HET GING AL MIS BIJ DE NAAMVERANDERING.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 19:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het ging mis toen UPC Ziggo overnam om zo hun aids genaamd Horizon te verspreiden onder voorheen gelukkige Ziggo klanten.
Klopt. Ideaal met die smartcards en zo !quote:Op dinsdag 21 maart 2017 19:43 schreef ManianMan het volgende:
[..]
HET GING AL MIS BIJ DE NAAMVERANDERING.
@home had het veel beter voor elkaar. Iedereen dezelfde hoofdaansluiting en modems.
Dat zijn 4 miljoen aansluitingen die in de afgelopen 40 jaar door verschillende gemeentes zijn voorzien van verschillende typen aansluitingen. Die vervang je niet zomaar, dat gaat in de honderden miljoenen euro's lopen. Daarnaast zullen er verschillen altijd blijven, aangezien het pas relatief recent is dat de tv-kabel standaard in de meterkast wordt afgeleverd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 19:36 schreef ManianMan het volgende:
Ziggo heeft drie verschillende kastjes voor de hoofdaansluiting.
Ziggo heeft nu zo'n 3 miljoen klanten, als je daarvan de helft een nieuw modem moet sturen ben je ook zo 100-200 miljoen euro verder.quote:Tig verschillende modems te veel om op te noemen en tig verschillende tv boxen. Waarom zit hier geen standaardisatie in?
Ongeveer zo'n 40 jaar geleden, toen iedere gemeente op zich zelf begon met het aan het aanleggen van een CAI. Vervolgens werden al die verschillende gemeentelijke bedrijven afzonderlijk van elkaar geprivatiseerd en zijn uiteindelijk (bijna) allemaal door elkaar over genomen. Ziggo zit nu dus met al die legacy opgescheept en dat duurt even (lees: jaren) voordat iedereen weer hetzelfde standaard kastje heeft.quote:Zondag heb ik 3 uur lang gerotzooid om een horizon tv box aan te sluiten bij mijn schoonouders. Ten eerste hun kabel aansluiting was een zooitje dat geef ik toe maar ziggo kan er ook wat van...
jonge jonge ik weet nog dat iedereen dezelfde modem en hoofdaansluiting had. Waar is het mis gegaan?
Ja komop zeg ze tikken wel allemaal zo'n 60 euro per gezin af maar standaardisatie ho maar! Ik heb echt 3 uur liggen ploeteren gelukkig komt morgen een monteur om de hoek kijken. Als ze standaardisatie hadden uitgevoerd was er geen probleem geweest en hoefde ook geen monteur te komen. hoezo geld weggooien...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:58 schreef oheng het volgende:
Lol, helemaal mee eens. Gisteren was ik ook bij een klant: die had 3 verschillende mdeiaboxen toegestuurd gekregen. De hoeveelheid modems is ongekend, en Ziggo Zakelijk met die gekke enorme nutteloze switch
Planet.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 19:43 schreef ManianMan het volgende:
[..]
HET GING AL MIS BIJ DE NAAMVERANDERING.
@home had het veel beter voor elkaar. Iedereen dezelfde hoofdaansluiting en modems.
Ik leg o.a. Ziggo en Ziggo Zakelijk aan voor mijn werk, en ik denk dat ik uit mijn hoofd toch zeker 50 "Ziggo kastjes" ken die actief gebruikt worden.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja komop zeg ze tikken wel allemaal zo'n 60 euro per gezin af maar standaardisatie ho maar! Ik heb echt 3 uur liggen ploeteren gelukkig komt morgen een monteur om de hoek kijken. Als ze standaardisatie hadden uitgevoerd was er geen probleem geweest en hoefde ook geen monteur te komen. hoezo geld weggooien...
Verdiep je eens in de kosten die je maakt om providertje te spelen. Die kabels gaan niet gratis de grond in, bandbreedte op de AIX om überhaupt verbinding te kunnen maken met het internet op te kunnen is ook niet gratis, de routers, firewalls, switches etc die aan de andere kant staan van de koperkabel zijn ook niet gratis.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja komop zeg ze tikken wel allemaal zo'n 60 euro per gezin af maar standaardisatie ho maar! Ik heb echt 3 uur liggen ploeteren gelukkig komt morgen een monteur om de hoek kijken. Als ze standaardisatie hadden uitgevoerd was er geen probleem geweest en hoefde ook geen monteur te komen. hoezo geld weggooien...
