abonnement Unibet Coolblue
pi_169651018


Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)






[ Bericht 0% gewijzigd door KingRoland op 22-03-2017 23:23:45 ]
pi_169651023
quote:
6s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:44 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Contacteer hem en richt z'n jongerenvereniging op.
Volgens mij gaat dat ook gebeuren.
(she/her)
pi_169651038
Dat laatste plaatje in de OP, goddomme wat een sneuneuzerij :') _!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169651097
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:46 schreef Ludachrist het volgende:
Dat laatste plaatje in de OP, goddomme wat een sneuneuzerij :') _!
Ah bedankt. Ik heb hem even verwijderd, want het kan ook niet de bedoeling zijn om het belachelijk maken van andere users te institutionaliseren. :P
  maandag 20 maart 2017 @ 14:11:29 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169651696
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:45 schreef Fylax het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat ook gebeuren.
Ja, anders maakt Forum geen aanspraak op de daarvoor bestemde subsidiegelden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169651994
quote:
Zoals Tunahan Kuzu al eens zei, de media fungeren als poortwachters voor de gevestigde orde.
standaarddrinker
pi_169652436


FvD in het kabinet _O_
standaarddrinker
pi_169652459
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:41 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

FvD in het kabinet _O_
Geert die even een kabinet bestaand uit zes partijen adviseert, man man man. _O- Roemer deed het ook al.
pi_169652505
Het CDA in een kabinet met de PVV zie ik ook niet snel meer gebeuren.
standaarddrinker
pi_169652525
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Geert die even een kabinet bestaand uit zes partijen adviseert, man man man. _O- Roemer deed het ook al.
Wilders snapt gewoon dat hij tegenwoordig even relevant is als Roemer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 14:44:59 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169652533
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Geert die even een kabinet bestaand uit zes partijen adviseert, man man man. _O- Roemer deed het ook al.
En dan zeggen ze dat Baudet met kansloze ideeën komt _O-
Dit is daar nog eens een schepje bovenop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169652539
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:41 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

FvD in het kabinet _O_
Dacht het niet
pi_169652555
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat Baudet met kansloze ideeën komt _O-
Dit is daar nog eens een schepje bovenop.
Baudet heeft dit ook als Plan B hoor
(she/her)
pi_169652589
oke nee correctie fvd ziet 5-partijen als Plan B, maar dan heb je geen meerderheid in EK
(she/her)
pi_169652667
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat Baudet met kansloze ideeën komt _O-
Dit is daar nog eens een schepje bovenop.
Oh, eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dat FvD er als enige partij zelfs nog onderdoor ging door een technocratenkabinet voor te stellen waarvan zij de ministers wel even zouden gaan leveren. :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 14:50:57 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169652694
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oh, eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dat FvD er als enige partij zelfs nog onderdoor ging door een technocratenkabinet voor te stellen waarvan zij de ministers wel even zouden gaan leveren. :P
Ze hebben het nog niet gedaan :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169652723
De PVV haalt de stemmen van het plebs binnen, maar zij beschikken niet over de benodigde gekwalificeerde mensen voor de posities van ministers. Die kan FvD dan voor hen leveren. PVV hartje FvD.
standaarddrinker
  maandag 20 maart 2017 @ 14:52:37 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169652752
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:51 schreef DrDentz het volgende:
De PVV haalt de stemmen van het plebs binnen, maar zij beschikken niet over de benodigde gekwalificeerde mensen voor de posities van ministers. Die kan FvD dan voor hen leveren. PVV hartje FvD.
Wie heeft FVD in de aanbieding dan?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169652776
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wie heeft FVD in de aanbieding dan?
Kijk kandidatenlijst dan
(she/her)
  maandag 20 maart 2017 @ 14:54:34 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169652794
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:53 schreef Fylax het volgende:

[..]

Kijk kandidatenlijst dan
Oh je bedoelt Yernaz?



Of mis ik alle capabele ministers die op de lijst staan?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169652822
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:53 schreef Fylax het volgende:

[..]

Kijk kandidatenlijst dan
Dat zijn geen potentiële ministers. Overigens zijn het wel bijna zonder uitzondering personen met een beter cv dan hun PVV-evenknieën, waarvoor hulde.
pi_169652839
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh je bedoelt Yernaz?

[ afbeelding ]

Of mis ik alle capabele ministers die op de lijst staan?
Deze man is de missing link tussen neanderthaler en mensheid.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 14:56:56 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169652852
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat zijn geen potentiële ministers. Overigens zijn het wel zonder uitzondering personen met een beter cv dan hun PVV-evenknieën, waarvoor hulde.
Waarom moet een potentieel minister per se ervaring hebben in de politiek? Ervaring in het veld is vele malen belangrijker, ervaring in de politiek komt vanzelf wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169652889
50+ lijkt me nauwelijks onderhandelingsruimte te hebben. Wilders kan de eis van pensioen op 65 makkelijk laten varen, maar het zou de stekker uit Krol's beademingsmachine trekken als 50+ dat toestaat.
pi_169652931
Jesse Klaver is een goede minister van Milieu, want hij had biologie in zijn vakkenpakket op het vmbo.
standaarddrinker
pi_169652964
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom moet een potentieel minister per se ervaring hebben in de politiek? Ervaring in het veld is vele malen belangrijker, ervaring in de politiek komt vanzelf wel.
Dat ze ervaring in de politiek moeten hebben staat niet in zijn post. Wel goed lezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169653007
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom moet een potentieel minister per se ervaring hebben in de politiek? Ervaring in het veld is vele malen belangrijker, ervaring in de politiek komt vanzelf wel.
Het helpt wel enorm. Over het algemeen geldt wel dat ministers met politieke ervaring veel efficiënter zijn en meer gedaan krijgen, doordat zij ook weten hoe je in Den Haag iets gedaan krijgt. Al zou ik inderdaad niet beweren dat het noodzakelijk is hoor, er bestaan genoeg capabele uitzonderingen. Maar je moet nu niet lopen veinzen dat een kapitein van de landmacht, een psychologisch therapeut of een door VNL geweigerde student met een Facebookpagina er beter op voorbereid zijn dan iemand die z'n sporen heeft verdiend in het Haagsche.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:07:04 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653151
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het helpt wel enorm. Over het algemeen geldt wel dat ministers met politieke ervaring veel efficiënter zijn en meer gedaan krijgen, doordat zij ook weten hoe je in Den Haag iets gedaan krijgt. Al zou ik inderdaad niet beweren dat het noodzakelijk is hoor, er bestaan genoeg capabele uitzonderingen. Maar je moet nu niet lopen veinzen dat een kapitein van de landmacht, een psychologisch therapeut of een door VNL geweigerde student met een Facebookpagina er beter op voorbereid zijn dan iemand die z'n sporen heeft verdiend in het Haagsche.
Die ministers staan ook helemaal niet alleen in hun ministerie. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor het beleid dat gevoerd wordt, maar daaronder staat nog een heel ministerie dat wel dingen gedaan krijgt.

Het is toch compleet achterlijk dat een huisvrouw die toevalig leuk kan discussiëren over defensie gaat?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169653174
Wel een beetje racistisch dat de enige allochtoon (Yernaz) op het hele FvD-lijstje hier wordt uitgelicht als een ongeschikt persoon, en dan voornamelijk op basis van zijn hoofd.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:08:16 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653187
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:07 schreef DrDentz het volgende:
Wel een beetje racistisch dat de enige allochtoon (Yernaz) op het hele FvD-lijstje hier wordt uitgelicht als een ongeschikt persoon, en dan voornamelijk op basis van zijn hoofd.
Maar hij is tegen immigratie, dus racist.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 20 maart 2017 @ 15:08:56 #32
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169653203
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar hij is tegen immigratie, dus racist.
Iemand met een kleurtje kan toch nooit een racist zijn? :o
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169653232
Nou, moet je nagaan hoe moeilijk het was voor Thierry om iemand te vinden met een kleurtje die tegen immigratie is, dat hij bij Yernaz is uitgekomen. Zonder hem werd het helemaal bestempeld als zo'n White Supremacy party.
standaarddrinker
  maandag 20 maart 2017 @ 15:10:16 #34
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169653237
Heeft niemand z'n hoofd nog op een charizard gephotoshopt? :o

De Thierryzard :')
nee, jij dan!
pi_169653296
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ministers staan ook helemaal niet alleen in hun ministerie. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor het beleid dat gevoerd wordt, maar daaronder staat nog een heel ministerie dat wel dingen gedaan krijgt.

