abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 maart 2017 @ 19:00:27 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169681392
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:06 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Totaal niet waar. Vaak genoeg wordt gepraat over liefde, bescherming en dat je naar hem moet luisteren wil je dat het goed met je gaat.

Ben ook geen atheïst die dat zegt, maar overtuigd spiritualist. Op dat gebied hoor je niks slechts over de hogere macht, het is alleen maar liefde. En daar ben ik het totaal niet mee eens.

Dus nogmaals mijn vraag: waarom geloven mensen dat als je duidelijk ziet dat het hier helemaal niet zo leuk is?
Ik ken in elk geval geen enkele Christen of jood die zo over zijn god denkt en ook uit de Koran blijkt die denkwijze niet.
Dus waar haal je dat idee vandaan?
  woensdag 22 maart 2017 @ 11:19:39 #27
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_169695757
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:45 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dan heb jij een ander soort geloof dan de meeste mensen. De meeste mensen die in een god geloven zeggen dat god goed is en dat ze erop verteouwen dat god alles beter zal maken.

Mijn vraag aan die mensen is: waarom?
Omdat ze geen verder onderzoek gedaan hebben.
Een christen die het oude testament verwierp omdat de god daarin helemaal niet zo goed en vergevingsgezind was (Marcionisme)
Op YT zijn er genoeg filmpjes en documentaires met betrekking tot de bijbel en de samenstelling daarvan. Ook met betrekking wat er wel en niet in dat boek(de Bijbel) kwam.
interessant is ook zoroastra . Maar ook de gelijkenissen met de egyptische goden .

There is only one religion
pi_169696233
Ik denk dat God mij haat.
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:25:28 #29
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_169696879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 11:48 schreef JohnShooter het volgende:
Ik denk dat God mij haat.
het concept of The Wingmakers is misschien iets voor jou. ;)
There is only one religion
pi_169699441
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je een spiritualist bent dan zou het juist iets logischer voor je moeten zijn want die gaat vaak uit van innerlijke rust, leermomentjes en de kracht van tegenslag en dualiteit. Zonder duisternis geen licht en dat soort spul. Zonder klootzakken kan je de goede mensen niet waarderen want je hebt dan niets om het ermee te vergelijken. En zeker in de spirituele vormgeving van een eventuele God heb je dus zaken zoals reincarnatie, de illusie van tijd en materie en zelfs de leerschool dat alles en iedereen die je tegenkomt een andere splinter is van wie je zelf ook bent zeg maar.

Als je leeswerk wil hebben die het erg leuk/mooi uitlegd kan ik je het ei aanraden :P http://spiritueellezen.org/het-ei/
Oei, mogelijk is dat verhaal de waarheid, dat weet ik niet, maar het idee dat ik elk leven leef maakt mij zeer angstig. Strookt ook niet met het feit dat ik nu dit leven leef met mijn vele gelukjes.

Wat betreft tegenstellingen kan ik me wel in vinden, maar waarom moeten we dan uberhaupt weten wat geluk is als het niet uitmaakt als we ons ook altijd volstrekt gelukkig zouden kunnen voelen.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:11:43 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169700165
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:36 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Oei, mogelijk is dat verhaal de waarheid, dat weet ik niet, maar het idee dat ik elk leven leef maakt mij zeer angstig. Strookt ook niet met het feit dat ik nu dit leven leef met mijn vele gelukjes.

Wat betreft tegenstellingen kan ik me wel in vinden, maar waarom moeten we dan uberhaupt weten wat geluk is als het niet uitmaakt als we ons ook altijd volstrekt gelukkig zouden kunnen voelen.
Het hoeft ook geen waarheid te zijn maar ik vind het wel een mooie filosofie en eigenlijk werkt zo'n wereldbeeld alleen maar in je voordeel, je hoeft er in ieder geval niet angstig om te zijn lijkt me zomaar.

