abonnement Unibet Coolblue
pi_169681459
Tijdens mijn studie heb ik ongeveer een jaar bij een niet nader te noemen bedrijf gewerkt achter de lopende band (letterlijk). Hier verdiende ik 9 uur bruto.

Nu ik klaar ben met mijn studie, vroeg de baas van het bedrijf (tevens een vriend van mijn pa) of ik op kantoor wil komen werken, om zo goed als het gehele bedrijf te digitaliseren. Dit is een grote klus, van minimaal 6 maanden (het bedrijf heeft 400 werknemers). Vorige week was mijn eerste week, en ben ik hiermee begonnen wat opzich prima ging. Het contract moest nog worden opgesteld, maar omdat het een vriend is van me pa maakte ik mij daar geen druk om.

Nu krijg ik vandaag te horen dat ik door moet gaan werken op het contract van het lopende band werk, en dus nog steeds 9 euro bruto verdien.

Ik had verwacht dat ik meer zou verdienen, aangezien dit een baan is waar je toch wel iets voor moet kunnen.

ik ben overigens 20. Ik weet dat het minimum loon veel lager ligt dan die 9 euro, maar het gaat mij erom dat ik als lopende band medewerker al 9 euro verdiende, en nu op kantoor het zelfde blijf verdienen.

wat vinden jullie?

Ik weet niet zo goed onder welk kopje ik dit moet plaatsen, dus als het verkeerd staat graag verplaatsen ;)
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169681502
ja , dat is nou jammer haha , maar wat zei die kerel toen je het hem vroeg?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 21 maart 2017 @ 19:08:42 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169681560
Probeer erachter te komen wat je directe collega's verdienen, vraag bijv. de OR om informatie over salarisschalen en functies.
pi_169681568
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:06 schreef Thezappa het volgende:
ja , dat is nou jammer haha , maar wat zei die kerel toen je het hem vroeg?
Het stomme is... toen hij zei dat ik die 9 euro blijf verdienen, ik er niks van heb gezegd. Ik heb hiervoor altijd meer lichamelijk werk gedaan, en heb dus niet zoveel ervaring op kantoor. Ik was een beetje overdonderd dus heb het laten gaan (waar ik nu wel een beetje van baal, leermoment ;) ). morgenochtend wil ik even met hem om tafel om het te bespreken. Tenzij er mensen hier op het forum zijn die met erg goeie argumenten komen waarom ik het niet zou moeten doen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169681603
Goedkoop kantoorpikkie ben je dan.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_169681613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:08 schreef Lunatiek het volgende:
Probeer erachter te komen wat je directe collega's verdienen, vraag bijv. de OR om informatie over salarisschalen en functies.
goeie tip ^O^ . Ik heb alleen dus nog geen ervaring met kantoor werk, en al de andere mensen die hier werken zijn een stuk ouder en meer ervaren. Dus ik denk dat die vergelijking niet helemaal correct is. Ik zat zelf te denken om 12 euro bruto te vragen. Zou dit te veel zijn?
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169681644
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:11 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

goeie tip ^O^ . Ik heb alleen dus nog geen ervaring met kantoor werk, en al de andere mensen die hier werken zijn een stuk ouder en meer ervaren. Dus ik denk dat die vergelijking niet helemaal correct is. Ik zat zelf te denken om 12 euro bruto te vragen. Zou dit te veel zijn?
ik vind het niet veel , maar ik zou aangeven wat je hier schrijft en dat eens overleggen

kan ook zijn juist omdat je pa vrienden is dat die probeert..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_169681660
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Goedkoop kantoorpikkie ben je dan.
ja.... omdat ik nu dus ook 5 dagen per week werk, zal ik meer dan 6200 euro verdienen waardoor ik ook nog 36% belasting moet betalen.... hou ik helemaal niks over.... iets meer dan dat ik verdiende tijdens mijn studie en 3 avonden werkte.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169681703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:12 schreef Thezappa het volgende:

[..]

ik vind het niet veel , maar ik zou aangeven wat je hier schrijft en dat eens overleggen

kan ook zijn juist omdat je pa vrienden is dat die probeert..
Ja ik ga dit sowieso aangeven, en ga denk ik ook proberen om hem een bedrag te laten zeggen. Als het minder dan die 12 is, probeer ik het wat omhoog te lullen. en als het meer dan 12 is, is het mooi meegenomen:)
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169681759
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:11 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

goeie tip ^O^ . Ik heb alleen dus nog geen ervaring met kantoor werk, en al de andere mensen die hier werken zijn een stuk ouder en meer ervaren. Dus ik denk dat die vergelijking niet helemaal correct is. Ik zat zelf te denken om 12 euro bruto te vragen. Zou dit te veel zijn?
Ik vind het geen goede tip want de OR heeft daar niets mee van doen, maar HR wel.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_169682157
Schopje --> WGR
Hell To The Liars
pi_169682189
Waarom zou je als nietskunner op kantoor meer denken te vangen dan met noeste arbeid achter de band?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 21 maart 2017 @ 19:35:36 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169682352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:12 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

ja.... omdat ik nu dus ook 5 dagen per week werk, zal ik meer dan 6200 euro verdienen waardoor ik ook nog 36% belasting moet betalen.... hou ik helemaal niks over.... iets meer dan dat ik verdiende tijdens mijn studie en 3 avonden werkte.
Hoezo hou je dan niets over? Waar komen deze bedragen vandaan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169683143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:12 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

ja.... omdat ik nu dus ook 5 dagen per week werk, zal ik meer dan 6200 euro verdienen waardoor ik ook nog 36% belasting moet betalen.... hou ik helemaal niks over.... iets meer dan dat ik verdiende tijdens mijn studie en 3 avonden werkte.
Welkom in het echte leven....
Ik wou dat ik nog 36% belasting betaalde....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169683412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:30 schreef halfway het volgende:
Waarom zou je als nietskunner op kantoor meer denken te vangen dan met noeste arbeid achter de band?
Dat. Misschien. Wat is 'het hele kantoor digitaliseren'? Alle papieren administratie door de scanner gooien? Dan mag je in je handjes knijpen met ¤ 9,00 per uur.
pi_169683870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:30 schreef halfway het volgende:
Waarom zou je als nietskunner op kantoor meer denken te vangen dan met noeste arbeid achter de band?
waar maak jij uit op dat ik een nietskunner ben? Ik heb gewoon gezond verstand, en kan zelfstandig werken.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169683908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoezo hou je dan niets over? Waar komen deze bedragen vandaan?
Ik zal ongeveer 1000 euro per maand verdienen, all-in, zonder vakantiegeld en dergelijke.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169683972
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:09 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat. Misschien. Wat is 'het hele kantoor digitaliseren'? Alle papieren administratie door de scanner gooien? Dan mag je in je handjes knijpen met ¤ 9,00 per uur.
zeker niet. het bedrijf is erg groot (400 man ongeveer) en alle machines, moeten ''digitaal gestript'' worden en in het systeem gezet worden. echter is er geen documentatie van dus alles moet worden gecontroleerd, wat betekent dat ik dus ook machines gedeeltelijk uitelkaar moet halen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169683975
Vertel eens wat meer over de werkzaamheden die jij gaat uitvoeren? Want als het datakloppen is dan valt 9 euro best mee. En welke studie heb jij afgerond?
pi_169684013
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:26 schreef TwenteFC het volgende:
Vertel eens wat meer over de werkzaamheden die jij gaat uitvoeren? Want als het datakloppen is dan valt 9 euro best mee. En welke studie heb jij afgerond?
Ik heb geen relevante studie afgrond, maar dat is ook niet nodig. Het hele bedrijf moet worden geinventariseerd. van lampen tot grote industriele machines. Hier is geen documentatie van, dus alles moet worden uitgezocht. Omdat ik een jaar in het bedrijf heb gewerkt, heb ik wat verstand van de machines.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_169684075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:25 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

zeker niet. het bedrijf is erg groot (400 man ongeveer) en alle machines, moeten ''digitaal gestript'' worden en in het systeem gezet worden. echter is er geen documentatie van dus alles moet worden gecontroleerd, wat betekent dat ik dus ook machines gedeeltelijk uitelkaar moet halen.
je moet dus een lijstje maken van de inventaris?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169684120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:27 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Ik heb geen relevante studie afgrond, maar dat is ook niet nodig. Het hele bedrijf moet worden geinventariseerd. van lampen tot grote industriele machines.
Dat er geen relevantie studie voor nodig is verklaart meteen het uurloon van 9 euro, trouwens een aardig stuk boven het minimum. Je kan het altijd proberen natuurlijk maar ik denk dat je werkgever wel iemand anders kan vinden voor 9 euro per uur de inventaris wil doen.
pi_169684202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:27 schreef bruinwerker het volgende:
Ik heb geen relevante studie afgrond, maar dat is ook niet nodig. Het hele bedrijf moet worden geinventariseerd. van lampen tot grote industriele machines. Hier is geen documentatie van, dus alles moet worden uitgezocht. Omdat ik een jaar in het bedrijf heb gewerkt, heb ik wat verstand van de machines.
Tsja. Wees blij dat je een relatief goed betaalde baan hebt en ga lekker een paar maanden geld verdienen. Je komt net van het MBO rollen. Verwacht voor ongeschoold werk niet direct een salaris van > ¤ 2.000 p/mnd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Queller op 21-03-2017 21:10:55 ]
pi_169684310
Hmm. Zelf ook tijdens mijn studie in de productie gewerkt bij een middelgroot bedrijf (+- 450 man). Toen ze mij vroegen om de boel te digitaliseren deden ze mij ook een aanbod wat exact hetzelfde was als wat ik verdiende in productie (echter nu rechtstreeks indienst in plaats van uitzendbureau). Ik ging daar niet mee akkoord en kreeg uiteindelijk 37% meer.
pi_169684443
Ik zou voor hoger gaan, want 9 EUR per uur is wel erg weinig.. je kunt altijd onderhandelen, maar kom wel met valide argumenten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')