abonnement Unibet Coolblue
pi_169675753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je kijkt naar hoe Nederland heeft gestemd is dat juist niet gelukt.
Juist wel. De partijen die voor strengere immigratie zijn hebben gewonnen en vormen nu een meerderheid in de Tweede Kamer. En GL mag dan gewonnen hebben maar links, de pro immigratie partijen, in het algemeen hebben verloren en vormen nu een minderheid.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_169675826
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:47 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het gaat nu net om het jaar na Bataclan etc. Als we met z'n allen zo bang en ongelukkig waren dan zou dat uit zo'n index moeten rollen, het omgekeerde blijkt waar te zijn.
Terrorisme eist levens en kost heel veel geld voor beveiliging maar niemand heeft beweerd dat je ongelukkiger wordt van aanslagen (tenzij het je eigen familie treft)
God bestaat niet dus geniet van het leven
  Redactie Frontpage dinsdag 21 maart 2017 @ 14:00:22 #28
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_169675906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:54 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Terrorisme eist levens en kost heel veel geld voor beveiliging maar niemand heeft beweerd dat je ongelukkiger wordt van aanslagen (tenzij het je eigen familie treft)
Huh? Wat dacht je van maatschappelijke angst? Dat is het gehele doel van terrorisme. Door angst voel je je minder gelukkig omdat je over (de oorzaak van) die emotie geen controle hebt. Met die logica en de terroristische dreiging zou je dus een minder 'gelukkig' beeld van Nederland verwachten, maar niets is minder waar.
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 14:05:49 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169676001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:00 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Huh? Wat dacht je van maatschappelijke angst? Dat is het gehele doel van terrorisme. Door angst voel je je minder gelukkig omdat je over (de oorzaak van) die emotie geen controle hebt. Met die logica en de terroristische dreiging zou je dus een minder 'gelukkig' beeld van Nederland verwachten, maar niets is minder waar.
Correlatie is geen casuaal verband natuurlijk, want aan de andere kant heb je zoals ik al aangaf een populistische partij als de PVV die de tweede wordt bij de verkiezingen ; de zittende regering privacyinperkende maatregelen heeft genomen terwijl ze met terrorisme als een van de redenen kwamen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169676986
Ze zijn niet opgepakt maar staande gehouden. En de scholieren waren niet zelf verdacht, maar bevonden zich op straat tijdens een actie, waardoor alle omstanders staande werden gehouden en op hun ID werden gecontroleerd. Hier het bericht dat bij mijn regionale nieuwsapp staat met wat meer uitleg:

quote:
De leerlingen van het Bonhoeffer College in Enschede, die vorige week in Berlijn waren, zijn daar niet opgepakt maar staande gehouden. Dat zegt directrice Joyce Ottenhof. De leerlingen stapten tot hun eigen schrik vanuit hun hotel in een arrestatie door een speciale eenheid van de Duitse politie.

De leerlingen van het Bonhoeffer College waren in Berlijn voor een excursieweek. Een week met een wending die niemand dus had verwacht. In eerste instantie werd gemeld dat leerlingen waren opgepakt, maar dat verhaal klopt niet zegt Ottenhof. Het nieuws heeft veel impact op de betrokken leerlingen, bovenop de schrik die ze donderdag al hadden.

Verdacht persoon
"De leerlingen wilden donderdagavond nog naar een winkeltje aan de overkant van het hotel, om iets te drinken te halen. Vervolgens stapten ze midden in de arrestatie van een verdacht persoon, verricht door een speciale arrestatie-eenheid van de Duitse politie." De agenten waren gemaskerd en hadden zware wapens bij zich.

De leerlingen werden meteen staande gehouden, een standaardprocedure bij een actie als deze vertelde de politie later die avond aan de leerlingen. "Iedereen die zich op dat moment op straat bevond werd staande gehouden en gecontroleerd. De leerlingen zijn enorm geschrokken, net als de begeleiding. Een gevalletje 'verkeerde plek op het verkeerde moment'." Toen bleek dat de leerlingen niets met de verdachte persoon te maken hadden, konden ze weer gaan.

'We blijven!'
De politie legde verder uit dat acties als die van donderdag bedoeld zijn om Berlijn veiliger te maken. Hoe dan ook, de schrik zat er goed in bij de leerlingen. Wilden ze wel in Berlijn blijven? Het antwoord was een duidelijk 'ja'. "We gaan onze reis hier niet door laten verpesten zeiden de leerlingen, we willen het afmaken."

Eenmaal terug in Nederland is het tijd voor napraten en hulpverlening. "We hebben ouders gevraagd er met hun kinderen over te hebben. Slachtofferhulp daar waar nodig. Iedereen is nog steeds erg onder de indruk", zegt Ottenhof.

RTV Oost
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:44:01 #31
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169677744
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:04 schreef _Hestia_ het volgende:
Ze zijn niet opgepakt maar staande gehouden. En de scholieren waren niet zelf verdacht, maar bevonden zich op straat tijdens een actie, waardoor alle omstanders staande werden gehouden en op hun ID werden gecontroleerd. Hier het bericht dat bij mijn regionale nieuwsapp staat met wat meer uitleg:

[..]

