je begonnen bent, want ik heb het idee dat de game daar wel afhankelijk van is. Persoonlijk vind ik de oostkant van de map veel boeiender, levendiger en meer afwisselend dan de westkant van de map.
De omgevingen vind ik eigenlijk zowel west als oost prima. Het is meer dat je zo vaak hetzelfde aan het doen bent. Alle sidequests zijn flauwe en goedkope fetchquests, en verder ben je wat aan het reizen en Shrines aan het afronden. Zo'n 10% van het spel heb ik het gevoel echt wat bijzonders en unieks te doen. Ik denk dat als er echt leuke sidequests in zaten (waarvan ik vind dat het tegenwoordig echt een vereiste is in open world/RPG spellen) dat ik het spel super had gevonden. Majoras Mask kon het toch ook? Zelfs fetchquests worden boeiend als er een mooi verhaal van de NPC'S achter zit.
The show must go on
  Redactie Games dinsdag 21 maart 2017 @ 22:11:43 #3
181272 crew  Noppie2000
pi_169687701
Meh, oneens, maar jouw ervaring is duidelijk anders :Y
pi_169687733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:11 schreef Noppie2000 het volgende:
Meh, oneens, maar jouw ervaring is duidelijk anders :Y
Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
The show must go on
  Redactie Games dinsdag 21 maart 2017 @ 22:17:25 #5
181272 crew  Noppie2000
pi_169687865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:13 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
Ja, al vind ik de Shrine Quests in het algemeen leuker dan de Side Quests, maar er zijn wel echt leuke en toffe side quests te vinden (zal ik verder niets van spoileren).

Verder was de variatie in exploration, combat etc. voor mij wel iets om erg tevreden mee te zijn, dus daar kan ook nog wat inzitten :Y
pi_169687926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:13 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
Ik vind de quest met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel erg tof!

Verder zijn de shrine quests erg tof, ben je even met iets totaal anders bezig. Ik volg overigens vrijwel nooit de paden, ik banjer overal doorheen. Heb na 40+ uur en 2 besta nog steeds het gevoel dat ik echt op avontuur ben. :)
pi_169688235
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:19 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik vind de quest met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel erg tof!

Verder zijn de shrine quests erg tof, ben je even met iets totaal anders bezig. Ik volg overigens vrijwel nooit de paden, ik banjer overal doorheen. Heb na 40+ uur en 2 besta nog steeds het gevoel dat ik echt op avontuur ben. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan in tien minuten leukere verhaaltjes verzinnen bij sidequests.
The show must go on
  Redactie Games dinsdag 21 maart 2017 @ 22:38:03 #8
181272 crew  Noppie2000
pi_169688611
Uiteindelijk is het wel zo dat als je dit echt speelt voor de side quests je een minder goede game hebt, ja. Daar ligt de focus niet op, daarom zijn het er ook maar 72.
pi_169688797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:38 schreef Noppie2000 het volgende:
Uiteindelijk is het wel zo dat als je dit echt speelt voor de side quests je een minder goede game hebt, ja. Daar ligt de focus niet op, daarom zijn het er ook maar 72.
De focus lijkt te liggen op exploration, maar zoveel interessante dingen zijn er naar mijn mening niet te vinden.

De reviewers en fans zijn allemaal laaiend enthousiast, daarom vrees ik dat toekomstige Zelda's allemaal zoals deze zullen zijn. Voor mij is deze Zelda echter niet meer dan een 7,5/10 qua hoeveel lol ik ermee heb.

30 fetchquests en 10 echt goede zou wat mij betreft al prima zijn. :)
The show must go on
pi_169688799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:29 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan in tien minuten leukere verhaaltjes verzinnen bij sidequests.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.

Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk. :)
pi_169688858
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef blessed19 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.

Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk. :)
De vallei inderdaad, ik meen me te herinneren dat het in de woestijnprovincie was.

Ik kan aan wat jij beschrijft geen lol halen. Daar ben ik heel snel op uitgekeken. Ik ben meer een verhaal-persoon. Dat is mijn hoofd-motivator bij spellen als dit. Maar ik begrijp heel goed dat als je kloten en exploration heel leuk vindt, dat dit spel dan goud is.
The show must go on
pi_169689013
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef blessed19 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.

Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk. :)
Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.

