abonnement Unibet Coolblue
pi_169815800
Ik roep het al een tijdje. Die hele NPO moet flink op de schop. Weg met die rommel radio. Mag wel iets meer kwaliteit krijgen. Doe het naar BBC model ofzo.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169816384
3fm moet kapot *O*
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_169817613
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik roep het al een tijdje. Die hele NPO moet flink op de schop. Weg met die rommel radio. Mag wel iets meer kwaliteit krijgen. Doe het naar BBC model ofzo.
De huidige situatie op de radio lijkt best veel op die van de BBC. Er is alleen één groot verschil: de BBC heeft Radio 6 Music, een zender die puur op alternatieve muziek / kwaliteitsmuziek is gericht en die dus niet draait om het bedienen van een bepaalde leeftijdsgroep.

BBC Radio 1 is wat 3FM bij ons is. Daarachter heb je nog BBC Radio 1 Extra, een soort urban-zender die met FunX zou kunnen vergelijken. BBC Radio 2 kun vergelijken met onze Radio 2. Zo is er ook een klassieke zender, enzovoort.

Maar Nederland heeft geen 6 Music. Ja, er is een soul- en jazz-zender geweest die Radio 6 heette, maar die is inmiddels weer opgedoekt. Als de NPO z'n taken naar behoren zou uitvoeren, hadden we een publieke radiozender a la Kink FM of Penguin Radio.

Overigens mogen ze van mij al die omroepen wel een keer afschaffen; wat een achterhaalde onzin is dat. Gewoon één NPO, weg met de KRO, Avrotros, VARA, EO en weet ik wat nog meer. Het is 2017.
pi_169817647
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De huidige situatie op de radio lijkt best veel op die van de BBC. Er is alleen één groot verschil: de BBC heeft Radio 6 Music, een zender die puur op alternatieve muziek / kwaliteitsmuziek is gericht en die dus niet draait om het bedienen van een bepaalde leeftijdsgroep.

BBC Radio 1 is wat 3FM bij ons is. Daarachter heb je nog BBC Radio 1 Extra, een soort urban-zender die met FunX zou kunnen vergelijken. BBC Radio 2 kun vergelijken met onze Radio 2. Zo is er ook een klassieke zender, enzovoort.

Maar Nederland heeft geen 6 Music. Ja, er is een soul- en jazz-zender geweest die Radio 6 heette, maar die is inmiddels weer opgedoekt. Als de NPO z'n taken naar behoren zou uitvoeren, hadden we een publieke radiozender a la Kink FM of Penguin Radio.

Overigens mogen ze van mij al die omroepen wel een keer afschaffen; wat een achterhaalde onzin is dat. Gewoon één NPO, weg met de KRO, Avrotros, VARA, EO en weet ik wat nog meer. Het is 2017.
Mja, ik had het niet zozeer over genres, maar meer over het feit dat die lolligheid eens weg moet. En dat men eens meer diepgang moet vinden in de programma's. Bij de BBC heb je elke week wel specials over een album, een artiest. Je hebt BBC introducing waarbij de DJ's verplicht zijn iets uit de BBC Introducing pool te draaien. In Nederland is dat allemaal maar mondjesmaat.

Op TV ook. Prachtige programma's op de BBC. Nederland komt niet verder dan palingsound top 20.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169817731
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik roep het al een tijdje. Die hele NPO moet flink op de schop. Weg met die rommel radio. Mag wel iets meer kwaliteit krijgen. Doe het naar BBC model ofzo.
De BBC is wellicht de beste publieke omroep ter wereld, maar het kijk- en luistergeld is ongeveer ¤170 per jaar. In Nederland is kijk-en-luistergeld afgeschaft, maar zelfs dan is het lastig vergelijken, omdat de BBC bijvoorbeeld geen reclame uitzendt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 27 maart 2017 @ 18:15:37 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_169817773
Sublime FM
pi_169817778
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Maar Nederland heeft geen 6 Music. Ja, er is een soul- en jazz-zender geweest die Radio 6 heette, maar die is inmiddels weer opgedoekt.
Die heet tegenwoordig Radio 2 Soul and Jazz.

