abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169700724
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je verwacht daadwerkelijk een logische verklaring?
Is cultuur.
pi_169700732
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:40 schreef Myrr het volgende:

[..]

Maar ja, er wordt bezuinigd op geestelijke zorg. Opnames kosten geld, dus de gekkies lopen buiten.

Zou zo'n figuur ook nooit in mijn huis laten. Althans, niet als die in een episode zit. Dat klinkt gemeen enzo, maar ja. Eigen belang eerst zolang ik een klein kind heb.
Die bezuinigingen zijn vreselijk, ook voor degene die zorg nodig hebben en hun nabestaanden.
Zaterdag is er hier een jongen neergestoken, ook door zo'n gek. Gewoon ineens.

Het is ook moeilijk, hier kleine kinderen en we hadden ook een psychotische buurvrouw. Die stond ineens binnen en zocht dan ook contact met de kleintjes hier. Die hadden er schik van haar... Stond ook vaak door het keukenraam naar binnen te staren, :{
Is in zo'n situatie heel lastig handelen, je wilt geen olie op het vuur gooien maar ze wel zo snel mogelijk naar buiten werken.
pi_169700852
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die bezuinigingen zijn vreselijk, ook voor degene die zorg nodig hebben en hun nabestaanden.
Zaterdag is er hier een jongen neergestoken, ook door zo'n gek. Gewoon ineens.

Het is ook moeilijk, hier kleine kinderen en we hadden ook een psychotische buurvrouw. Die stond ineens binnen en zocht dan ook contact met de kleintjes hier. Die hadden er schik van haar... Stond ook vaak door het keukenraam naar binnen te staren, :{
Is in zo'n situatie heel lastig handelen, je wilt geen olie op het vuur gooien maar ze wel zo snel mogelijk naar buiten werken.
Ja, lastig. Aan de ene kant snap ik het geen olie op het vuur willen gooien, anderzijds is je huis binnen treden en voor het keukenraam gaan staan echt zes bruggen te ver. Misschien ben ik wat beschermend maar mijn kind hou ik ver uit de buurt van dat soort mensen.

Had denk ik de politie gebeld, of de huisarts ofzo.
pi_169700933
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Moeilijk om over te oordelen. Misschien wist ze het niet of kon ze de ernst van de situatie niet inschatten.

Blijkt met een aardappelschilmesje gebeurt te zijn, hoe "gevaarlijk" zijn die normaliter?
Die moeder stond even te roken, misschien met de deur open en haar dochtertje in de keuken.
Tja, het lijkt me toch logisch dat ze die vrouw niet eens had binnengelaten als er direct gevaar had gedreigd?
Nja. Je weet het niet. Misschien durfde ze niet te weren, is ze te behulpzaam of weet ze niet zoveel over psychotische aandoeningen. Weet zelf voldoende de kans niet te wagen. Mijn kind mag ook niet naar mijn schoonmoeder haar werk. Een inrichting van Altrecht. Zitten ertussen die heel gefixeerd zijn op kinderen. Wel plat aan de medicatie, maar toch. Brr.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 15:54:44 ]
pi_169700969
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:50 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, lastig. Aan de ene kant snap ik het geen olie op het vuur willen gooien, anderzijds is je huis binnen treden en voor het keukenraam gaan staan echt zes bruggen te ver. Misschien ben ik wat beschermend maar mijn kind hou ik ver uit de buurt van dat soort mensen.

Had denk ik de politie gebeld, of de huisarts ofzo.
Politie wel 20 x gebeld, huisarts van haar, Bavo, GGZ, maatschappelijk werk Glashaven enfin al haar begeleiders. We hadden als buren zelfs een compleet dossier met haar gemaakt.
Ze was drie keer vermist, dan waren we haar weer maanden kwijt, sliep ze blijkbaar op een kerkhof... Ook allerlei instanties voor gebeld.

Enfin, op een gegeven moment was ze zo maf en stond ze weer voor de deur met een oplossing dat ze er een eind aan ging maken, moet je doen zei ik en heb toen direct 112 gebeld.
Toen was het natuurlijk weer een grapje... zei ze. Ik heb toen aan die agenten gevraagd of ze even bij haar konden blijven zodat ik voor mijn gezin de koffers kon gaan inpakken. Ik was er zo klaar mee. Toen is ze wel opgenomen, voor 6 weken in een gesloten inrichting.
pi_169701023
quote:
Vrouw die Kim (3) neerstak moest zelf drie kinderen afstaan
UPDATE Het driejarige meisje Kim uit Uithoorn, dat gisteren gewond raakte bij een steekincident, werd aangevallen door een vrouw die hemelsbreed 500 meter verderop woont. Mien S. - die zichzelf Merel noemde - raakte de afgelopen 1,5 jaar haar drie eigen kinderen kwijt na ruzies en verwaarlozing. Zij pleegde na haar daad zelfmoord.

