abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174432071
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:30 schreef Hupje het volgende:
Voor mijn gevoel kon ik nog best praten. Misschien geen hele gesprekken, maar een paar zinnen prima. Ik was naderhand ook snel weer hersteld en voelde dat ik niet heel diep was gegaan.
Waarom zou je tijdens een gewoon trainingsrondje berhaupt diep moeten gaan? Kunnen praten is prima.
quote:
Is dit dan nog steeds te hard, als ik gewoon conditie wil opbouwen? Voor mijn gevoel was dit een rustig rondje en ik voel nu niet meer dat ik vanochtend gesport heb.
Je hoeft het ook helemaal niet te voelen. Spierpijn mag best als je opbouwt, maar je hoeft niet na elke training helemaal uitgeput zijn.
Probeer het zoals je het nu doet gewoon even uit. Je zult merken dat het je goed doet en de rest komt later wel.
pi_174433095
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:30 schreef Hupje het volgende:
Mijn fitbit zegt dat de fatburnzone 50-69% van je maximum (220-leeftijd) is, tot 110 staat erbij. Cardio zone is 70-84%, dus 135. Peak zone is boven 85%, vanaf 152.
Ik heb vanochtend mezelf echt ingehouden en rustig gelopen. 5,3 km in bijna 34 minuten. Waarvan mijn fitbit dan toch 27 minuten een hartslag boven 152 registreert (gemiddeld 158). Voor mijn gevoel kon ik nog best praten. Misschien geen hele gesprekken, maar een paar zinnen prima. Ik was naderhand ook snel weer hersteld en voelde dat ik niet heel diep was gegaan.
Is dit dan nog steeds te hard, als ik gewoon conditie wil opbouwen? Voor mijn gevoel was dit een rustig rondje en ik voel nu niet meer dat ik vanochtend gesport heb.
Je bent nu gewoon je conditie en uithoudingsvermogen aan het opbouwen en dat is precies wat je wilt. Lekker zo doorgaan dus momenteel :)
Somebody that I used to know
pi_174434389
Ok, fijn.
Met zwemmen ben ik gewend om veel meer voluit te gaan (maar daar was het ook meer verbeteren van een specifieke tijd op een specifieke afstand), daarom voelt dit niet echt als trainen met voldoening misschien.
  maandag 16 oktober 2017 @ 19:20:16 #179
167383 Molurus
the talking snake
pi_174456838
Oei, stevige spierpijn nu. :D

Maar ff een paar daagjes rust.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_174493159
Ik ben nu naast het lopen en zwemmen ook een workout gaan doen, zodat ik toch weer wat meer sportmomenten in de week heb. Ik heb me toch een spierpijn :'). Wel goed om te merken dat de cardio stukken met jumping jacks me makkelijk af gaan, de conditie begint kennelijk toch terug te komen.
pi_174575767
Vanochtend regende het, dus bleef ik binnen. Eind van de ochtend kwam de zon, dus hop, sportkleren aan en lopen maar. Gaat het halverwege ineens toch weer regenen }:|. Maar wel 5,5 km in de pocket. In het peak-hartslaggebied, maar ik wilde naar huis :P
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:05:53 #182
167383 Molurus
the talking snake
pi_174583213
Pff, herstellen duurt lang. Toch iets te ver gegaan vorig weekend denk ik. Sinds vorige zondag niks meer gedaan, ik wil nu eerst even volledig herstellen voordat ik weer zo'n risico neem.
pi_174585995
Wat heb je zondag voor training gedaan dat je er een week last van hebt? :o
pi_174586403
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:09 schreef wyccie het volgende:
Dat vraag ik me ook af ja :o
Ik ben woensdag helemaal doodgegaan op training (echt dat ik me afvroeg of ik nog thuis ging komen), maar gisteren al geen centje pijn meer en nu erg veel zin in training morgen (waarom maakt mijn autocorrect daar treinongeluk van?)
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:44:00 #185
167383 Molurus
the talking snake
pi_174602809
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:09 schreef wyccie het volgende:
Dat is het stomme: niks bijzonders!!

Was m'n 3e training van de week en aan het begin dacht ik al 'dit voelt niet lekker', maar ben toen toch gegaan. Trainingsschema was:

1-2-1-2-1 hardlopen, en daartussen 3 minuten wandelen.

