abonnement Unibet Coolblue
pi_169663290
Goedenavond,

Ik weet dat ik een veelbesproken onderwerp ga aansnijden maar toch kom ik na vele andere topics doorlezen er niet achter wat het beste is in mijn specifieke situatie.

Mijn badkamer wil ik compleet renoveren; huidige situatie is als volgt:
- vloer is holle bouwsteen
- wanden ytong blokken

Plannen zijn als volgt:
- +/- 7cm zandcement op holle bouwsteenvloer
- kunststof bad
- inloopdouche met draingoot
- hangend toilet met inbouwframe
- wastafel
- elektrische vloerverwarmingsmat
- designradiator
- leidingwerk wordt uitsluitend unipipe met composiet koppelingen waar mogelijk, enkel de aansluiting op de bad en douchekraan is uiteraard niet mogelijk in composiet.

Mijn vraag is nu wat er al dan niet geaard moet worden.

Heb er al veel tegenstrijdige dingen over gelezen en gehoord, met name mbt een aardmat en de unipipe.
Ik wacht dus vol spanning op uw vakkundige antwoorden, alvast bedankt;)
pi_169665047
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:02 schreef klussoldaat het volgende:
Goedenavond,
leidingwerk wordt uitsluitend unipipe met composiet koppelingen waar mogelijk, enkel de aansluiting op de bad en douchekraan is uiteraard niet mogelijk in composiet.

Ik wacht dus vol spanning op uw vakkundige antwoorden, alvast bedankt;)
waarom is bovenstaande niet mogelijk?
pi_169665339
quote:
[..]

waarom is bovenstaande niet mogelijk?
Omdat bij mijn beste weten er bijv geen composiet muurplaten bestaan, dat is volgens mij altijd messing
pi_169666833
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:02 schreef klussoldaat het volgende:

Mijn vraag is nu wat er al dan niet geaard moet worden.

Heb er al veel tegenstrijdige dingen over gelezen en gehoord, met name mbt een aardmat en de unipipe.
Ik wacht dus vol spanning op uw vakkundige antwoorden, alvast bedankt;)
Alles van kunststof valt niet te aarden, dus dat valt gauw af. Ik neem aan dat je vloerverwarmingsmat ook aan aarde wordt aangesloten, dus een aardemat lijkt me overbodig.

Paar discutabele zaken blijven dan:

de muurplaten voor de kranen, de (RVS?) douchedrain en de radiator. Die laatste zou ik wel in de potentiaalvereffening opnemen omdat ie (neem ik aan) met lange bouten in de muur wordt gemonteerd. Douchedrain ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')