Dus Ziggo gooit geld over de balk zonder zoden aan de dijk te zetten. Ooit eens gedacht om dit bij de directie neer te leggen? Misschien krijg je wel een zakcentje!?!quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik leg o.a. Ziggo en Ziggo Zakelijk aan voor mijn werk, en ik denk dat ik uit mijn hoofd toch zeker 50 "Ziggo kastjes" ken die actief gebruikt worden.
We hebben een bak met tientallen (nieuwe) Ziggo modems, mediaboxen en router die we af en toe legen.
Het zou al een hele hoop schelen als ze hun klanten niet lukraak ongevraagd allerlei kastjes toesturen. Die komen in 90% van de gevallen op zolder terecht.
Bij ons werkte on demand het alleen op de hoofdaansluiting bij de wandcontact niet misschien ligt het aan de signaalverdeler of aan de kabel... maar dat kon ik dus verder niet testen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de kosten die je maakt om providertje te spelen. Die kabels gaan niet gratis de grond in, bandbreedte op de AIX om überhaupt verbinding te kunnen maken met het internet op te kunnen is ook niet gratis, de routers, firewalls, switches etc die aan de andere kant staan van de koperkabel zijn ook niet gratis.
Als je alle kosten er vanaf trekt dan houdt je zo'n 4 euro over die als winst over blijft van de 60 euro die je aftikt per maand.
En dat is veel te weinig om de standaardisatie door te voeren, de enige manier om dat door te voeren is het verhogen van de abonnementskosten. Dan zou je zomaar eens het dubbele per maand kunnen gaan betalen.
Dan ben je óók als klant dus goedkoper uit als ze een monteur sturen als het aansluiten (om wat voor reden dan ook) niet lukt.
Ergens ben ik wel benieuwd wat er zo bijzonder zou zijn aan de aansluiting van je schoonouders, want het enige wat je hoeft te doen is het lostrekken van de coax-kabel uit de tv, die op de Horizon aan te sluiten en een HDMI kabel tussen de Horizon en de TV aan te sluiten.
Dat is ook het enige wat Ziggo garandeert en alles wat ná de hoofdaansluiting komt is niet de verantwoordelijkheid van Ziggoquote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:58 schreef ManianMan het volgende:
Bij ons werkte on demand het alleen op de hoofdaansluiting bij de wandcontact niet misschien ligt het aan de signaalverdeler of aan de kabel... maar dat kon ik dus verder niet testen.
Dat is in het algemeen niet zo. Ziggo werkt namelijk met verschillende systemen voor On Demand diensten. Als het retoursignaal via internet gaat, zoals bij de Humax ontvangers en bij interactieve TV's met een Irdeto CI+ module, dan heb je niets te maken met de retourgeschiktheid van eventueel gebruikte splitters en versterkers.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zeker als de kabels in huis al een tijdje liggen en van goedkopere kwaliteit zijn kan het voorkomen dat On-Demand diensten niet goed werken. Ook als er (oude) versterkers of splitters in huis staan die niet retoursgeschikt zijn, gaat On-Demand in veel gevallen niet werken.
Ook niet waar. Als er bijvoorbeeld een slechte versterker wordt gebruikt die veel harmonischen produceert, dan kan het zomaar gebeuren dat de zenders via sommige transponders niet ontvangen kunnen worden, terwijl de ontvangst van andere zenders via andere transponderfrequenties onberispelijk is. Hetzelfde probleem kan zich overigens voordoen bij gebruik van oudere bekabeling binnenshuis die niet voldoende is afgeschermd volgens de huidige normen, waardoor er bijvoorbeeld interferentie kan optreden met signalen van een nabijgelegen Digitenne zender.quote:Met analoge tv of traditionele digitale tv merk daar in veel gevallen niks van, maar als het interactief wordt merk je het wél.
Ben je mal. Ze krijgen dagelijks feedback via het Ziggo gebruikersforum, en ja, Ziggo medewerkers lezen daar ook dagelijks mee (en reageren soms), maar er wordt - uiteraard - niets gedaan met de suggesties. Ziggo, of beter gezegd de Amerikaanse investeringsmaatschappij Liberty Global, trekt zich geen moer aan van wat klanten willen. Ik heb het idee dat de medewerkers van het 'oude' Ziggo die voor een groot deel nog steeds in dienst zijn bij het 'nieuwe' Ziggo (in feite UPC c.q. Liberty Global) ook niet blij zijn met de situatie, maar ook zij kunnen en mogen praktisch niets meer.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:56 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dus Ziggo gooit geld over de balk zonder zoden aan de dijk te zetten. Ooit eens gedacht om dit bij de directie neer te leggen? Misschien krijg je wel een zakcentje!?!