Het is toch compleet achterlijk dat een huisvrouw die toevalig leuk kan discussiëren over defensie gaat?
Waarom dan? Dijksma is bijvoorbeeld een goed voorbeeld van iemand die nooit iets anders heeft gedaan dan politiek en daarmee hier en daar in de samenleving irritatie wekt, maar daardoor wel ontzettend sluw, geslepen en efficiënt is als minister. De diverse kennisen van me die op haar ministerie werken bevestigen allen dat zij de beste minister is waar ze in tijden voor gewerkt hebben.

Outsiders schatten vaak niet goed op waarde welke kwaliteiten er nodig zijn om in die omgeving te slagen. We herinneren allemaal hoe het verliep toen LPF van die outsiders in het kabinet introduceerde.
pi_169653341
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:07 schreef DrDentz het volgende:
Wel een beetje racistisch dat de enige allochtoon (Yernaz) op het hele FvD-lijstje hier wordt uitgelicht als een ongeschikt persoon, en dan voornamelijk op basis van zijn hoofd.
Dan lees je bewust een hoop posts niet, want ik lichtte er zojuist drie uit de top-10 uit en allemaal op basis van hun cv.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:15:57 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653404
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Waarom dan? Dijksma is bijvoorbeeld een goed voorbeeld van iemand die nooit iets anders heeft gedaan dan politiek en daarmee hier en daar in de samenleving irritatie wekt, maar daardoor wel ontzettend sluw, geslepen en efficiënt is als minister. De diverse kennisen van me die op haar ministerie werken bevestigen allen dat zij de beste minister is waar ze in tijden voor gewerkt hebben.

Outsiders schatten vaak niet goed op waarde welke kwaliteiten er nodig zijn om in die omgeving te slagen. We herinneren allemaal hoe het verliep toen LPF van die outsiders in het kabinet introduceerde.
Je zegt het zelf al: irritatie in de samenleving en outsiders begrijpen het niet.

Leuk dat zij goed leiding kan geven, maar daar draait het niet om. Het gaat erom dat het beleid dat gevoerd wordt gewoon goed uitgedacht is, en ik vertrouw iemand uit het veld dan meer dan een willekeurige politicus die toevalig dat baantje kreeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169653497
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: irritatie in de samenleving en outsiders begrijpen het niet.

Leuk dat zij goed leiding kan geven, maar daar draait het niet om. Het gaat erom dat het beleid dat gevoerd wordt gewoon goed uitgedacht is, en ik vertrouw iemand uit het veld dan meer dan een willekeurige politicus die toevalig dat baantje kreeg.
Ik geloof dat je niet helemaal overziet hoe de verdeling op zo'n ministerie is. Hoe goed het allemaal uitgedacht is, is voornamelijk het product van de ambtenaren. De minister is vervolgens politiek verantwoordelijk en is de persoon die het door ambtenaren vormgegeven beleid ook door de kamers moet loodsen. De kapitein van de landmacht (de een na meest junior officiersfunctie), een student met een FB-pagina of een bankier hebben daarin geen vaardigheden die die van een politicus ontstijgen. Integendeel, want daarvoor heb je die politieke handigheid nodig. Het is veelzeggend dat je het LPF-ministersexperiment negeert.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:20:28 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653520
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal overziet hoe de verdeling op zo'n ministerie is. Hoe goed het allemaal uitgedacht is, is voornamelijk het product van de ambtenaren. De minister is vervolgens politiek verantwoordelijk en is de persoon die het door ambtenaren vormgegeven beleid ook door de kamers moet loodsen.
Dus volgens jou moet de minister verdedigen wat de ambtenaren doen zonder zelf iets te beslissen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169653656
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus volgens jou moet de minister verdedigen wat de ambtenaren doen zonder zelf iets te beslissen?
Je trekt het nu ontzettend ongenuanceerd en negeert het merendeel van m'n posts, wat niet echt tot een serieuze reactie uitnodigt, maar ik gun je er op deze wijze nog een: vanzelfsprekend ligt het niet zo zwart-wit. De ministers weten vanuit hun partij-achterban en regeerakkoord wat er ongeveer moet gebeuren, geeft ambtenaren vervolgens de opdracht om binnen die kaders met goed beleid op de proppen te komen, en moet zelf tijdens dat proces telkens vanuit de politieke invalshoek de vinger aan de pols houden. Immers moet hij/zij het door de Kamers loodsen en het aan de achterban kunnen verkopen. Want nogmaals: een minister is enkel de politiek eindverantwoordelijke van een ministerie en heeft daarmee compleet andere verantwoordelijkheden dan de secretaris-generaal van een ministerie. Die secretaris-generaal moet vooral goed op de inhoud zitten, die minister moet vooral een goede politieke antenne rondom die onderwerpen hebben. En voorkom svp nou dat je die laatste zin eveneens heel zwart-wit gaat interpreteren.
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:26:18 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169653661
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom moet een potentieel minister per se ervaring hebben in de politiek? Ervaring in het veld is vele malen belangrijker, ervaring in de politiek komt vanzelf wel.
Mischien omdat het toen we het met ministers probeerden zonder politieke ervaring het een puinhoop was? Zie LPF ministers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169653690
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien omdat het toen we het met ministers probeerden zonder politieke ervaring het een puinhoop was? Zie LPF ministers.
Een van de delen uit m'n posts die Nattekat bewust negeert.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:28:15 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653699
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien omdat het toen we het met ministers probeerden zonder politieke ervaring het een puinhoop was? Zie LPF ministers.
Dat is niet te vergelijken, kan je beter zeggen over PVV-ministers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:28:37 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169653707
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar hij is tegen immigratie, dus racist.
Wel grappig dat de enige die racisme in de mond neemt de voorstanders van de FvD zijn, hoe komt dat eigenlijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:29:24 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169653729
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is niet te vergelijken, kan je beter zeggen over PVV-ministers.
Geen van beiden heeft ooit capabele bestuurders geleverd dus waar baseer je dat onderscheid op?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:30:47 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169653755
Maar goed, de suggestie is dus dat de grootste partij geen ministers levert en de kleinste partij uit de coalitie het grootste deel levert en dat zal ongetwijfeld goed gaan...toch?

Dat alles onder Premier Wilders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169653756
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal overziet hoe de verdeling op zo'n ministerie is. Hoe goed het allemaal uitgedacht is, is voornamelijk het product van de ambtenaren. De minister is vervolgens politiek verantwoordelijk en is de persoon die het door ambtenaren vormgegeven beleid ook door de kamers moet loodsen. De kapitein van de landmacht (de een na meest junior officiersfunctie), een student met een FB-pagina of een bankier hebben daarin geen vaardigheden die die van een politicus ontstijgen. Integendeel, want daarvoor heb je die politieke handigheid nodig. Het is veelzeggend dat je het LPF-ministersexperiment negeert.
Ik was ook niet bijster enthousiast over alle uitgekozen koppen. Neemt niet weg dat het bredere punt toch wel de moeite waard kan zijn, meer kijken naar iemands merit en inhoudelijke kennis voor een positie en minder naar diens (partij)afkomst. Ministers zijn toch echt wel méér dan nota-signerende figureheads.
Je LPF voorbeeld ben ik nog niet volledig van overtuigd, zover ik me herinner had dat vooral te maken met onderlinge nijd tussen een aantal van de ministers. Ik vermoed dat het toch best mogelijk is om semi-externe doch vakbekwame lieden te vinden die wél door een deur kunnen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:31:39 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653774
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen van beiden heeft ooit capabele bestuurders geleverd dus waar baseer je dat onderscheid op?
Omdat het FvD wel uit capabele mensen bestaat. De PVV zit vol met troep, daar zou ik ook geen ministers vandaan halen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:32:50 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169653799
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat het FvD wel uit capabele mensen bestaat. De PVV zit vol met troep, daar zou ik ook geen ministers vandaan halen.
Capabel voor wat? Baudet heeft nog nooit iets relevants gedaan en nummer 2 is een advocaat die ook nog nooit bestuurder is geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:32:53 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653800
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:30 schreef gekkewiebel het volgende:
Je LPF voorbeeld ben ik nog niet volledig van overtuigd, zover ik me herinner had dat vooral te maken met onderlinge nijd tussen een aantal van de ministers. Ik vermoed dat het toch best mogelijk is om semi-externe doch vakbekwame lieden te vinden die wél door een deur kunnen?
Die ministers waren noch politiek capabel, noch vakbekwame lieden. Dat zou sowieso een tikkende tijdbom worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:33:24 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653812
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Capabel voor wat? Baudet heeft nog nooit iets relevants gedaan en nummer 2 is een advocaat die ook nog nooit bestuurder is geweest.
En ik hoor Baudet keer op keer zeggen dat hij absoluut geen minister wil worden. Nou, opgelost toch? Wel prachtig hoe je mensen uitsluit voordat ze al een voet in de kamer hebben gezet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169653845
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat het FvD wel uit capabele mensen bestaat. De PVV zit vol met troep, daar zou ik ook geen ministers vandaan halen.
Maar de nummer 3 van de FvD-lijst, een vrouw die kapitein is bij de landmacht (op een na meest junior officiersfunctie), is dus iemand die je nu zo even minister maakt in jouw ogen?

