abonnement Unibet Coolblue
pi_169671362
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:00 schreef bamibij het volgende:
Ik weet al waarom hij geen levenslang voor politieke moord gekregen heeft.

''Volgens officier van justitie K. Plooy had Van der G. geen politiek motief toen hij Pim Fortuyn op 6 mei 2002 doodschoot. Voor hem telde, aldus Plooy tijdens de rechtszaak vorige maand, alleen het dierenwelzijn. De rechter volgde die redenatie en veroordeelde Van der G. tot 18 jaar cel. Als hij volgens de rechtbank wél een politiek motief had gehad, was hij wellicht tot een levenslange gevangenisstraf veroordeeld, een straf die Plooy overigens wel eiste.''

hmm..
wat? hij heeft Fortuyn vermoord omdat hij niet wilde dat die de grootste werd. en de officier van justitie geloofde dat?
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 12:58:47 #52
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_169674870
OMDAT HET DE BEDOELING WAS DAT HIJ FORTUYN VERMOORDDE IN OPDRACHT VAN DE OVERHEID EN DAAROM EEN LUIZENLEVEN LEIDT EN OVERAL MEE WEGKOMT
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:04:57 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169674956
DIE CAPS HEBBEN MIJ OVERTUIGD, BEDANKT VD.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:06:07 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169674972
MISSCHIEN MOET JE DE TEKST OOK FF BOLD EN ONDERSTREEPT POSTEN, DAN OVERTUIG JE NOG MEER MENSEN

KIJK MAAR
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169674991
Ad Melkert.
Ik heb die man nooit kunnen verdragen.

You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:08:11 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169674995
Maar hoeveel aan extra miljarden euro's is er sinds Pim Fortuyn nog in de bodemloze F22 put geramd eigenlijk? :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169674996
Geen idee wat jogy vind maar ik ben overtuigd.

Maar het mag toch wel bekend zijn inmiddels dat Volkert van der Graaf destijds gewoon de maximum straf kreeg die stond voor een enkelvoudige moord?
pi_169675351
Ja sorry, was ff afgeleid, gaat iets langer duren.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:37 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169675364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:08 schreef Chewie het volgende:
Geen idee wat jogy vind maar ik ben overtuigd.

Maar het mag toch wel bekend zijn inmiddels dat Volkert van der Graaf destijds gewoon de maximum straf kreeg die stond voor een enkelvoudige moord?
Was het nog voor de verscherpte terorrisme wetgeving? Maar inderdaad levenslang wordt niet gegeven voor enkelvoudige moord.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169675415
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:07 schreef schommelstoel het volgende:
Ad Melkert.
Ik heb die man nooit kunnen verdragen.

Zoon van een dorpskapper geen wonder dat hij verknipt is :')

Trouwens een wonder dat hij bij de pvda terecht is gekomen in zijn jonge jaren was hij racistisch als de neten!

En ja dat kan ik weten want ik zat bij hem op sGool
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169675507
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Was het nog voor de verscherpte terorrisme wetgeving? Maar inderdaad levenslang wordt niet gegeven voor enkelvoudige moord.
Ja was in juni van 2001

http://www.volkskrant.nl/(...)-afgeschaft~a584256/

En volgens mij ging toen de maximum straf (levenslang niet meegerekend) ook omhoog naar 30 jaar (was 20).

Het is trouwens ook een fabeltje dat Nederland niet zwaar zou straffen.
pi_169675549
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 02:20 schreef bijstandboy het volgende:
In het passage proces van Holleeder zijn er tal van opgebaarde gladjakkers die nog glibberiger waren dan klaplopers die nu een functie dienen in Den Haag. Ik vraag mij af waarom er geen prijs is gezet op het hoofd van deze linkse bafbever? Er is genoeg bewijs dat deze klaploper het rechtssysteem doelbewust heeft verkracht en daar krijgt hij dankzij Melkert vrijstelling voor.

De moordenaar van Theo van Gogh heeft levenslang, wat is het verschil tussen een moordenaar en een moordenaar?

:') ;( :{
Weten je ouders dat je veel blowt?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:54:50 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169675829
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 02:20 schreef bijstandboy het volgende:
De moordenaar van Theo van Gogh heeft levenslang, wat is het verschil tussen een moordenaar en een moordenaar?