Was de optionele 'extra training' uit dit schema (training 3):

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf

Maar ben nu dus al ruim een week aan het herstellen daarvan. Ik herstel wel iets, maar heul langzaam. Als ik trappen loop voel ik het nog steeds, en trappen rennen moet ik zeker niet proberen.

Ik baal er als een stekker van, want ik wil door. Maar mijn benen laten het voorlopig afweten. :'(
pi_174603501
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Was m'n 3e training van de week en aan het begin dacht ik al 'dit voelt niet lekker', maar ben toen toch gegaan. Trainingsschema was:

1-2-1-2-1 hardlopen, en daartussen 3 minuten wandelen.

Was de optionele 'extra training' uit dit schema (training 3):

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf

Maar ben nu dus al ruim een week aan het herstellen daarvan. Ik herstel wel iets, maar heul langzaam. Als ik trappen loop voel ik het nog steeds, en trappen rennen moet ik zeker niet proberen.

Ik baal er als een stekker van, want ik wil door. Maar mijn benen laten het voorlopig afweten. :'(
Kan je nog volzinnen uitspreken terwijl je die minuutjes aan het lopen bent? Zo nee, dan ga je waarschijnlijk te hard..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174603527
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Was m'n 3e training van de week en aan het begin dacht ik al 'dit voelt niet lekker', maar ben toen toch gegaan.
Leer voor de volgende keer: luister naar je lichaam ;) Je kan doorgaan, maar dan forceer je wellicht iets. Je kan beter stoppen of een paar minuten wandelen en daarna weer voorzichtig proberen. Soms wil het ook net de eerste paar minuten niet. En soms wil het gewoon de hele dag niet. Luisteren is echt een basisvaardigheid voor hardlopen. Leer je lichaam kennen en ernaar te luisteren. Heb je later (bij halve/hele marathons ;) ) nog heel veel profijt van.

(dat vind ik zo heerlijk aan hardlopen: de directe terugkoppeling van mijn lichaam op mijn acties die ik doe. Is het niet ok, dan merk ik dat direct. Of is het juist wel ok, dan word ik beloond. Heerlijk).

Edit: ik had afgelopen week ook problemen met mijn kuitspieren. Even gas terug en halverwege de route rek- en strekoefeningen om de boel los te krijgen. Nu voelt het wel weer ok, maar dat is vooral te danken aan een wandeling van dit weekend waarin ik blijkbaar de boel warm heb gedraaid. Maar voorlopig even rustig aankijken wat er kan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Postbus100 op 23-10-2017 14:19:13 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:15:10 #188
167383 Molurus
the talking snake
pi_174603600
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan je nog volzinnen uitspreken terwijl je die minuutjes aan het lopen bent? Zo nee, dan ga je waarschijnlijk te hard..
Ja, gaat prima... geen probleem. Eerste training ging ik inderdaad wel te hard, maar dat was ruim een week voor 'de fatale zondag'. Sindsdien let ik erop en gaat het sowieso beter.

Dit lijkt meer een 'pezenprobleem'.
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:17:18 #189
167383 Molurus
the talking snake
pi_174603657
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Leer voor de volgende keer: luister naar je lichaam ;) Je kan doorgaan, maar dan forceer je wellicht iets. Je kan beter stoppen of een paar minuten wandelen en daarna weer voorzichtig proberen. Soms wil het ook net de eerste paar minuten niet. En soms wil het gewoon de hele dag niet. Luisteren is echt een basisvaardigheid voor hardlopen. Leer je lichaam kennen en ernaar te luisteren. Heb je later (bij halve/hele marathons ;) ) nog heel veel profijt van.

(dat vind ik zo heerlijk aan hardlopen: de directe terugkoppeling van mijn lichaam op mijn acties die ik doe. Is het niet ok, dan merk ik dat direct. Of is het juist wel ok, dan word ik beloond. Heerlijk).
Ja, ik heb mijn lesje wel geleerd! Ik hoop alleen dat het herstellen niet onwijs lang gaat duren en dat ik op een goed moment toch weer kan gaan trainen. Ik heb er best wel lol in als het goed gaat, en stilzitten is niet leuk.

Ik heb ook niet de indruk dat dit een conditieprobleem is in de zin van 'uithoudingsvermogen'. Maar ik heb gewoon mijn benen te veel belast denk ik.
pi_174604106
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, gaat prima... geen probleem. Eerste training ging ik inderdaad wel te hard, maar dat was ruim een week voor 'de fatale zondag'. Sindsdien let ik erop en gaat het sowieso beter.