Overigens neem ik aan dat je zo nog de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op m'n laatste reactie op je. ;)
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:35:28 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169653863
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En ik hoor Baudet keer op keer zeggen dat hij absoluut geen minister wil worden. Nou, opgelost toch? Wel prachtig hoe je mensen uitsluit voordat ze al een voet in de kamer hebben gezet.
Volgens mij mag ik als burger mijn mening geven op dit gebied, ik heb inderdaad weinig op met een semi-intellectueel als Baudet en met mensen die pretenderen dat zijn partijtje wel even ministers gaat leveren met 2 hele zetels.

En woorden als uitsluiten terwijl je zelf de grootse partij uit die coalitie van 6 wegzet als incapabel is behoorlijk hypocriet
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:37:43 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653905
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar de nummer 3 van de FvD-lijst, een vrouw die kapitein is bij de landmacht (op een na meest junior officiersfunctie), is dus iemand die je nu zo even minister maakt in jouw ogen?

Overigens neem ik aan dat je zo nog de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op m'n laatste reactie op je. ;)
Zie wat posts boven je.

En ik heb het FvD ook nog geen enkele keer horen roepen dat zij minister moet worden. Is het toevallig ook al bij je bekend dat ze al bij het ministerie van defensie werkzaam is?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:39:41 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169653940
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zie wat posts boven je.

En ik heb het FvD ook nog geen enkele keer horen roepen dat zij minister moet worden. Is het toevallig ook al bij je bekend dat ze al bij het ministerie van defensie werkzaam is?
Alle officieren van het Nederlandse leger zijn werkzaam bij het ministerie van Defensie...dat is hun werkgever.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169653966
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zie wat posts boven je.

En ik heb het FvD ook nog geen enkele keer horen roepen dat zij minister moet worden. Is het toevallig ook al bij je bekend dat ze al bij het ministerie van defensie werkzaam is?
_O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:42:16 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169653988
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alle officieren van het Nederlandse leger zijn werkzaam bij het ministerie van Defensie...dat is hun werkgever.
Ja, precies. Iemand die al de nodige ervaring in dat wereldje heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 15:43:47 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169654023
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O-
Bedankt voor je onwijs constructieve bijdrage, donder nu maar weer op naar ONZ.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:47:04 #59
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169654102
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, precies. Iemand die al de nodige ervaring in dat wereldje heeft.
Dat lijkt mij nogal een vreemde gedachtengang tenzij je er van uitgaat dat iemand op middle management nivo automatische CEO materiaal is zonder verdere kwalificaties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169654166
Baudet pleitte bij P&J laatst voor een zakenkabinet. Ik neem aan, mocht het ooit zo ver komen dat FvD mag formeren, hij geen nitwits die toevallig hoog op z'n eigen lijst staan op ministersposten neer zet maar ook voor dat zakenkabinet gaat.
pi_169654507
Er staan geen nitwits op de FvD-lijst, alleen een token colored person.
standaarddrinker
pi_169654877
FvD leeft wel onder de politiek geïnteresseerden, dat is één ding dat duidelijk is :P.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169655415
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:10 schreef DrDentz het volgende:
Nou, moet je nagaan hoe moeilijk het was voor Thierry om iemand te vinden met een kleurtje die tegen immigratie is, dat hij bij Yernaz is uitgekomen. Zonder hem werd het helemaal bestempeld als zo'n White Supremacy party.
Die Yernaz huppelde eerder toch ook al achter PVV-drop-out Van der Stoep aan?
pi_169655452
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die Yernaz huppelde eerder toch ook al achter PVV-drop-out Van der Stoep aan?
Van der Stoep! _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169655653
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die Yernaz huppelde eerder toch ook al achter PVV-drop-out Van der Stoep aan?
Weet ik niet, ik ben geen Yernaz-kenner.
standaarddrinker
pi_169655686
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is niet te vergelijken, kan je beter zeggen over PVV-ministers.
PVV-ministers bestaan niet. LPF-ministers waren er wel en daar zat een vergelijkbaar idee achter rondom het aantrekken van ministers die hun sporen in de maatschappij hadden verdiend. Dat was geen groots succes. Net zoals Plasterk een sterke wetenschapper was maar als minister van onderwijs en wetenschap bepaald geen succes.

Politiek is een apart wereldje wat bepaalde vaardigheden vraagt. Zeker als bestuurder. Die vaardigheden zie ik bij de top van de lijst nog niet echt terug. Maar wie zie jij als geschikte FvD'ers voor welke posten?

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat het FvD wel uit capabele mensen bestaat. De PVV zit vol met troep, daar zou ik ook geen ministers vandaan halen.
Welke capabele potentiële politieke bestuurders doel je dan concreet op?
pi_169655783
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:51 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik ben geen Yernaz-kenner.
Bij deze, partijhopper Yernaz stond eerder hoog op de lijst van Artikel 50, dat clubje van een rijdende zatlap die jonge meisjes met drugs om wou kopen voor seks die het daarmee zelfs de PVV te bont maakte.

Hij stond overigens ook al eens op de lijst van de Libertarische Partij. Vermakelijk figuur hoor maar als je die op je lijst zet, dan heb je je screening maar matig op orde.
pi_169656146
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij deze, partijhopper Yernaz stond eerder hoog op de lijst van Artikel 50, dat clubje van een rijdende zatlap die jonge meisjes met drugs om wou kopen voor seks die het daarmee zelfs de PVV te bont maakte.

Hij stond overigens ook al eens op de lijst van de Libertarische Partij. Vermakelijk figuur hoor maar als je die op je lijst zet, dan heb je je screening maar matig op orde.
Vanwaar dan je vraag?
standaarddrinker
pi_169656166
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij deze, partijhopper Yernaz stond eerder hoog op de lijst van Artikel 50, dat clubje van een rijdende zatlap die jonge meisjes met drugs om wou kopen voor seks die het daarmee zelfs de PVV te bont maakte.

Hij stond overigens ook al eens op de lijst van de Libertarische Partij. Vermakelijk figuur hoor maar als je die op je lijst zet, dan heb je je screening maar matig op orde.
Maar wat heeft hij zelf verkeerd gedaan dan?

Als we jouw logica moeten volgen is Rutte net zo fout als Jos van Rey en Klaver net zo fout als Duyvendak, want ze zitten in dezelfde partij.
pi_169656185
quote:
Baudet herhaalt: zakenkabinet
Als laatste is Thierry Baudet van het Forum voor Democratie (FvD) bij Schippers geweest. Hij herhaalde wat hij vorige week al zei: dat er een zakenkabinet moet komen, "met de beste mensen, ongeacht hun politieke voorkeur. Nieuwe mensen, geen partijtijgers." Pieter Omtzigt, het langstzittende CDA-Kamerlid, zou het voortouw moeten nemen.

Volgens Baudet is er heel veel kwaliteit in Nederland die nu niet doordringt. Hij noemde de naam van Marcel Levi, de oud-bestuursvoorzitter van het AMC, voor volksgezondheid. Ook topwetenschapper Robert Dijkgraaf zou wat Baudet betreft in het kabinet moeten komen
(she/her)
pi_169656244
quote:
3s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:59 schreef DrDentz het volgende:
Jesse Klaver is een goede minister van Milieu, want hij had biologie in zijn vakkenpakket op het vmbo.
En hij had vroeger een hamster.
pi_169656280
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:16 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat neem je toch niet serieus? ;(
  maandag 20 maart 2017 @ 17:21:08 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169656301
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:15 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Maar wat heeft hij zelf verkeerd gedaan dan?