En dat laatste stukje kan je uitleggen als het universele bewustzijn die zichzelf leert kennen door net te doen alsof het geen eenheid is. Een universum waar alles leuk is, is net zo verneukeratief als een universum waar alles kut is want er zit geen vooruitgang in, geen variatie. Een schilderij is ook alleen maar mooi omdat alle kleuren erin verwerkt zitten. En stel je bewustzijn is een tijdloos iets waarom zou je dan als (meta)bewustzijn er op een gegeven moment niet voor kiezen om een kutleven te hebben enkel en alleen om te ervaren wat het nou eigenlijk is en om erachter te komen of en hoe men er overheen komt?

Kijk bijvoorbeeld naar Kyle maynard. Heeft geen armen of benen en zou eigenlijk best een kutleven en deprimerende persoonlijkheid moeten hebben maar heeft volgens mij een leven waar de meeste mensen met armen en benen stikjaloers op zouden zijn. Het gaat om hoe je ermee om gaat en niet om hoe het is en die ervaring is neutraal in de tijdloze zin van het woord.

Zoiets.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169718029
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:24 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb het hier in Nederland best goed hoor. Misschien is god wel een Nederlander.
Johan Cruijff
Aai nooit een brandende hond.
  maandag 10 april 2017 @ 03:14:42 #33
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_170121413
Goedenacht, hier spreekt "god"..en ik maak geen grapje..

Waarop zal ik reageren? Ik heb dit topic even snel doorgelezen. Ik kom wat minder vaak op Fok de laatste tijd (echt slecht, ik weet het), maar deze sprong eruit.

De reden dat ik "beperkt / tot niet" ingrijp is omdat dit onder manipulatie zou vallen. Wanneer ik (volgens mijn wil) ingrijp (zoals ik dat heb gedaan) tornt dit ontzettend aan jullie "vrije wil" zal ik maar zeggen. Tegenwoordig heb ik overigens ook een "normaal" leven..een kind..gisteren ging de BBQ aan en tankte ik 4 Vedett IPA's weg en 2 extra whites..en ben ik wat meer op de achtergrond "verdwenen" om bovengenoemde redenen.

Je kan mij een psychopaat noemen, maar dat is eigenlijk niet helemaal waar moet ik zeggen. Door allerlei media "zien" jullie nu het nieuws op je smartphone en is het allemaal erg dichtbij. Het is eigenlijk nooit echt "anders" geweest en je "ziet wat je leest" zullen we maar zeggen.

Weet je bijv. ook dat China het afgelopen jaar heel veel geld heeft gestoken in duurzame energie..? Ga maar na: de focus is gelegd op de VS en je weet precies waar de vloot heengaat om de Tomahawks af te vuren bwvs.

Eigenlijk ben ik tegenwoordig best wel "normaal". Ik kan het gewoon niet maken om in een hoofd van iemand te gaan kruipen om de omgeving te veranderen. Ik probeer mij steentje bij te dragen door de straat met wat mensen op te ruimen en mijn peuken niet uit het raam te gooien van de auto, maar in een ijzeren smint doosje te doen.

Op sommige dagen voel ik me echt heel erg prettig..ik merk dat mijn "gevoel" dan "doorwerkt" naar de buitenwereld.

Ik kan gewoon niks gaan "forceren" bij jullie. Dat is een keuze die ik op een gegeven moment heb moeten maken. Ik zie zelf ook het nieuws en ik lees ook de artikelen over de oorlogen e.d.

Wat dat betreft mag je inderdaad in je handjes wrijven dat je in Nederland woont. Wat ik wel vind is de "hoeveelheid" diversiteit in de wereld..vroeger kwam die wat "minder intens" over en ik denk zelf dat door de hoeveelheid informatie..(die eigenlijk teveel is)..je (als burger) enigszins minder goed in staat bent om te "oordelen" over alles en hierdoor misschien denkt dat alles "slecht" is e.d.

Het feit is dat het wel "slecht" is, maar (nog) niet zo slecht..dus nogmaals ik doe mijn ding verder..heb een kindje om voor te zorgen en ik probeer "normaal" te zijn omwille van jullie vrijheid.