'Merel' S. was op bezoek bij Mandy, de moeder van slachtoffertje Kim en een iets ouder zoontje. Toen de alleenstaande moeder naar buiten ging om een sigaretje te roken, stak Merel het kind neer.

,,We hoorden een enorm gegil,'' zegt een buurvrouw van Mandy. ,,Gek genoeg was dat gegil van de vrouw die heeft gestoken. Die draaide ineens door. Ze heeft na het steken gewoon een fiets gepakt uit de tuin en ging er gillend vandoor. Gelukkig begreep ik van een oma van Kim dat ze buiten levensgevaar is. Ze is vijf keer gestoken. Mandy is nu steeds bij Kim in het ziekenhuis.''

Wie de vrouw is die Kim heeft gestoken, weet de buurvrouw niet. ,,Het is iemand die hier een paar straten verderop woont. Ze zou ook kinderen hebben die haar zijn afgenomen. Dat zal er wel mee te maken hebben,'' vertelt de buurvrouw. ,,Ze schijnt voor het steken geroepen te hebben 'dit is voor mijn kinderen'. Ze was echt doorgedraaid. Dat gegil van haar was echt beangstigend.''

Dat Merel onlangs haar drie kinderen, een 17-jarige jongen en een tweeling van 7 jaar oud, moest afstaan, klopt, zegt een van Merels straatgenoten. Dit zou zijn gebeurd na uit de hand lopende ruzies met haar tienerzoon én nadat ze de tweeling op het schoolplein liet staan.

Ze heeft na het steken gewoon een fiets gepakt uit de tuin en ging er gillend vandoor
Merel heeft net vorige maand officieel getekend voor de uithuisplaatsing van haar oudste zoon, die regelmatig door buurtbewoners werd opgevangen als hij na een ruzie met zijn moeder weer eens de straat werd opgestuurd. De tienerzoon woonde zelfs maandenlang bij een gezin vlak in de buurt, omdat het bij zijn eigen moeder niet ging. Inmiddels woont de jongen in een begeleid wonen-traject in Brabant.

Gele fiets
Merel ging er gelijk na het neersteken van de kleine Kim vandoor op een gele fiets. De politie begon onmiddellijk een zoektocht waarbij ook een helikopter werd ingezet. Vanuit het toestel zagen agenten de vrouw later op een afdak tussen twee flats liggen. Ze was van een van de gebouwen gesprongen. Haar gele fiets stond beneden. Reanimatiepogingen mochten niet baten.

Volgens buurtbewoners had Merel psychische problemen, paniekstoornissen en borderline en was het een gejaagde en opgefokte vrouw. ,,Ze gaf altijd iedereen overal de schuld van. Zelfs haar oudste zoon kreeg er de schuld van dat de tweeling uit huis was geplaatst. Ze stond al een tijd op ontploffen.''

Waarschijnlijk kende Merel Mandy omdat hun kinderen op dezelfde school zaten. Waardoor Merel precies doordraaide bij Mandy thuis, is nog onduidelijk.

Grote indruk
Het incident heeft grote indruk gemaakt in Uithoorn, op bekenden van de beide gezinnen, maar ook op getuigen en anderen
Dagmar Oudshoorn-Tinga, burgemeester
De alleenstaande Merel (die ergens in de 40 jaar moet zijn) was bekend bij hulporganisaties en de politie, aldus de woordvoerder. De gemeente onderzoekt samen politie en de betrokken zorgpartners uit wat er precies is gebeurd.

Burgemeester Dagmar Oudshoorn-Tinga: ,,Ons medeleven gaat uit naar het slachtoffertje en haar gezin, maar ook naar de familie en nabestaanden van de dader. We wensen hen allen veel sterkte bij het verwerken van deze afschuwelijke gebeurtenis en bieden onze hulp aan. Het incident heeft grote indruk gemaakt in Uithoorn, op bekenden van de beide gezinnen, maar ook op getuigen en anderen. Ook voor hen is hulp beschikbaar, als ze daar behoefte aan hebben.”