:') ;( :{
Op zich vond ik het ook wel een beetje wazig maar het wordt wel goed uitgelegd. Die Mohammed B pleegde de moord en deed het uit de wens om terreur te zaaien, volgens mij wilde hij ook schietend om komen maar wat daar mis is gegaan weet ik niet. Volkert had geen terreur bedoelingen maar vond Pim Fortuyn een gevaarlijk persoon dus was het 'alleen maar' moord.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169676041
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Zoon van een dorpskapper geen wonder dat hij verknipt is :')

Trouwens een wonder dat hij bij de pvda terecht is gekomen in zijn jonge jaren was hij racistisch als de neten!
Vertel eens meer.

Dat is trouwens wel iets dat vaker voor komt, dat "ze" in het verleden totaal anders dachten dan op het moment dat ze een belangrijke functie bezitten.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169676219
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Op zich vond ik het ook wel een beetje wazig maar het wordt wel goed uitgelegd. Die Mohammed B pleegde de moord en deed het uit de wens om terreur te zaaien, volgens mij wilde hij ook schietend om komen maar wat daar mis is gegaan weet ik niet. Volkert had geen terreur bedoelingen maar vond Pim Fortuyn een gevaarlijk persoon dus was het 'alleen maar' moord.
Best raar eigenlijk want Pim was alleen gevaarlijk voor hem omdat hij het goed deed in de politiek en daarmee een gevaar vormde voor zijn milieubeweging. Als Pim een nobody was die 10 huizen verder van hem woonde had hij hem waarschijnlijk nooit vermoord.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:26:30 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169676431
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Best raar eigenlijk want Pim was alleen gevaarlijk voor hem omdat hij het goed deed in de politiek en daarmee een gevaar vormde voor zijn milieubeweging. Als Pim een nobody was die 10 huizen verder van hem woonde had hij hem waarschijnlijk nooit vermoord.
Mja, ook wel zo hoor en ik weet niet of de wetgeving is aangepast sindsdien. Maar een beroemd persoon vermoorden omdat je denkt dat hij gevaarlijk is zou ook weer niet zwaarder gestraft moeten worden dan een onbekend persoon vermoorden omdat je denkt dat hij gevaarlijk is. Dan hebt je ook weer een soort van 'klasse justitie'. Dus dan is de bewezen intentie het belangrijkst. Bij Mohammed B was het bewezen dat hij uit een terroristisch beweegreden de moord pleegde en bij Volkert niet.

Dit is de wikipedia over de moord van van Gogh

quote:
Op dinsdag 2 november 2004 fietste Van Gogh om half negen 's ochtends door de Linnaeusstraat te Amsterdam, op weg naar zijn werk. Toen hij voorbij het stadsdeelkantoor Oost/Watergraafsmeer reed, werd hij door Mohammed Bouyeri vanaf zijn fiets met een HS 2000-pistool onder vuur genomen. Van Gogh werd door enkele kogels getroffen. Ook twee omstanders werden geraakt. Van Gogh vluchtte naar de overkant van de weg. Ook onderweg schoot Bouyeri op Van Gogh. Die rende een of twee keer om een auto heen en zakte op het fietspad in elkaar. Hij riep nog om genade, om het niet te doen, om niet te schieten, en maakte afwerende bewegingen in de richting van de dader. Bouyeri schoot hierop van korte afstand, ongeveer een halve tot een hele meter, vijf kogels af op de liggende Van Gogh.[1][2][3] Van Gogh werd door in totaal acht kogels getroffen. Daarna sneed Bouyeri met een groot kapmes, een zogenaamde kukri-machete, de keel van Van Gogh door.[1] Vervolgens stak de toen 26-jarige dader het mes tot aan de ruggengraat in Van Goghs borst. Van Gogh overleed ter plekke. Met een kleiner fileermes stak Bouyeri een brief met een doodsbedreiging gericht aan Ayaan Hirsi Ali op het lichaam van Van Gogh.[4] Bouyeri gaf met enkele uitspraken direct inzicht in zijn motieven. Volgens twee getuigenverklaringen zou kort na zijn daad een omstander hebben gezegd: Dit kan toch niet, dit kan je toch niet maken, waarop Bouyeri antwoordde: Dat kan ik wel en dan weten jullie ook wat je te wachten staat.
Tegenover

quote:
Fortuyn verliet kort na 18.00 uur de studio van Radio 3FM op het Media Park in Hilversum, waar hij kort tevoren interviews namens zijn partij LPF had gegeven. De laatste persoon die hem interviewde was Filemon Wesselink, die op dat moment stage liep bij 3FM. Fortuyn werd op weg naar zijn auto neergeschoten.[1] Ooggetuigen waren onder anderen Fortuyns gelegenheidschauffeur en kandidaat-Tweede Kamerlid Hans Smolders, een woordvoerder van de LPF, en radiopresentatoren Ruud de Wild en Jeroen Kijk in de Vegte. Reanimatie mocht niet meer baten; Fortuyn overleed kort na de aanslag. Hij is 54 jaar oud geworden.