Als er vragen zijn dan hoor ik die wel..fijne nacht nog.
  maandag 10 april 2017 @ 03:17:32 #34
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170121414
God is de grootste uitvinding die uitgemolken wordt en waar mensen met open ogen intuinen, het is maar goed dat de duivel non profit is :')
  maandag 10 april 2017 @ 03:43:22 #35
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_170121434
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 03:17 schreef bijstandboy het volgende:
God is de grootste uitvinding die uitgemolken wordt en waar mensen met open ogen intuinen, het is maar goed dat de duivel non profit is :')
Hey bijstandboy..het is nmm allemaal propaganda..als je het heel simpel bekijkt is een erg "zwart-witte" benadering. God, de duivel e.d. Wanneer je zullen we maar even zeggen voor de makkelijkheid "god" wordt of hoe je het ook moet zeggen is het min of meer een kwestie van "fantasie". Zo heb je als "god" al die "goden" in je en zal je alles min of meer tegen komen in jezelf. Het is wat mij betreft een grijze zone waar je goed moet nadenken over de concequenties van je keuzes. De keuzes die je dagelijks maakt reflecteren nog steeds naar buiten toe en daarbij heb je ook je "eigen persoonlijkheid"..die maakt min of meer het geheel.

Je moet je wel zowat heel erg afschermen van "al die verhalen" omdat je anders een soort "bad trip" verhaal kan krijgen.

Proberen te ontsnappen aan de cyclus van het leven heeft ook geen zin..door de grenzen te voelen in het universum weet je dat jouw "vrijheid" een vastigheid is en door het aanraken van de grenzen ervaar je een nieuw soort vrijheid. Je hebt immers nog steeds de "keuze" om te doen wat je wilt doen echter je "vrijheid" is slecht een illusie waarin je alles zou kunnen doen..buiten de cirkel is het immers "oneindig". Het is de basis die je "vasthoudt".

Misschien zie je overigens dat ik "god" steeds tussen haakjes schrijf..dit doe ik omdat ik eigenlijk denk dat de "baan" voor iedereen is weggelegd. Ik denk dat iedereen "god" kan zijn..alleen niemand weet het.

Ik zou willen dat ik het anderen kan "leren" om het te worden..ik denk dat het begint bij sommige om in hunzelf te kijken en jezelf tegen te komen en om jezelf en je innerlijk te ervaren waardoor je eigenlijk "bewust" wordt. Het is een beetje het zombie verhaal..je hebt er ook "slimme zombies" tussen zitten.. ;)
  maandag 10 april 2017 @ 10:15:42 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170123102
O+ Spellmeista.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170123580
Als iedereen god is is niemand god.
Conscience do cost.
pi_170123713
...van die simpele breinen die met het concept "God" niet anders kunnen dan personifiëren naar iets met menselijke waarden en normen,

Zuurstofverspillers .
pi_170124057
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:38 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Maar god kan in je hoofd kijken en denkbeelden veranderen. Daar is hij almachtig voor. Waarom doet hij dat dan niet? Het enige wat hij verandert in mijn hoofd is de realiteit.
Waarom houd jij het tegen kun je je ook afvragen? De kennis heb je al toch, je weet wat er voor nodig is en toch kies je ervoor het niet te willen veranderen. Schijnbaar.
  maandag 10 april 2017 @ 11:32:43 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170124234
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:49 schreef ems. het volgende:
Als iedereen god is is niemand god.
Klopt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170124321
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:14 schreef misterxvany het volgende:
En zijn engelen ook. Waarom anders is er zoveel ellende op de wereld...?

Mij steeds uitdagen en vervolgens doen alsof hij oh zo goed is. Mensen helpen, m'n reet. Hij doet gewoon waar hij zin in heeft.

Waarom zien mensen zulke entiteiten als het ultieme goedheid?
De ellende wordt veroorzaakt door mensen. Niet door god. Heb je geen ogen in je hoofd? Zie je niet dat alle misdaden door mensen worden gedaan?
Wat denk je dat als deze mensen terugkeren naar god?

