abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 03:18:41 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_169670243
Dat de Olympische Zomerspelen van 2020 toegewezen zijn aan het Japanse Tokyo is al even bekend, maar nu blijken er vuile spelletjes gespeeld te zijn. Dat is althans de mening van de Turkse president Tayyip Erdogan, die zijn vijandenkring weer wat uitgebreid heeft door te zeggen dat het Internationaal Olympisch Comité Turkije min of meer genaaid heeft.



Erdogan probeert al sinds vroeg in zijn politieke carrière om de Olympische Spelen naar zijn land te halen, maar vooralsnog blijft het mislukken. Voor de Spelen van 2020 werd Istanbul verslagen door Tokyo, voor 2004 en 2012 werd de stad uiteindelijk geen officiële kandidaat, voor 2008 verloor het van winnaar Beijing - en Toronto en Parijs - en in de stemming voor de Spelen van 2000 viel Istanbul als eerste af.

Er is echter een gegronde reden voor het mislukken van de Turkse pogingen en dat ligt uiteraard niet aan de kwaliteit van diezelfde Turkse pogingen. "Het is weliswaar nog niet gelukt om de Spelen hierheen te halen, we weten allemaal wat voor spelletjes er gespeeld worden en wat voor trucs er uitgehaald worden om dat te voorkomen", zegt Erdogan, natuurlijk zonder in detail te treden. "Zulke trucs heb ik zelf ervaren."

"Ze gaven de Spelen zelfs niet toen we daar het recht op hadden", zo lijkt hij aan te geven dat hij niet echt weet hoe een dergelijk proces in elkaar steekt. Niemand heeft immers op voorhand 'het recht' om de Spelen toegewezen te krijgen. "Ze gaven de Spelen zelfs weer aan steden die het al eens georganiseerd hadden", vermoedelijk doelend op Athene (1896, 2004), Londen (1908, 1948, 2012) en Tokyo (1964, 2020).

Overigens gaan er in Turkije stemmen op om het weer eens te proberen, maar dit keer voor de Winterspelen. Erzurum, waar regelmatig internationale wedstrijden en evenementen gehouden worden, heeft haar pijlen gericht op de Winterspelen van 2026.

Erdogan: "Internationaal Olympisch Comité heeft ons genaaid"

Het houdt niet op. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169670251
Nog even en je kunt bij wedkantoren gokken op wie Erdogan nu weer gaat beledigen.

Doodvermoeiend, die man. En dan te bedenken dat hij hier 200.000 idolate fans heeft rondlopen...
  dinsdag 21 maart 2017 @ 03:34:06 #3
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_169670256
pi_169670266
Ik benieuwd wanneer Erdolf en Kim Jong-un een fittie krijgen. Dat lijkt me pas lachen.
pi_169670623
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 03:27 schreef Elfletterig het volgende:
Nog even en je kunt bij wedkantoren gokken op wie Erdogan nu weer gaat beledigen.

Doodvermoeiend, die man. En dan te bedenken dat hij hier 200.000 idolate fans heeft rondlopen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:02:07 #6
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169670739
Het is echt een jengelende kleuter! :D
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 08:20:28 #7
186611 Haags
pi_169670892
Niemand neemt die man nog serieus.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:21:19 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_169670903
Misschien kan hij het bij de FIFA proberen, daar hebben ze niet zo'n moeite met dictatoriale regimes.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:22:52 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169670916
Ik heb best medelijden met Erdogan. Dat altijd genaaid worden is best pijnlijk denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:31:07 #10
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169670968
Ik kan er wel van genieten. Karma, de EU en al die Nederlandse naïeve politici hebben dit monster zelf geschapen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 08:58:50 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_169671247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niemand neemt die man nog serieus.
Een geit ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 09:49:00 #13
186611 Haags
pi_169671846
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Een geit ?

:P
Maybe
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:36:13 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169672563
Heeft die man soms nooit 'nee!' gehoord toen hij opgroeide. Of gaat het om z'n gekrenkte trots? Hij maakt zichzelf volslagen belachelijk.
pi_169672715
Deze man is zo knettergek bezig de laatste weken dat ik er toch niet echt bang van kan worden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_169673882
Wanneer is dat referendum ook al weer?
pi_169674212
Kan niet wachten tot Erdo van Merkel verliest:
NWS / Strijd om kandidatuur EK2024 gaat tussen Duitsland en Turkije
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:22:10 #18
451005 Grems
Clown World
pi_169674339
Het IOC is duidelijk niet op de hoogte van de grote stappen die Turkije maakt. Terecht dat Sultan Erdogan daar ontevreden over is.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:24:46 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169674373
#1936neveragain :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169674467
Erdogan baseert zn hele verkiezingscampagne voor dat referendum op een groot Mimimimi tegen de 'Boze Buitenwereld'...