De publieke omroep heeft meer zenders in de digitale ether (DAB+), maar de consument loopt daar nog wat achteraan te hobbelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169817793
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De BBC is wellicht de beste publieke omroep ter wereld, maar het kijk- en luistergeld is ongeveer ¤170 per jaar. In Nederland is kijk-en-luistergeld afgeschafd, maar zelfs dan is het lastig vergelijken, omdat de BBC bijvoorbeeld geen reclame uitzendt.
Dan nog, er zijn echt wel oplossingen voor. Maar men houdt liever krampachtig vast aan een verloren model.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169817836
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:08 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Mja, ik had het niet zozeer over genres, maar meer over het feit dat die lolligheid eens weg moet. En dat men eens meer diepgang moet vinden in de programma's. Bij de BBC heb je elke week wel specials over een album, een artiest. Je hebt BBC introducing waarbij de DJ's verplicht zijn iets uit de BBC Introducing pool te draaien. In Nederland is dat allemaal maar mondjesmaat.

Op TV ook. Prachtige programma's op de BBC. Nederland komt niet verder dan palingsound top 20.
En vergeet 101 Barz niet :') Riazop-ooraids.

Wat je omschrijft, heeft alles met een mentaliteit te maken. In Nederland is doelgroepradio de mentaliteit. Alles draait om leeftijdsgroepen, met bijvoorbeeld Radio 2 als feelgood-zender voor mensen van mijn leeftijd. Word je op een gegeven moment te oud, dan moet je opzouten naar Radio 5.

Ik las vorige week een interview met die Jurre Bosman, die zich van verslaggever op het bootje in het water bij Ter Land, Ter Zee en In De Lucht heeft opgewerkt tot baas van alle publieke radiozenders: http://www.ad.nl/show/voo(...)zware-tijd~ad77d9d4/

Vooral dit stukje stuit me tegen de borst:
quote:
"Gerard Ekdom en Rob Stenders hebben we naar NPO Radio 2 laten verhuizen terwijl het nog goed ging met 3FM. Ook als signaal naar de luisteraars: Radio 2 is niet meer die zender van je ouders, maar is bedoeld voor wie nu zelf een moeder of vader is. De grote groep die we bedienden voor 3FM moesten we op tijd naar Radio 2 zien te loodsen, omdat we deze luisteraars bij de publieke radio wilden houden. Daarom lijden we nu even verlies bij 3FM.’’
Ik vind dit stuitend bekrompen, puur op leeftijd gericht. Er staat nog nét geen verwijt aan kinderloze dertigers en veertigers bij. Zo van: heb je nu nog geen kinderen? Wordt het niet eens tijd dat je gaat werpen? Zou je niet eens opzouten naar Radio 2?

Sowieso vind ik het nogal dubieus dat 1 persoon directeur is van alle publieke radiozenders. De manier van denken die Bosman erop nahoudt, zou eigenlijk moeten inhouden dat hij zich als 39-jarige verre houdt van een zender als 3FM. Zet daar maar een jong talent als directeur op...
pi_169819391
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En vergeet 101 Barz niet :') Riazop-ooraids.

Wat je omschrijft, heeft alles met een mentaliteit te maken. In Nederland is doelgroepradio de mentaliteit. Alles draait om leeftijdsgroepen, met bijvoorbeeld Radio 2 als feelgood-zender voor mensen van mijn leeftijd. Word je op een gegeven moment te oud, dan moet je opzouten naar Radio 5.

Ik las vorige week een interview met die Jurre Bosman, die zich van verslaggever op het bootje in het water bij Ter Land, Ter Zee en In De Lucht heeft opgewerkt tot baas van alle publieke radiozenders: http://www.ad.nl/show/voo(...)zware-tijd~ad77d9d4/

Vooral dit stukje stuit me tegen de borst:

[..]

Ik vind dit stuitend bekrompen, puur op leeftijd gericht. Er staat nog nét geen verwijt aan kinderloze dertigers en veertigers bij. Zo van: heb je nu nog geen kinderen? Wordt het niet eens tijd dat je gaat werpen? Zou je niet eens opzouten naar Radio 2?

Sowieso vind ik het nogal dubieus dat 1 persoon directeur is van alle publieke radiozenders. De manier van denken die Bosman erop nahoudt, zou eigenlijk moeten inhouden dat hij zich als 39-jarige verre houdt van een zender als 3FM. Zet daar maar een jong talent als directeur op...
Even los van muzikale voorkeuren en vooroordelen, bij de BBC komt wel van alles voorbij.
En gaan daar tenminste op een neutrale manier mee om in veel gevallen. In Nederland worden bepaalde artiesten te veel gepusht in de trant van; "Dit MOET je goed vinden." Ik kan mij ook niet voorstellen dat alle DJ's echt alles wat ze draaien altijd maar goed vinden en dat daar een hoop gemaakte meningen tussen zitten.