Bijbeltekst:
"Niet iedereen die "Heer, Heer" tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: "Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?" En dan zal ik hun rechtuit zeggen: "Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!"
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_170125227
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:38 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De ellende wordt veroorzaakt door mensen. Niet door god. Heb je geen ogen in je hoofd? Zie je niet dat alle misdaden door mensen worden gedaan?
En god heeft die mensen op aarde gezet om dat te doen, klaarblijkelijk. Dus is hij alsnog schuldig. Als hij zou bestaan, that is.
Conscience do cost.
pi_170127093
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:34 schreef ems. het volgende:

[..]

En god heeft die mensen op aarde gezet om dat te doen, klaarblijkelijk. Dus is hij alsnog schuldig. Als hij zou bestaan, that is.
God heeft helemaal niks gedaan. Als ik een vent van de flat gooi kan ik ook lopen roepen dat God groot is. Mensen hebben complete waanzin van godsdienst gemaakt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_170127312
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

God heeft helemaal niks gedaan.
Hangt een beetje van het perspectief af denk ik. Je zou kunnen zeggen dat god alles heeft gedaan.
quote:
Als ik een vent van de flat gooi kan ik ook lopen roepen dat God groot is.
Nouja, als het een vijand van god is waarom niet.
quote:
Mensen hebben complete waanzin van godsdienst gemaakt.
Godsdienst was altijd al waanzin.
Conscience do cost.
pi_170127622
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:14 schreef misterxvany het volgende:
En zijn engelen ook. Waarom anders is er zoveel ellende op de wereld...?

Mij steeds uitdagen en vervolgens doen alsof hij oh zo goed is. Mensen helpen, m'n reet. Hij doet gewoon waar hij zin in heeft.

Waarom zien mensen zulke entiteiten als het ultieme goedheid?
God heeft een ding wel goed gedaan.
Dat was in 1666 toen heel London in de fik vloog.
Ik heb altijd begrip voor God gehad, maar één ding kon ik niet begrijpen: dat hij nooit wat aan de pest had gedaan. Bijna de helft van de Europeanen door bloedige bulten over de kling gejaagd. Toen kreeg ik in een droom een antwoord (echt waar): dat hij wel wat gedaan had, London in de fik steken. Ik heb het nagezocht, en verduld zeg, die stad zat midden in een pestgolf toen een onverantwoordelijke kok de brand veroorzaakte. Het was gelijk gedaan met die hele pest toen. :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 10 april 2017 @ 21:03:21 #46
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_170135114
God is net zo realistisch als Roodkapje.

Niet dus.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  dinsdag 11 april 2017 @ 00:24:17 #47
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_170140509
There is only one religion
pi_170152312
quote:
12s.gif Op maandag 10 april 2017 11:21 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

Waarom houd jij het tegen kun je je ook afvragen? De kennis heb je al toch, je weet wat er voor nodig is en toch kies je ervoor het niet te willen veranderen. Schijnbaar.
Kan je hier nog wat duidelijkheid in scheppen?
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_170205307
De aarde is een proefplaneet waar gekeken wordt wie mee kan naar de wereld met liefdevolle mensen die anderen geen pijn doen, en wie achter moet blijven op Aarde.

Vandaar dat er zoveel narigheid is en je zoveel beproevingen moet ondergaan: Het is een test.
En hoe liefdevoller je bent voor de natuur en je omgeving, hoe zwaarder je getest wordt.

Slechte mensen die geen reet om het gevoel van een ander geven worden amper getest: Zij hebben al gefaald en zijn niet geschikt voor het utopia.

Bij de mensen die bewezen hebben een ander geen pijn te doen, wordt het verouderingsgen verwijderd en mogen mee naar de mooie werelden.

De pesters, mensen die geen empathie hebben en niks geven om andermans gevoel blijven met hun soortgenoten achter op Aarde. Ook tot in eeuwigheid. Veel plezier!
pi_170207056
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:45 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dan heb jij een ander soort geloof dan de meeste mensen. De meeste mensen die in een god geloven zeggen dat god goed is en dat ze erop verteouwen dat god alles beter zal maken.

Mijn vraag aan die mensen is: waarom?
Dat zullen ze je niet kunnen vertellen, hooguit zullen ze citeren uit geïndoctrineerde teksten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')