abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 november 2000 @ 20:04:17 #1
862 Arcee
Look closer
pi_477422
De uitzending van vandaag vrijdag 17 november dus. Wat een heerlijke uitzending.

Hans, Koen en Bart zouden een soort van toneelstukje opvoeren. Hadden ze een paar dagen voorbereid zelfs geloof ik. Hans zat voor een schaal met eten met de handen van Koen achter hem, of zoiets.

De dames zouden het publiek zijn. Echter, deze hadden net toevallig die avond bedacht om de heren eens te dollen. Ze hadden de wijnflessen leeggegooid en deden of ze dronken waren. Zo gingen ze dus naar dat toneelstukje kijken, ze deden of 't ze allemaal niet kon boeien.

Daar zit je dan, als Hans. Probeer je 't een beetje leuk te maken, reageren ze zo irritant. Hij was echt ontzettend pissig. Hij zat ook wel voor lul zo natuurlijk. hehe. Afijn, toen ze klaar waren gingen de dames weer terug de bus in en bleef met name Hans kwaad achter. Even later ging-ie de bus in en daar zaten de dames al lachend aan tafel. Toen werd 't 'm even te veel allemaal en hij veegde alles wat op tafel stond woest van tafel. Hij was echt heel kwaad. Daarop volgde nog een leuke scheldpartij.

Oh god, wat een heerlijk moment. Ik kan me dat zo goed voorstellen. Uitgerekend, uit-ge-re-kend nu de heren iets leuks hadden bedacht hadden de dames hun grap gepland. Ik weet zeker dat de vrouwen het niet zo bedoelden, maar het kwam zo fantastisch ongelegen uit. Hans stond gewoon voor gek!

En dan Koen nog, die was zich zeer bewust van de afgang van de dames. Die kwam binnen met herhaaldelijk te roepen: "ach, waar zijn die lachende gezichtjes nou?". Hij genoot er zichtbaar van en met name Zoë zat een beetje beteuterd te kijken. 's Nachts gooide Koen water over de vrouwen heen toen ze sliepen om vervolgens te wachten tot ze weer sliepen en heel hard met een lepel op een pan slaand om 5:00 's morgens weer terug te keren. Geweldig!

Ik vond het een prachtige uitzending (en 100 maal leuker dan dat suffe Big Brother).

De Bus rules!

pi_477534
Koen was vanavond weer de Harlekijn in de bus.
Wat een joker zeg!
Ik heb me echt kapotgelachen hoe hij om 5 uur in de nacht met die pannen stond te klepperen. Wat een etter, maar wel enorm grappig om te zien.
En die meiden gingen echt te ver met hun vooropgezette grap, het was trouwens niet eens grappig.
Konden ze niet wat beters bedenken?
Ik vond wel dat Hans gelijk had, die was echt gekwetst, ik begrijp uit zijn reaktie dat hij de dames had willen opvrolijken en dan doe je zoiets niet. Toch?
Maar eerlijk is eerlijk, de bus is absoluut niet saai te noemen, dat was vorig jaar (toch?)
Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
pi_477568
Hmmz..misschien moet ik vanavond dan maar eens naar de herhaling kijken, want dit klinkt toch wel errug leuk
  vrijdag 17 november 2000 @ 22:29:36 #4
5893 Flopper
Life sucks, and then you die..
pi_477658
Geweldig inderdaad! Waarom zou je nog naar die verzameling achterlijke pubers op zomerkamp kijken (BB) terwijl je in deze bus tenminste kunt aanschouwen hoe verschillende mensen wel heel direct met elkaar geconfronteerd worden?

Kwade genius Koen als bedenker van de meest achterlijke pesterijen, half-crimineeltje Nancy die niet bang is om er lustig op los te timmeren, homo Hans die blijkbaar al het een en ander in zijn leven heeft meegemaakt en daarom niet bang is om zijn oprechte mening te geven. En verder natuurlijk nog het emotionele wrak Mariska en de zielige Sandra.

Let ook eens op Bart: ongelooflijk hoe hij elke confrontatie uit de weg gaat. Als Nancy in gevecht met Koen is, of als Hans de tafel vakkundig schoonveegt kijkt Bartje alsof hij met zijn gedachten aan de andere kant van de wereld zit: "lalalalala, wat is het hier gezellig, nee hoor hier is helemaal geen ruzie". Dat jochie is in zijn leven werkelijk elk ruzietje uit de weg gegaan.
Echt voer voor psychologen: toch wel lekkere televisie zo

[Dit bericht is gewijzigd door Flopper op 17-11-2000 22:30]

Verdomd interessant, maar gaat u verder
  vrijdag 17 november 2000 @ 22:51:32 #5
7531 Dutztrasz
't rommelt in Nederland .
pi_477678
Wat ik hier toch allemaal lees ... pfffjew ... gelukkig heb ik het zakie getaped, dat wordt smullen vanacht
pi_477681
Ik ben niet een superBus-fan, althans niet op tv tenminste.. maar kan iemand mij vertellen hoe laat de herhaling vanavond komt?
Verbaal genie in love!
pi_477785
Het was inderdaad schitterende TV. Ik heb zelfs in het BB-forum reclame gemaakt voor de Bus. BB is out!!!!
Altijd sprankelend.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 november 2000 @ 23:54:12 #8
862 Arcee
Look closer
pi_477791
quote:
Op 17 november 2000 22:55 schreef SkyMaster het volgende:
Ik ben niet een superBus-fan, althans niet op tv tenminste.. maar kan iemand mij vertellen hoe laat de herhaling vanavond komt?
0:45
  zaterdag 18 november 2000 @ 00:25:59 #9
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_477838
okee, ik zondig tegen alles wat me lief is en ga de hh kijken, it better be good!
Ben te zaai voor een signature
  zaterdag 18 november 2000 @ 01:25:31 #10
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_477963
nou nou nou.......

Hans is trouwens wel 20 keer aantrekkelijker als 'ie kwaad is........

Ben te zaai voor een signature
  zaterdag 18 november 2000 @ 02:17:43 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_478156
wat is hans in mijn achting gestegen.
hij mag vaker kwaad worden, alles doen om met name die sandra op te beuren en dan zo'n reactie.
hoop die sandra muts alsnog besluit om weg te gaan.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_478360
Nou, net ff gekeken.

