abonnement Unibet Coolblue
pi_169665867
Toen ik mijn vader vroeg of hij van de week een paar gaten bij me wilde komen boren, gaf hij aan dat (geen zin had door te zeggen dat) je tegenwoordig veel beter je draaglatjes aan de muur kunt lijmen dan te gaan boren.

Hij wist me niet vertellen met welke lijm dan. Google levert vooral wijvanwcweendadvies...

Wat zeggen de klussende fokkers? Bestaat er echt lijm die daadwerkelijk geschikt is om latjes mee aan de muur te lijmen, die een plankje + gewicht moeten kunnen dragen?

Het gaat om plankjes in een nis, waar niet echt veel op zal komen te staan... een paar lijstjes... paar boeken en mogelijk een kunstwerkding wat, gok ik, iets van anderhalve kilo weegt.

Volgens mij zou het namelijk een hoop frustraties en @best scheve planken opleveren...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169666046
Ik zou het er persoonlijk niet op gokken dat het veel kan houden met lijm. Als je muur een beetje zuigt, wordt het al problematisch.

Maar je bent wel een huilie dat je je vader vraagt om gaten te komen boren. Dat kan je heus wel zelf. Je mag hem hoogstens om advies vragen over welke pluggen het handigst zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169666103
Gaat op den duur naar beneden komen.
pi_169666117
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:18 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou het er persoonlijk niet op gokken dat het veel kan houden met lijm. Als je muur een beetje zuigt, wordt het al problematisch.

Maar je bent wel een huilie dat je je vader vraagt om gaten te komen boren. Dat kan je heus wel zelf. Je mag hem hoogstens om advies vragen over welke pluggen het handigst zijn.
Ja, zou ik ook doen als hij zijn boor uit handen zou willen geven :')

O+ papa O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169666127
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:18 schreef Jordy-B het volgende:
Maar je bent wel een huilie dat je je vader vraagt om gaten te komen boren. Dat kan je heus wel zelf.
TS is een vrouw.
pi_169666142
Eerste 2 reacties zeggen me al genoeg.

Ik ga wel voor de puppydogs.

Bedankt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169666184
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:20 schreef vaduz het volgende:

[..]

TS is een vrouw.
Ja, en?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169666199
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, en?
Die hebben doorgaans geen kluservaring.
pi_169666212
O ja en plugadvies geeft het bouwmarktmannetje altijd O+

Want mn vader is wel een luie klusser. Ik moet zorgen dat alles klaar ligt en uitgetekend is. Dat het verlengsnoer klaarligt en de stofzuiger ingeplugd... dan knalt hij even die gaten in de muur en kunnen we gebakjes gaan eten *O* en mopperen dat gebakjes tegenwoordig zo duur zijn :(

O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169666228
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:20 schreef vaduz het volgende:

[..]

TS is een vrouw.
Dus? :D
pi_169666251
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Dus? :D
Jij ook O+
pi_169666261
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Dus? :D
^ held
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169666298
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, zou ik ook doen als hij zijn boor uit handen zou willen geven :')

O+ papa O+
Volgens mij wordt het hoog tijd dat je je eigen gereedschap bij elkaar gaat sprokkelen.
Denk aan schroevendraaiers, tangen, een hamer, inbussleutels, steeksleutels, een Engelse sleutel, handzaag, ijzerzaag, waterpas, meetlint en dus een boormachine.

Enige emancipatie wordt van je verwacht, tegenwoordig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169666325
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:23 schreef vaduz het volgende:

[..]

Die hebben doorgaans geen kluservaring.
ervaring moet je opdoen... Door te beginnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169666341
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:26 schreef Jordy-B het volgende:
Enige emancipatie wordt van je verwacht, tegenwoordig.
Niet door iedereen.
pi_169666370
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:26 schreef Jordy-B het volgende:
schroevendraaiers, tangen, een hamer, inbussleutels, steeksleutels, een Engelse sleutel, handzaag, ijzerzaag, waterpas, meetlint en dus een boormachine.
Koop in ieder geval niet van dat goedkope bouwmarktenspul!
pi_169666377
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:27 schreef vaduz het volgende:

[..]