Turkije zoveel mogeljk in een slachtofferrol duwen, ben eigenlijk wel benieuwd of het grotste gedeelte van het Turkse volk dat nu werkelijk gelooft;
de peilingen waren voor de grote inernationale rellen dat ongeveer 40% van plan was Nee te stemmen en 40% voor Ja opteerde en 20% nog geen mening had...

Overigens denk ik dat Erdogan steeds een beetje wanhopiger klnkt en mogelijk kan dat rop wijzen dat een afwijzing heel reel is en dat een Nee-stem tegen dat referendum misschien ook een snelle val van Turkije kan betekenen...

Overigens denk ik juist daarbij dat juist _dan_ europa bereid moet zijn Turkije bij een eventuele politieke instabiliteit te helpen en een transof,ratie van het hidige regime sterk te steunen...
juist nu zou het heel negatief kunnen zijn sterk mee te gaan in ook de aggressie van Turkije te beantwoorden met een sterke negatieve houding tegenover Turken...

Zoiets zou juist een status-Quo-situatie waarin veel turken bang zijn dat een val van Erdogan meer instabiliteit zou geven en meer chaos, en juist daarom instemmen met een vergroting van de dictatoriale decretionaire machten voor de president.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169674753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:31 schreef RM-rf het volgende:
Erdogan baseert zn hele verkiezingscampagne voor dat referendum op een groot Mimimimi tegen de 'Boze Buitenwereld'...

Turkije zoveel mogeljk in een slachtofferrol duwen, ben eigenlijk wel benieuwd of het grotste gedeelte van het Turkse volk dat nu werkelijk gelooft;
de peilingen waren voor de grote inernationale rellen dat ongeveer 40% van plan was Nee te stemmen en 40% voor Ja opteerde en 20% nog geen mening had...

Overigens denk ik dat Erdogan steeds een beetje wanhopiger klnkt en mogelijk kan dat rop wijzen dat een afwijzing heel reel is en dat een Nee-stem tegen dat referendum misschien ook een snelle val van Turkije kan betekenen...

Overigens denk ik juist daarbij dat juist _dan_ europa bereid moet zijn Turkije bij een eventuele politieke instabiliteit te helpen en een transof,ratie van het hidige regime sterk te steunen...
juist nu zou het heel negatief kunnen zijn sterk mee te gaan in ook de aggressie van Turkije te beantwoorden met een sterke negatieve houding tegenover Turken...

Zoiets zou juist een status-Quo-situatie waarin veel turken bang zijn dat een val van Erdogan meer instabiliteit zou geven en meer chaos, en juist daarom instemmen met een vergroting van de dictatoriale decretionaire machten voor de president.
Dat is het punt met Erdogan... hij heeft niks. Het enige wat hij het volk kan bieden is een grote mond tegen andere landen waar Turkije zelf afhankelijk van is en niet zonder kan.

Het doet mij denken aan Argentinië.. het ging heel slecht met de economie en binnenlandse situaties en als afleiding begon de junta te roepen dat de Falklandeilanden bij hun hoorde.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169674821
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat is het punt met Erdogan... hij heeft niks. Het enige wat hij het volk kan bieden is een grote mond tegen andere landen waar Turkije zelf afhankelijk van is en niet zonder kan.
Erdogan voert natuurljk gewoon een verkiezingscampagne, al dit soort geroep heeft enkel te maken met een wanhopige poging een meerderheid voor de Ja-stem te verkrijgen, waarmee zn huidige decreet-macht onder de noodtoestand en permanente macht zou zijn...

Erdogan heeft een heel simpel en gerichte doelstelling op 16 april de hoogste mogeljke score te behalen en vooral een absolute meerderheid voor zn grondwetherziening.

daarvoor is hij bereid ook op de lange termijn een enorme verslechtering van de internationale positie van Turkije te accepteren.
Tevens lijkt hij een alles-of-niets te spelen, juist omdat een mogelijke verwachting dat als Erdogan zou vallen, en er een periode van politieke instabiliteit (en daarbij ook een internationale isolatie van Turkije) misschiene en aantal twijfelaars toch naar het Ja-kamp zou duwen...