Dit lijkt meer een 'pezenprobleem'.
Mja, een pezenprobleem kan ook sneller ontstaan als je teveel de snelheid forceert. En zijn je schoenen goed voor jouw loopstijl?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:42:56 #191
167383 Molurus
the talking snake
pi_174604316
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja, een pezenprobleem kan ook sneller ontstaan als je teveel de snelheid forceert. En zijn je schoenen goed voor jouw loopstijl?
Zover ik weet wel. Ik ben er speciaal voor langs Run2Day in Rotterdam geweest waar ze ook met iPad gekeken hebben naar mijn loopstijl enzo.

De schoenen waar ik op uitkwam is een paar New Balance 860v8, deze:

https://all4running.nl/new-balance-860v8-heren-m860bg8.html

Ze zitten heerlijk, daarover niets te klagen ieg.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:39:47 #192
167383 Molurus
the talking snake
pi_174648054
Toch maar ff erop uit geweest vandaag, 9 kilometer 'stevig doorwandelen' om de pezen en gewrichten zoveel mogelijk te ontzien.

Ging redelijk, bijna 6 km/u gemiddeld. Klachten zijn echter nog steeds niet volledig weg helaas.
pi_174656608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:39 schreef Molurus het volgende:
Toch maar ff erop uit geweest vandaag, 9 kilometer 'stevig doorwandelen' om de pezen en gewrichten zoveel mogelijk te ontzien.

Ging redelijk, bijna 6 km/u gemiddeld. Klachten zijn echter nog steeds niet volledig weg helaas.
Jammer dat de klachten niet weg zijn. Verstandig om dan niet te gaan rennen maar wel te bewegen lijkt me. Ik hoop dat je gauw helemaal hersteld bent! :)
pi_174658384
Ik loop hier vaak een ronde van ruim 3km, dus ik heb besloten dat voor 1 dec rennend te gaan doen zonder duurloop achtergrond, maar wel met sport achtergrond.

Gister en vandaag gelopen en kwam tot ongeveer 1/3 rennend en 2/3 wandelend.

Viel tegen!

Wat ik me afvroeg, waar laten jullie je sleutels/ID??
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:37:30 #195
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_174659326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:10 schreef Theov het volgende:
Ik loop hier vaak een ronde van ruim 3km, dus ik heb besloten dat voor 1 dec rennend te gaan doen zonder duurloop achtergrond, maar wel met sport achtergrond.

Viel tegen!

Heuptasje.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_174660701
quote:

Viel tegen!

Sleutel rijg ik aan schoenveter, strik van de schoen erop en dat blijft wel zitten. ID neem ik vaak niet mee :@ en anders in het zakje van mijn hardlooplegging. Soms de sleutel ook in dat zakje.
pi_174661988
Gewoon in mijn hand. Ik weet het, niet ideaal. Maar het is een kleine bos, het houdt op zich prima vast en liever in mijn hand dan dat 'ie ergens op en neer schudt.

In mijn vorige huis had ik een reservesleutel die ik in mijn smartphonearmband kon stoppen, maar in mijn huidige huis heb ik geen extra sleutel. Dus ik neem gewoon mijn hele sleutelbos mee. Het went :)
pi_174662206
quote:

Viel tegen!

Begin eens met n minuutje rennen, n minuutje wandelen, n minuutje rennen, n minuutje wandelen and so on de hele 3km :) En dan kan je elke week (3x per week hardlopen) je minuut rennen uitbreiden met een extra minuut :)
pi_174662381
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Begin eens met n minuutje rennen, n minuutje wandelen, n minuutje rennen, n minuutje wandelen and so on de hele 3km :) En dan kan je elke week (3x per week hardlopen) je minuut rennen uitbreiden met een extra minuut :)
thanks, ik zal t proberen - het is ongeveer wat ik nu doe, om en om, maar dan eerder 200 meter rennen en 400 meter wandelen.
pi_174662466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:26 schreef Theov het volgende:

[..]

thanks, ik zal t proberen - het is ongeveer wat ik nu doe, om en om, maar dan eerder 200 meter rennen en 400 meter wandelen.
Oh, dat is ook prima! Het idee is hetzelfde. Ik dacht even dat je 1 km rende en daarna de laatste 2 km wandelde :D
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')