Niet door iedereen.
Nee, klopt. Misschien woont ze wel in de Bible-belt... je weet het niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 20 maart 2017 @ 22:29:47 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169666406
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja en plugadvies geeft het bouwmarktmannetje altijd O+

Want mn vader is wel een luie klusser. Ik moet zorgen dat alles klaar ligt en uitgetekend is. Dat het verlengsnoer klaarligt en de stofzuiger ingeplugd... dan knalt hij even die gaten in de muur en kunnen we gebakjes gaan eten *O* en mopperen dat gebakjes tegenwoordig zo duur zijn :(

O+
Als je dat allemaal kunt, dan kun je ook wel een gaatje boren. Een leuke boor is helemaal niet zo duur. Reuzehandig als je het zelf kunt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169666464
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je dat allemaal kunt, dan kun je ook wel een gaatje boren. Een leuke boor is helemaal niet zo duur. Reuzehandig als je het zelf kunt.
:Y

Het is vooral een kwestie van gewoon een keer doen eigenlijk. Ik zou plankjes niet plakken trouwens. Denk dat de afwerking van je muur ook wel veel uitmaakt.

Mijn plinten blijven met goede lijm niet eens goed op de grofgestuucte muur zitten. Dat gaat al een beetje kieren.. dus moet nog een keer rond met spijkertjes. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 22:32:00 ]
pi_169666640
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het hoog tijd dat je je eigen gereedschap bij elkaar gaat sprokkelen.
Denk aan schroevendraaiers, tangen, een hamer, inbussleutels, steeksleutels, een Engelse sleutel, handzaag, ijzerzaag, waterpas, meetlint en dus een boormachine.

Enige emancipatie wordt van je verwacht, tegenwoordig.
Wie moet al die papaklusmeuk dan erven :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169666641
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:31 schreef Fripsel het volgende:
Mijn plinten blijven met goede lijm niet eens goed op de grofgestuucte muur zitten. Dat gaat al een beetje kieren.. dus moet nog een keer rond met spijkertjes. ;(
Exact, plinten plakken is voor tijdelijk.

TS: boor + pluggen + schroeven + rolmaat en aan de slag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169666747
Dudes ik ben niet debiel. Ik kan heus wel zelf een gat boren :') en soms doe ik dat ook. (Met een geleende boor, omdat ik het nut niet zie om zelf van alles te kopen als ik amper klus.)

Maar het is soms (vaak) een stuk gezelliger om mn vader te vragen en dan lekker 10 minuten te mopperen samen en dan gebak te gaan eten *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169666813
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Koop in ieder geval niet van dat goedkope bouwmarktenspul!
Ach kom op, voor een beetje thuisklussen kan dat prima!
pi_169666829
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Ach kom op, voor een beetje thuisklussen kan dat prima!
Op de lage termijn geeft het alleen maar frustratie.
pi_169666845
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dudes ik ben niet debiel. Ik kan heus wel zelf een gat boren :') en soms doe ik dat ook. (Met een geleende boor, omdat ik het nut niet zie om zelf van alles te kopen als ik amper klus.)

Maar het is soms (vaak) een stuk gezelliger om mn vader te vragen en dan lekker 10 minuten te mopperen samen en dan gebak te gaan eten *O*
Misschien is het handig her deze keer om te draaien. Eerst gebak brengen en dan nog eens vragen :Y
pi_169666874
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:43 schreef vaduz het volgende:

[..]