Om die reden is het vor het Westen ook gevaarlijk de situatie verder te laten polariseren en Turkije heel zwaar ook als land aan te pakken wegens de verkiezingspolemiek die enkel haar politieke machtselite bedrijft...
Volgens mij is het eigenlijk veel slimmer om juist vanuit het westen duidelijk te maken dat de Turken kunnen roepen watze willen, maar wij doorhebben dat het voral verkiezingsrhetoriek is en een binnenlandse issue die ze hebben en op nogal heftige wijze uitvechten;

Wel zou het natuurlijk zijn dat _als_ Turkije instemt met dat Referendum er serieus gedacht moet woden of dat land nog veel te zoeken heeft qua nauwe banden met het westen...
Bij een absolute meerderheid voor Ja ben ik zeker voor een verdere isolering van de Turkse overheid en het afbouwen van economische en militaire banden (tot zelfs het opzeggen vanuit europese zijde van het vluchtelngenakkooord)

[ Bericht 34% gewijzigd door RM-rf op 21-03-2017 13:01:06 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169674862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Erdogan voert natuurljk gewoon een verkiezingscampagne, al dit soort geroep heeft enkel te maken met een wanhopige poging een meerderheid voor de Ja-stem te verkrijgen, waarmee zn huidige decreet-macht onder de noodtoestand en permanente macht zou zijn...

Erdogan heeft een heel simpel en gerichte doelstelling op 16 aprl de hoogste mogeljke scoe e behalen en vooral een absolute meerderheid voor zn grondwetherziening.

daarvoor is hij bereid ook op de lange termijn een enorme verslechtering van de internationale posiie van Turkije te accepteren
En dan heb je een "ja" bij je referendum maar je internationale positie heeft daarmee wel een dieptepunt bereikt. Dan heb je er nog niks aan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169674936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:58 schreef HSG het volgende:

[..]

En dan heb je een "ja" bij je referendum maar je internationale positie heeft daarmee wel een dieptepunt bereikt. Dan heb je er nog niks aan.
Als Erdogan daarmee zn macht kan consolideren is dat ook het doel wat hij wilde bereiken...

Zijn primaire doel is ik-ik-ik, en daarvoor is hij ook bereid een veel langer aanhouden van de grote economische crisis (waar Turkije al enige tjd in steekt) te accepteren...

Wat dat betreft is het een beetje een ontwikkelng die ook Noord-Korea kent, waar machts-consolidatie dor een heersers-elite belangrijk gevonden wordt dan economische welstand en bv ook grote hongersnoden geaccepteerd worden door de machtshebbers
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169675031
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als Erdogan daarmee zn macht kan consolideren is dat ook het doel wat hij wilde bereiken...

Zijn primaire doel is ik-ik-ik, en daarvoor is hij ook bereid een veel langer aanhouden van de grote economische crisis (waar Turkije al enige tjd in steekt) te accepteren...

Wat dat betreft is het een beetje een ontwikkelng die ook Noord-Korea kent, waar machts-consolidatie dor een heersers-elite belangrijk gevonden wordt dan economische welstand en bv ook grote hongersnoden geaccepteerd worden door de machtshebbers
Als ze een totale isolatie accepteren dan moeten ze gewoon lekker doorgaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169675105
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:10 schreef HSG het volgende:

[..]

Als ze een totale isolatie accepteren dan moeten ze gewoon lekker doorgaan.
wie zijn 'ze' ?

er is nogal een verschil tussen de AKP machtselite, die ook in Turkije geen meerderheid kan halen, en te maken heeft met een stevige oppositie, al wordt deze momenteel juist dor de mogelijkheden van de noodtoestand sterk en hard onderdrukt...

en het Turkse volk dat gewoon heel veel verschillende angsten heeft... Waarbij bij een meerderheid ook wel degelijk een angst bestat dat de val van een slechte onderdrukkende despoot, hun situatie ook zelfs kan verslechteren (net zoals in Syrie niemand zal zeggen dat Bashar Al-Assad een goede of leuke heerser was, maar uiteindelijk ook een hele grote groep de tijd dat ze dor hem gewoon onderdrukt werden zou prefereren tegen de tijd dat hij sterk inh et defensief gedrongen werd en dreigde te vallen).

Erdogan profiteert natuurljk ook van de situatie dat het ook de vraag is _of_ hij het 'Grootste Kwaad' is...
helaas, maar ook de politieke realiteit in dat gebied.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169676510
Je zou als land bijna gepikeerd raken als je niet een keertje door Erdolf wordt beledigd. Dan doe je er kennelijk niet toe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')