De dader werd even later enkele straten verderop, na onder meer door Smolders te zijn achtervolgd, door twee agenten gearresteerd. De aangehouden man werd door de politie geïdentificeerd als Volkert van der Graaf, een Nederlander van toen 32 jaar, woonachtig in Harderwijk. Hij had ten tijde van de moord geen strafblad en was werkzaam voor de milieubeschermingsorganisatie Vereniging Milieu-Offensief. Hij hield zich in die tijd met enig succes bezig met juridische procesvoering tegen milieu-overtredingen door met name boeren en tegen dierenmishandeling. Ook controleerde hij vaak eigenhandig of veehouders en boeren de vereiste milieuvergunningen hadden. Als motief voor de moord verklaarde Van der Graaf dat hij Pim Fortuyn zag als een gevaar voor de zwakkeren in de maatschappij.
Al waren de maatschappelijke gevolgen van de moord op Fortuyn een stuk schokkender dan van die op van Gogh. Maar ja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169676799
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Mja, ook wel zo hoor en ik weet niet of de wetgeving is aangepast sindsdien. Maar een beroemd persoon vermoorden omdat je denkt dat hij gevaarlijk is zou ook weer niet zwaarder gestraft moeten worden dan een onbekend persoon vermoorden omdat je denkt dat hij gevaarlijk is. Dan hebt je ook weer een soort van 'klasse justitie'. Dus dan is de bewezen intentie het belangrijkst. Bij Mohammed B was het bewezen dat hij uit een terroristisch beweegreden de moord pleegde en bij Volkert niet.
Oke, eens, maar...


quote:
Al waren de maatschappelijke gevolgen van de moord op Fortuyn een stuk schokkender dan van die op van Gogh. Maar ja.
Precies,de moord op Fortuyn werd toch wel ervaren als een terroristische aanslag. En van der Graaf was geen domme jongen, hij wist donders goed wat het teweeg zou brengen. Met die kennis heeft hij de moord alsnog gepleegd. Dus ook al was het niet zijn primaire intentie heeft hij wel bewust terreur veroorzaakt. En dat is hem op geen enkele wijze kwalijk genomen door de rechter. Ik blijf het daarom een dubieuze uitspraak vinden.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:59:57 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169676939
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Oke, eens, maar...

[..]

Precies,de moord op Fortuyn werd toch wel ervaren als een terroristische aanslag. En van der Graaf was geen domme jongen, hij wist donders goed wat het teweeg zou brengen. Met die kennis heeft hij de moord alsnog gepleegd. Dus ook al was het niet zijn primaire intentie heeft hij wel bewust terreur veroorzaakt. En dat is hem op geen enkele wijze kwalijk genomen door de rechter. Ik blijf het daarom een dubieuze uitspraak vinden.
Ben ik het ook wel mee eens verder maar het verschil tussen de twee daden (van Gogh was uiteindelijk een Shish Kebab toen mohammed er klaar mee was én hij gaf aan nog lang niet klaar te zijn én bedreigde ook nog Hirshi Ali en het gehele westen. ) is wel zodanig dat ik de uitspraak wel begrijp verder. Maar als Volkert voor de rest van zijn leven samen met Mohammed B op een celletje van 3 bij 3 door zou moeten brengen had ik het ook beter gevonden stiekem.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169678547
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Zoon van een dorpskapper geen wonder dat hij verknipt is :')

Trouwens een wonder dat hij bij de pvda terecht is gekomen in zijn jonge jaren was hij racistisch als de neten!

En ja dat kan ik weten want ik zat bij hem op sGool
Geloof niks van dat laatste.
pi_169679136
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:26 schreef bamibij het volgende:

[..]

Geloof niks van dat laatste.
Mooi goed voor je!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:42:37 #71
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_169679693
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Weten je ouders dat je veel blowt?
Mijn vader is al jaren uitgestrooid en nee ik gebruik geen drugs :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')