Op de lage termijn geeft het alleen maar frustratie.
Nou mijn B&D boortje van de Gamma had zaterdag geen enkele moeite met de klussen die hij moest doen. Prima aankoop _O_
pi_169667210
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Misschien is het handig her deze keer om te draaien. Eerst gebak brengen en dan nog eens vragen :Y
Goed punt :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:02:58 #28
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_169678111
Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: mijn ervaring met Den Braven High Tack is wel erg goed. Ik zou het wel vertrouwen om daarmee in een nisje twee latjes tegen de muur te lijmen om een plank te dragen... (mits de ondergrond een beetje stabiel is: behang of latex scheurt eerder dan de lijm)

pi_169678293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:02 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: mijn ervaring met Den Braven High Tack is wel erg goed. Ik zou het wel vertrouwen om daarmee in een nisje twee latjes tegen de muur te lijmen om een plank te dragen... (mits de ondergrond een beetje stabiel is: behang of latex scheurt eerder dan de lijm)

[ link | afbeelding ]
Nu je het zegt: ik heb RVS afwerkstrips van de trap, met lijm vastgezet. Wel i.d.d. eerst de ondergrond grondig ontvet en opgeruwd m.b.v. P40 schuurpapier (ook het RVS). Daarna met urethaanlijm vastgezet (vast-los-vastmethode.) .En daar komt al lopende toch een behoorlijke massa op te stan. Al jaren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:20:40 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169678451
Ik ben helemaal gek van de Bison Poly Max High Tack Express (hele term).
Geen gezeur met opruwen, hecht zelfs op de meest gladde oppervlakten.
pi_169684885
Hmmm toch weer twijfels. Het nisje is vooral betonnig geloof ik... Misschien een wandje zuigspul.

Van de week eens grondig inspecteren.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169686410
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 16:20 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik ben helemaal gek van de Bison Poly Max High Tack Express (hele term).
Geen gezeur met opruwen, hecht zelfs op de meest gladde oppervlakten.
Is dat dat transparante spul in een rode tube ?
Da's inderdaad wel de Fisherman's friend onder de (consumenten)lijmen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:50:09 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169687126
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:32 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Is dat dat transparante spul in een rode tube ?
Da's inderdaad wel de Fisherman's friend onder de (consumenten)lijmen.
Nee, droogt geel uit. Wordt daarna spijkertaai.
Wij gebruiken het veel bij ons in de blokhut (nog origineel hout) waar de wand nog altijd ''leeft'' en spullen die vastgeschroefd worden over verschillende balken dus het hout vernielen. En dan ook rustig dingen die serieuze kilo's wegen.
pi_169687293
Ik heb eens geGoogled op 'Bison Poly Max High Tack Express', en het was inderdaad het spul wat ik bedoelde.
De transparante kleur sloeg natuurlijk op de verwerkingsfase. Geen idee hoe die meuk eruitziet als het uitgehard is. :D
Ik gebruik dat alleen voor donkere hoeken en gaten waar échte montage geen optie is.
pi_169809618
In ieder geval...om weer eens op de vraag terug te komen: ik zou zelf nooit alleen vertrouwen op montagekit voor dragende delen. En waarom niet: omdat uiteindelijk de wandafwerking (verf/behang) de boel dan draagt. Voor een plintje gaat dat prima maar voor een boekenplankje o.i.d. niet.

Ikzelf ben een groot voorstander van kit + schroeven (dan zit het ook echt bombestendig).
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_169809712
Eens over de polymax!
Heb deze tube nu een tijdje in gebruik (half jaar ongeveer) en het is echt super spul!

Wel de witte variant, maar dat maakt niet zoveel uit.

pi_169830253
Bison montagekit werkt ook super. heb er mijn houten dorpels mee op het beton gelijmd... die trap je er niet meer van af...

Ts is een vrouw.... had ergens wel een dubbelzinnige "ik wil wel een gaatje komen boren" verwacht.... lol
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:17:05 #38
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169831399
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Koop in ieder geval niet van dat goedkope bouwmarktenspul!
Voor een incidentele klusser zijn de kosten van profi spul niet te verantwoorden. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')