't Was inderdaad best grappig om te zien hoe ontzettend kwaad Hans werd. Die ogen! En hoe hij alles van tafel veegde, super!
Maar die Koen, ik kan er geen tien seconden naar kijken zonder me aan hem te ergeren.
Wat een ontzettend misselijkmakend mannetje...

  zaterdag 18 november 2000 @ 12:06:30 #13
5286 DaQuillA
hardhouse 4ever
pi_478407
wat een ellende daar in de Bus. Gisteren maar ff gekeken maar ik blijf hetzelfde houden. Er zit geen vrouw in die ook maar iets losmaakt in mij. Die Mariska ziet eruit als een koe met verstoppingen, Sandra praat alsof d´r tong vastzit aan haar lip en heeft nog nooit iets intelligents gezegd, Zoe heeft de uitstraling van een bankstel, Het niveau van die Siliconen trut is bedroevend en het wil wat zeggen dat het enige leuke aan haar ook nog ´s nep is. Over die Bart is al aardig wat gezegd. Koen is inderdaad niet echt normaal te noemen maar ik ben ermee eens dat hij de enige is die het nog kijkbaar maakt. Al is het maar om te zien hoe verschrikkelijk moedeloos de rest ermee omgaat. ze hebben echt geen idee hoe ze met hem om moeten gaan. . En ja, Hans is wel ok.
De Bus is van een treurig niveau. En ik ben helemaal zielig omdat ik er nog wel eens naar toe zap ook
You're so money, you don't even know it yet...
  zaterdag 18 november 2000 @ 13:13:02 #14
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_478494
Nou, kijk je ook eens een keertje naar de bus,en wat gebeurt er vervolgens? Nondeju, sta ik ineens op de buspagina. En wat vond ik daar, vers van de pers:

Net voordat de BUS gaat rijden liggen Bart, Mariska, Zoë en Koen in de slaapkamer te praten over Nancy. Zoë en Mariska denken dat Nancy ingehuurd is om voor hoge kijkcijfers te zorgen. Ze denken dat haar een hand boven het hoofd gehouden wordt. “Gisteren heeft ze gezegd dat ze gegarandeerd bij de laatste drie zit”, vertelt Zoë.
Bart stemt stil toe, terwijl Koen van de gelegenheid gebuik maakt om olie in het vuur te gooien. “De enige manier om haar uit de BUS te werken is om haar aan het meppen te krijgen. Haar opfokken tot ze gaat slaan”, aldus Koen. Zoë is blij dat er nu meer mensen tegen Nancy zijn.

Het leeft in ieder geval meer bij de vrouwen dan bij de mannen. Maar zijn deze beschuldingen gegrond of zijn ze gebaseerd op jaloezie? Ondertussen wachten Sandra, Nancy en Hans onwetend voorin de BUS op het vertek.
SP

datum: Zaterdag 18 november 11:55
bron: redactie

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee....

Ben te zaai voor een signature
pi_478797
quote:
Op 18 november 2000 13:13 schreef Roache_ het volgende:
Nou, kijk je ook eens een keertje naar de bus,en wat gebeurt er vervolgens? Nondeju, sta ik ineens op de buspagina. En wat vond ik daar, vers van de pers:

Net voordat de BUS gaat rijden liggen Bart, Mariska, Zoë en Koen in de slaapkamer te praten over Nancy. Zoë en Mariska denken dat Nancy ingehuurd is om voor hoge kijkcijfers te zorgen. Ze denken dat haar een hand boven het hoofd gehouden wordt. “Gisteren heeft ze gezegd dat ze gegarandeerd bij de laatste drie zit”, vertelt Zoë.
Bart stemt stil toe, terwijl Koen van de gelegenheid gebuik maakt om olie in het vuur te gooien. “De enige manier om haar uit de BUS te werken is om haar aan het meppen te krijgen. Haar opfokken tot ze gaat slaan”, aldus Koen. Zoë is blij dat er nu meer mensen tegen Nancy zijn.

Het leeft in ieder geval meer bij de vrouwen dan bij de mannen. Maar zijn deze beschuldingen gegrond of zijn ze gebaseerd op jaloezie? Ondertussen wachten Sandra, Nancy en Hans onwetend voorin de BUS op het vertek.
SP

datum: Zaterdag 18 november 11:55
bron: redactie

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee....


Is het niet om te kotsen ?
Toevallig zag ik Nancy's gezicht en haar (zwakke) verdediging bij een van Koen's aanvallen dezer dagen, en dat leek alles behalve op een voorbereidde of speciaal geïnstrueerde persoon, erin gezet door SBS6.
Wat ik zag was een, van zichzelf al zeer onzekere, jonge vrouw, die zich in een zodanig vreemde positie had klemgezet - alles doen om te behagen, en dan ploseling worden aangevallen, waarbij iedere verdediging haar dreigt 'onpopulair' te maken, in haar eigen idee dan -
dat het huilen haar nader stond dan het lachen.

En nu moet ik hier een SBS6 redactie-bericht pruimen, volgens welk onze manische sociopaat (tot nu toe losgelaten op schoolkinderen in interim-werkverband, arme kinderen!),
zijn medepassagiers tot voortzetting van die terreur oproept ?

En mij ook nog afvragen of dat allemaal wààr is, of Koen zijn terreur écht op de anderen probeert over te dragen, wat betreft Nancy ?

En dan óók nog lezen hier, hoe sommigen daar dan weer kwijlend bij zitten te genieten van de sensatie en het 'mensen pesten' ?

Sorry hoor - 1 bezoekje was weer genoeg. Dan liever een saaie BB !

pi_479163
Tjemig, hier begrijp ik helemaal niks van...

Vanavond voor het eerst in lange tijd weer eens naar de Bus gekeken (weken geleden was ik afgehaakt vanwege de akelige sfeer die er almaar in die Bus hing).

En het is nog triester dan voorheen. Veel getreiter, een dame (Sandra?) die op instorten lijkt te staan, een verknipt persoon die maar op een ding uit lijkt te zijn: sarren (Koen, die er natuurlijk allang uit geweest zou zijn als SBS6 de kijkers, vooral de bellende kijkers, niet zou bedonderen).

Er zijn van die programma's die een heel genre in een een kwaad daglicht stellen. Zoals ook Sex voor de Buch dat was, met zijn misbruik (t.b.v. de kijkcijfers) van geestelijk minder volwaardige personen. De Bus is ook zo'n (SBS6) programma waarbij je je afvraagt of er niet regels gesteld zouden moeten worden aan de mate waarin mensen gebruikt (lees 'publiekelijk getreitert') mogen worden voor het maken van 'vette' TV. Dit programma is ongewild koren op de molen van fatsoensrakkerig Nederland.


Ik logde zojuist op dit forum in om te kijken hoe De Bus hier door Fokkers hardhandig zou worden besproken. Even mijn verontwaardigheid delen. Maar nee, ik struikel over dit topic. Ik zie dat Moor het hierboven kernachtiger samenvat:

quote:
Op 18 november 2000 15:24 schreef Moor het volgende:

En dan óók nog lezen hier, hoe sommigen daar dan weer kwijlend bij zitten te genieten van de sensatie en het 'mensen pesten' ?


The trick is to keep breathing
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 november 2000 @ 20:04:42 #17
862 Arcee
Look closer
pi_479417
quote:
Op 18 november 2000 15:24 schreef Moor het volgende:
En mij ook nog afvragen of dat allemaal wààr is, of Koen zijn terreur écht op de anderen probeert over te dragen, wat betreft Nancy ?

En dan óók nog lezen hier, hoe sommigen daar dan weer kwijlend bij zitten te genieten van de sensatie en het 'mensen pesten' ?


