abonnement Unibet Coolblue
pi_169682392
Ziggo heeft drie verschillende kastjes voor de hoofdaansluiting. Tig verschillende modems te veel om op te noemen en tig verschillende tv boxen. Waarom zit hier geen standaardisatie in? Zondag heb ik 3 uur lang gerotzooid om een horizon tv box aan te sluiten bij mijn schoonouders. Ten eerste hun kabel aansluiting was een zooitje dat geef ik toe maar ziggo kan er ook wat van... tjonge jonge ik weet nog dat iedereen dezelfde modem en hoofdaansluiting had. Waar is het mis gegaan?
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 maart 2017 @ 19:40:43 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169682540
Het ging mis toen UPC Ziggo overnam om zo hun aids genaamd Horizon te verspreiden onder voorheen gelukkige Ziggo klanten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_169682615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ging mis toen UPC Ziggo overnam om zo hun aids genaamd Horizon te verspreiden onder voorheen gelukkige Ziggo klanten.
HET GING AL MIS BIJ DE NAAMVERANDERING.

@home had het veel beter voor elkaar. Iedereen dezelfde hoofdaansluiting en modems.
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 19:52:28 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169682847
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:43 schreef ManianMan het volgende:

[..]

HET GING AL MIS BIJ DE NAAMVERANDERING.

@home had het veel beter voor elkaar. Iedereen dezelfde hoofdaansluiting en modems.
Klopt. Ideaal met die smartcards en zo _O_ !
En iedere keer dat ik bel met Ziggo willen ze het mij weer aansmeren. Fuck you. Ik neem in het nieuwe huis eindelijk glasvezel _O_
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_169683447
Het ging mis bij de privatisatie van centrale antenne instalaties.
pi_169684090
schoonouders? heb je tegenwoordig verkering???
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:48:46 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169684664
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:36 schreef ManianMan het volgende:
Ziggo heeft drie verschillende kastjes voor de hoofdaansluiting.
Dat zijn 4 miljoen aansluitingen die in de afgelopen 40 jaar door verschillende gemeentes zijn voorzien van verschillende typen aansluitingen. Die vervang je niet zomaar, dat gaat in de honderden miljoenen euro's lopen. Daarnaast zullen er verschillen altijd blijven, aangezien het pas relatief recent is dat de tv-kabel standaard in de meterkast wordt afgeleverd.

quote:
Tig verschillende modems te veel om op te noemen en tig verschillende tv boxen. Waarom zit hier geen standaardisatie in?
Ziggo heeft nu zo'n 3 miljoen klanten, als je daarvan de helft een nieuw modem moet sturen ben je ook zo 100-200 miljoen euro verder.
quote:
Zondag heb ik 3 uur lang gerotzooid om een horizon tv box aan te sluiten bij mijn schoonouders. Ten eerste hun kabel aansluiting was een zooitje dat geef ik toe maar ziggo kan er ook wat van...
jonge jonge ik weet nog dat iedereen dezelfde modem en hoofdaansluiting had. Waar is het mis gegaan?
Ongeveer zo'n 40 jaar geleden, toen iedere gemeente op zich zelf begon met het aan het aanleggen van een CAI. Vervolgens werden al die verschillende gemeentelijke bedrijven afzonderlijk van elkaar geprivatiseerd en zijn uiteindelijk (bijna) allemaal door elkaar over genomen. Ziggo zit nu dus met al die legacy opgescheept en dat duurt even (lees: jaren) voordat iedereen weer hetzelfde standaard kastje heeft.
So we just called him Fred
pi_169684923
Lol, helemaal mee eens. Gisteren was ik ook bij een klant: die had 3 verschillende mdeiaboxen toegestuurd gekregen. De hoeveelheid modems is ongekend, en Ziggo Zakelijk met die gekke enorme nutteloze switch :')
  Eindredactie Games dinsdag 21 maart 2017 @ 21:14:58 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_169685605
ik wil a2000 terug
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_169686251
zonder internet was alles beter
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_169688691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:58 schreef oheng het volgende:
Lol, helemaal mee eens. Gisteren was ik ook bij een klant: die had 3 verschillende mdeiaboxen toegestuurd gekregen. De hoeveelheid modems is ongekend, en Ziggo Zakelijk met die gekke enorme nutteloze switch :')
Ja komop zeg ze tikken wel allemaal zo'n 60 euro per gezin af maar standaardisatie ho maar! Ik heb echt 3 uur liggen ploeteren gelukkig komt morgen een monteur om de hoek kijken. Als ze standaardisatie hadden uitgevoerd was er geen probleem geweest en hoefde ook geen monteur te komen. :') hoezo geld weggooien...
pi_169689079
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:43 schreef ManianMan het volgende:

[..]

HET GING AL MIS BIJ DE NAAMVERANDERING.

@home had het veel beter voor elkaar. Iedereen dezelfde hoofdaansluiting en modems.
Planet. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_169689096
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja komop zeg ze tikken wel allemaal zo'n 60 euro per gezin af maar standaardisatie ho maar! Ik heb echt 3 uur liggen ploeteren gelukkig komt morgen een monteur om de hoek kijken. Als ze standaardisatie hadden uitgevoerd was er geen probleem geweest en hoefde ook geen monteur te komen. :') hoezo geld weggooien...
Ik leg o.a. Ziggo en Ziggo Zakelijk aan voor mijn werk, en ik denk dat ik uit mijn hoofd toch zeker 50 "Ziggo kastjes" ken die actief gebruikt worden.
We hebben een bak met tientallen (nieuwe) Ziggo modems, mediaboxen en router die we af en toe legen.

Het zou al een hele hoop schelen als ze hun klanten niet lukraak ongevraagd allerlei kastjes toesturen. Die komen in 90% van de gevallen op zolder terecht.

:W
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:53:27 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169689258
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja komop zeg ze tikken wel allemaal zo'n 60 euro per gezin af maar standaardisatie ho maar! Ik heb echt 3 uur liggen ploeteren gelukkig komt morgen een monteur om de hoek kijken. Als ze standaardisatie hadden uitgevoerd was er geen probleem geweest en hoefde ook geen monteur te komen. :') hoezo geld weggooien...
Verdiep je eens in de kosten die je maakt om providertje te spelen. Die kabels gaan niet gratis de grond in, bandbreedte op de AIX om überhaupt verbinding te kunnen maken met het internet op te kunnen is ook niet gratis, de routers, firewalls, switches etc die aan de andere kant staan van de koperkabel zijn ook niet gratis.
Als je alle kosten er vanaf trekt dan houdt je zo'n 4 euro over die als winst over blijft van de 60 euro die je aftikt per maand.

En dat is veel te weinig om de standaardisatie door te voeren, de enige manier om dat door te voeren is het verhogen van de abonnementskosten. Dan zou je zomaar eens het dubbele per maand kunnen gaan betalen.
Dan ben je óók als klant dus goedkoper uit als ze een monteur sturen als het aansluiten (om wat voor reden dan ook) niet lukt.

Ergens ben ik wel benieuwd wat er zo bijzonder zou zijn aan de aansluiting van je schoonouders, want het enige wat je hoeft te doen is het lostrekken van de coax-kabel uit de tv, die op de Horizon aan te sluiten en een HDMI kabel tussen de Horizon en de TV aan te sluiten.
So we just called him Fred
pi_169689375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:48 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik leg o.a. Ziggo en Ziggo Zakelijk aan voor mijn werk, en ik denk dat ik uit mijn hoofd toch zeker 50 "Ziggo kastjes" ken die actief gebruikt worden.
We hebben een bak met tientallen (nieuwe) Ziggo modems, mediaboxen en router die we af en toe legen.

Het zou al een hele hoop schelen als ze hun klanten niet lukraak ongevraagd allerlei kastjes toesturen. Die komen in 90% van de gevallen op zolder terecht.