Christus wat stellen die zich aan zeg. :') Even om hun ID gevraagd en ze hebbenhulp nodig om zoiets te verwerken. Man man man :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169678347
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Christus wat stellen die zich aan zeg. :') Even om hun ID gevraagd en ze hebbenhulp nodig om zoiets te verwerken. Man man man :')
Nouja, als je de deur uitstapt en midden in zo'n actie beland snap ik best dat je ff schrikt. Maar hulpverlening hiervoor lijkt mij idd ook erg overdreven :') Maar sowieso wordt het nogal opgeblazen met woorden zoals "overmeesterd" en "opgepakt" enzo terwijl dat dus niet waar is :')
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:28:22 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169678578
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Christus wat stellen die zich aan zeg. :') Even om hun ID gevraagd en ze hebbenhulp nodig om zoiets te verwerken. Man man man :')
Mwoah. Ik heb zo het vermoeden dat wanneer er een Anti-Terreur eenheid bezig is dat je niet vriendelijk om je ID gevraagd wordt. Dat zal eerder met een GEGEN DIE WAND UND SCHNELL methode zijn gegaan terwijl je voor het gemak nog even door een HK-MP5 of zijn grote broer gezwaffeld wordt. Ik snap heel goed dat dit op zijn minst indrukwekkend is.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:42:23 #34
28033 Pek
je moet wat
pi_169678792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

In wat voor opzicht is Nederland dan zoveel veranderd? Want ik merk eerlijk gezegd weinig verschil met pak em beet 10-15 jaar geleden.


:P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:12:26 #35
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169679218
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:42 schreef Pek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P
Dit geeft wel aardig aan hoe de mensen nu zijn.
Terwijl zij bij een ander in de auto zitten gaan ze plaatjes opzoeken van de natuur terwijl ze door de mooiste gebieden rijden.
pi_169679388
Was vorige week een SEK-razzi tegen een hotel in neuköln, waar een man uit Bahrain zich bevond en die is ook opgepakt...
Was overigens volgens de berichten de enige arrestatie en verder werd niemand opgepakt, ik betwijfel dus of die scholieren 'opgepakt' zijn, of hooguit die inzet van redelijk dichtbij 'meegemaakt hebben en mogelijk door zwaarbewapende SEK-agenten veiliggesteld werden uit een bepaalde inzetgebied

De gearresteerde man had juist enige jaren terug asiel in duitsland gekregen nadat hij na het erg bloedig neerslaan van de arabische lente in Bahrain door Saoedische Tanks, gevlucht was (in 2011/2012).
De Bahreinse overheid claimt dat de persoon contacten met Iran had (wat ook betekent dat hij niet toe te ordenen is tot terreurnetwerken als IS/Al-Qada)

http://www.tagesspiegel.d(...)n-fest/19531222.html

Het kan zijn dat de scholieren hier tussen zaten...
wel vraag ik het me af of het een erg goed idee is hotels te boeken voor scholieren in Neuköln, niet bepaald het beste gedeelte van Berlijn (alhoewel het natuurlijk nooit te voorspellen is of je tussen een SEK-inzet terechtkomt (ik heb dat overigens ook ooit meegemaakt, toen wegens een gijzeling in de nabijheid, de SEK houd altijd erg veel rekening met veiligheid van omstanders ))
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169679510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:35 schreef LurkJeRot het volgende:
Zijn ze nou opgepakt of alleen maar staand gehouden? Vind ik nogal een verschil.
Ik denk niet dat ze zwaar gewapende anti-terreur eenheden met bivakmutsen sturen om mensen staande te houden.
pi_169679588
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze zwaar gewapende anti-terreur eenheden met bivakmutsen sturen om mensen staande te houden.
die houden ook mensen staande hoor, bv als e een gevaarljke inzet moeten uitvoeren is ook een groot deel van hun aandacht gericht op het veiligstellen vand e omgeving en het evacueren van bv andere personen uit dat inzetgebied...

Als die scholieren in datzelfde hotel zaten als de van terrorisme verdachte persoon uit Bahrain zullen de SEK-inzettroepen vermoedelijk ook in andere kamers ingevallen zijn om ervoor te zorgen dat niemand daaruit bv op een ongunstig moment de gang oploopt...

dat levert natuurlijk een 'stoer' verhaal op dat daarna vast heel snel via digitale communicatiewegen met alle andere scholieren gedeeld wordt en een rondje doet op die school (en mogelijk tussentijds nog wat aangedikt wordt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169680032
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze zwaar gewapende anti-terreur eenheden met bivakmutsen sturen om mensen staande te houden.
Lees even mijn post met dat andere nieuwsartikel. Daarin staat het duidelijker uitgelegd. Ze hebben een verdachte opgepakt en de scholieren waren toevallig ook op straat en zijn staande gehouden en gecontroleerd tijdens die actie.
pi_169680059
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

die houden ook mensen staande hoor, bv als e een gevaarljke inzet moeten uitvoeren is ook een groot deel van hun aandacht gericht op het veiligstellen vand e omgeving en het evacueren van bv andere personen uit dat inzetgebied...