Het ging in dit topic niet zozeer om de terreur van Koen, maar om het toeval van het samenvallen van de actie van de dames en het toneelstuk van de heren.
quote:
Dan liever een saaie BB !
Veel plezier.
quote:
Op 18 november 2000 19:14 schreef Arjuno het volgende:
Koen, die er natuurlijk allang uit geweest zou zijn als SBS6 de kijkers, vooral de bellende kijkers, niet zou bedonderen.
Dan heb je dus nog nooit een poll op Internet gezien. Je weet dus niet waar je het overhebt.
quote:
De Bus is ook zo'n (SBS6) programma waarbij je je afvraagt of er niet regels gesteld zouden moeten worden aan de mate waarin mensen gebruikt (lees 'publiekelijk getreitert') mogen worden voor het maken van 'vette' TV. Dit programma is ongewild koren op de molen van fatsoensrakkerig Nederland.
En tevens koren op de molen van intelligent TV-kijkend Nederland die het programma mooi kunnen gebruiken om hun eigen aanzien er weer wat mee op te krikken.
quote:
Maar nee, ik struikel over dit topic.
Niks gebroken?

Het was gewoon een leuke samenloop van omstandigheden, die ruzie van gister. Dat is geen mensen pesten, dat is gewoon hoe mensen met elkaar omgaan. En het ernaar kijken is gewoon mensen-kijken, niets meer, niets minder.

pi_479544
sorry hoor.. ik snap dit dus echt niet.. al die mensen die de bus afkeuren vanwege het gepest, getreiter, gesar en wat nog meer. Mijn god.. dat is toch juist de reden om een programma leuk te vinden en om er naar te kijken??? wat is er nou leuker dan een programma waar mensen elkaar zowel fysiek als verbaal afslachten?? niks toch??!!! ik snap niet dat mensen zich aan de bus ergeren wat dit betreft! wat willen ze dan???? oersaaie degelijke gesprekken ofzo?? jezus wat eenb stelletje saaie mensen zijn er toch..ik blijf de kritiek op de bus ECHT niet snappen. lang leve de bus! en dat het maar lekker ranzig en over the top mag zijn.
pi_479581
quote:
Op 18 november 2000 20:04 schreef Arcee het volgende:

Dan heb je dus nog nooit een poll op Internet gezien. Je weet dus niet waar je het overhebt.


Ja, dat van die poll, daar heb je gelijk in:
http://pub16.ezboard.com/ffemfatalecountrydebusparttwo.showMessage?topicID=399.topic&pollResults=on

Maar als het over het bedrog van SBS6 t.a.v. Koen gaat, lees dit dan maar eens na:
http://pub16.ezboard.com/ffemfatalecountrydebusparttwo.showMessage?topicID=443.topic

quote:
Het was gewoon een leuke samenloop van omstandigheden, die ruzie van gister.
Nu ik wat verder in de forums aan het lezen ben, krijg ik steeds meer de indruk dat het weinig met 'samenloop van omstandigheden' te maken heeft, maar alles met een redactie die stelselmatig omstandigeheden probeert te creeeren die smeuiige, 'vette' TV oplevert. Naast sex dus vooral heftige ruzies.
Dat dat voor de deelnemers akelig is, dat vindt men kennelijk de prijs van het meedoen. Dat daar een jonge vrouw zit die inmiddels emotioneel bijzonder labiel oogt neemt men op de kop toe. Dat men daar een jonge man voor nodig heeft die volkomen verknipt lijkt te zijn en als lul aan de natie wordt getoond, dat maakt kennelijk niet uit.

Je zult er maar tussen zitten in die Bus, als rat in de val.

Arcee, ik kijk ook graag mensen, maar niet naar deze. Deze mensen lijken vooral te proberen om het meest akelige in elkaar boven te halen, daarin gestimuleerd door de redactie.

The trick is to keep breathing
pi_479611
Ik geloof Arjuno dat jou indruk beschreven in jouw stukje hierboven de juiste is. Maar die smeuiige Tv die men probeert te bereiken en het meest akelige wat ze in elkaar proberen boven te halen maakt het allemaal toch juist leuk?? ik zou niet weten wat hier op tegen is. waarom zou alles volgens fatsoensnormen moeten?? mag het eens een keer lekker grof zijn?? er is toch niks heerlijkers dan naar zo'n labiel meisje te kijken wat geslachtofferd wordt?? Het is toch zalig om al die instabiele figuren bij elkaar te zien? daarmee bereik je toch een aantrekkeliijk schouwspel wat vooral amusument en kijkgenot oplevert? voor mij in ieder geval wel.
pi_479660
quote:
Op 18 november 2000 21:31 schreef Matador het volgende:
Ik geloof Arjuno dat jou indruk beschreven in jouw stukje hierboven de juiste is. Maar die smeuiige Tv die men probeert te bereiken en het meest akelige wat ze in elkaar proberen boven te halen maakt het allemaal toch juist leuk?? ik zou niet weten wat hier op tegen is. waarom zou alles volgens fatsoensnormen moeten?? mag het eens een keer lekker grof zijn?? er is toch niks heerlijkers dan naar zo'n labiel meisje te kijken wat geslachtofferd wordt?? Het is toch zalig om al die instabiele figuren bij elkaar te zien? daarmee bereik je toch een aantrekkeliijk schouwspel wat vooral amusument en kijkgenot oplevert? voor mij in ieder geval wel.
Dat het heerlijk kan zijn om naar te kijken, daar is ook weinig mis mee.

De enige rede voor mijn felheid is dat 'het heerlijke' wordt gemaakt ten koste van de deelnemers. Nu zul je zeggen: 'ze kiezen er toch zelf voor!'. Maar ik geloof niet dat het mogelijk is om je vooraf echt voor te stellen hoe het zal zijn als je er daadwerkelijk eenmaal inzit. Omdat het niet voor te stellen is om in een geisoleerde omgeving te leven waar ruzies worden opgewekt (door bijv. de selectie van een passagier als Coen, die vervolgens de hand boven het hoofd wordt gehouden). Het is niet voor te stellen omdat je in het normale leven deze situaties niet tegenkomt.

Er uit stappen dan als het je teveel wordt? Ja, er zijn er genoeg die dat kunnen, maar niet allemaal. Alle moeite die je gedaan hebt om er in te komen. Gezichtsverlies. De verleiding van het grote geld.

Daarom kun je eigenlijk alleen maar een dergelijk programma maken als je alleen stabiele en psychologisch grondig geteste mensenn laat meedoen en het programma op een integere manier produceert.
Net als vorig jaar blijkt ook nu de selectie van SBS6/J. de Mol niet afdoende te zijn. En het bij de bewoners stimuleren van heftig gedrag heeft weinig met interiteit te maken.

Dat is de rede waarom De bus voor mij 'sucks'

The trick is to keep breathing
pi_479717
quote:
Op 18 november 2000 22:01 schreef Arjuno het volgende:
De enige rede voor mijn felheid is dat 'het heerlijke' wordt gemaakt ten koste van de deelnemers. Nu zul je zeggen: 'ze kiezen er toch zelf voor!'. Maar ik geloof niet dat het mogelijk is om je vooraf echt voor te stellen hoe het zal zijn als je er daadwerkelijk eenmaal inzit.
Daar hebben ze zeker zelf voor gekozen, maar niet verder gedacht dan hun eigen voordeur.
Ik denk dat de buspassagiers het oersaaie verhaal van vorig jaar nog in hun kop hadden, en remember Seki, dat was toch soms ook best heftig. ( maarja, dat was een uitzondering, toch?)

En laten we nou wel wezen, je bent toch wel een infantiele druif als je met de Bus mee gaat doen? Sorry hoor, maar ik moet er persoonlijk niet aan denken.
En juist daarom kijk ik naar de Bus.
Ik snap helemaal niets van die lui die als een stelletje verbale exhibitionisten voor de camera willen paraderen.

Maar wat mij het meest intrigeert is de vraag of er na dit debacle met het Enfant Terrible Koen er volgend jaar nog wel een kandidaat te vinden is?

Of krijgen we dan de kloontjes van schaap Koen te zien?

En mogen we dan wel even vreselijk om die verpletterende domheid lachen?

Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
pi_479723
quote:
Op 18 november 2000 15:24 schreef Moor het volgende:
- 1 bezoekje was weer genoeg. Dan liever een saaie BB !
Helemaal mee eens Moor, het heeft idd wel een erg hoog Jerry Springer gehalte.
pi_479752
quote:
Op 18 november 2000 22:57 schreef Avia het volgende:

....
Maar wat mij het meest intrigeert is de vraag of er na dit debacle met het Enfant Terrible Koen er volgend jaar nog wel een kandidaat te vinden is?
....


Zeer zeker zullen die te vinden zijn, dat is het hem juist. De vijver waarin gevist wordt is immers niet gering: alle Nederlanders en Vlamingen tussen de 20 en 40. Zo'n 5 miljoen dus. In zo'n grote groep vind je altijd wel wat lieden die te dom zijn om zich te realiseren wat ze zich om de hals halen, zeker als ze verleidt en verblindt worden met 1 miljoen gulden (althans, een kans van pakweg 10 % dat ze het binnenslepen). Zodat geconcludeerd kan worden dat SBS6 bijna automatisch mensen zal selecteren die niet in staat zijn goed op zichzelf te passen.
Dat maakt de verantwoordelijkheid van de producent zo groot. En daarom durf ik het ook 'misbruik' te noemen als de producent zo weinig integer te werk gaat als bij De Bus 2.
quote:
En mogen we dan wel even vreselijk om die verpletterende domheid lachen?
Waarom niet. Als ik dan tegelijkertijd maar de trieste werkwijze van de producent hier voor het voetlicht mag brengen.
The trick is to keep breathing
  zaterdag 18 november 2000 @ 23:40:20 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_479784
quote:
Op 18 november 2000 20:57 schreef Matador het volgende:
wat is er nou leuker dan een programma waar mensen elkaar zowel fysiek als verbaal afslachten?
Ik vind het verbale niveau nogal tegenvallen, laat staan dat ze mekaar op die manier 'afslachten'.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_479801
quote:
Op 18 november 2000 23:17 schreef Arjuno het volgende:
Waarom niet. Als ik dan tegelijkertijd maar de trieste werkwijze van de producent hier voor het voetlicht mag brengen.
Dat mag je zeker, ik ben het ook helemaal met je eens, maar wat mij vaak stoort is dat de mensen vaak alleen maar op hun eigen eiland rondlopen en zich niet daarbuiten begeven, maar wel overal een mening over hebben.
En die mening baseert zich vaak op wat ze hebben gehoord of gelezen, niet wat ze ervaren.
Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
pi_480494
quote:
Op 17 november 2000 21:02 schreef Avia het volgende:
Koen was vanavond weer de Harlekijn in de bus.
Wat een joker zeg!
Ik heb me echt kapotgelachen hoe hij om 5 uur in de nacht met die pannen stond te klepperen. Wat een etter, maar wel enorm grappig om te zien.
En die meiden gingen echt te ver met hun vooropgezette grap, het was trouwens niet eens grappig.
Konden ze niet wat beters bedenken?
Ik vond wel dat Hans gelijk had, die was echt gekwetst, ik begrijp uit zijn reaktie dat hij de dames had willen opvrolijken en dan doe je zoiets niet. Toch?
Maar eerlijk is eerlijk, de bus is absoluut niet saai te noemen, dat was vorig jaar (toch?)
Hoe kun je nu lachen over een doorgedraaide HOMO en zijn droplulachtige maatje Koen. Geen gevoel voor humor of zo?????
  zondag 19 november 2000 @ 18:49:33 #28
2180 Avia
FOK-Member
pi_480667
quote:
Op 19 november 2000 16:56 schreef bmfhans het volgende:
Hoe kun je nu lachen over een doorgedraaide HOMO en zijn droplulachtige maatje Koen. Geen gevoel voor humor of zo?????
Mag ik hier ook hartelijk om lachen!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Avia op 19-11-2000 18:50]

Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  maandag 20 november 2000 @ 01:43:15 #29
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_481590
bmf(uck)hans maakt zich met de seconde populairder op dit forum, met 16 posts procentueel al de meest domme poster ooit! Hoera!!
Ben te zaai voor een signature
pi_481661
quote:
Op 18 november 2000 15:24 schreef Moor het volgende:
Is het niet om te kotsen ?
Toevallig zag ik Nancy's gezicht en haar (zwakke) verdediging bij een van Koen's aanvallen dezer dagen, en dat leek alles behalve op een voorbereidde of speciaal geïnstrueerde persoon, erin gezet door SBS6.
Wat ik zag was een, van zichzelf al zeer onzekere, jonge vrouw, die zich in een zodanig vreemde positie had klemgezet - alles doen om te behagen, en dan ploseling worden aangevallen, waarbij iedere verdediging haar dreigt 'onpopulair' te maken, in haar eigen idee dan -
dat het huilen haar nader stond dan het lachen.
( je beschrijving van nancy deed me een beetje aan annet denken )
Dat nancy zo op jou overkwam , hoeft niets te zeggen over het feit of ze er nou wel of niet speciaal voor de kijkcijfers is ingezet of speciaal geinstrueerd is
quote:
En mij ook nog afvragen of dat allemaal wààr is, of Koen zijn terreur écht op de anderen probeert over te dragen, wat betreft Nancy ?


En dan óók nog lezen hier, hoe sommigen daar dan weer kwijlend bij zitten te genieten van de sensatie en het 'mensen pesten' ?


Heeb ik moor hier niet ooit eens ene seki zien verdedigen , die ook niet vies van terreur was ?

Er was eens ene ed , die kon er ook wat van , wat mensen pesten betreft en daar genoten nog heel wat meer mensen van.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_481663
quote:
Op 18 november 2000 19:14 schreef Arjuno het volgende:Er zijn van die programma's die een heel genre in een een kwaad daglicht stellen. Zoals ook Sex voor de Buch dat was, met zijn misbruik (t.b.v. de kijkcijfers) van geestelijk minder volwaardige personen. De Bus is ook zo'n (SBS6) programma waarbij je je afvraagt of er niet regels gesteld zouden moeten worden aan de mate waarin mensen gebruikt (lees 'publiekelijk getreitert') mogen worden voor het maken van 'vette' TV. Dit programma is ongewild koren op de molen van fatsoensrakkerig Nederland.
Volgens mij paste sex voor de buch niet echt in een genre , maar was het een bizar op zichzelf staand programma ontstaan door verschillende formats bijeen te voegen.
De kandidaat schare die daar werd gebruikt ging iid wel erg ver , en is niet te vergelijken met de personen in de bus (hoewel ze daar ook niet van het hoogste niveau zijn)
quote:
Op 18 november 2000 21:16 schreef Arjuno het volgende:
Nu ik wat verder in de forums aan het lezen ben, krijg ik steeds meer de indruk dat het weinig met 'samenloop van omstandigheden' te maken heeft, maar alles met een redactie die stelselmatig omstandigeheden probeert te creeeren die smeuiige, 'vette' TV oplevert. Naast sex dus vooral heftige ruzies.

Arcee, ik kijk ook graag mensen, maar niet naar deze. Deze mensen lijken vooral te proberen om het meest akelige in elkaar boven te halen, daarin gestimuleerd door de redactie.


Bij BB probeert de redactie ook dingen te ontlokken en spelletjes met bewoners te spelen.
Ik vind het erop lijken dat veel mensen de bus niet kijken OMDAT het van sbs is en dat je van deze ranzige zender toch niks hoeft te verwachten , dit bevreemd me enigszins omdat BB immers bij veronica zit wat ook niet de reputatie heeft hoogstaand te zijn.
Dat de BB saaier is dan de bus is volgens mij een samenloop van omstandigheden , waar de redactie van BB zelf ook niet erg blij mee is.
We hebben ze kunnen horen vertellen dat ze het dit jaar iets spectaculairder wilde maken dan de eerste editie , nu was deze ook wel erg voorzichtig opgezet omdat het concept nieuw was en er ook veel kritiek op was.
De vorige editie was dan voor veronica wel een enorm succes , maar echt passend bij het imago van veronica was het geenszins.
Ik denk dan ook dat de volgende edities steeds meer mensen zal bevatten die op een of andere manier controverse gaan oproepen.
quote:
Op 18 november 2000 22:01 schreef Arjuno het volgende:[knip] Omdat het niet voor te stellen is om in een geisoleerde omgeving te leven waar ruzies worden opgewekt (door bijv. de selectie van een passagier als Coen, die vervolgens de hand boven het hoofd wordt gehouden). Het is niet voor te stellen omdat je in het normale leven deze situaties niet tegenkomt.
In het normale leven kun je dan ook geen miljoen winnen door ruzies op te wekken
quote:
Er uit stappen dan als het je teveel wordt? Ja, er zijn er genoeg die dat kunnen, maar niet allemaal. Alle moeite die je gedaan hebt om er in te komen. Gezichtsverlies. De verleiding van het grote geld.
Ik denk dat het voor sommige mensen (mentaal) schadelijker kan zijn op te stappen dan om erin te blijven , hoe erg die koen ook tekeer gaat.
quote:
Daarom kun je eigenlijk alleen maar een dergelijk programma maken als je alleen stabiele en psychologisch grondig geteste mensenn laat meedoen en het programma op een integere manier produceert.
Net als vorig jaar blijkt ook nu de selectie van SBS6/J. de Mol niet afdoende te zijn. En het bij de bewoners stimuleren van heftig gedrag heeft weinig met interiteit te maken.

Dat is de rede waarom De bus voor mij 'sucks'


Het is erg moelijk om een dergelijk project integer aan te pakken als je dit voor tv maakt en vooral bij een commerciele zender is dit onmogelijk (gebleken).
quote:
Op 18 november 2000 22:57 schreef Avia het volgende:[knip]Of krijgen we dan de kloontjes van schaap Koen te zien?
[knip]
Zou best kunnen aangezien koen nu een seki-imitatie is

[Dit bericht is gewijzigd door PC eend op 20-11-2000 03:50]

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  maandag 20 november 2000 @ 04:47:22 #32
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_481685
quote:
Op 20 november 2000 03:43 schreef PC eend het volgende:
Heeb ik moor hier niet ooit eens ene seki zien verdedigen , die ook niet vies van terreur was ?
Nu vul ik effe in voor Moor, en da's niet juist, maar op persoonlijke titel: Moor heeft hier nooit lopen kwijlen over hetgeen Seki misdeed, maar over de manier waarop Seki werd gewipt door Charlie en de zijnen.

Even een edit om weer on-topi te geraken.

Stel je jezelf toch eens voor (Heb je roache weer met z'n monopoly/mensergerjeniet...)dat je een spelletje monopoly gaat spelen met wildvreemden. Ineens zit er een speler bij die je letterlijk naar het leven staat als jij de Kalverstraat wilt kopen. Dat wist je voorafgaand aan het spel niet; dan had je namelijk nooit meegedaan. Maar omdat het je werd voorgespiegeld als project/uitdaging/kans om rijk te worden, deed je mee. Maar nee, de bank vond dat het een ransbak van een spel moest worden waarin de idiootste zou winnen, degene die de pionnen als tepelkapjes zou gebruiken, en die met het nepgeld z'n reet zou poetsen. Tja, daar zit je dan, overgeleverd aan de wellust van psycho-dad, maar jij wilt desondanks de Kalverstraat met een hotel erop. Want: dat was het doel. En wat je ook doet, hoe je het ook speelt: de bank blijft op de hand van tante Trudie die aan de kant staat te lachen om de truuks van de psychopaat. Ik persoonlijk heb een hekel aan die tante Trudie, en zal haar ook zeker niet meer op de koffie vragen.

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 20-11-2000 05:06]

Ben te zaai voor een signature
pi_482464
Wat ik niet snap is dat een heleboel mensen denken dat Koen echt gek is. Die gast speelt gewoon een spelletje en doet het goed. Ik volg de bus pas sinds kort, ja ik ben ook gaan kijken door de streken van Koen. En ik moet zeggen het is leuker als BB.

En volgens mij is het bij beide programma's de bedoeling dat er geroddeld, geruziet en geflikflooid ging worden. Het was ook de bedoeling dat BB interessanter zou worden om naar te kijken, maar daar is nog bar weinig van te merken. En de interessante mensen worden gelijk weggestemd(Ed, darius). Dus mensen willen graag oninteressante mensen zien aan wie zij zichzelf kunnen projecteren.

Persoonlijk vindt ik een figuur als Koen een verademing om naar te kijken. En naar mijn mening hadden er gewoon allemaal Koen achtige typetjes in moeten zitten. Dat was pas tv geweest. Maar door fouten van SBS zitten er een paar labiele meiden in die door Koen's gedrag wel eens in de problemen zouden kunnen komen. Een Sandra die 3 dagen loopt te huilen is niet meteen interessant te noemen om over M. maar te zwijgen, die weet echt niet wat ze wil.

En over het incident met Hans, hier was Koen niet de aanleiding. Hij zag inderdaad wel gelijk de mogelijkheid om nog even wat zout op de wond te smeren. Maar hij had gelijk door dat het een spel van de meiden was. Ze hadden met zijn 3'en het spel gewoon door moeten trekken en de meiden totaal moeten negeren de dagen erna. Een koekje van eigen deeg geven. Want waarom gaat iedereen er van uit dat het gezellig moet zijn in de bus, waar wat mensen 100 dagen elkaar na lopen te praten. Laat ze maar bakkeleien. Dat levert betere tv op. Het is in weze toch een soort wedstrijd met een bak geld aan het einde. En de meeste rijke mensen zijn niet zo rijk geworden omdat ze altijd eerlijk waren. Wat ellebogen werk en andere oneerlijkheden hoort allemaal bij een spel met hoge inzetten.

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_483286
quote:
Op 20 november 2000 03:45 schreef PC eend het volgende:
Ik vind het erop lijken dat veel mensen de bus niet kijken OMDAT het van sbs is en dat je van deze ranzige zender toch niks hoeft te verwachten....
Ik voel me niet zo aangesproken als je het hebt over 'veel mensen' die een vooroordeel hebben over SBS6. Mijn oordeel over deze zender is vooral gebaseerd op de Bus, ook al omdat ik niet zo veel TV kijk. Maar als ik dan in dit forum lees hoe Jerry Springers incestuitzending, inclusief sappige details, op fabeltjeskrant-tijd wordt uitgezonden, dan begin ik, naast dat eerdere voorbeeld van Sex voor de Buch, toch wel degelijk een lijn te herkennen waar het woord 'ranzig' aardig bij aansluit.

Verder zie ik in sommige bijdrages steeds weer de vergelijking met BB opduiken. Zo van "Zijn die dan zoveel beter? Nee, ze zijn alleen saaier."
Vorig jaar, bij de start van BB1 heb ik me afgevraagd of zo'n programma eigenlijk wel kon. We hebben er druk over zitten posten, hier op het forum. Ik voor mezelf moet zeggen dat Veronica me kwa integriteit erg mee gevallen is. Iets wat ik inderdaad niet had verwacht van die omroep, maar ik geef ze graag de credits. Bij BB worden de bewoners gebruikt voor kijkcijfers, maar in mijn ogen niet misbruikt.

Wat ik nu afgelopen weekend in de samenvatting van DB heb gezien vond ik wel degelijk misbruik, en niet zo'n beetje ook. De deelnemers elkaar onderling maximaal laten sarren. Hijgerige voice-over die 'het volgende plannetje van Koen' aankondigt. TV maken ten koste van de deelnemers. Zeg nou zelf, dat is toch niet meer gezond met zo'n Sandra?!?

De kijkers die DB overhoudt zijn waarschijnlijk mensen die 'het wel lachuh' vinden wat er en-publique met zo'n Sandra is gebeurd. Tja...

quote:
Ik denk dat het voor sommige mensen (mentaal) schadelijker kan zijn op te stappen dan om erin te blijven, hoe erg die koen ook tekeer gaat.
Ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik liet het in een vorige post al eens vallen: als rat in de val...
quote:
Het is erg moelijk om een dergelijk project integer aan te pakken als je dit voor tv maakt en vooral bij een commerciele zender is dit onmogelijk (gebleken).
Ja, dat het moeilijk is om het integer te maken en toch de benodigde kijkcijfers te halen, dat denk ik ook. Maar juist BB1 en 2 bewijzen voor me dat het wel kàn.
quote:
Ik denk dan ook dat de volgende edities steeds meer mensen zal bevatten die op een of andere manier controverse gaan oproepen
Mee eens. En hoe ver zal dit gaan? Kan een omroep steeds verder gaan met zijn misbruik. Gaan ze door tot er een meisje zoals Sandra dusdanig van in de war gaat raken dat ze er blijvende schade aan over houdt? Wie grijpt er in? Grijpt er überhaupt iemand in? Of laten we de morele grenzen bepalen door de mensen die er zelf geld aan verdienen?

[Dit bericht is gewijzigd door Arjuno op 20-11-2000 21:45]

The trick is to keep breathing
pi_483813
quote:
Op 20 november 2000 21:34 schreef Arjuno het volgende:


Ik voel me niet zo aangesproken als je het hebt over 'veel mensen' die een vooroordeel hebben over SBS6. Mijn oordeel over deze zender is vooral gebaseerd op de Bus, ook al omdat ik niet zo veel TV kijk. Maar als ik dan in dit forum lees hoe Jerry Springers incestuitzending, inclusief sappige details, op fabeltjeskrant-tijd wordt uitgezonden, dan begin ik, naast dat eerdere voorbeeld van Sex voor de Buch, toch wel degelijk een lijn te herkennen waar het woord 'ranzig' aardig bij aansluit.


Ik heb ook nooit beweert dat sbs6 geen ranzige zender is.
Overigens was sex voor de buch van veronica.
quote:
Vorig jaar, bij de start van BB1 heb ik me afgevraagd of zo'n programma eigenlijk wel kon. We hebben er druk over zitten posten, hier op het forum. Ik voor mezelf moet zeggen dat Veronica me kwa integriteit erg mee gevallen is. Iets wat ik inderdaad niet had verwacht van die omroep, maar ik geef ze graag de credits. Bij BB worden de bewoners gebruikt voor kijkcijfers, maar in mijn ogen niet misbruikt.
Ik vond het (zeker toen) zwaar tegenvallen , kwa intergriteit (bv bewoners ongelijk behandelen en zo een beetje alle regels , die ze nota bene zelf hadden bedacht , aan je laars lappen).
En "bewoners gebruiken voor de kijkcijfers" ligt volgens mij erg dicht tegen de grens van misbruik (een ruim begrip overigens) aan.
quote:
Wat ik nu afgelopen weekend in de samenvatting van DB heb gezien vond ik wel degelijk misbruik, en niet zo'n beetje ook. De deelnemers elkaar onderling maximaal laten sarren. Hijgerige voice-over die 'het volgende plannetje van Koen' aankondigt. TV maken ten koste van de deelnemers. Zeg nou zelf, dat is toch niet meer gezond met zo'n Sandra?!?
Volgens mij waren darius en ed ook types die heel wat bloed onder de nagels konden losmaken en wat tv maken ten koste van de bewoners betreft ; dit zie ik ook bij BB gebeuren , bv het wegnemen van schrijfgerei vond ik misbruik maken van koos zijn gevoelens . Schrijven kan immers voor sommige mensen heel belangrijk zijn en een haast therapeutische werking hebben.
quote:
Mee eens. En hoe ver zal dit gaan? Kan een omroep steeds verder gaan met zijn misbruik. Gaan ze door tot er een meisje zoals Sandra dusdanig van in de war gaat raken dat ze er blijvende schade aan over houdt?
Grappig dat je sandra weer aanhaalt , zei lag namelijk al ver voor het programma met haar zelf in de knoop en is zelfs de bus ingegaan om hier aan te werken.
Of dit soort mensen wel aan zulke programma's mee zouden moeten doen is de vraag , maar je kan ze niet verbieden om te proberen hier aan mee te doen. Dus eigenlijk is het aan de redactie om dit te bepalen.
Ik zou me ook goed voor kunnen voorstellen dat bv sandra bij de verschillende testen stabieler naar voren kwam dan nu in de bus , waar ze door de situatie (en dan bedoel ik niet alleen door koen) dicht tegen een overspannen toestand aan zit.
quote:
Wie grijpt er in? Grijpt er überhaupt iemand in? Of laten we de morele grenzen bepalen door de mensen die er zelf geld aan verdienen?
Ik denk dat hier een taak voor de politiek ligt , die bijvoorbeeld kan bepalen dat er bij dat soort programma's ten alle tijden ONAFHANKELIJKE psygologen paraat moeten zijn die de boel monitoren en ingrijpen waar nodig.
En wat betreft het grote geld de morele grenzen laten bepalen , je zou natuurlijk zeggen van niet , maar in de praktijk zie je dit toch gebeuren in zo een beetje alle geledingen in de samenleving ( incluis de wetenschap )

[Dit bericht is gewijzigd door PC eend op 21-11-2000 04:20]

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_485492
quote:
Op 21 november 2000 04:18 schreef PC eend het volgende:
Volgens mij waren darius en ed ook types die heel wat bloed onder de nagels konden losmaken en wat tv maken ten koste van de bewoners betreft.
Ik ben het met je eens als je zegt dat zowel bij BB als bij DB provocerende types als deelnemers zijn aangetrokken. We hadden het er al over: dit jaar meer als vorig jaar, en bij eventuele volgende afleveringen gaat er waarschijnlijk weer een schepje boven op.

Het verschil waar ik op doel is de manier waarop de redacties van beide programma's omgaan met de provocaties van die types. Darius werd in de dagboekkamer een spiegel voorgehouden "realiseer je je wat er momenteel zoal van je wordt uitgezonden" terwijl Koen eerder gestimuleerd dan geconfronteerd lijkt te worden met zijn gedragingen.

(Ook voor Koen zelf zou dat nog wel eens naar kunnen uitpakken, want veel mensen die hij in de toekomst nog zal ontmoeten zullen bij de eerste kennismaking al weten wat hij aan achterbakse karaktertrekken in huis heeft. Een jaar geleden had ik wat dat betreft al te doen met Willem, maar de toekomst van Koen zou wat dat betreft wel eens onvergelijkbaar meer beladen kunnen zijn).

Ik zie dus wel verschil en vind dat ook belangwekkend. Omdat programma's als deze zowiezo al op het randje balanceren zou de integriteit van de programma-makers eigenlijk op een goudschaaltje gewogen moeten worden.

quote:
..... bv het wegnemen van schrijfgerei vond ik misbruik maken van koos zijn gevoelens . Schrijven kan immers voor sommige mensen heel belangrijk zijn en een haast therapeutische werking hebben.
Vond je dat inderdaad? Tja, zo zie je, ik vond dat wel weer kunnen. Koos is er een week kwaad door geweest, maar ik heb niet het idee dat het hem schade heeft berokkend die maar enigszins vergelijkbaar is met wat ik bij Sandra meen te zien. Maar ook mijn visie is natuurlijk subjectief.
quote:
Overigens was sex voor de buch van veronica.
En mijn geheugen niet altijd even best....
quote:
Grappig dat je sandra weer aanhaalt , zei lag namelijk al ver voor het programma met haar zelf in de knoop en is zelfs de bus ingegaan om hier aan te werken. Of dit soort mensen wel aan zulke programma's mee zouden moeten doen is de vraag , maar je kan ze niet verbieden om te proberen hier aan mee te doen. Dus eigenlijk is het aan de redactie om dit te bepalen. Ik zou me ook goed voor kunnen voorstellen dat bv sandra bij de verschillende testen stabieler naar voren kwam dan nu in de bus , waar ze door de situatie (en dan bedoel ik niet alleen door koen) dicht tegen een overspannen toestand aan zit.

Ik denk dat hier een taak voor de politiek ligt , die bijvoorbeeld kan bepalen dat er bij dat soort programma's ten alle tijden ONAFHANKELIJKE psygologen paraat moeten zijn die de boel monitoren en ingrijpen waar nodig.


Met wat je hier schrijft ben ik het volledig mee eens.
We hebben een Reclame Code Commissie. Waarom geen 'Reality Code Commissie'? Die commissie heeft dan de onafhankelijke psychologen die je noemt als adviseurs. En van mij mag hun werkterrrein nog wel wat meer programma's omvatten.

Dan kan ik weer met een gerust hart naar mijn favoriete reality-soaps kijken. Want ik blijf het een fascinerend genre vinden.

quote:
En wat betreft het grote geld de morele grenzen laten bepalen , je zou natuurlijk zeggen van niet , maar in de praktijk zie je dit toch gebeuren in zo een beetje alle geledingen in de samenleving ( incluis de wetenschap )
Zo is het, en daarom zal alleen een zekere regelgeving de boel enigszins in goede banen kunnen leiden. En zo vreemd is dat uiteindelijk niet, want als ons economische welvaren in het gedrang dreigt te komen dan zijn we ook niet vies van wat extra regeltjes (zoals al die wetten die gemaakt zijn om kartel-vorming tegen te gaan).

[Dit bericht is gewijzigd door Arjuno op 21-11-2000 21:28]

The trick is to keep breathing
pi_488359
Ik zie ook wel verschil hoor , maar in grote lijnen zie ik toch hetzelfde gebeuren , alleen gebeurt het bij BB iets subtieler (wat het zeker niet minder erg maakt).
En ik denk dat koen ook wel verteld is dat hij zich moet realiseren dat de "buitenwereld" welleens
negatief op zijn gedragingen kan reageren.
Maar als ik het van koen zijn kant bekijk vind ik zijn instelling waarmee hij de bus instapte ook wel
grappig , hij heeft er echt op zitten broeden en zegt zich er ook terdege op voorbereid te hebben
dat niet iedereen zijn gedrag goedkeurt (zelf verwacht hij dat zelfs zijn familie er problemen mee
zal hebben , maar dat is voor zijn eigen verantwoording en hij is iemand waarvan ik denk dat hij die wel kan nemen , alhoewel de impact van het programma dat het op je verdere leven gaat hebben haast niet in te schatten is).
En ja hij is met die instelling de bus ingestapt , dat hij een spel zou spelen wat af en toe hard
gespeelt ging worden , waarmee hij dacht een goede kans te maken op een miljoen.
En hij kan er dan ook weinig aan doen dat sbs heeft gekozen om er mensen in te zetten die daar niet tegen opgewassen zijn. Hij heeft gemeend om zijn spel gewoon te moeten spelen en misschien vind hij dathet de verantwoording van de redactie is dat.

Ik wilde alleen de bus(kijkers) een beetje proberen te verdedigen omdat ik veel postings (zoals bv eentje van jou hierboven) lees in de trant van dat de bus te ranzig voor woorden zou zijn en dat het alleen kijkers zou hebben die op deze ranzigheid geilen.
Nou blijkt dit ook wel aan het aantal postings hier op dit forum dat het programma het kennelijk niet waard is om er veel woorden aan vuil te maken , wat ik weer erg jammer vind.
Ik heb me hier namelijk wel vermaakt tijdens DB1 omdat ik ook van dit soort programma's hou en het leuk vind om hier discussies over te lezen en mijzelf hier ook af en toe in te mengen , maar ja het zal er vast mee te maken hebben dat 2 van dergelijke programma's tergelijkertijd een beetje teveel van het goede is.
Maar helemaal als je zegt dat de vraag of dit soort programma's wel kunnen je interreseert dan zou je misschien toch maar beter naar de bus kunnen kijken (alhoewel BB ook er de laatste tijd ook wat van kan).
Nou moet ik zeggen dat ik zelf niet snel iets te ver vind gaan , tot nu toe vond ik de streken van koen dan ook niet echt te ver gaan (op een scheldpartij richting mariska na mischien).
Ik vind koen zijn instelling dus wel geinig , maar reken het de redactie aan dat ze geen personen erin hebben gezet die hieraan wat tegenwicht kunnen bieden.
Het is natuurlijk ook moeilijk om mensen te selecteren , want ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die de selectie procedure redelijk hebben doorlopen , maar als ze er dan daadwerkelijk in zitten de situatie toch niet blijken aan te kunnen .
Ik kan me namelijk maar moeilijk voorstellen dat er expres labiele mensen zijn ingestopt zodat we kunnen "genieten" hoe die in 3 maanden tijd overspannen raken.

Dus een betere selectie en dat onafhankelijk toezicht zal denk ik wel helpen , ik ben alleen bang dat het een keer echt uit de hand moet lopen voordat er iets gaat gebeuren.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_488383
Ik ben het in meer dan grote lijnen met jullie eens. Er is alleen, om tot een oplossing te komen geen uitweg. Het medium TV en niet alleen de TV natuurlijk, beantwoord aan de behoefte en de vraag van de meerderheid van de kijkers.

Vele onderzoeken worden er regelmatig gepleegd, om de veranderingen in die behoefte te meten. En met die resultaten worden we dagelijks geconfronteerd.

Het is nu eenmaal zo dat in een democratie de meerderheid het voor het zeggen heeft, ook al worden die in dit geval door de kijkcijfers aangegeven.

De grens van het fatsoen wordt automatisch door de kijker zelf bepaald. Een grens die steeds verder zal verschuiven.

Voor een dictatuur kiezen als oplossing gaat mij veel te ver. Ik neem aan jullie ook.

pi_490570
quote:
Op 23 november 2000 07:25 schreef tanjalies het volgende:
....
Voor een dictatuur kiezen als oplossing gaat mij veel te ver. Ik neem aan jullie ook.
De vraag stellen is hem beantworden. Maar gelukkig zijn er vele tussenwegen. Die 'Reality-Code-Comissie' van mij is er zo eentje. Da's toch geen dictatuur? Net zo min toch als die kartel-wetgeving uit mijn voorbeeld. Ik vond het juist wel mooi van mezelf , niet alleen klagen, maar een fijne suggestie voor de politici die hier niet meelezen.
Tja, ik moet er eigenlijk mee de hort op, met mijn plannetje, maar ik lijdt wel degelijk onder een dictatuur: die van mijn eigen luiheid.
The trick is to keep breathing
pi_491469
god zeg arjuno bekijk jij het leven niet een beetje erg zwaarmoedig? die indruk krijg ik onderhand. en verder ben ik tegen commisies en ik weet niet wat verder, die toezicht houden of moeten gaan houden. volledige vrijheid voor alle media! iedereen moet zn gang kunnen gaan en uitzenden wat hij uit wil zenden. betutteling hebben we lang genoeg gehad in het verleden. al begrijp ik best dat jij met bepaalde aspecten (in dit geval de bus)problemen hebt.
pi_492255
quote:
Op 21 november 2000 04:18 schreef PC eend het volgende:
sandra....
Niet alleen Sandra had problemen voordat ze meedeed aan een spelprogramma, ook Karin deed mee omdat ze " een fotoboek voor later wilde, aangezien ze was genezen van kanker en niet wist of het terugkomt, Willem was net gescheiden, Deesiree heeft een moeilijke eenzame periode achter haar liggen, Hieke weet nog niet wat ze wil met haar vriend, Georgie zit aan de valium....)

Kom nou, de mensen die beslissen wie er mee mogen doen aan zo'n programma beseffen heus wel dat als ze enkel zeer stabiele personen selecteren, het uiteindelijke programma ernstig saai gaat worden.

Ik ben het dus niet met Arjuno eens, want BB maakt zich wel degelijk schuldig aan hetzelfde wat De Bus doet.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zaterdag 25 november 2000 @ 07:36:52 #42
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_492518
Nou, ik vind De Bus anders een stuk ranziger dan Big Brother! En dat ligt toch echt aan de personen en die worden door de programmamakers geselecteerd. BB2 is minder saai dan BB1, maar ik vind de meeste personen in BB2 lang niet zo idioot doen als sommige Buspassagiers (Ruth, Koen, Bart, Richard, Zowie) of zielig (Mariska, Sandra). Sterker nog: de meeeste BB's zijn vaak ronduit sympathiek (en toch assertief!), bijten elkaar niet de strot af als ze elkaar genomineerd hebben en maken er zelfs grapjes over!
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zaterdag 25 november 2000 @ 09:03:52 #43
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_492542

[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 25-11-2000 09:04]

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_496569
Ik denk dat als koen heel snel was weggestemd , de bus ongeveer even zo saai zou zijn als BB.
Jij zegt dat ze bij de bus , itt BB , elkaar de strot afbijten bij het nomineren , dat verschil moet volgens mij toch gezocht worden omdat ze bij de bus elkaar "recht in hun gezicht" nomineren. Bij BB moeten ze eerst nog even voorzichtig uithoren wie hun nu genomineert heeft en gaan dan meestal een beetje tegen andere over hun roddelen.
En als ze daar niet genomineerd of weggestemd worden dan zijn ze zo blij , dat de wel genomineerde/weggestemde bewoners hun op dat moment geen reet interesseert (ook al is dat zogenaamd hun vriendin).
En dat noem jij sympathiek en assertief
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_496572
quote:
Op 25 november 2000 02:12 schreef Xamira het volgende:[knip]
Kom nou, de mensen die beslissen wie er mee mogen doen aan zo'n programma beseffen heus wel dat als ze enkel zeer stabiele personen selecteren, het uiteindelijke programma ernstig saai gaat worden.[knip]
Nou 12 personen bij elkaar zetten die allen wel een goed gesprek kunnen hebben , lijkt me anders ook wel een verademing.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_498558
quote:
Op 25 november 2000 02:12 schreef Xamira het volgende:
Ik ben het dus niet met Arjuno eens, want BB maakt zich wel degelijk schuldig aan hetzelfde wat De Bus doet.
Als je het maar breed genoeg ziet dan doen ze inderdaad wel enigzsins het zelfde, de beide redacties. Mij gaat het vooral om de máte waarin ze de boel proberen op te te poken, de middeltjes die ze ervoor gebruiken en de criteria die ze gebruiken om iemand te selecteren of juist af te keuren. Maar de BB-redactie heeft me wat argumenten uit handen geslagen tijdens de afgelopen donderdagavond uitzending. Daar werd de spanning bij Georgie, Robin en Kim op geraffineerde wijze tot grote hoogte opgevoerd om af te ronden met de vader van Kim die dochterlief onverwachts de 'verlossende' mededeling door de luidsprekers mocht toedienen. Met maar één doel: janken moet ze.....
quote:
Op 27 november 2000 04:31 schreef PC eend het volgende:
Nou 12 personen bij elkaar zetten die allen wel een goed gesprek kunnen hebben , lijkt me anders ook wel een verademing.
Lijkt me de eerste vier weken erg de moeite waard. Daarna zouden ze, vermoed ik zo, net zo uitgeluld raken als iedereen. Alle verhalen al verteld. Alle reacties, onderwerpen en meningen voorspelbaar en dus niet meer interessant.
Ik vind het niet erg, want ik vind die leegte ook wel mooi om te zien....
The trick is to keep breathing
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2000 @ 20:06:33 #47
862 Arcee
Look closer
pi_498728
Geweldig weer die actie van Koen! Die verstop-actie dus.

En dan met name de reactie van Mariska: "KLOOTZAK!"

hahaha

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')