Als we jouw logica moeten volgen is Rutte net zo fout als Jos van Rey en Klaver net zo fout als Duyvendak, want ze zitten in dezelfde partij.
Klaver is ook net zo fout als Duyvendak omdat hij Duyvendak zijn campagneleider maakt.
Laffe huichelaar
pi_169656343
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar de nummer 3 van de FvD-lijst, een vrouw die kapitein is bij de landmacht (op een na meest junior officiersfunctie), is dus iemand die je nu zo even minister maakt in jouw ogen?

Overigens neem ik aan dat je zo nog de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op m'n laatste reactie op je. ;)
Je begrijpt de werking van het zakenkabinet niet. Het gaat niet om mensen op de lijst van de FvD, want anders houd je dus hetzelfde probleem. Baudet had al een keer een lijst met wat mensen die capabel zouden zijn als minister. Daar stonden hele goede namen op, bijvoorbeeld Robert Dijkgraaff. Die verder niets met de FvD heeft.

Oh, ik zie nu dat dat een paar posts hierboven ook al genoemd wordt.
pi_169657121
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:15 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Maar wat heeft hij zelf verkeerd gedaan dan?

Als we jouw logica moeten volgen is Rutte net zo fout als Jos van Rey en Klaver net zo fout als Duyvendak, want ze zitten in dezelfde partij.
Ik hekel vooral zijn opportunisme, heb het niet zo op partijhoppers. Voor jou is het geen vreemd signaal als iemand het elk jaar bij een andere partij probeert?
pi_169657155
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Je begrijpt de werking van het zakenkabinet niet. Het gaat niet om mensen op de lijst van de FvD, want anders houd je dus hetzelfde probleem. Baudet had al een keer een lijst met wat mensen die capabel zouden zijn als minister. Daar stonden hele goede namen op, bijvoorbeeld Robert Dijkgraaff. Die verder niets met de FvD heeft.

Oh, ik zie nu dat dat een paar posts hierboven ook al genoemd wordt.
Maakt een goed wetenschapper ook een goed minister? De ervaring met Plasterk versterkt die gedachte niet echt.
pi_169657502
Eindelijk een inhoudelijk stukje over Baudet's voorstel tot een zakenkabinet. https://www.trouw.nl/opin(...)democratie~aae1d300/

Uit de hand van een VVD-aanhanger, dus tegen dit voorstel. Ik snap niet waarom een zakenkabinet per se minder democratisch zou zijn dan het huidige systeem, maar Baudet zou inderdaad beter uit moeten leggen hoe de keuze voor eventuele vakministers niet domweg gaat leiden tot (de kans op) nog meer zitplaatsen in de baantjescarrousel.

[ Bericht 0% gewijzigd door gekkewiebel op 20-03-2017 18:25:06 ]
pi_169657651
quote:
Ministers en staatssecretarissen vervullen echter bij uitstek politieke functies. Voor het technisch runnen van een departement hebben zij hun secretaris-generaal. Die zou inderdaad geen partijpolitieke kleur hoeven te hebben. Maar de bewindslieden moeten inhoudelijk richting aan het beleid geven, op basis van het regeerakkoord.

Daarvoor heb je nou net mensen met politieke ideeën nodig. En mensen die gevoel hebben voor de opvattingen en verhoudingen die in het parlement leven. Je kunt nog zo’n technisch ‘knappe’ minister hebben, maar als hij of zij een wetsvoorstel niet door beide Kamers weet te loodsen, is de persoon voor het ambt niet geschikt.
Dit is wel een interessant stukje over waarom een zakenkabinet in een politieke omgeving het erg lastig zal gaan krijgen.
pi_169657714
Hier de brief:

quote:
Geachte mevrouw Schippers,

Naar aanleiding van de verkiezingsuitslag van 15 maart jl. gaat hierbij het advies van Forum voor Democratie (“FVD”) inzake de kabinetsformatie.

Tijdens onze intensieve campagne hebben wij gemerkt dat er in het hele land grote behoefte bestaat aan politieke vernieuwing en daadkracht. Met deze boodschap is het FVD gelukt om als nieuwe partij met 187.162 stemmen, twee zetels in de Tweede Kamer te bemachtigen.

We zijn van mening dat de vaste figuren die steeds maar weer ronddraaien in de baantjescarrousel van het kartel van traditionele partijen, nu moeten wijken voor een kabinet waarin - in het landsbelang - de beste mensen, ongeacht politieke kleur, worden benoemd. Vakmensen met visie en een politieke antenne. Die in de praktijk gezien hebben waar de knelpunten zitten en nu een aantal knopen kunnen doorhakken. Niet belast met jarenlange compromisvorming.

Daarom adviseert FVD over te gaan tot de vorming van een zakenkabinet.

Dit zou gevormd kunnen worden door een formateur met een feitelijke insteek, die niet per se een uitgesproken politiek profiel heeft (dus bij voorkeur geen lijsttrekker), en ook niet per se van de grootste partij afkomstig hoeft te zijn. Wij denken dat Pieter Omtzigt (CDA) hiervoor de meest aangewezen persoon is.

Voorts adviseren wij om o.a. de volgende personen te polsen voor eventuele beschikbaarheid in een dergelijk zakenkabinet:

Marcel Levi (Gezondheidszorg)
Paul Frentrop (Binnenlandse Zaken en Bestuurlijke Vernieuwing)
Dick Berlijn / Peter van Uhm (Defensie)
Robbert Dijkgraaf (Onderwijs)
Louise Fresco (Duurzaamheid en Milieu)
Jan Louis Burggraaf (Justitie)
Hans Biesheuvel (MKB en ZZP)
Harold Goddijn (Infrastructuur)
Ahmed Aboutaleb (Integratie)
Pieter van der Does (Innovatie en ICT)
Lex Hoogduin (Economische Zaken)
Tijdens de afgelopen verkiezingscampagne was immigratie één van de belangrijkste thema’s. Op 15 maart heeft de kiezer duidelijk aangegeven structureel minder immigratie te willen in de komende jaren. Dit blijkt ook uit peilingen onder de Nederlandse bevolking, waarbij steeds naar voren komt dat de grootste zorg die Nederlanders hebben over de toekomst, de immigratie -en integratie problematiek is.

Een kamermeerderheid van 77 zetels (VVD-PVV-CDA-SGP-FVD), eventueel nog aangevuld met 50PLUS (daarmee uitkomend op 81 zetels) zou een uitgesproken strikt immigratiebeleid van dit beoogde zakenkabinet kunnen ondersteunen. Ook in de Eerste Kamer hebben deze partijen een meerderheid. FVD denkt dat een dergelijk kabinet ook het meest in overeenstemming is met de uitslag van de verkiezingen.

Tot slot: naar de visie van FVD zou de meest onverstandige koers nu een quasi-paarse coalitie zijn, bestaand uit VVD-CDA-D66 en ChristenUnie / GroenLinks. Nederland is nu al vijf jaar geregeerd door een VVD die eerst een rechtse campagne voerde, en vervolgens toch weer met links in zee ging. Opnieuw regeren met links na een campagne met rechtse statements valt niet uit te leggen aan de kiezer en zou ook geen recht doen aan de verkiezingsbeloftes en -uitslag.

Met vriendelijke groet,

Thierry Baudet
Fractievoorzitter Forum voor Democratie
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 18:36:08 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169658073
Goed... mensen zonder politieke ervaring toch? Daar gaan we:

Marcel Levi (Gezondheidszorg)
Voormalig topman AMC
Paul Frentrop (Binnenlandse Zaken en Bestuurlijke Vernieuwing)
Voormalig directeur van beleggingsgvereniging Deminor Nederland, voormalig hoofd corprate governance bij ambtenarenpensioenfonds ABP en nu bestuurder van Stichting Investor Claims against Fortis.
Dick Berlijn / Peter van Uhm (Defensie)
(ex-)Commandant der Strijdkrachten
Robbert Dijkgraaf (Onderwijs)
Directeur Institute for Advanced Study
Louise Fresco (Duurzaamheid en Milieu)
Voorzitter Universiteit Wageningen
Jan Louis Burggraaf (Justitie)
Advocaat, valt verder weinig over te vinden, maar staat wel iets met bestuur op zijn LinkedIn.
Hans Biesheuvel (MKB en ZZP)
Ex-voorzitter MKB-Nederland
Harold Goddijn (Infrastructuur)
Topman van TomTom
Ahmed Aboutaleb (Integratie)
Geen nadere uitleg nodig, wel kansloos.
Pieter van der Does (Innovatie en ICT)
Heeft een bedrijf gesticht dat uiteindelijk is overgenomen door de RBS
Lex Hoogduin (Economische Zaken)
Oud-directlid bij De Nederlandsche Bank

Echt volkomen ongeschikt allemaal.

