abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 20 maart 2017 @ 14:04:55 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_169651531
Zo'n typische amateurvoetballer. Er zijn er veel maar niet te veel. Eén uit de oude doos ( Geen moedergrap). Iedere vereniging heeft ze. Of niet. Dit was een echte. Meer dan 25 jaar in het eerste. Kom ik aangescheten met m'n 15 jaar. ;) Dacht is misschien een keer leuk iets over amateurvoetbal.

Dit is het laatste seizoen van de NIVO Sparta speler Björn Jongste. Ik kwam een wedstrijdverslag tegen uit 2011. Daarin wordt vermeld dat het zijn 599ste wedstrijd is. Ik weet niet hoe oud ie is inmiddels. Debuteerde als groot talent in het eerste.op 16jarige leeftijd. Sokken op half stok, scheenbeschermers zijn voor mietjes. Shirt uit de broek. Een aanvoerder pur sang.

We zijn inmiddels weer 6 seizoenen verder. Het record van doelman Herman van Diejen zal ie niet halen. Die verzorgde zelf, bescheiden als ie was, zijn duizendste jubileumwedstrijd. Kees van Schutterhoef had er ook veel, bij Olympia. Twee grote namen net zoals Sjaak Jansen en Rinie Hein. Arie Appeldoorn wil ik noemen voor mijn internetmaatje Rickie Appeldoorn. Die het hoog in de bol kreeg en plots Richard heet.

Björn is FaceBook-loos, Houdt niet van die fratsen. Spugen in de hand en poetsen. Techniek en karakter. Bij Roda Boys gespeeld en Schijndel. Ach een bouwvakker gun je een mooi zakcentje. Bedankt Björn voor alle jaren bij NIVO. Je hebt nog net het eerste meegemaakt in het mooie nieuwe sportpark. De watertoren zal geen tranen laten. Hij ook niet. Mooie toespraak. Als aanvoerder op het bordes van het Gemeentehuis in 2007:

'We hebben gewonnen, bedankt allemaal.' Typisch Björn.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 20 maart 2017 @ 14:29:52 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_169652176
Wist je dat Bjørn Jongste is vernoemd naar het bandlid van ABBA?

:P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Trouwste user 2022 maandag 20 maart 2017 @ 14:32:19 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_169652242
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:29 schreef OProg het volgende:
Wist je dat Bjørn Jongste is vernoemd naar het bandlid van ABBA?

:P
Ha ha ha. Voor hetzelfde geld had ie Agnetha geheten. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')