abonnement Unibet Coolblue
pi_169673685
Ik ben 31, hbo studie economie afgerond maar loop al enkele jaren telkens vast met werk. Wel telkens aan het werk geweest maar veel wisselingen gehad.
Nu is een oorzaak aan het licht gekomen: Autisme.

Ik ben momenteel ziek gemeld bij mijn werkgever en ik kan volgens de arbo ook niet meer terugkeren omdat het werk niet passend is.
Ik moet een keuring gaan krijgen voor afkeuring. Maar ik wil niet afhankelijk daarvan zijn dus wil ik graag zelf het initiatief in handen houden.

Ik heb een lijst met de arbo opgesteld waar een arbeidsplek aan moet voldoen om passend te zijn:

1: Eigen structuur kunnen bepalen (dus vrijheid in werkuren, als het werk maar af komt)
2: Niet veel werken in teamverband
3: Mogelijkheid tot thuiswerk ivm prikkelverwerking
4: Weinig keiharde deadlines

Nu snap ik dat het lastig is om een exact pssende baan te vinden. Ik kijk al maanden naar vacatures maar ik kan niks passends vinden.
Omscholing overweeg ik ook, maar dan zit ik weer met de problemen met teamwerk, groepen etc.
Ik wil niet in problemen denken maar ik zie het even als een uitzichloze situatie.

Mijn interesses liggen bij geschiedenis en geneeskunde.
Vorige banen zijn: Project manager, Account Manager, Sales coördinator.

Heeft iemand hier misschien een ander inzicht?
pi_169675215
Het wordt ontzettend lastig om een baan te vinden die aan alle vier de wensen voldoet èn op WO-niveau is. Op 'lager' niveau denk ik dat je veel sneller iets passends kan vinden. Is dat een optie voor je?
pi_169675488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:20 schreef koffiehagedis het volgende:
Het wordt ontzettend lastig om een baan te vinden die aan alle vier de wensen voldoet èn op WO-niveau is. Op 'lager' niveau denk ik dat je veel sneller iets passends kan vinden. Is dat een optie voor je?
Ja. Ik blijf liever 'zelfstandig' dan afgekeurd te worden.

Maar wat dan?
pi_169676246
ICT, administratief beroep? Dat komt vooral in me op.

Het lastige is verder dat voor ieder ander beroep van betekenis er waarschijnlijk scholing nodig is, en daarbinnen ontkom je niet aan teamwerk. Is dat voor jou volledig onmogelijk nu?
pi_169676376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:16 schreef koffiehagedis het volgende:
ICT, administratief beroep? Dat komt vooral in me op.

Het lastige is verder dat voor ieder ander beroep van betekenis er waarschijnlijk scholing nodig is, en daarbinnen ontkom je niet aan teamwerk. Is dat voor jou volledig onmogelijk nu?
Het grootste struikelblok de afgelopen 10 jaar is het moeten volgen van opgelegde structuur. Dat hou ik 6-7-8-9-12 maanden vol en dan loopt het over. Telkens opnieuw.
Daarom is de 'eis' van zelf in te delen werk ontstaan.

Scholing in kleine groepen (volwassenen) lijkt me een optie. Maar niet icm fulltime werk.
pi_169676495
Ga bij een detacheringsbureau waar je projectmatig bij verschillende bedrijven ingezet kan worden. Vaak voor periodes korter dan 6 maanden. Zo krijg je een project waar je verantwoordelijk voor bent en kan je zelf je werk indelen.

Ik herken je eisen, klinkt voor mij ook als de ideale baan. Maar ik vraag me af of dit bestempeld kan worden met autisme. Los van het feit dat we hier op Fok zitten.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_169676549
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:30 schreef Gkhn het volgende:
Ga bij een detacheringsbureau waar je projectmatig bij verschillende bedrijven ingezet kan worden. Vaak voor periodes korter dan 6 maanden. Zo krijg je een project waar je verantwoordelijk voor bent en kan je zelf je werk indelen.

Ik herken je eisen, klinkt voor mij ook als de ideale baan. Maar ik vraag me af of dit bestempeld kan worden met autisme. Los van het feit dat we hier op Fok zitten.
Autisme is niet zozeer hierop gebaseerd. Het is ook een diagnose die gesteld is door een psychiater, geen zelfdiagnose.

Projectmatig werken bij wisselende bedrijven is echt geen structurele optie vanwege het nieuwe telkens weer.
pi_169676589
Is de universitaire wereld iets voor je? Je hebt er meestal de vrijheid om je eigen uren in te delen, en niet al te veel deadlines.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169676735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:36 schreef Lyrebird het volgende:
Is de universitaire wereld iets voor je? Je hebt er meestal de vrijheid om je eigen uren in te delen, en niet al te veel deadlines.
Het lijkt me in ieder geval wel iets! Echter heb ik geen uni afgemaakt (wel aan 3 begonnen maardoor groepswerk moeten afhaken).
pi_169677648
WO master en dan een promotie misschien? Het doen van onderzoek moet je wel liggen, en je zult een promotor moeten vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169677739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:39 schreef Lyrebird het volgende:
WO master en dan een promotie misschien? Het doen van onderzoek moet je wel liggen, en je zult een promotor moeten vinden.
Klinkt niet verkeerd. Alleen zit ik dan weer met studie. Ik kan dat niet in mijn eentje volgen en zal weer tussen studenten komen.
En ik heb dan 1-2 jaar geen inkomen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:17:08 #12
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169678397
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:43 schreef reddragon09 het volgende:

[..]

Klinkt niet verkeerd. Alleen zit ik dan weer met studie. Ik kan dat niet in mijn eentje volgen en zal weer tussen studenten komen.
En ik heb dan 1-2 jaar geen inkomen.
Kan je écht niet met mensen samenwerken, of is het iets wat je liever niet doet?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169678889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Kan je écht niet met mensen samenwerken, of is het iets wat je liever niet doet?
Ik heb eigenlijk een soort van 'buddy' nodig. Die heb ik nu telkens ook verkapt gehad. Maar ik moet geen aangewezen buddy hebben als het ware. Ik moet diegene zelf kunnen kiezen.
Nu heb ik steeds gekozen om te gaan werken bij mensen die ik al kende.
pi_169681276
Het enige wat ik echt passend kan maken is een eigen onderneming.
Maar daar heb je wel een idee voor nodig (startkapitaal heb ik wel).
pi_169681487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:16 schreef koffiehagedis het volgende:
ICT, administratief beroep? Dat komt vooral in me op.

Het lastige is verder dat voor ieder ander beroep van betekenis er waarschijnlijk scholing nodig is, en daarbinnen ontkom je niet aan teamwerk. Is dat voor jou volledig onmogelijk nu?
De software richting heeft alleen wel vrijwel altijd te maken met werken in groepsverband en deadlines.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')