Nu ik dit nader heb gehoord vind ik het zelfs een beter plan dan ooit, laat maar komen :9B
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169658090
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is wel een interessant stukje over waarom een zakenkabinet in een politieke omgeving het erg lastig zal gaan krijgen.
Zeker, en Baudet loopt ook wel heel hard van stapel met de suggesties waarin geen enkele zetelklever nog een ministerpost zou moeten bezetten. Maar als ik dan lees dat staatssecretaris Van Rijn op het eind van z'n termijn maar weer eens wat verzorgingstehuisjes langs chauffeurt om te horen wat er nou eigenlijk mis is, dan vind ik dat toch maar een pijnlijke zaak. Wat mij betreft een of twee vakministertjes met een politieke antenne, kijken hoe het gaat.
pi_169658438
quote:
maandag 20 maart 2017 18:36 schreef Nattekat het volgende:[/b]Goed... mensen zonder politieke ervaring toch? Daar gaan we:
.....
Ga ze niet allemaal nalopen, maar om nou de topman van TomTom ook nog een ministerspost in z'n eigen vakgebied te geven, dat is natuurlijk wel vragen om problemen toch? Hoe verleidelijk zoiets ook mag klinken, ik denk dat het risico op belangenverstrengeling met zo'n figuur wel heel groot wordt. Net zoals je de topman van NUON niet minister van energie (naja, EZ dan) zou moeten maken.
Op het gebied van integratie, defensie, zorg of bestuurlijke vernieuwing zie ik wat dat betreft meer mogelijkheden voor neutrale vakministers.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 18:51:28 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169658527
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:48 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ga ze niet allemaal nalopen, maar om nou de topman van TomTom ook nog een ministerspost in z'n eigen vakgebied te geven, dat is natuurlijk wel vragen om problemen toch? Hoe verleidelijk zoiets ook mag klinken, ik denk dat het risico op belangenverstrengeling met zo'n figuur wel heel groot wordt. Net zoals je de topman van NUON niet minister van energie zou moeten maken.
Op het gebied van integratie, defensie, zorg of bestuurlijke vernieuwing zie ik wat dat betreft meer mogelijkheden voor neutrale vakministers.
Ik zou niet weten hoe er sprake is van belangenverstrengeling tussen het ministerie van infrastructuur (waarvan ik het wel geweldig vind dat millieu losgekoppeld is) en een bedrijf als TomTom. Die twee vissen niet in hetzelfde water.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169658588
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe er sprake is van belangenverstrengeling tussen het ministerie van infrastructuur (waarvan ik het wel geweldig vind dat millieu losgekoppeld is) en een bedrijf als TomTom. Die twee vissen niet in hetzelfde water.
Om maar iets te noemen: subsidies voor de ontwikkeling van zelfrijdende auto's, een markt waar TomTom zich ook op stort?
http://nos.nl/artikel/215(...)s-de-weg-wijzen.html
pi_169658680
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Robbert Dijkgraaf
Zijn die mensen zelf ook wel eerst gepolst voordat Thierry zijn brief opstelde? Straks vindt Robbert Dijkgraaf FvD een fascisten-clubje!
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 18:58:56 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169658715
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:54 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Om maar iets te noemen: subsidies voor de ontwikkeling van zelfrijdende auto's, een markt waar TomTom zich ook op stort?
http://nos.nl/artikel/215(...)s-de-weg-wijzen.html
Wederom iets waar infrastructuur niks mee te maken heeft. En al zou er in mindere mate sprake van zijn, we hebben altijd nog een kamer die een minister gewoon terug kan fluiten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:00:21 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169658759
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zijn die mensen zelf ook wel eerst gepolst voordat Thierry zijn brief opstelde? Straks vindt Robbert Dijkgraaf FvD een fascisten-clubje!
Dit staat los van de FvD, dat weet je? Het FvD wil dat ministers niet per se gekoppeld hoeven te zijn aan een partij, dus een Robbert Dijkgraaf zit daar gewoon voor zichzelf.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 19:02:21 #88
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169658827
quote:
12s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:23 schreef RemcoW23 het volgende:
Hier de brief:

[..]

maar maakt die kamermeerheid dan een coalitieakkoord wat die mensen moeten uitvoeren of mogen die mannen maar doen wat ze willen en moeten die partijen steunen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169658849
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik hekel vooral zijn opportunisme, heb het niet zo op partijhoppers. Voor jou is het geen vreemd signaal als iemand het elk jaar bij een andere partij probeert?
Niet per se, dat hangt af van de beweegreden(en). Artikel 50 is opgegaan in VNL dus dat kan je in principe als één partij zien. Daarvoor zat hij nog bij de Libertarische Partij maar dat is inmiddels ook al 5 jaar geleden, wat dat betreft valt het best mee vind ik.

Er zijn genoeg politici die van partij zijn gewisseld, Gerrit Zalm is z'n politieke carriere ook bij de PvdA begonnen immers ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:03:27 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169658856
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar maakt die kamermeerheid dan een coalitieakkoord wat die mensen moeten uitvoeren of mogen die mannen maar doen wat ze willen en moeten die partijen steunen?
Ministers staan nu in principe al los van een partij. Dus op dat vlak verandert er niks.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169658903
Snap ik, maar met die brief wekt Thierry toch de indruk dat deze mensen zijn club een warm hart toedragen.
standaarddrinker
pi_169659127
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:03 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Niet per se, dat hangt af van de beweegreden(en). Artikel 50 is opgegaan in VNL dus dat kan je in principe als één partij zien. Daarvoor zat hij nog bij de Libertarische Partij maar dat is inmiddels ook al 5 jaar geleden, wat dat betreft valt het best mee vind ik.

Er zijn genoeg politici die van partij zijn gewisseld, Gerrit Zalm is z'n politieke carriere ook bij de PvdA begonnen immers ;)
Vier partijen in vijf jaar, dat is toch wel stevig hoor. Een keer van partij wisselen kan maar alle dubieuze populistisch-rechtse clubjes afhobbelen doet bij mij de wenkbrauwen wel fronsen.
pi_169659194
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:54 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Om maar iets te noemen: subsidies voor de ontwikkeling van zelfrijdende auto's, een markt waar TomTom zich ook op stort?
http://nos.nl/artikel/215(...)s-de-weg-wijzen.html
Of een variant op kilometerheffing of het streven van de FvD om beroepschauffeurs strenger te controleren. Vond het al erg dubieus dat Eurlings van minister naar de KLM ging, andersom lijkt me ook niet erg verstandig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:15:19 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169659231
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:05 schreef DrDentz het volgende:
Snap ik, maar met die brief wekt Thierry toch de indruk dat deze mensen zijn club een warm hart toedragen.
Muah. Die mensen zien het ook gewoon als een bepaalde klus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169659235
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit staat los van de FvD, dat weet je? Het FvD wil dat ministers niet per se gekoppeld hoeven te zijn aan een partij, dus een Robbert Dijkgraaf zit daar gewoon voor zichzelf.
Het zouden wat hem betreft ministers moeten worden voor een kabinet gesteund door partijen als SGP, PVv en FvD, denk niet dat een gerespecteerd wetenschapper daaraan gelinkt wil worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:18:35 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169659320
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zouden wat hem betreft ministers moeten worden voor een kabinet gesteund door partijen als SGP, PVv en FvD, denk niet dat een gerespecteerd wetenschapper daaraan gelinkt wil worden.
Ik geloof niet dat dit een extreemlinks gezelschap is die fel tegen partijen is die niet voldoen aan het gedachtegoed van hun omgeving.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169659354
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wederom iets waar infrastructuur niks mee te maken heeft. En al zou er in mindere mate sprake van zijn, we hebben altijd nog een kamer die een minister gewoon terug kan fluiten.
Integendeel, kijk eens onder het kopje "verantwoordelijk" (onderaan)
https://www.rijksoverheid(...)d/zelfrijdende-autos
Wellicht kan de kamer op tijd zijn, maar in dat geval is het aftreden geblazen en beginnen we weer van voren af aan. Niks tegen vakministers, maar neutraliteit is wel iets om op te letten, en dat doet Baudet hier (ogenschijnlijk) niet.
pi_169659359
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Goed... mensen zonder politieke ervaring toch? Daar gaan we:

Echt volkomen ongeschikt allemaal.

Nu ik dit nader heb gehoord vind ik het zelfs een beter plan dan ooit, laat maar komen :9B
Je weet dat er in het verleden wel veel vaker ministers zijn aangesteld zonder politieke ervaring he ?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 19:21:00 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169659370
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ministers staan nu in principe al los van een partij. Dus op dat vlak verandert er niks.
dus ministers maken beleid wat ze willen en partijen steunen dat dan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169659385
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dit een extreemlinks gezelschap is die fel tegen partijen is die niet voldoen aan het gedachtegoed van hun omgeving.
Geen idee wat je bedoelt. Maar door Baudet genoemd worden op zo'n lijstje is natuurlijk niet iets waar een bestuurder mee geassocieerd wil worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:22:41 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169659423
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen idee wat je bedoelt. Maar door Baudet genoemd worden op zo'n lijstje is natuurlijk niet iets waar een bestuurder mee geassocieerd wil worden.
Nee, jij vindt hem niks. En jij kan niet spreken voor de mensen op zo'n lijstje. Sterker nog, ik heb zelfs een lid van het FvD op dat lijstje zien staan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:23:53 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169659465
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dus ministers maken beleid wat ze willen en partijen steunen dat dan?
Het is uiteraard wel zo handig dat beleid gesteund wordt door de kamer, en doorgaans volgen ze daarom de wil van het kabinet. Met een zakenkabinet zal dat niets anders zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 19:25:03 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169659513
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is uiteraard wel zo handig dat beleid gesteund wordt door de kamer, en doorgaans volgen ze daarom de wil van het kabinet. Met een zakenkabinet zal dat niets anders zijn.
over het algemeen volgt het kabinet de wens van de kamer, aangezien ze door een meerderheid van die kamer worden aangesteld en het coalitieakkoord ook daar vandaag komt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 19:26:00 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169659537
Aboutaleb zie ik sowieso niet in een PVV-gedragen kabinet stappen, om maar even wat praktisch te noemen. En zouden deze rechtse partijen zijn linkse ideeën over integratie steunen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169659552
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, jij vindt hem niks. En jij kan niet spreken voor de mensen op zo'n lijstje. Sterker nog, ik heb zelfs een lid van het FvD op dat lijstje zien staan.
De FvD'ers vinden het vast heel leuk inderdaad. Maar de mensen die ook echt iets zouden kunnen op dat lijstje zien dit vast niet als een positief bericht. Geassocieerd worden met een clubje als de FvD beschadigt nu eenmaal. Dat jij als fanatieke fan dat anders ziet doet daar natuurlijk weinig aan af ;).
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:26:32 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169659561
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

over het algemeen volgt het kabinet de wens van de kamer, aangezien ze door een meerderheid van die kamer worden aangesteld en het coalitieakkoord ook daar vandaag komt
Dat moest kamer zijn in mijn verhaaltje ja.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 20 maart 2017 @ 19:26:39 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169659566
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:26 schreef rubbereend het volgende:
Aboutaleb zie ik sowieso niet in een PVV-gedragen kabinet stappen, om maar even wat praktisch te noemen.
En andersom zal Wilders ook niet het beleid van een Marokkaan gaan steunen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 19:27:12 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169659586
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De FvD'ers vinden het vast heel leuk inderdaad. Maar de mensen die ook echt iets zouden kunnen op dat lijstje zien dit vast niet als een positief bericht. Geassocieerd worden met een clubje als de FvD beschadigt nu eenmaal. Dat jij als fanatieke fan dat anders ziet doet daar natuurlijk weinig aan af ;).
Ik denk eerder dat jij een fanatieke hater bent, dan ik een fanatieke fan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169659590
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:26 schreef 99.999 het volgende:

De FvD'ers vinden het vast heel leuk inderdaad. Maar de mensen die ook echt iets zouden kunnen op dat lijstje zien dit vast niet als een positief bericht. Geassocieerd worden met een clubje als de FvD beschadigt nu eenmaal. Dat jij als fanatieke fan dat anders ziet doet daar natuurlijk weinig aan af .
Je denkt niet dat zulke mensen zich daar ook maar een seconde druk om maken? Al zal het merendeel helemaal niets op hebben met Baudet, ze hebben dan ook precies dat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 19:27:19 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169659593
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En andersom zal Wilders ook niet het beleid van een Marokkaan gaan steunen.
ach, hij heeft zijn bezwaar tegen een dubbel paspoort laten varen voor de macht. En het eerste breekpunt heeft hij ook nu alweer ingeslikt :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169659642
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je weet dat er in het verleden wel veel vaker ministers zijn aangesteld zonder politieke ervaring he ?
Soms heel goed gegaan, soms verschrikkelijk verkeerd (Herman :')).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169659670
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De FvD'ers vinden het vast heel leuk inderdaad. Maar de mensen die ook echt iets zouden kunnen op dat lijstje zien dit vast niet als een positief bericht. Geassocieerd worden met een clubje als de FvD beschadigt nu eenmaal. Dat jij als fanatieke fan dat anders ziet doet daar natuurlijk weinig aan af ;).
Nou, dat valt ook wel mee, als dat zo zou zijn zouden ze al wel geprotesteerd hebben, er is geen betere anti-reclame voor je partij dan een kandidaat die je zelf te berde brengt die tegen je begint te schoppen.
standaarddrinker
pi_169659676
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij een fanatieke hater bent, dan ik een fanatieke fan.
Dat mag je denken, gezien je constante agressie tegenover mensen die je tegenspreken lijkt me dat overigens stug.
Maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat geassocieerd worden met de FvD natuurlijk bepaald geen aanbeveling is voor een serieuze bestuurder.
pi_169659701
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou, dat valt ook wel mee, als dat zo zou zijn zouden ze al wel geprotesteerd hebben, er is geen betere anti-reclame voor je partij dan een kandidaat die je zelf te berde brengt die tegen je begint te schoppen.
Het lijstje is pas een paar uur bekend. Die protesten komen nog wel :P
pi_169659733
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijstje is pas een paar uur bekend. Die protesten komen nog wel :P
Dit is al een paar dagen oud.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 20 maart 2017 @ 19:31:25 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169659738
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou, dat valt ook wel mee, als dat zo zou zijn zouden ze al wel geprotesteerd hebben, er is geen betere anti-reclame voor je partij dan een kandidaat die je zelf te berde brengt die tegen je begint te schoppen.
Ik denk dat types als Dijkgraaff wel betere dingen te doen hebben dan reageren op waanideeën van marginale clubjes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169659779
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:21 schreef rubbereend het volgende:
dus ministers maken beleid wat ze willen en partijen steunen dat dan?
Dat is nog niet eens het grote probleem, het hele plaatje is dat wel. Het is nogal vervelend als Defensie een totaal andere lijn uitzet dan BuZa bijvoorbeeld.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169659851
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat types als Dijkgraaff wel betere dingen te doen hebben dan reageren op waanideeën van marginale clubjes.
Nou, dat valt ook wel mee, die zit zich dood te vervelen daar op Princeton, af en toe ook piano spelen zoals Thierry.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 19:34:59 #119
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169659881
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:34 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou, dat valt ook wel mee, die zit zich dood te vervelen daar op Princeton
heb je daar ook een bronnetje van?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169660070
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

heb je daar ook een bronnetje van?
Zei die eens aan tafel bij DWDD, op het Institute for Advanced Study loop je wat rond, filosofeer je een beetje, speel je wat piano, kijk je naar een portret van Einstein, wachtend op die ene geniale ingeving.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 19:42:15 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169660182
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:39 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zei die eens aan tafel bij DWDD, op het Institute for Advanced Study loop je wat rond, filosofeer je een beetje, speel je wat piano, kijk je naar een portret van Einstein, wachtend op die ene geniale ingeving.
ik lees nergens doodvervelen. Maar hij heeft de leiding over dat instituut hè
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169660291
Ik zeg dat natuurlijk ook met een kwinkslag.
standaarddrinker
pi_169661222
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:59 schreef Ties02 het volgende:

Geen kartelspelletjes meer!
Wat betreft de wisselende meerderheden heeft Baudet natuurlijk wel een punt. De wijze waarop Rutte noodzakelijkerwijs toenadering moest zoeken tot de 'constructieve drie' vanwege de verloren meerderheid in de eerste kamer beviel me wel, democratie op z'n best. Een minderheidskabinet (waar Baudet toch regelmatig op lijkt te zinspelen) zou in dat opzicht het summum zijn, maar het risico op een impasse is dan natuurlijk wel immens. Bovendien zou dat ook juist tot nog meer achterkamertjespolitiek kunnen leiden.

De kneep zit 'm natuurlijk in de koehandel van standpunten, waarbij besluiten worden genomen die bij een 'normale' stemming geen meerderheid zouden winnen. Of het wisselende meerderheden en 'open' debat wat Baudet voorstaat ook echt stabiel zal functioneren, ik durf het niet te zeggen, maar een tendens in die richting zou ik met genoegen verwelkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door gekkewiebel op 20-03-2017 20:20:47 ]
pi_169663539
En hier nog meer ongefundeerde bagger, maar dan positief. De GS redactie fapt harder dan dat Edith sopt vermoed ik..
http://www.geenstijl.nl/m(...)ooien_met_uiers.html
pi_169664209
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maakt een goed wetenschapper ook een goed minister? De ervaring met Plasterk versterkt die gedachte niet echt.
Nee zeker niet. Daarom heeft hij het ook over vakmensen met een politieke antenne.

En wat vind jij er dan bijvoorbeeld van dat Teeven nu voorgesteld wordt als lid van de Raad van State? Vind je dat kloppen?
pi_169665220
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maakt een goed wetenschapper ook een goed minister? De ervaring met Plasterk versterkt die gedachte niet echt.
Niet per se, maar ik denk dat Dijkgraaf een goede minister zou zijn, de vraag is alleen of hij het zou willen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_169665285
toen ik de topic titel zag viel ik al van me burostoel van het lachen

de volgende debiele partij in nederland

zullen weer veel mensen in trappen bij de volgende verkiezingen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169665313
Jaa de vleugel mag de Kamer in _O_
(she/her)
pi_169665351
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:54 schreef klaasweetalles het volgende:
toen ik de topic titel zag viel ik al van me burostoel van het lachen

de volgende debiele partij in nederland

zullen weer veel mensen in trappen bij de volgende verkiezingen
Dat jij anderen debiel noemt is natuurlijk wel hilarisch
pi_169665389
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:56 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dat jij anderen debiel noemt is natuurlijk wel hilarisch
wat is jouw probleem

la me raden

een jaar geen sex gehad denk ik zo
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169665752
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:55 schreef Fylax het volgende:
Jaa de vleugel mag de Kamer in _O_
Mits hij past in de fractiekamer, en iets zegt me dat die bij de kleinste partij niet bijzonder groot zal zijn.
  maandag 20 maart 2017 @ 22:09:00 #134
66083 Platina
78th Element
pi_169665768
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De FvD'ers vinden het vast heel leuk inderdaad. Maar de mensen die ook echt iets zouden kunnen op dat lijstje zien dit vast niet als een positief bericht. Geassocieerd worden met een clubje als de FvD beschadigt nu eenmaal. Dat jij als fanatieke fan dat anders ziet doet daar natuurlijk weinig aan af ;).
Waar baseer jij op dat geassocieerd worden met de FvD iemand beschadigt?
Toegegeven, types als annefleur zijn druk bezig met demoniseren maar ik denk dat mensen met een gezond verstand wel verdee kijken dan zielige columnpjes.
pi_169666062
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee zeker niet. Daarom heeft hij het ook over vakmensen met een politieke antenne.

En wat vind jij er dan bijvoorbeeld van dat Teeven nu voorgesteld wordt als lid van de Raad van State? Vind je dat kloppen?
Er gaan geruchten rond dat de RvS paperless wil gaan werken, Teeven is dan bij uitstek de beste kandidaat ;)

Maar zeker een typisch voorbeeld van het verfoeide partijkartel.

Neemt niet weg dat ik het een nogal opgeblazen affaire vind. Althans, het deel van het 'ontbrekende' bonnetje. Snap niet dat daar zo'n punt van is gemaakt. Teeven heeft zich wel gigantisch laten kennen natuurlijk, draaien, liegen en bedriegen. Dat is hem het meest kwalijk te nemen, en het is dan ook krankzinnig dat een dergelijk figuur kalmpjes wordt doorgeschoven naar het volgende zitje.
pi_169666254
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee zeker niet. Daarom heeft hij het ook over vakmensen met een politieke antenne.

En wat vind jij er dan bijvoorbeeld van dat Teeven nu voorgesteld wordt als lid van de Raad van State? Vind je dat kloppen?
Nee, die voordracht vind ik een blunder.
pi_169666290
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:09 schreef Platina het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat geassocieerd worden met de FvD iemand beschadigt?
Toegegeven, types als annefleur zijn druk bezig met demoniseren maar ik denk dat mensen met een gezond verstand wel verdee kijken dan zielige columnpjes.
Dan zien ze een clubje opportunisten onder aanvoering van een kerel met zeer dubieuze denkbeelden, uitspraken en vrienden. Daar willen verstandige mensen natuurlijk niet mee geassocieerd worden.
  maandag 20 maart 2017 @ 22:48:07 #138
66083 Platina
78th Element
pi_169666970
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zien ze een clubje opportunisten onder aanvoering van een kerel met zeer dubieuze denkbeelden, uitspraken en vrienden. Daar willen verstandige mensen natuurlijk niet mee geassocieerd worden.
Je lult maar slap in de rondte dus.

Je eigen ideeen projecteren alsof het gemeengoed is. Raar gedrag is dat.
pi_169667029
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:48 schreef Platina het volgende:

[..]

Je lult maar slap in de rondte dus.

Je eigen ideeen projecteren alsof het gemeengoed is. Raar gedrag is dat.
Hij doet niet anders.
pi_169667253
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:57 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

wat is jouw probleem

la me raden

een jaar geen sex gehad denk ik zo
Ja hier staat Ties02 effe met de mond vol tanden
standaarddrinker
pi_169667704
Op een vrolijkere noot, goed nieuws voor Thierry en Chopin-luisteraars op het Binnenhof
http://www.ad.nl/dossier-(...)eede-kamer~a7cae8d2/
pi_169668452
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zien ze een clubje opportunisten onder aanvoering van een kerel met zeer dubieuze denkbeelden, uitspraken en vrienden. Daar willen verstandige mensen natuurlijk niet mee geassocieerd worden.
Die denkbeelden zijn dubieus vanuit jouw perspectief, waarom zijn het verder oppurunisten? En waar komt jouw motivatie vandaan om dagen aaneengsloten in meerdere topics omtrent FvD te posten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169669125
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja hier staat Ties02 effe met de mond vol tanden
:'(
pi_169669716
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:54 schreef klaasweetalles het volgende:
toen ik de topic titel zag viel ik al van me burostoel van het lachen

de volgende debiele partij in nederland

zullen weer veel mensen in trappen bij de volgende verkiezingen
En dat zeg jij als DENK-adept? Als er één clubje debiel is dan zijn het wel die engnekken van DENK met hun geheime en dubbele agenda's.
pi_169669734
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zien ze een clubje opportunisten onder aanvoering van een kerel met zeer dubieuze denkbeelden, uitspraken en vrienden. Daar willen verstandige mensen natuurlijk niet mee geassocieerd worden.
Grappig, dit plaatje past precies in het beeld dat veel mensen van GL hebben.
pi_169669771
Ik ben zo trots op Thierry
(she/her)
pi_169670045
Fylax hartje Thierry
standaarddrinker
pi_169670058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:33 schreef Fylax het volgende:
Ik ben zo trots op Thierry
Beetje gay is Oke.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:08:07 #150
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169672137
quote:
En dan helemaal onderaan het stukje :')
quote:
Patrick van Schie is historicus en directeur van de TeldersStichting, de liberale denktank van Nederland gelieerd aan de VVD. Hij schrijft deze column op persoonlijke titel.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169672181
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

En dan helemaal onderaan het stukje :')

[..]

