abonnement Unibet Coolblue
pi_169682877
Erben is een iets grotere fan van de Dijk als van Okki.
pi_169682878
lol @ de lucky
pi_169682891
Lucky moet altijd de NOS hebben, love it
pi_169682908
ow dat was geen lucky
pi_169682955
Ik vind dat Okki tafelgast moet worden bij DWDD :7
pi_169682993
Heeft dwdd nou niet goed geluisterd naar de dode kijkcijfers dude, geen muziek of je bent miljoenen kijkers kwijt
  Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 08:44:51 #207
274204 crew  Mexicanobakker
pi_169693344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:57 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Heeft dwdd nou niet goed geluisterd naar de dode kijkcijfers dude, geen muziek of je bent miljoenen kijkers kwijt
Muziek is alleen oke in bepaalde straatjes
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 08:49:32 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_169693389
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Muziek is alleen oke in bepaalde straatjes
Exile on Mean street

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:50:34 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169693402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:49 schreef tong80 het volgende:

Exile on Mean street

:P
Don't be main!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 08:51:28 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_169693414
quote:
9s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Don't be main!
Dancé maintenant.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 22 maart 2017 @ 11:48:37 #211
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_169696244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:53 schreef Tagliano het volgende:
WEER geen Lucky, vreemd
Mister Lucky is met zijn eigen show bezig, vandaar dat de Lucky's de laatste tijd ontbreken
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_169696390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

OOR vond Dear Science, Vampire Weekend en Fleet Foxes beter dan Third. Derhalve nemen wij die niet serieus.
Third?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 12:09:01 #213
7889 tong80
Spleenheup
pi_169696560
Net gekeken. Mathijs ging af. Erben. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169698842
quote:
Erben Wennemars verpest Matthijs’ boevenfeestje

Matthijs van Nieuwkerk zag dinsdagavond toe hoe zijn interview met kunstrover Octave ‘Okkie’ Durham een andere wending nam dan hij gepland had. Dat was te zien in De Wereld Draait Door. Het was evident dat Van Nieuwkerk het gesprek in ging met een soort van bewondering voor het ambacht van het kunstroven. Maar daar had zijn tafelheer Erben Wennemars geen boodschap aan. Hij maakte er geen geheim van dat hij de trots van Okkie zeer, maar dan ook zéér misplaatst vindt.
Okkie stal in 2002 twee doeken van Vincent van Gogh uit het Van Gogh Museum. Sinds gisteren zijn die doeken weer te zien. Daarom zond NPO 2 gisterenavond de Brandpunt-special ‘De Van Gogh-roof’ uit met daarin het verhaal van Okkie. En daarom zat Okkie in de vooravond in De Wereld Draait Door en op de late avond bij Pauw.

Hij vertelde in DWDD dat hij zich niet schaamt voor de misdaad, waarvoor hij jaren vastzat. “Als ik me ervoor zou schamen, zat ik niet hier. Je moet ook begrijpen dat ik op straat leefde. Ik stal de hele dag. Ik had geen flauw benul wat ik gedaan had met de kunstliefhebbers. Het is als een geboren voetballer. Ik heb er oog voor.”

De ergernis begon al snel bij Wennemars toen Okkie aangaf de vele media-aandacht niet te begrijpen. “Je doet er toch zelf aan mee? Je komt hier toch heen? Waarom wil je die aandacht?”

Wennemars’ ergerde zich aan Okkie’s houding. “Je bent toch gewoon een dief. Heb je berouw?“, vroeg hij. Okkie: “Nee. Begrijp jij dat er criminaliteit bestaat?” Wennemars: “Dat begrijp ik ja. Maar waarom moet je daar trots op zijn?”

Okkie: “Dat ga ik jou vertellen: iedereen die mij op straat tegenkomt… Mijn eerste fan is een meisje van 11 uit Heerlen. Ze wil dat ik op haar school kom. Dat ga ik doen. Waarvoor moet ik me schamen? Ik schaam me niet. Jij leeft in een heel andere wereld. Mensen adoreren me. Ik kan je teksten laten zien van pers, die hebben er meer waardering voor dan hoe goed jij kan schaatsen misschien.”

Matthijs grijpt in

Matthijs van Nieuwkerk was duidelijk niet zo blij met de grimmige wending die het gesprek nam: “Hoe je het ook wendt of keert, Erben, dat is zo: rond schilderijendiefstal hangt een vleugje romantiek. Het is geen dubbele moord, laten we eerlijk zijn. Dat genereert nu blijkbaar een fanbase van mensen die denken: zo, dat is goed werk van die gozer.”

Even later begon Okkie weer met zijn borstklopperij. “De musea zijn allemaal tegen mij, maar ik weet zeker dat er over 80 jaar een foto komt te hangen met mijn naam, van: ‘Deze klootzak heeft die schilderijen gepikt.’”

Okkie: “Ik vind het tof dat ik hier zit. Je bent de beste talkshowhost. Ik weet niet of je weet wie Willem Duys is, maar dit is het Willem Duys-momentje met Aage M. Dat is dit.”