Dat is grotendeels het gevolg van een verregaande automatisering en starre standaardprocedures waar niet van wordt afgeweken. Ik ken bijvoorbeeld uit mijn directe omgeving twee gevallen waarbij Ziggo klanten overgingen op een sneller internetabonnement maar daardoor - ongevraagd - tevens een nieuwe Humax ontvanger toegestuurd kregen voor digitale TV waar ze helemaal niet op zaten te wachten en waarvan ze niet eens wisten wat ze ermee moesten. Voor de goede orde: ze keken beide al digitaal via Ziggo en hun bestaande (eigen) apparatuur werkte probleemloos.quote:Is toch niet normaal dat men zo omgaat met de spullen.
Ik weet niet waar je dat bedrag van een tientje vandaan haalt en het is ook niet duidelijk welke dienst je nu bedoelt. Ik betaal zelf iets meer dan ¤ 30 p.m. uitsluitend voor (digitale) televisie (en radio), maar ik heb dan ook een vrij uitgebreid zenderpakket, waarbij (gratis) VOD is inbegrepen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:46 schreef Stratotanker het volgende:
Weleens zo'n kastje opengetrokken? Zo'n kastje herbergt de laaste innovatie voor datatransport over vaste verbindingen. Het verbaast mij al jaren hoe het allemaal uit kan voor een 10tje per maand. Onderzoek, ontwikkeling en productie van die kastjes moet een godsvermogen kosten. Hetzelfde geldt overigens voor de xDSL verbindingen. Dat wij niet allemaal hetzelfde kastje hebben verbaasd mij niets, de techniek staat niet stil. Dat het voor deze bedragen allemaal uit kan weldeglijk.
Het gaat natuurlijk wel verder dan even een kastje aanschaffen bij een elektronicagigant. In de begindagen zijn er voor zowel het koper als coaxnetwerk verregaande aanpassingen noodzakelijk geweest om enige stabiliteit te kunnen garanderen. En in die tijd was NL breedband ook niet bijzonder prijzig. Die onkosten zullen tegenwoordig ongetwijfeld al vereffend zijn, maar toch. Het blijft mij verbazen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 00:10 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat bedrag van een tientje vandaan haalt en het is ook niet duidelijk welke dienst je nu bedoelt. Ik betaal zelf iets meer dan ¤ 30 p.m. uitsluitend voor (digitale) televisie (en radio), maar ik heb dan ook een vrij uitgebreid zenderpakket, waarbij (gratis) VOD is inbegrepen.
Ziggo is nog altijd een kabelexploitant die dus in eerste instantie radio- en TV-signalen levert via de kabel. En natuurlijk zijn daar de laatste jaren andere diensten bijgekomen zoals internet en vaste telefonie via diezelfde kabel. Blijven innoveren is overigens wel een must voor kabelaars, omdat ze de hete adem van glasvezelboeren in hun nek voelen.
Dat de ontwikkeling van al die kastjes en de daarin gebruikte elektronica een hoop geld kost is een waarheid als een koe, maar dat is zo met alle moderne elektronica. Het is echter wel zo dat eenmaal ontwikkelde elektronica relatief goedkoop kan worden geproduceerd en dat de producenten van dat spul zoals Humax en Samsung (beide uit Zuid-Korea) wereldwijd actief zijn op deze markt en zo hun investeringen gemakkelijk terug kunnen verdienen. Een kabelexploitant die 'eigen' kastjes wil gaat om de tafel zitten met zo'n producent die dan een bestaand basisontwerp aanpast aan de wensen van de klant (de exploitant dus) en dat hoeft niet veel te kosten.
Lol nee, mijn hoop op verbetering is 0. Dit probleem is structureel.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:56 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dus Ziggo gooit geld over de balk zonder zoden aan de dijk te zetten. Ooit eens gedacht om dit bij de directie neer te leggen? Misschien krijg je wel een zakcentje!?!
Is toch niet normaal dat men zo omgaat met de spullen.
Kweenie, ik kreeg schoonouders bij mijn UPC abonnement toen ziggo ze overnam.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
schoonouders? heb je tegenwoordig verkering???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |