quote:
Op 20 november 2000 21:34 schreef Arjuno het volgende:
Ik voel me niet zo aangesproken als je het hebt over 'veel mensen' die een vooroordeel hebben over SBS6. Mijn oordeel over deze zender is vooral gebaseerd op de Bus, ook al omdat ik niet zo veel TV kijk. Maar als ik dan in dit forum lees hoe Jerry Springers incestuitzending, inclusief sappige details, op fabeltjeskrant-tijd wordt uitgezonden, dan begin ik, naast dat eerdere voorbeeld van Sex voor de Buch, toch wel degelijk een lijn te herkennen waar het woord 'ranzig' aardig bij aansluit.
Ik heb ook nooit beweert dat sbs6 geen ranzige zender is.
Overigens was sex voor de buch van veronica.
quote:
Vorig jaar, bij de start van BB1 heb ik me afgevraagd of zo'n programma eigenlijk wel kon. We hebben er druk over zitten posten, hier op het forum. Ik voor mezelf moet zeggen dat Veronica me kwa integriteit erg mee gevallen is. Iets wat ik inderdaad niet had verwacht van die omroep, maar ik geef ze graag de credits. Bij BB worden de bewoners gebruikt voor kijkcijfers, maar in mijn ogen niet misbruikt.
Ik vond het (zeker toen) zwaar tegenvallen , kwa intergriteit (bv bewoners ongelijk behandelen en zo een beetje alle regels , die ze nota bene zelf hadden bedacht , aan je laars lappen).
En "bewoners gebruiken voor de kijkcijfers" ligt volgens mij erg dicht tegen de grens van misbruik (een ruim begrip overigens) aan.
quote:
Wat ik nu afgelopen weekend in de samenvatting van DB heb gezien vond ik wel degelijk misbruik, en niet zo'n beetje ook. De deelnemers elkaar onderling maximaal laten sarren. Hijgerige voice-over die 'het volgende plannetje van Koen' aankondigt. TV maken ten koste van de deelnemers. Zeg nou zelf, dat is toch niet meer gezond met zo'n Sandra?!?
Volgens mij waren darius en ed ook types die heel wat bloed onder de nagels konden losmaken en wat tv maken ten koste van de bewoners betreft ; dit zie ik ook bij BB gebeuren , bv het wegnemen van schrijfgerei vond ik misbruik maken van koos zijn gevoelens . Schrijven kan immers voor sommige mensen heel belangrijk zijn en een haast therapeutische werking hebben.
quote:
Mee eens. En hoe ver zal dit gaan? Kan een omroep steeds verder gaan met zijn misbruik. Gaan ze door tot er een meisje zoals Sandra dusdanig van in de war gaat raken dat ze er blijvende schade aan over houdt?
Grappig dat je sandra weer aanhaalt , zei lag namelijk al ver voor het programma met haar zelf in de knoop en is zelfs de bus ingegaan om hier aan te werken.
Of dit soort mensen wel aan zulke programma's mee zouden moeten doen is de vraag , maar je kan ze niet verbieden om te proberen hier aan mee te doen. Dus eigenlijk is het aan de redactie om dit te bepalen.
Ik zou me ook goed voor kunnen voorstellen dat bv sandra bij de verschillende testen stabieler naar voren kwam dan nu in de bus , waar ze door de situatie (en dan bedoel ik niet alleen door koen) dicht tegen een overspannen toestand aan zit.
quote:
Wie grijpt er in? Grijpt er überhaupt iemand in? Of laten we de morele grenzen bepalen door de mensen die er zelf geld aan verdienen?
Ik denk dat hier een taak voor de politiek ligt , die bijvoorbeeld kan bepalen dat er bij dat soort programma's ten alle tijden ONAFHANKELIJKE psygologen paraat moeten zijn die de boel monitoren en ingrijpen waar nodig.
En wat betreft het grote geld de morele grenzen laten bepalen , je zou natuurlijk zeggen van niet , maar in de praktijk zie je dit toch gebeuren in zo een beetje alle geledingen in de samenleving ( incluis de wetenschap

)
[Dit bericht is gewijzigd door PC eend op 21-11-2000 04:20]