Het meisje is volgens de burgemeester behandeld in het ziekenhuis, en maakt het naar omstandigheden goed.
http://www.ad.nl/binnenla(...)en-afstaan~ad67824b/
pi_169701144
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Politie wel 20 x gebeld, huisarts van haar, Bavo, GGZ, maatschappelijk werk Glashaven enfin al haar begeleiders. We hadden als buren zelfs een compleet dossier met haar gemaakt.
Ze was drie keer vermist, dan waren we haar weer maanden kwijt, sliep ze blijkbaar op een kerkhof... Ook allerlei instanties voor gebeld.

Enfin, op een gegeven moment was ze zo maf en stond ze weer voor de deur met een oplossing dat ze er een eind aan ging maken, moet je doen zei ik en heb toen direct 112 gebeld.
Toen was het natuurlijk weer een grapje... zei ze. Ik heb toen aan die agenten gevraagd of ze even bij haar konden blijven zodat ik voor mijn gezin de koffers kon gaan inpakken. Ik was er zo klaar mee. Toen is ze wel opgenomen, voor 6 weken in een gesloten inrichting.
Jesses wat een verhaal. Hoe staat het er nu voor?
pi_169701462
Ik zou echt nachtmerries over die Merel hebben als ze me net voor haar zelfmoord schreeuwend gestoken heeft. Dat ze haar graf uitkomt en me opzoekt in het ziekenhuis om het af te maken enzo.
standaarddrinker
pi_169701798
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:04 schreef Myrr het volgende:

[..]

Jesses wat een verhaal. Hoe staat het er nu voor?
Toen ze in die inrichting zat, heeft haar bank (was koopwoning) contact gezocht met ons, dat ging via haar huisarts/gemeentewerkers en via het waterschapbedrijf enz.

Maar ze was al zover heen dat dat allemaal niet meer te redden was, maatschappelijk werk liep ook achter de feiten aan. Moest ze bellen voor een uitkering en bereikbaar zijn, maar ze had al lang geen telefoon, water of elektra meer. Zo krom is het in Nederland.

Familie woont in Kroatie en die dachten een paar jaar dat ze dood was. Via een familiekennis is er toen contact gekomen met ons, haar buren en haar familie, en toen heeft die kennis haar in het vliegtuig gekregen enkele reis Kroatie... We hebben nooit meer wat van haar gehoord, huis is op de veiling verkocht en ook haar spullen. Soms heb ik nog wel de angst dat ze ineens voor het raam staat.
pi_169701881
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:17 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou echt nachtmerries over die Merel hebben als ze me net voor haar zelfmoord schreeuwend gestoken heeft. Dat ze haar graf uitkomt en me opzoekt in het ziekenhuis om het af te maken enzo.
Gelukkig is ze drie en heeft ze waarschijnlijk geen besef wat zelfmoord of een graf überhaupt is.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 20:31:21 #36
186611 Haags
pi_169707648
:r
Zonder wrijving geen glans
pi_169708463
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toen ze in die inrichting zat, heeft haar bank (was koopwoning) contact gezocht met ons, dat ging via haar huisarts/gemeentewerkers en via het waterschapbedrijf enz.

Maar ze was al zover heen dat dat allemaal niet meer te redden was, maatschappelijk werk liep ook achter de feiten aan. Moest ze bellen voor een uitkering en bereikbaar zijn, maar ze had al lang geen telefoon, water of elektra meer. Zo krom is het in Nederland.

Familie woont in Kroatie en die dachten een paar jaar dat ze dood was. Via een familiekennis is er toen contact gekomen met ons, haar buren en haar familie, en toen heeft die kennis haar in het vliegtuig gekregen enkele reis Kroatie... We hebben nooit meer wat van haar gehoord, huis is op de veiling verkocht en ook haar spullen. Soms heb ik nog wel de angst dat ze ineens voor het raam staat.
Dat laatste lijkt me nu sterk, want ze is gesprongen
standaarddrinker
pi_169708999
Buitengewoon triest voor alle betrokkenen.
pi_169715646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me nu sterk, want ze is gesprongen
goed lezen, dat was niet de vrouw met een pittig kort kapsel
pi_169716524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:03 schreef Gia het volgende:
Ben wel benieuwd naar het waarom, eigenlijk.
Deze is gewoon rijp voor een gesticht. Waarom zou je anders op een 3 jarige in beginnen te steken?
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:09:06 #41
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_169716555
Is de gele fiets al meegenomen voor verhoor? :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')