En je hebt gelijk, 1 persoon voor alle zenders is belachelijk. En die uitspraak is echt tenenkrommend.
Maar goed, dat geeft ook precies allemaal het probleem van de NPO weer. En gelukkig merk ik dat steeds meer mensen uit de muziek industrie zich hier aan ergeren. Dus laten we hopen dat die ook eens het initiatief nemen om verandering af te dwingen. Hier zijn weinig mensen bij gebaat, bij de huidige situatie.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 28 maart 2017 @ 00:11:12 #211
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_169828162
Jaren trouwe luisteraar geweest van 3fm maar sinds de recente wijzigingen in de programmering is het niets meer.

Doe mij maar StuBru of radio 2.
Tics van je petten.
pi_169828285
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:29 schreef Ludachrist het volgende:
Tijd om gewoon eens wat gewaagder te programmeren dan weer de nieuwe Dotan / Kings of Leon / Kensington grijs te draaien. Zolang je dat blijft doen maakt het niet zoveel uit wie je achter de knoppen zet, want de jongeren die op zoek zijn naar echt nieuwe muziek raak je dan toch wel kwijt als luisteraar.
dit
pi_169829878
http://stemmen.3fm.nl/3fmawards-2017


_O-

Ik snap wel waarom ze op sterven na dood zijn.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169830433
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
http://stemmen.3fm.nl/3fmawards-2017


_O-

Ik snap wel waarom ze op sterven na dood zijn.
Dat festival ook :') een gemiddeld bevrijdingsfestival heeft nog een spannender line-up :D
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_169830459
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:08 schreef yosander het volgende:

[..]

Dat festival ook :') een gemiddeld bevrijdingsfestival heeft nog een spannender line-up :D
Inclusief of exclusief Broederliefde? :+
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169830592
Gisteren was de baas van 3fm bij het Mediaforum van NPO Radio 1:
http://www.nporadio1.nl/d(...)ers-offline-te-halen

Leuk ook dat die Nienke de Jong op het einde aangeeft dat de jeugd die zij kent die Broederliefde enzo helemaal niets aan vind.

De baas van 3fm geeft zelf aan dat de doelgroep 10 tot 35 is. Nou, ik zit daar middenin maar de muziek is echt tering slecht. Voorheen luisterde vrijwel iedereen in mijn vriendengroep naar de zender, tegenwoordig echt niemand meer.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:59:44 #217
263417 Keyos
Like a Boss
pi_169831165
Ik luisterde nooit 3FM (ben meer een Veronica / Radio 10 ouwelullenzender man met als favoriete radioprogramma 'Somertijd'), maar je had gewoon Stenders en Ekdom. Wat voor muziek je ook draait, die 2 gasten doen het op elke zender waar je ze laat draaien goed. Vrienden van me die naar 3FM luisterde, luisterde naar die zender mede door Ekdom. Wie heb je nu in dienst? Van Ellende? Juist. Probleem gevonden.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_169831287
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
http://stemmen.3fm.nl/3fmawards-2017

_O-

Ik snap wel waarom ze op sterven na dood zijn.
even overal op Vote geklikt,
maar ik wil geen kans maken op kaarten om er heen te gaan.
pi_169831297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:09 schreef Soohr het volgende:

[..]

even overal op Vote geklikt,
maar ik wil geen kans maken op kaarten om er heen te gaan.
Waar je op vote maakt niet uit. Kensington wint toch alles. :P
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169831322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Waar je op vote maakt niet uit. Kensington wint toch alles. :P
Daar expres niet voor geklikt,
Wat doet een onderdeel "Social" eigenlijk bij zo'n verkiezing?
dat heeft echt helemaal niets met muziek te maken toch?
pi_169831323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Waar je op vote maakt niet uit. Kensington wint toch alles. :P
Dat snap ik ook niet die hype rond Kensington. Ik vind het ronduit slappe kutmuziek. Vorig jaar waren ze ook op Werchter, daar gingen ze eigenlijk best wel af. Gelukkig snapten die Belgen wel wat een slappe hap het is.
"We gaan nu door onze knieën en bij drie springen we omhoog". :')
pi_169831333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet die hype rond Kensington. Ik vind het ronduit slappe kutmuziek. Vorig jaar waren ze ook op Werchter, daar gingen ze eigenlijk best wel af. Gelukkig snapten die Belgen wel wat een slappe hap het is.
"We gaan nu door onze knieën en bij drie springen we omhoog". :')
Ik heb die hype ook nooit begrepen. :N
Middelmatig bandje. Maar goed, wat dat betreft past het dan wel weer goed bij 3FM.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169831342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:12 schreef Soohr het volgende:

[..]