:W
Dus Ziggo gooit geld over de balk zonder zoden aan de dijk te zetten. Ooit eens gedacht om dit bij de directie neer te leggen? Misschien krijg je wel een zakcentje!?!


Is toch niet normaal dat men zo omgaat met de spullen.
pi_169689452
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de kosten die je maakt om providertje te spelen. Die kabels gaan niet gratis de grond in, bandbreedte op de AIX om überhaupt verbinding te kunnen maken met het internet op te kunnen is ook niet gratis, de routers, firewalls, switches etc die aan de andere kant staan van de koperkabel zijn ook niet gratis.
Als je alle kosten er vanaf trekt dan houdt je zo'n 4 euro over die als winst over blijft van de 60 euro die je aftikt per maand.

En dat is veel te weinig om de standaardisatie door te voeren, de enige manier om dat door te voeren is het verhogen van de abonnementskosten. Dan zou je zomaar eens het dubbele per maand kunnen gaan betalen.
Dan ben je óók als klant dus goedkoper uit als ze een monteur sturen als het aansluiten (om wat voor reden dan ook) niet lukt.

Ergens ben ik wel benieuwd wat er zo bijzonder zou zijn aan de aansluiting van je schoonouders, want het enige wat je hoeft te doen is het lostrekken van de coax-kabel uit de tv, die op de Horizon aan te sluiten en een HDMI kabel tussen de Horizon en de TV aan te sluiten.
Bij ons werkte on demand het alleen op de hoofdaansluiting bij de wandcontact niet misschien ligt het aan de signaalverdeler of aan de kabel... maar dat kon ik dus verder niet testen.
pi_169689459
Ik heb helemaal niks meer met tv dankzij ziggo.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:04:55 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169689684
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:58 schreef ManianMan het volgende:
Bij ons werkte on demand het alleen op de hoofdaansluiting bij de wandcontact niet misschien ligt het aan de signaalverdeler of aan de kabel... maar dat kon ik dus verder niet testen.
Dat is ook het enige wat Ziggo garandeert ;) en alles wat ná de hoofdaansluiting komt is niet de verantwoordelijkheid van Ziggo :)

Zeker als de kabels in huis al een tijdje liggen en van goedkopere kwaliteit zijn kan het voorkomen dat On-Demand diensten niet goed werken. Ook als er (oude) versterkers of splitters in huis staan die niet retoursgeschikt zijn, gaat On-Demand in veel gevallen niet werken.

Met analoge tv of traditionele digitale tv merk daar in veel gevallen niks van, maar als het interactief wordt merk je het wél.
So we just called him Fred
pi_169690924
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zeker als de kabels in huis al een tijdje liggen en van goedkopere kwaliteit zijn kan het voorkomen dat On-Demand diensten niet goed werken. Ook als er (oude) versterkers of splitters in huis staan die niet retoursgeschikt zijn, gaat On-Demand in veel gevallen niet werken.

Dat is in het algemeen niet zo. Ziggo werkt namelijk met verschillende systemen voor On Demand diensten. Als het retoursignaal via internet gaat, zoals bij de Humax ontvangers en bij interactieve TV's met een Irdeto CI+ module, dan heb je niets te maken met de retourgeschiktheid van eventueel gebruikte splitters en versterkers.
quote:
Met analoge tv of traditionele digitale tv merk daar in veel gevallen niks van, maar als het interactief wordt merk je het wél.
Ook niet waar. Als er bijvoorbeeld een slechte versterker wordt gebruikt die veel harmonischen produceert, dan kan het zomaar gebeuren dat de zenders via sommige transponders niet ontvangen kunnen worden, terwijl de ontvangst van andere zenders via andere transponderfrequenties onberispelijk is. Hetzelfde probleem kan zich overigens voordoen bij gebruik van oudere bekabeling binnenshuis die niet voldoende is afgeschermd volgens de huidige normen, waardoor er bijvoorbeeld interferentie kan optreden met signalen van een nabijgelegen Digitenne zender.
pi_169691201
Weleens zo'n kastje opengetrokken? Zo'n kastje herbergt de laaste innovatie voor datatransport over vaste verbindingen. Het verbaast mij al jaren hoe het allemaal uit kan voor een 10tje per maand. Onderzoek, ontwikkeling en productie van die kastjes moet een godsvermogen kosten. Hetzelfde geldt overigens voor de xDSL verbindingen. Dat wij niet allemaal hetzelfde kastje hebben verbaasd mij niets, de techniek staat niet stil. Dat het voor deze bedragen allemaal uit kan weldeglijk.
pi_169691537
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:56 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dus Ziggo gooit geld over de balk zonder zoden aan de dijk te zetten. Ooit eens gedacht om dit bij de directie neer te leggen? Misschien krijg je wel een zakcentje!?!
Ben je mal. Ze krijgen dagelijks feedback via het Ziggo gebruikersforum, en ja, Ziggo medewerkers lezen daar ook dagelijks mee (en reageren soms), maar er wordt - uiteraard - niets gedaan met de suggesties. Ziggo, of beter gezegd de Amerikaanse investeringsmaatschappij Liberty Global, trekt zich geen moer aan van wat klanten willen. Ik heb het idee dat de medewerkers van het 'oude' Ziggo die voor een groot deel nog steeds in dienst zijn bij het 'nieuwe' Ziggo (in feite UPC c.q. Liberty Global) ook niet blij zijn met de situatie, maar ook zij kunnen en mogen praktisch niets meer.
quote:
Is toch niet normaal dat men zo omgaat met de spullen.
Dat is grotendeels het gevolg van een verregaande automatisering en starre standaardprocedures waar niet van wordt afgeweken. Ik ken bijvoorbeeld uit mijn directe omgeving twee gevallen waarbij Ziggo klanten overgingen op een sneller internetabonnement maar daardoor - ongevraagd - tevens een nieuwe Humax ontvanger toegestuurd kregen voor digitale TV waar ze helemaal niet op zaten te wachten en waarvan ze niet eens wisten wat ze ermee moesten. Voor de goede orde: ze keken beide al digitaal via Ziggo en hun bestaande (eigen) apparatuur werkte probleemloos.
pi_169691779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:46 schreef Stratotanker het volgende:
Weleens zo'n kastje opengetrokken? Zo'n kastje herbergt de laaste innovatie voor datatransport over vaste verbindingen. Het verbaast mij al jaren hoe het allemaal uit kan voor een 10tje per maand. Onderzoek, ontwikkeling en productie van die kastjes moet een godsvermogen kosten. Hetzelfde geldt overigens voor de xDSL verbindingen. Dat wij niet allemaal hetzelfde kastje hebben verbaasd mij niets, de techniek staat niet stil. Dat het voor deze bedragen allemaal uit kan weldeglijk.
Ik weet niet waar je dat bedrag van een tientje vandaan haalt en het is ook niet duidelijk welke dienst je nu bedoelt. Ik betaal zelf iets meer dan ¤ 30 p.m. uitsluitend voor (digitale) televisie (en radio), maar ik heb dan ook een vrij uitgebreid zenderpakket, waarbij (gratis) VOD is inbegrepen.

Ziggo is nog altijd een kabelexploitant die dus in eerste instantie radio- en TV-signalen levert via de kabel. En natuurlijk zijn daar de laatste jaren andere diensten bijgekomen zoals internet en vaste telefonie via diezelfde kabel. Blijven innoveren is overigens wel een must voor kabelaars, omdat ze de hete adem van glasvezelboeren in hun nek voelen.

Dat de ontwikkeling van al die kastjes en de daarin gebruikte elektronica een hoop geld kost is een waarheid als een koe, maar dat is zo met alle moderne elektronica. Het is echter wel zo dat eenmaal ontwikkelde elektronica relatief goedkoop kan worden geproduceerd en dat de producenten van dat spul zoals Humax en Samsung (beide uit Zuid-Korea) wereldwijd actief zijn op deze markt en zo hun investeringen gemakkelijk terug kunnen verdienen. Een kabelexploitant die 'eigen' kastjes wil gaat om de tafel zitten met zo'n producent die dan een bestaand basisontwerp aanpast aan de wensen van de klant (de exploitant dus) en dat hoeft niet veel te kosten.
pi_169691917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 00:10 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat bedrag van een tientje vandaan haalt en het is ook niet duidelijk welke dienst je nu bedoelt. Ik betaal zelf iets meer dan ¤ 30 p.m. uitsluitend voor (digitale) televisie (en radio), maar ik heb dan ook een vrij uitgebreid zenderpakket, waarbij (gratis) VOD is inbegrepen.

Ziggo is nog altijd een kabelexploitant die dus in eerste instantie radio- en TV-signalen levert via de kabel. En natuurlijk zijn daar de laatste jaren andere diensten bijgekomen zoals internet en vaste telefonie via diezelfde kabel. Blijven innoveren is overigens wel een must voor kabelaars, omdat ze de hete adem van glasvezelboeren in hun nek voelen.

Dat de ontwikkeling van al die kastjes en de daarin gebruikte elektronica een hoop geld kost is een waarheid als een koe, maar dat is zo met alle moderne elektronica. Het is echter wel zo dat eenmaal ontwikkelde elektronica relatief goedkoop kan worden geproduceerd en dat de producenten van dat spul zoals Humax en Samsung (beide uit Zuid-Korea) wereldwijd actief zijn op deze markt en zo hun investeringen gemakkelijk terug kunnen verdienen. Een kabelexploitant die 'eigen' kastjes wil gaat om de tafel zitten met zo'n producent die dan een bestaand basisontwerp aanpast aan de wensen van de klant (de exploitant dus) en dat hoeft niet veel te kosten.
Het gaat natuurlijk wel verder dan even een kastje aanschaffen bij een elektronicagigant. In de begindagen zijn er voor zowel het koper als coaxnetwerk verregaande aanpassingen noodzakelijk geweest om enige stabiliteit te kunnen garanderen. En in die tijd was NL breedband ook niet bijzonder prijzig. Die onkosten zullen tegenwoordig ongetwijfeld al vereffend zijn, maar toch. Het blijft mij verbazen.

pi_169692211
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:56 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dus Ziggo gooit geld over de balk zonder zoden aan de dijk te zetten. Ooit eens gedacht om dit bij de directie neer te leggen? Misschien krijg je wel een zakcentje!?!

Is toch niet normaal dat men zo omgaat met de spullen.
Lol nee, mijn hoop op verbetering is 0. Dit probleem is structureel.

Maar KPN doet het ook hoor, ik heb altijd een verse voorraad Experia boxen lmao. Ik kom soms klanten tegen die met een hele stapel ongeopende Experia boxen aan komen zetten:
"en wat moeten we met deze dozen?"

Duurder abbonement of verhuizing = nieuwe kastjes. :7
  Forum Admin woensdag 22 maart 2017 @ 09:15:06 #25
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169693672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
schoonouders? heb je tegenwoordig verkering???
Kweenie, ik kreeg schoonouders bij mijn UPC abonnement toen ziggo ze overnam.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:15:14 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169694662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:37 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is in het algemeen niet zo.
[..]

Ook niet waar.
Daarom heb ik het over "kan" en "veel gevallen" ;)
So we just called him Fred
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:18:40 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169699049
Al die interactieve tv dingen (ongeacht het merk) zijn nogal gevoelig voor het signaal. Ik heb twee Cisco interactieve kastjes gehad die wel digitale TV gaven maar het niet interactief doorgaven. Kabeltje vervangen en geen problemen meer. Met de Horizon Box was het nog leuker, alles deed het, ook interactief maar Ziggo Sport niet. Eerst dacht ik storing maar nee, toen dacht ik dat ik geen abonnement had maar de melding klopte dan niet. Uiteindelijk heel suf naar de Praxis gegaan, een echt echt Ziggo gecertificeert coax kabeltje gehaald en nooit meer problemen gehad met Ziggo Sport.

Dus kabeltje vervangen lijkt me het meest logisch. Anders als je een signaalversterker hebt daar mee gaan klootviolen om te zien of het goed gaat. Het beste kan je op de box eerst ergens bij de instellingen gaan kijken want je hebt een onderdeel die jou laat zien hoe je signaal en beeldkwaliteit is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:47:00 #28
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_169699654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ging mis toen UPC Ziggo overnam om zo hun aids genaamd Horizon te verspreiden onder voorheen gelukkige Ziggo klanten.
Hier een gelukkige horizon bezitter van het eerste uur. Ben zeer tevreden, werkt altijd, kwaliteit is prima en kan standaard dolby 5.1 instellen in tegenstelling tot de andere boxen.
Ik heb dan ook fatsoenlijke kabels en pluggen en snap hoe je die dingen goed aansluit.
95% van de klagers maken er gewoon zelf een potje van.
pi_169700832
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:47 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Hier een gelukkige horizon bezitter van het eerste uur. Ben zeer tevreden, werkt altijd, kwaliteit is prima en kan standaard dolby 5.1 instellen in tegenstelling tot de andere boxen.
Ik heb dan ook fatsoenlijke kabels en pluggen en snap hoe je die dingen goed aansluit.
95% van de klagers maken er gewoon zelf een potje van.
Mijn Humax PVR kan ook standaard op 5.1 output worden ingesteld, bovendien kan deze bij elke TV-zender het geselecteerde audiokanaal onthouden (handig bij zenders zoals Arte).

Mijn bezwaar - en niet alleen van mij - tegen die Horizon gevallen is dat ze volkomen zijn dichtgetimmerd. Je kunt opgenomen programma's niet in digitale vorm en verliesvrij uit het apparaat krijgen om ze duurzaam te archiveren en dat is juist wel wat ik wil. Mijn Humax hangt aan mijn router en ik kan opgenomen programma's via FTP overbrengen naar mijn computer om ze te bewerken en te archiveren. En ja, er zijn nog altijd programma's die ik graag wil bewaren en die niet via de bekende kanalen zijn te downloaden en ook niet te koop zijn.
pi_169701452
vroeger kon je een dropveter gebruiken.. want toen had je nog geen instraling van 4G, DAB+ etc

tegenwoordig staat de wereld vol met "stoorzenders" die je kabel signaal kunnen verstoren bij ondeugelijk materiaal.... en in 2020 wordt het nog mooier met 4G 700.. nog meer kans op storingen..

echter voor Ziggo, Delta, etc etc is het gewoon ondoenlijk om nu al elke aansluiting te voorzien van de nieuwste splitters, AOPs etc,

en waarom zouden ze? moet de kabelmaatschappij een aansluiting gaan opwaarderen tot de nieuwste standaarden terwijl die niet eens gebruikt wordt, omdat op dat adres geen TV / Internet wordt afgenomen via de kabel? maar via KPN hun kopernetwerk of glasvezel?

ik mag van de week ook nog een aansluiting gaan "moderniseren".

de vorige bewoner keek analoog (oude mensen). en belden gewoon nog ouderwets via kpn..
dus tja...
pi_169703792
Ziggo heef het trouwens netjes opgelost en een nieuwe kabel gelegd in de woonkamer geheel kosteloos.
  woensdag 22 maart 2017 @ 18:45:34 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169704846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:52 schreef ManianMan het volgende:
Ziggo heef het trouwens netjes opgelost en een nieuwe kabel gelegd in de woonkamer geheel kosteloos.
Nice. Dat is tof van ze.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169714264
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Nice. Dat is tof van ze.
Als het AOP (abonnee overname punt) zich in de woonkamer bevindt (zoals bij oudere woningen vaak het geval is) dan moet de exploitant zorgen dat de kwaliteit van de bekabeling tot daar toe en de signaalkwaliteit bij het AOP in orde is, dat is geen kwestie van tofheid. De verantwoordelijkheid van de exploitant voor de signaallevering eindigt wel bij het AOP, alles wat daarna komt is de verantwoordelijkheid van de abonnee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')