abonnement Unibet Coolblue
pi_169672991
Ik ben op zoek naar makkelijke vegetarische recepten met weinig ingrediėnten. Of meerdere recepten die overlappende ingrediėnten hebben. Want ik ben alleen en vaak na 1 portie heb ik bijvoorbeeld een halve ui ofzo over, dan kan ik de dag erna daar iets mee maken.

Restjes kan ik niet bewaren en gekoelde ingrediėnten ook niet want ik heb geen koelkast. Dit is ook de rede dat ik dit vraag want ik ben geen vegetariėr.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_169673162
Boerenkool. Aardappels (de betere) kan je evt in schil koken of geschild kopen. Op smaak brengen kan met walnoten en mosterd. En eh, rookworst in de verpakking hoeft niet perse in de koelkast en ze zijn er ook kleiner, per twee (om)verpakt.
pi_169673190
Waarom koop je geen tafelmodel koelkast?
Vegetarische chili, wij gebruiken die van De Gezonde Kok maar je kunt het zo simpel maken als je zelf wilt qua ingrediėnten. Tot een pot HAK en wat vega gehakt aan toe.

Wat je ook kunt doen als je toch vlees wil is kleine blikjes hachee/goulash of chili kopen en daar dan per dag wat rijst bij kopen.

Je hebt zelfs bami en nasi uit blik. Verwacht hier geen wonderen van qua smaak *)



Ook al is je gerecht vegetarisch kun je het nog steeds beter niet een hele tijd ongekoeld laten staan. Beter elke dag wat koken.
pi_169673257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:13 schreef Dr_Strange het volgende:
Je hebt zelfs bami en nasi uit blik. Verwacht hier geen wonderen van qua smaak *)
[ afbeelding ]
Dat is hooguit maagvulling, dat zou ik niet regelmatig als maaltijd durven eten. Mist ongeveer alles wat gezond is.
pi_169673260
Van Unox heb je trouwens ook zakken soep die best doorkunnen als maaltijd. Erwtensoep, bonensoep etc. Of tomatensoep met brood..
Wij eten incidenteel wel eens ragut met rijst, rijst kun je op de dag koken en ragut uit een blikje?
pi_169673304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:18 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat is hooguit maagvulling, dat zou ik niet regelmatig als maaltijd durven eten. Mist ongeveer alles wat gezond is.
Vandaar de disclaimer ook :Y)
Beter een koelkastje regelen, zeker nu het buiten steeds warmer aan het worden is kun je als je gevarieerd en lekker wilt eten eigenlijk niet zonder. Tenzij je elke dag verse maaltijden koopt bij een slager/traiteur }:|
pi_169673358
Hoezo heb je geen koelkast?
pi_169673481
Ja, je TT is niet helemaal handig. Je wilt dus eten zonder koelkast en niet te veel moeite. Eigenlijk is dat best wel te doen maar je bent zonder meer wat meer geld kwijt en je eet wat minder gevarieerd.

Voorgesneden groeten zijn er in zakjes van 250 gr. Dat is een mooie hoeveelheid voor een dag. Rijst of pasta erbij en evt. wat vlees in kleine verpakking. Spiegeleitje erbij maakt het vaak wel af. Persoonlijk vind ik een beetje sambal en/of ketjap ook wel lekker.

Vlees wokken of braden. Groenten er boven op als het vlees ongeveer gaar is. Daaroverheen de gare rijst of pasta. Deksel er op en gas wat terug. Na een paar minuten de bende roeren en nog een paar minuten op laag gas laten staan. Ketjap op het bord er pas bij scheelt je in de afwas.
pi_169673518
Je kunt ook gewoon elke dag naar de winkel gaan en een eenpansgerecht koken. Tegenwoordig zijn er best veel opties qua verpakkingen zoals sla, groente en vlees voor 1 dag.

Vaak ben je als je alles bij elkaar op telt bij de slager voor een eenpersoonsportie dan hetzelfde kwijt (5-7 euro) dus ga wel na of je daar zin in en tijd voor hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Dr_Strange op 21-03-2017 11:39:55 ]
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:53:23 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169673883
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:23 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoezo heb je geen koelkast?
Toch wel hoogst merkwaardig inderdaad.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:25:51 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169678535
Schaf alsjeblieft gewoon een koelkast aan.
pi_169678594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:23 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoezo heb je geen koelkast?
Dit inderdaad :o Waar laat je je bier dan?! :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:52:51 #13
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169678948
Meeste groentes heb je geen koelkast voor nodig. En denk logisch na, als je vaak een halve ui over hebt die je "moet" opmaken ga dan voor sjalotjes in vervolg. Die zijn kleiner dus kun je beter doseren.

Koop smaakmakers zoals kruiden, sriracha, soya sauzen, tomatenpuree, kijk wat voor een soort room je buiten de koeling kan bewaren (kokosmelk etc.).
En zelf kook ik vaak met kazen maar die moet je dan in jouw geval ook in een keer opmaken dus geen idee of dat een optie is.
吴 曼 迪
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')