Daar expres niet voor geklikt,
Wat doet een onderdeel "Social" eigenlijk bij zo'n verkiezing?
dat heeft echt helemaal niets met muziek te maken toch?
Heb jij zo ver doorgeklikt ja? :o

Maar ik begrijp die ook niet nee. :N
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 11:47:12 #224
274204 crew  Mexicanobakker
pi_169832855
3FM heeft zijn ziel verkocht. Je kunt wel stellen dat er eigenlijk niets in het vat zit voor die zender op dit moment.

Allereerst wil ik stellen dat 3FM jaaaaren voor veiligheid koos. Veel classics en geijkte liedjes en vaak precies die die toch wel iedereen kent, aangevuld met wat alternatieve klassiekers zoals de Smiths en Pixies. Prima vulling, maar 3FM had maar 1 focus qua nieuwe muziek. Dat was de light alternative en oke, vooral de Nederlandse tak ervan zoals Coldplay, Kensington en Chef'special.

De publieke omroep moet een zender hebben die nieuwe muziek brengt en 3FM is daarvoor het meest geschikt. Totaal begrijpelijk dat ze die keuze maakten. Echter maken ze een grote denkfout

Ze willen namelijk concurreren met 538 en Slam. Totaal kansloos. Die hebben een volledige andere naam onder de jongeren die effectief scoort en 3FM gaat zich daar nooit tussen werken. Zelfs niet als ze alleen maar sevn alias en boef draaien.

3FM moet zich richten op de alternatieve muziek, daar ligt misschien niet het grootste marktaandeel maar wel het publiek dat ze trouw blijft en een soort "opvoedende" taak. Studio Brussel laat zien dat dat ook niet hoeft te betekenen dat je alleen maar rock draait. Die maken de juiste keuzes. Misschien haalt het hun marktaandeel niet volledig uit het slop, maar dan maken ze wel een identificerende keuze. Nu is het een identificatieloze bende die niet leuk is voor het altpubliek en niet boeiend genoeg is voor de 538 en slam liefhebbers. Jack of all trades, master of none
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_169832939
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
3FM heeft zijn ziel verkocht. Je kunt wel stellen dat er eigenlijk niets in het vat zit voor die zender op dit moment.

Allereerst wil ik stellen dat 3FM jaaaaren voor veiligheid koos. Veel classics en geijkte liedjes en vaak precies die die toch wel iedereen kent, aangevuld met wat alternatieve klassiekers zoals de Smiths en Pixies. Prima vulling, maar 3FM had maar 1 focus qua nieuwe muziek. Dat was de light alternative en oke, vooral de Nederlandse tak ervan zoals Coldplay, Kensington en Chef'special.

De publieke omroep moet een zender hebben die nieuwe muziek brengt en 3FM is daarvoor het meest geschikt. Totaal begrijpelijk dat ze die keuze maakten. Echter maken ze een grote denkfout

Ze willen namelijk concurreren met 538 en Slam. Totaal kansloos. Die hebben een volledige andere naam onder de jongeren die effectief scoort en 3FM gaat zich daar nooit tussen werken. Zelfs niet als ze alleen maar sevn alias en boef draaien.

3FM moet zich richten op de alternatieve muziek, daar ligt misschien niet het grootste marktaandeel maar wel het publiek dat ze trouw blijft en een soort "opvoedende" taak. Studio Brussel laat zien dat dat ook niet hoeft te betekenen dat je alleen maar rock draait. Die maken de juiste keuzes. Misschien haalt het hun marktaandeel niet volledig uit het slop, maar dan maken ze wel een identificerende keuze. Nu is het een identificatieloze bende die niet leuk is voor het altpubliek en niet boeiend genoeg is voor de 538 en slam liefhebbers. Jack of all trades, master of none
Ach, gelukkig hebben ze een nieuw logo. Daarmee komt alles goed. :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')