Als die scholieren in datzelfde hotel zaten als de van terrorisme verdachte persoon uit Bahrain zullen de SEK-inzettroepen vermoedelijk ook in andere kamers ingevallen zijn om ervoor te zorgen dat niemand daaruit bv op een ongunstig moment de gang oploopt...

dat levert natuurlijk een 'stoer' verhaal op dat daarna vast heel snel via digitale communicatiewegen met alle andere scholieren gedeeld wordt en een rondje doet op die school (en mogelijk tussentijds nog wat aangedikt wordt)
Nee die scholieren zaten dus niet meer in het hotel, maar waren even naar de overkant van de straat gegaan om wat te drinken te halen. Ze zijn dus op straat staande gehouden tijdens die actie en niet tijdens een inval in hun hotelkamer ofzo.
pi_169680149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:59 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Lees even mijn post met dat andere nieuwsartikel. Daarin staat het duidelijker uitgelegd. Ze hebben een verdachte opgepakt en de scholieren waren toevallig ook op straat en zijn staande gehouden en gecontroleerd tijdens die actie.
Wtf wat een nep sensatie stuk weer dan. :')
  dinsdag 21 maart 2017 @ 18:04:41 #42
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169680162
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dit geeft wel aardig aan hoe de mensen nu zijn.
Terwijl zij bij een ander in de auto zitten gaan ze plaatjes opzoeken van de natuur terwijl ze door de mooiste gebieden rijden.
Deze kinderen waren een opdracht aan het uitvoeren in de app van het Rijksmuseum, was dus gewoon onderdeel van hun tour.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:24 schreef RM-rf het volgende:
Was vorige week een SEK-razzi tegen een hotel in neuköln, waar een man uit Bahrain zich bevond en die is ook opgepakt...
Was overigens volgens de berichten de enige arrestatie en verder werd niemand opgepakt, ik betwijfel dus of die scholieren 'opgepakt' zijn, of hooguit die inzet van redelijk dichtbij 'meegemaakt hebben en mogelijk door zwaarbewapende SEK-agenten veiliggesteld werden uit een bepaalde inzetgebied

De gearresteerde man had juist enige jaren terug asiel in duitsland gekregen nadat hij na het erg bloedig neerslaan van de arabische lente in Bahrain door Saoedische Tanks, gevlucht was (in 2011/2012).
De Bahreinse overheid claimt dat de persoon contacten met Iran had (wat ook betekent dat hij niet toe te ordenen is tot terreurnetwerken als IS/Al-Qada)

http://www.tagesspiegel.d(...)n-fest/19531222.html

Het kan zijn dat de scholieren hier tussen zaten...
wel vraag ik het me af of het een erg goed idee is hotels te boeken voor scholieren in Neuköln, niet bepaald het beste gedeelte van Berlijn (alhoewel het natuurlijk nooit te voorspellen is of je tussen een SEK-inzet terechtkomt (ik heb dat overigens ook ooit meegemaakt, toen wegens een gijzeling in de nabijheid, de SEK houd altijd erg veel rekening met veiligheid van omstanders ))
Neuköln is nog goedkoop. Wij zaten ook altijd ergens in de buitenwijken van Boedapest of Parijs. Met je middelbare school heb je meestal een bus ter beschikking die je gedurende de dag overal heen brengt.
吴 曼 迪
pi_169680213
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wtf wat een nep sensatie stuk weer dan. :')
Ja idd :')
pi_169680378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tof!
precies die hebben wat te vertellen in den kroeg B-)

sjikies hosselen je weet
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 18:32:33 #45
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_169680753
Lijkt mij eigenlijk wel geil om hard aangepakt te worden door speciale eenheden. Misschien moet ik eens naar Berlijn.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:46:24 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169686991
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:04 schreef megamandy het volgende:

[..]

Deze kinderen waren een opdracht aan het uitvoeren in de app van het Rijksmuseum, was dus gewoon onderdeel van hun tour.

[..]

In dat geval, tof! Hedendaagse technieken gebruiken. Echter zie je hetgeen ik zei ook, helaas, te veel.
pi_169688026
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:44 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Het doel van terreur is angst zaaien. Dat is ze de elite gelukt
Neh, wel ze.
pi_169689617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

In wat voor opzicht is Nederland dan zoveel veranderd? Want ik merk eerlijk gezegd weinig verschil met pak em beet 10-15 jaar geleden.
Blijkbaar leef je al 15 jaar onder een steen :')
Geen sig.
pi_169692162
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:02 schreef Knudde het volgende:

[..]

Blijkbaar leef je al 15 jaar onder een steen :')
Nou dan leg jij het maar eens uit wat je precies voor verschil ziet dan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:07:37 #50
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_169701202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

In wat voor opzicht is Nederland dan zoveel veranderd? Want ik merk eerlijk gezegd weinig verschil met pak em beet 10-15 jaar geleden.
Kijk maar eens naar een gemiddeld vliegveld en de surveillance staat.
Wij leveren vrijwillig rechten in zodat de monsterlims die het komen verzieken aangepakt kunnen worden.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neęrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')