Wennemars: “Je zit hier gewoon met trots omdat je dat ding gejat hebt. Daar word ik gewoon boos van. Je moet tegen dat 11-jarige meisje zeggen: ‘Dit moet je nooit willen. Hier moet je nooit willen komen.’”

Okkie: “Jij kan er niet tegen. Jij hebt een hekel aan criminelen of aan boeven. Nou, dat is je goed recht. Die bestaan nou eenmaal. We zijn er.”

Ook Matthijs over de zeik

Toen werd het ook Van Nieuwkerk iets te gortig: “Okkie, daar sluit de beste presentator van Nederland zich bij aan. Dat kan natuurlijk niet. Criminelen en boeven moeten we niet hebben. Daar ben je het toch wel een beetje mee eens, mag ik hopen of niet?”

“Even heel simpel. Jij pikt iets van een ander. Die vraagt daar niet om, maar heeft er verdriet van en heeft schade. Ik ben ook een keer bestolen van mijn computer. Daar zitten dingen in van mijn ouders, die zie ik nooit meer terug. Daar heb ik tot de dag van vandaag verdriet aan. Dat doen mensen zoals jij. Daar heb ik een ongelooflijke pesthekel aan. Beter je leven, stop ermee!”

Okkie: “Iedereen wil spijt horen, maar als ik nou geen spijt heb, wat moet je dan doen? Komedie gaan spelen?” Wennemars: “Dat is heel jammer en een slecht voorbeeld.”

Pauw

‘s Avonds confronteerde Jeroen Pauw Okkie met zijn optreden bij DWDD. Pauw wees Okkie op zijn misplaatste trots. “Ik heb je vanavond bij De Wereld Draait Door gezien, waar je zei: ‘Ik ben een beetje de Champions League van de boeven.’”

Okkie: “Ik heb het teruggekeken en dan zie ik inderdaad ook dat ik zo doe. Ik ben helemaal verbaasd van de aandacht. Ik had niet verwacht dat het zo veel zou zijn.”

Okkie zat in Pauw naast de maker van de documentaire over zijn misdaad, Vincent Verweij, en tegenover museumdirecteur Axel Rüger. Verweij viel dramatisch door de mand toen een fragment uit zijn documentaire werd getoond waarin Okkie lacherig vertelt hoe hij aan het gestolen schilderij van Van Gogh likte. Daarmee wilde hij onderzoeken of het gerucht klopt dat er zand op het doek zit.

Rüger sprak zijn afschuw uit, maar Verweij zei: “Ik zie hier gewoon een boef die interesse voor kunst ontwikkelt. Je moet het wel een beetje kunnen relativeren. U maakt het nu heel dramatisch, maar hij heeft niemand vermoord.”

Rüger: “Ach, kom op! Alsjeblieft. We zijn nu hier aan het relativeren? U heeft twee schilderijen die eigendom van iemand anders zijn – niet van het museum, maar van de Nederlandse staat en daarmee het volk – gewoon gestolen. Daar valt niets aan te relativeren.”

Verweij: “Dat relativeer ik ook niet. Het is slecht, het is vreselijk, maar hij is er voor gestraft. Hij heeft er vier jaar voor gezeten. U gaat hem toch niet zijn hele leven iets nadragen waarvoor hij vier jaar in de gevangenis heeft gezeten? En dan veertien jaar later een soort museumverbod opleggen, als een soort natrap?”

Rüger: “Hij heeft geen enkele handreiking gedaan om spijt te betuigen of excuses aan te bieden.”

Reacties

Op sociale media spraken veel mensen schande van beide interviews. Jeroen Stomphorst sprak over ‘één van de vreemdste gesprekken ever in DWDD’ en Cornald Maas noemde Verweij’s optreden in Pauw ‘een gotspe’.

En de Volkskrant vandaag: “Zo werd wat een romantisch gesprek over een kunstroof moest worden een gesprek over het feit dat je een kunstroof beslist niet moet romantiseren.”
http://www.mediacourant.n(...)thijs-boevenfeestje/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_169699488
quote:
En de Volkskrant vandaag: “Zo werd wat een romantisch gesprek over een kunstroof moest worden een gesprek over het feit dat je een kunstroof beslist niet moet romantiseren.”
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 16:54:46 #216
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_169702482
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 11:48 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Mister Lucky is met zijn eigen show bezig, vandaar dat de Lucky's de laatste tijd ontbreken
Ah, dank :)
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_169703046
Connie Palmen :') hik
pi_169704906
Connie Palmen. Godverdomme.
standaarddrinker
pi_169705271
Evi :9.
sig verwijderd door FA
pi_169705289
Ze schenken Thee en alcohol, DAT DIT KAN IN EUROPA :') wtf joh
pi_169705335
Wat heeft zij nou voor 'n bal in der nek?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 19:09:42 ]
  Eindredactie Games woensdag 22 maart 2017 @ 19:09:47 #222
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_169705341
Zo die vrouw heeft schildklierkanker.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_169705350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:09 schreef Oscar. het volgende:
Zo die vrouw heeft schildklierkanker.
??
pi_169705363
Dat ziet er wel heel raar uit inderdaad
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 19:10:48 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_169705364
Gisteren 30 doden bij auto-aanslag in Bagdhad.

Bijna niks over gehoord.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')