In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
pi_169689064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:43 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik kan aan wat jij beschrijft geen lol halen. Daar ben ik heel snel op uitgekeken. Ik ben meer een verhaal-persoon. Dat is mijn hoofd-motivator bij spellen als dit. Maar ik begrijp heel goed dat als je kloten en exploration heel leuk vindt, dat dit spel dan goud is.
En ik begrijp jouw kant ook wel. Een maat van me is helemaal weg van spellen als the witcher en dragon age. De een zoekt ontspanning in een verhaal, de ander idd in aankloten. Jullie hebben the witcher 3 gekregen, wij kunnen eindelijk weer eens genieten na skyrim. ;)
pi_169689156
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.

In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
Dat kan, maar dan zou je niet zonder te laden door de hele wereld kunnen rennen of huizen in/uit kunnen gaan. Dat vind ik nog steeds een heel fijn aspect in dit spel.
pi_169689215
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

En ik begrijp jouw kant ook wel. Een maat van me is helemaal weg van spellen als the witcher en dragon age. De een zoekt ontspanning in een verhaal, de ander idd in aankloten. Jullie hebben the witcher 3 gekregen, wij kunnen eindelijk weer eens genieten na skyrim. ;)
Zeker waar, ik ben alleen zo'n grote Zeldafan dat dit me teleurstelt. Hopelijk worden de twee stijlen gecombineerd in de volgende Zelda. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.

In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
Wat meer vijanden en eindbazen was ook zeer welkom geweest. Bijvoorbeeld de ReDeads uit oudere Zelda's :Y
The show must go on
  Redactie Games dinsdag 21 maart 2017 @ 22:53:45 #16
181272 crew  Noppie2000
pi_169689272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

De focus lijkt te liggen op exploration, maar zoveel interessante dingen zijn er naar mijn mening niet te vinden.

De reviewers en fans zijn allemaal laaiend enthousiast, daarom vrees ik dat toekomstige Zelda's allemaal zoals deze zullen zijn. Voor mij is deze Zelda echter niet meer dan een 7,5/10 qua hoeveel lol ik ermee heb.

30 fetchquests en 10 echt goede zou wat mij betreft al prima zijn. :)
Ik denk dat dit inderdaad een basis is voor de toekomst van Zelda, maar zeker niet het ultieme plaatje. Het is een erg sterke basis, maar op het vlak van side quests / variatie in vijanden / dungeons en storytelling *dat wil zeggen: meer verhaal* is nog genoeg winst te boeken. Stiekem denk ik dat Nintendo dit ook wel weet.

Maar goed, een volgende Zelda laat al gauw weer 3-4 jaar op zich wachten als ze weer een titel als dit willen maken :P
pi_169689339
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:53 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit inderdaad een basis is voor de toekomst van Zelda, maar zeker niet het ultieme plaatje. Het is een erg sterke basis, maar op het vlak van side quests / variatie in vijanden en storytelling *dat wil zeggen: meer verhaal* is nog genoeg winst te boeken. Stiekem denk ik dat Nintendo dit ook wel weet.

Maar goed, een volgende Zelda laat al gauw weer 3-4 jaar op zich wachten als ze weer een titel als dit willen maken :P
Het handheld team maakt binnen twee jaar misschien wel weer een nieuwe. De handheld Zelda's kunnen ook erg goed zijn. Al is de Switch nu een beetje de opvolger van de Wii-U en de 3DS. Afwachten maar...
The show must go on
  Redactie Games dinsdag 21 maart 2017 @ 22:56:45 #18
181272 crew  Noppie2000
pi_169689399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:55 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Het handheld team maakt binnen twee jaar misschien wel weer een nieuwe. De handheld Zelda's kunnen ook erg goed zijn. Al is de Switch nu een beetje de opvolger van de Wii-U en de 3DS. Afwachten maar...
Ik hoop het. Van mij mogen ze alle formats gerust aanhouden (Top-Down Zelda, 3D-Zelda als Oot en 'Exploration' Zelda als BotW), ik geniet er wel van.

Inderdaad afwachten :Y
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:11:49 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169689918
Er zit meer verhaal in BotW dan in OoT...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Redactie Games dinsdag 21 maart 2017 @ 23:14:56 #20
181272 crew  Noppie2000
pi_169690032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er zit meer verhaal in BotW dan in OoT...
Vind je? Meer backstory wel, maar qua verhaal in het heden valt dat toch tegen.

En goed, meer dan OOT wil natuurlijk ook niet zeggen 'veel' of 'genoeg' :P
pi_169698327
De hoofdlijn van het verhaal is niet echt boeiend en vooral heel voorspelbaar. Je weet nadat je Great Plateau verlaat eigenlijk wel al hoe het gaat lopen. De verhalen rond de Devine Beasts en bijhorende rassen komen eigenlijk telkens op het zelfde neer. Ik vind eerlijk gezegd dat de hoofdpersonages van elk ras minder goed zijn uitgewerkt dan de ncp's die je tegenkomt. De herinneringen zijn leuk, maar maken het verhaal niet dieper vind ik. Hier zitten nog wel wat verbeterslagen zoals Noppie al aangeeft.

Niet dat ik de game hierdoor minder vind, want de charme zit inderdaad meer in de backstory. De kleine verhaaltjes die je telkens leest, etc. Maar stiekem had ik wel op een wat epischer verhaal gehoopt. Het einde vond ik ook niet zo bevredigend als in OOT of TP waarin je echt het gevoel had de wereld te hebben gered van het kwaad.

Over de side-quests. Ik vind met name de shrine-quests heel tof en origineel gedaan. Wanneer je zo'n raadsel weet op te lossen geeft dat toch een kick vind ik. Wanneer je bijv. in Assassins Creed een sidequest aan het doen bent heb ik vooral het idee dat ik een grote lijst aan het afvinken ben, totaal niet bevredigend eigenlijk. Dat vind ik erg goed gedaan in Zelda. De kleine sidequests waarin je 10 insecten moet verzamelen voor 50 rupee vind ik niet zo boeiend.

Als dit de basis wordt voor toekomstige Zelda games ben ik meer dan tevreden. Dit is gewoon hoe het avonturen genre moet zijn. Ik zie het een beetje als Mario Galaxy waar in het eerste deel een briljant concept werd gepresenteerd en ze in het tweede deel echt de diepte in mee zijn gegaan. Hopelijk gebeurt dat ook bij Breath of the Wild. Wat ik in ieder geval zou willen zien in een eventuele opvolger:
- Dieper verhaal
- Iets betere voice acting
- Iets boeiendere sidequests
- Meer samenhang tussen de verschillende gebieden (de vier rassen voelen erg afzonderlijk aan)
- Meer afwisseling in ontdekken (voor de zoveelste keer een steen optillen voor een Korok heb ik na een tijdje wel gezien)
- Minder regen
- Langere originele dungeons
- Originele bossfights
- Stiekem had ik gehoopt op een Loftwing te kunnen vliegen in de post-game.
pi_169699188
Ik mis toch echt wel de oude dungeons. Leuk hoor een dorpje in de woestijn, in het water, bij het strand, op een vulkaan, op een bergje.. maar als daar geen goede tempels bij zitten vind ik het snel een beetje random overkomen. Een Pyramide/Sphinx temple achtig idee bijvoorbeeld in de woestijn. een dungeon achter een reusachtige waterval bijvoorbeeld om maar wat te noemen. Dat zijn de dingen waarbij ik denk aan de Zelda series. Die Divine Beasts is op zich leuk als een extratje...

En al die Shrines zien er hetzelfde uit, had ook iets meer variatie in gemogen naar mijn mening.
pi_169699540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik mis toch echt wel de oude dungeons. Leuk hoor een dorpje in de woestijn, in het water, bij het strand, op een vulkaan, op een bergje.. maar als daar geen goede tempels bij zitten vind ik het snel een beetje random overkomen. Een Pyramide/Sphinx temple achtig idee bijvoorbeeld in de woestijn. een dungeon achter een reusachtige waterval bijvoorbeeld om maar wat te noemen. Dat zijn de dingen waarbij ik denk aan de Zelda series. Die Divine Beasts is op zich leuk als een extratje...

En al die Shrines zien er hetzelfde uit, had ook iets meer variatie in gemogen naar mijn mening.
Wat mij betreft hebben ze een goed begin gemaakt qua dungeons, maar wil ik dat ze in de volgende game afstappen van het hele robot achtige. Denk aan Jabu jabu maar dan met deze mechanics. En grotere dungeons aub, met weer wat mini-bosses.

Daarnaast wil ik in de overworld meer verschillende bosses. Een bos waarin je Gohma vindt die mini spinnetjes spawned en waar je de bomen moet gebruiken om haar voor te blijven. etc etc :D
pi_169699897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Wat mij betreft hebben ze een goed begin gemaakt qua dungeons, maar wil ik dat ze in de volgende game afstappen van het hele robot achtige. Denk aan Jabu jabu maar dan met deze mechanics. En grotere dungeons aub, met weer wat mini-bosses.

Daarnaast wil ik in de overworld meer verschillende bosses. Een bos waarin je Gohma vindt die mini spinnetjes spawned en waar je de bomen moet gebruiken om haar voor te blijven. etc etc :D
Geef mij maar de oude Dungeons.. ik was die nog niets beu. De openwereld is alleen leuk voor de sidequests en voor extra vermaak als je de game hebt uitgespeeld. Maar voor de mainquest vind ik de openwereld totaal niets toevoegen persoonlijk :). Openwereld is anno 2017 toch helemaal ook niet zo bijzonder meer? Vind er opzich niets mis met het oude level systeem van oudere games.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:07:22 #25
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_169700076
De Rito en het bijbehorende beast :') Wat een grap. Een uurtje nadat ik voet zet in die village is het alweer klaar. Geen dingen in de woestijn jatten, geen groot verhaal eromheen zoals bij de Zora, gewoon 'hoi, daar het is het beast, succes'. En echt lastig was t nou ook allemaal niet.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_169700538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:58 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Geef mij maar de oude Dungeons.. ik was die nog niets beu. De openwereld is alleen leuk voor de sidequests en voor extra vermaak als je de game hebt uitgespeeld. Maar voor de mainquest vind ik de openwereld totaal niets toevoegen persoonlijk :). Openwereld is anno 2017 toch helemaal ook niet zo bijzonder meer? Vind er opzich niets mis met het oude level systeem van oudere games.
Nou ik vind de openwereld van BotW wel echt een stap vooruit in vergelijking met de andere openworlds. Bij AC, Witcher, Skyrim en farcry ben ik telkens gewoon met een missie bezig. De missies zijn de reden dat ik door de wereld trek.

Bij Botw is dat gewoon mijn nieuwsgierigheid die me ertoe dwingt
pi_169702313
De openwereld = de mainquest.

Over de dungeons ben ik het wel eens, Devine Beasts zijn tof, maar kunnen niet tippen aan de oude dungeons.
pi_169702746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:32 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nou ik vind de openwereld van BotW wel echt een stap vooruit in vergelijking met de andere openworlds. Bij AC, Witcher, Skyrim en farcry ben ik telkens gewoon met een missie bezig. De missies zijn de reden dat ik door de wereld trek.

Bij Botw is dat gewoon mijn nieuwsgierigheid die me ertoe dwingt
Dat vond ik wel meevallen.. het enige wat een beetje voor me nieuw voor me was is het klim gedeelte. Wat mij betreft mogen ze gewoon deze game door 2 splitsen. The Legend Of Zelda = ouderwetse Zelda format, en Zelda Adventures (ofzoiets) in die open world scene.

Ik wil toch iets meer uit die Shrines ook krijgen, het idee is leuk maar nog niet optimaal uitgevoerd imo. Iedere begin en einde van de Shrine zijn het zelfde, het is alleen maar de vraag wat je daar tussenin krijgt. Zou iets meer willen krijgen als heldenbollen of wat meer variatie. Persoonlijk vind ik dat je de krachten "te snel" krijgt, had van mij iets meer gespreid mogen zijn over de wereld. Of iets meer upgrades daarvan die je misschien in de shrines kon verdienen...
  Redactie Games woensdag 22 maart 2017 @ 17:14:09 #29
181272 crew  Noppie2000
pi_169702995
Rewards in de game mogen sowieso...beter? Anders? Het voelt een beetje scheef dat je in sommige Shinres equipment als beloning krijgt en in anderen weer 20 rupees. Side Quests geven ook bijna allemaal prut, terwijl daar ook meer mogelijk is. Dat Shrines allemaal worden beloond met een Hero Orb vind ik prima, het past bij de game. Maar voornamelijk variatie mag beter.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:03 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik dat je de krachten "te snel" krijgt, had van mij iets meer gespreid mogen zijn over de wereld. Of iets meer upgrades daarvan die je misschien in de shrines kon verdienen...
Dat zou niet passen bij de game, waar na het eerste gebied complete vrijheid wordt gegeven. Jouw idee past weer bij de oude opzet, waar deze game juist vanaf probeerde te stappen.
pi_169703111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:14 schreef Noppie2000 het volgende:
Dat zou niet passen bij de game, waar na het eerste gebied complete vrijheid wordt gegeven. Jouw idee past weer bij de oude opzet, waar deze game juist vanaf probeerde te stappen.
Ja sorry, ik ben toch meer van het oude O+ :@

Ik heb de game uit (mainquest) en heb niet echt de motivatie om alle shrines te zoeken en te doen. En als je ze allemaal hebt dan krijg je....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

En wat je krijgt na het vinden van alle Korok seeds :{ ;( . Sowieso een beetje awkward om overal zaad op te halen van kleine bosmannetjes...
  Redactie Games woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:25 #31
181272 crew  Noppie2000
pi_169703151
Ja ik snap je ook wel hoor, denk dat we allemaal iets van dungeons / variatie / rewards missen :P

Staat me trouwens ook iets bij dat Aonuma heeft gezegd dat ze de BotW-engine meer wilden gaan recyclen (in tegenstelling tot hiervoor, dat steeds voor een compleet nieuwe opzet en stijl etc. werd gegaan), wat zou moeten zorgen voor een snellere ontwikkelingstijd.

A man can dream.
pi_169703272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:14 schreef Noppie2000 het volgende:
Rewards in de game mogen sowieso...beter? Anders? Het voelt een beetje scheef dat je in sommige Shinres equipment als beloning krijgt en in anderen weer 20 rupees. Side Quests geven ook bijna allemaal prut, terwijl daar ook meer mogelijk is. Dat Shrines allemaal worden beloond met een Hero Orb vind ik prima, het past bij de game. Maar voornamelijk variatie mag beter.
Eens, de beloningen voelen wat random aan. Zo zou je in de makkelijke shrines een diamond krijgen en in de wat moeilijkere een of andere gare speer. Dat voelt soms een beetje raar aan. Vind de 'blessing-shrines' ook een beetje goedkoop eerlijk gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
[..]

Dat zou niet passen bij de game, waar na het eerste gebied complete vrijheid wordt gegeven. Jouw idee past weer bij de oude opzet, waar deze game juist vanaf probeerde te stappen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 maart 2017 @ 18:53:23 #33
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169705005
Bah nee alsjeblieft niet terug naar de oude opzet van Dungeons.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:41:10 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_169706234
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bah nee alsjeblieft niet terug naar de oude opzet van Dungeons.
Mee eens.
Het zal wel niet slecht bedoeld zijn, maar ik heb het idee dat echt iedereen wat te zeiken heeft.

Punt is, je hoeft niet álles te halen...

Echt chapeau voor Nintendo dat ze zo'n radicale koerswijziging hebben aangedurft.

(En iedereen - ik ook - speelt dit spel veel te lang ;) )

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 22-03-2017 19:49:37 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Games woensdag 22 maart 2017 @ 19:42:36 #35
181272 crew  Noppie2000
pi_169706273
Ik heb niets te 'zeiken', maar ik zie wel dingen die verbeterd kunnen worden. Of mag dat niet meer :@
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:46:14 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_169706371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:42 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik heb niets te 'zeiken', maar ik zie wel dingen die verbeterd kunnen worden. Of mag dat niet meer :@
Neem het niet persoonlijk. Het staat ook veel op IGN.
Aan de ene kant kan Nintendo heel veel met alle feedback, maar aan de andere kant heeft iedereen wel wat anders aan te merken.

Ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Games woensdag 22 maart 2017 @ 19:51:14 #37
181272 crew  Noppie2000
pi_169706515
Tuurlijk kunnen ze het wel goed doen *mompelt iets over meeste perfecte scores die een game ooit heeft gekregen* :+

Maar men komt nu ook op het punt dat het sprookje voorbij is, de game is uitgespeeld, collectibles zijn gehaald, het einde is bereikt. Dan komt er een moment van terugkijken, wat heeft men ervaren, wat bracht de game voor nieuws maar ook: wat is er verdwenen, wat missen we na 31 jaar Zelda-geschiedenis?

En dan gaan de blikken weer op de toekomst: wat willen we van een volgend deel, waar kan de game verbeteren? Meer variatie in de dungeons? Meer story? Meer Speelbare personages? Betere side quests? Etc. Etc. :P Natuurlijk heb je mensen ertussen zitten die blind haten, maar daar kunnen we verder niet veel mee, maar verder IMO een logische 'cyclus' :)
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:56:52 #38
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_169706642
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:51 schreef Noppie2000 het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel goed doen *mompelt iets over meeste perfecte scores die een game ooit heeft gekregen* :+

Maar men komt nu ook op het punt dat het sprookje voorbij is, de game is uitgespeeld, collectibles zijn gehaald, het einde is bereikt. Dan komt er een moment van terugkijken, wat heeft men ervaren, wat bracht de game voor nieuws maar ook: wat is er verdwenen, wat missen we na 31 jaar Zelda-geschiedenis?

En dan gaan de blikken weer op de toekomst: wat willen we van een volgend deel, waar kan de game verbeteren? Meer variatie in de dungeons? Meer story? Meer Speelbare personages? Betere side quests? Etc. Etc. :P Natuurlijk heb je mensen ertussen zitten die blind haten, maar daar kunnen we verder niet veel mee, maar verder IMO een logische 'cyclus' :)
Mijn kritiek (wat gebeurt er nu? ;) ) is dat de kleine side missions in de dorpjes wat meer gewicht zouden kunnen hebben. Ik denk dat je ze nauwelijks helpen om de grote Ganon te verslaan.

Dat zou wel iets meer "witcher 3" mogen hebben.

Daarnaast; het kost me erg veel moeite om ancient arrows te verkrijgen. :(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:07:42 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169706969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:51 schreef Noppie2000 het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel goed doen *mompelt iets over meeste perfecte scores die een game ooit heeft gekregen* :+

Maar men komt nu ook op het punt dat het sprookje voorbij is, de game is uitgespeeld, collectibles zijn gehaald, het einde is bereikt. Dan komt er een moment van terugkijken, wat heeft men ervaren, wat bracht de game voor nieuws maar ook: wat is er verdwenen, wat missen we na 31 jaar Zelda-geschiedenis?

En dan gaan de blikken weer op de toekomst: wat willen we van een volgend deel, waar kan de game verbeteren? Meer variatie in de dungeons? Meer story? Meer Speelbare personages? Betere side quests? Etc. Etc. :P Natuurlijk heb je mensen ertussen zitten die blind haten, maar daar kunnen we verder niet veel mee, maar verder IMO een logische 'cyclus' :)
Nou, ik weet eigenlijk niet wat ze kunnen verbeteren. Ik neig echt naar een nagenoeg perfecte game. Het enige dat ik achteraf gezien écht vervelend vond was het trage omzetten van de beasts en dat valt ook wel mee.

Game komt met stip binnen in mijn top 5 ooit. Mag daar samen met Chrono Trigger, Tetris, Mario 64 en Witcher 3 een kopje thee drinken. _O_

Ik kan maar niet uit over het feit dat je zo ontzettend vrij bent in deze game. Het is de beste sandbox game ooit.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Redactie Games woensdag 22 maart 2017 @ 20:12:11 #40
181272 crew  Noppie2000
pi_169707100
quote:
19s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Game komt met stip binnen in mijn top 5 ooit. Mag daar samen met Chrono Trigger, Tetris, Mario 64 en Witcher 3 een kopje thee drinken. _O_
Onze Top 5 lijkt op elkaar :D

Vervang Witcher 3 met DKC 2 en we zijn er ongeveer wel :P
pi_169708975
Ik ben er gister achter gekomen hoe je de game moet zien. Eigenlijk is het een verschrikkelijk korte game die bestaat uit één ding:

Ganon verslaan.

Ben je daar te zwak voor? Dan is er een verschrikkelijk grote wereld speciaal gemaakt voor jou om je voor te bereiden op het verslaan van ganon.

Alles wat je in deze game doet, doe je met het doel om sterker te worden voor Ganon.

Shrines
Koroks
Divine beasts
Mastersword

Allemaal optioneel en allemaal gemaakt om je beter voor te bereiden op Ganon.

Heerlijk!
pi_169709650
Perfect is een game natuurlijk nooit. Maar de ervaring die ik (vooral in het begin) had met deze game was geweldig en ik denk dat ik sinds Super Mario Galaxy nog nooit zo verrast was door een game. Als een kind in een snoepwinkel.

Helaas was bij mij de snoepwinkel al leeg na het tweede Devine Beast toen er eigenlijk geen stijging meer zat in de moeilijkheidsgraad. Als Nintendo een paar dingen beter had uitgewerkt waardoor de game tot het einde interessant bleef was het voor mij de perfecte game.

Maar ook wel top 5 materiaal.
pi_169709782
Maar Ganon is helemaal niet moeilink xD.

Overigens heb ik het spel ook uitgespeeld een paar dagen geleden.

Het was zeker een heel goed spel. Kijk heel erg uit naar de DLC's.

Hoop echt dat ze er echt iets heel leuks mee doen
pi_169710561
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:26 schreef Redbullkid het volgende:
Maar Ganon is helemaal niet moeilink xD.

Overigens heb ik het spel ook uitgespeeld een paar dagen geleden.

Het was zeker een heel goed spel. Kijk heel erg uit naar de DLC's.

Hoop echt dat ze er echt iets heel leuks mee doen
Klopt, ganon was helaas erg makkelijk. Ik ben naar ganon gegaan toen ik thunderblight ganon nog moest en vond dat gevecht moeilijker dan tegen ganon zelf :P
pi_169714297
quote:
19s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou, ik weet eigenlijk niet wat ze kunnen verbeteren. Ik neig echt naar een nagenoeg perfecte game. Het enige dat ik achteraf gezien écht vervelend vond was het trage omzetten van de beasts en dat valt ook wel mee.

Game komt met stip binnen in mijn top 5 ooit. Mag daar samen met Chrono Trigger, Tetris, Mario 64 en Witcher 3 een kopje thee drinken. _O_

Ik kan maar niet uit over het feit dat je zo ontzettend vrij bent in deze game. Het is de beste sandbox game ooit.
Tsja ik zat nooit aan de kant van de mensen die wat te zeiken had op de oude Zelda's. En misschien juist daarom meer te zeiken om deze nieuwe Zelda. Ik heb de oude dungeons nooit vervelend gevonden en nooit de behoefte gehad aan een sandbox game.

De charme van Zelda vond ik juist de items, de dungeons, de action elementen die niet gebaseerd waren RPG basis. Ondanks ik echt wel plezier heb gehad aan deze Zelda, het voelde voor mij aan als een Skyrim met een Zelda mod. Hèt was niet meer "mijn" Zelda.

Wat betreft al die open world games.. voor mij hoeft echt niet iedere game zo te worden. Ik vind het ook totaal niet uniek meer. Je noemt het de beste sandbox ooit. Maar ik kan moeilijk deze game vermaken zonder de missies, misschien beetje het snowboarden met je schild. De game voelt mij juist leeg aan voor een sandbox game.

Ik vind het persoonlijk jammer dat lineair opeens zo'n vies woord is geworden in de game industrie. Bijna al mijn favo games waren dat destijds juist omdat ze goed werden verteld en mij daarom het spel introkken. Deze Zelda heeft dat niet met mij gedaan.

Het voelt voor mij een beetje aan als een leuk muziek concert waarbij het prima feestje was. Maar persoonlijk zie ik liever een band die mij in mijn hart kan raken en waar het wat minder feestelijk is.
pi_169715667
Ik denk dat als de wapens/schilden niet kapot konden en er een level systeem in zat dat het leuker zou zijn.
  donderdag 23 maart 2017 @ 07:36:11 #48
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169715682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 07:32 schreef Redbullkid het volgende:
Ik denk dat als de wapens/schilden niet kapot konden en er een level systeem in zat dat het leuker zou zijn.
Ik denk dat dit twee vreselijk slechte ideeën zijn in deze game.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 08:03:48 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_169715886
Blijf maar wipen @ die olifant _O_
Wat ben ik ongelooflijk waardeloos in dit spel zeg :D

Ik denk dat de teller ongeveer op 40/45 keer staat.
Kan je ergens een goed zwaard kopen of zo?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_169715909
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2017 08:03 schreef onlogisch het volgende:
Blijf maar wipen @ die olifant _O_
Wat ben ik ongelooflijk waardeloos in dit spel zeg :D

Ik denk dat de teller ongeveer op 40/45 keer staat.
Kan je ergens een goed zwaard kopen of zo?
Waar wipe je dan? bij waterblight ganon?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')