Wat is je punt?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169672894
quote:
In de laatste twee alinea's geeft de auteur blijk dat hij niet begrijpt wat het FVD met partijkartel bedoelt. Het probleem zit in uit wie er wordt gekozen, niet wie er benoemt. Om maar even beeldspraak te gebruiken: een bondscoach die alleen maar spelers van één club oproept voor het nationale elftal en niet de beste spelers uit het hele veld vist.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/kartel-bestrijding

Het punt dat een zakenkabinet geen garantie is voor succes is logisch en daardoor ook een beetje flauw. Garantie voor succes heb je nooit maar de kans dat mensen met expertise en ervaring het beter doen is wel aannemelijk. Helemaal als deze mensen ook nog eens politieke kwaliteiten hebben.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169672950
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat kritische media en meningen heel eng zijn natuurlijk.
pi_169672965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

In de laatste twee alinea's geeft de auteur blijk dat hij niet begrijpt wat het FVD met partijkartel bedoelt. Het probleem zit in uit wie er wordt gekozen, niet wie er benoemt. Om maar even beeldspraak te gebruiken: een bondscoach die alleen maar spelers van één club oproept voor het nationale elftal en niet de beste spelers uit het hele veld vist.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/kartel-bestrijding

Het punt dat een zakenkabinet geen garantie is voor succes is logisch en daardoor ook een beetje flauw. Garantie voor succes heb je nooit maar de kans dat mensen met expertise en ervaring het beter doen is wel aannemelijk. Helemaal als deze mensen ook nog eens politieke kwaliteiten hebben.
Als ze politieke kwaliteiten hebben, dan maken ze toch eigenlijk per definitie deel uit van dat kartel?
pi_169672997
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

En dan helemaal onderaan het stukje :')

[..]

Wat een libtard
standaarddrinker
pi_169673081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

In de laatste twee alinea's geeft de auteur blijk dat hij niet begrijpt wat het FVD met partijkartel bedoelt. Het probleem zit in uit wie er wordt gekozen, niet wie er benoemt. Om maar even beeldspraak te gebruiken: een bondscoach die alleen maar spelers van één club oproept voor het nationale elftal en niet de beste spelers uit het hele veld vist.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/kartel-bestrijding

Het punt dat een zakenkabinet geen garantie is voor succes is logisch en daardoor ook een beetje flauw. Garantie voor succes heb je nooit maar de kans dat mensen met expertise en ervaring het beter doen is wel aannemelijk. Helemaal als deze mensen ook nog eens politieke kwaliteiten hebben.
Ook niet echt, want wat zij willen is het volgende:

quote:
Een stop op partijpolitieke benoemingen: open sollicitaties voor alle publieke en semi-publieke topfuncties.
Tegelijkertijd geeft hij echter een lijstje met mensen die volgens hem gepolst moeten worden voor beschikbaarheid, ergo als die kunnen krijgen die de plek toegeschoven.

Dan mag het wel een zakenkabinet zijn, door alsnog vanuit de politiek mensen te benoemen op deze manier doet het geen recht aan de plannen van het FvD.

Nu vind ik open sollicitaties op alle publieke functies ook een zeldzaam dom idee, dus ik vind het wel prima om op deze manier tot een zakenkabinet te komen, als het dan toch moet van het FvD. Niet dat ik een zakenkabinet an sich wel een goed idee vind verder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169673151
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook niet echt, want wat zij willen is het volgende:

[..]

Tegelijkertijd geeft hij echter een lijstje met mensen die volgens hem gepolst moeten worden voor beschikbaarheid, ergo als die kunnen krijgen die de plek toegeschoven.

Dan mag het wel een zakenkabinet zijn, door alsnog vanuit de politiek mensen te benoemen op deze manier doet het geen recht aan de plannen van het FvD.

Nu vind ik open sollicitaties op alle publieke functies ook een zeldzaam dom idee, dus ik vind het wel prima om op deze manier tot een zakenkabinet te komen, als het dan toch moet van het FvD. Niet dat ik een zakenkabinet an sich wel een goed idee vind verder.
En daarnaast, als je nu uit een nieuwe vijver gaat vissen, creëer je dan niet gewoon een nieuw kartel? Dan heb je immers gewoon een nieuwe groep mensen die door Thierry (in dit scenario) benoemd worden en moet je er maar op gokken dat hij steeds de meest kundige mensen kiest in plaats van zijn eigen vrienden of mensen die het dichtst bij hem staan qua opvattingen. Ik denk dat het probleem van wie kiest ook een fundamentele vraag is als je het partijkartel wil breken, alleen de bestaande mensen eruit gooien gaat nieuwe kartelvorming niet tegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169673153
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als ze politieke kwaliteiten hebben, dan maken ze toch eigenlijk per definitie deel uit van dat kartel?
Nee, waarom? Het hebben van bepaalde kwaliteiten en meedraaien met het de bestuurlijke baantjescarrousel staan los van elkaar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169673157
Hebben ze de economie nou al genationaliseerd?
pi_169673232
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook niet echt, want wat zij willen is het volgende:

[..]

Tegelijkertijd geeft hij echter een lijstje met mensen die volgens hem gepolst moeten worden voor beschikbaarheid, ergo als die kunnen krijgen die de plek toegeschoven.

Dan mag het wel een zakenkabinet zijn, door alsnog vanuit de politiek mensen te benoemen op deze manier doet het geen recht aan de plannen van het FvD.
Baudet geeft dat lijstje gewoon als voorbeeld. Hoe moet hij anders z'n ideeën uitleggen? Zelfs iemand als Wouter Bos begreep het in eerste instantie niet een paar dagen terug.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:17:18 #161
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169673246
quote:
Godverdomme wat zuur
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169673273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nee, waarom? Het hebben van bepaalde kwaliteiten en meedraaien met het de bestuurlijke baantjescarrousel staan los van elkaar.
Hoe weet je dan dat ze de juiste politieke kwaliteiten hebben?
pi_169673281
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En daarnaast, als je nu uit een nieuwe vijver gaat vissen, creëer je dan niet gewoon een nieuw kartel? Dan heb je immers gewoon een nieuwe groep mensen die door Thierry (in dit scenario) benoemd worden en moet je er maar op gokken dat hij steeds de meest kundige mensen kiest in plaats van zijn eigen vrienden of mensen die het dichtst bij hem staan qua opvattingen. Ik denk dat het probleem van wie kiest ook een fundamentele vraag is als je het partijkartel wil breken, alleen de bestaande mensen eruit gooien gaat nieuwe kartelvorming niet tegen.
Als deze personen langdurig blijven plakken of van politieke functie naar politieke functie hoppen dan wel ja. Het is iets waar je constant voor moet waken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169673360
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat ze de juiste politieke kwaliteiten hebben?
Als iemand heeft bewezen dat hij kan besturen, aansturen, organiseren, onderhandelen, samenwerken, vertegenwoordigen etc.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169673469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Baudet geeft dat lijstje gewoon als voorbeeld.
Volgens mij is het gewoon een lijst van namen die hij het liefst wil hebben.

quote:
Hoe moet hij anders z'n ideeën uitleggen? Zelfs iemand als Wouter Bos begreep het in eerste instantie niet een paar dagen terug.
Gewoon met woorden zou ik zeggen. 'In plaats van mensen die in de politieke baantjescarrousel rondzwerven gaan we dus mensen benoemen van buiten de politiek, die bewezen kennis en ervaring in het vakgebied hebben en daarnaast ook gevoel hebben voor de politieke realiteit' is duidelijk genoeg zonder dat je voor élk ministerie een naam noemt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169673510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als iemand heeft bewezen dat hij kan besturen, aansturen, organiseren, onderhandelen, samenwerken, vertegenwoordigen etc.
En hoeveel groter is die vijver dan de huidige?
pi_169673589
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:28 schreef Ludachrist het volgende:
Gewoon met woorden zou ik zeggen. 'In plaats van mensen die in de politieke baantjescarrousel rondzwerven gaan we dus mensen benoemen van buiten de politiek, die bewezen kennis en ervaring in het vakgebied hebben en daarnaast ook gevoel hebben voor de politieke realiteit' is duidelijk genoeg zonder dat je voor élk ministerie een naam noemt.
En dan is de eerste vraag natuurlijk: en noem eens een voorbeeld? Op zich is zo'n lijstje niet gek om dat idee te laten leven bij mensen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169673660
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:35 schreef nostra het volgende:

[..]

En dan is de eerste vraag natuurlijk: en noem eens een voorbeeld? Op zich is zo'n lijstje niet gek om dat idee te laten leven bij mensen.
Nou, dan noem je een voorbeeld. 'Robbert Dijkgraaf zou bijvoorbeeld kunnen, op onderwijs'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169673707
Jan Roos zou wel een goede zijn om de NPO te saneren. Jinek gaat er sowieso uit.
standaarddrinker
pi_169674239
http://politiek.tpo.nl/20(...)rry-baudet-en-media/

_O_ _O_

[ Bericht 37% gewijzigd door Fylax op 21-03-2017 12:21:06 ]
(she/her)
pi_169674319
quote:
Ongefundeerd haatstukje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169674326
quote:
Er zat bij TPO weer iemand flink aan het azijn en de citroenen?
Met zo'n titel alleen al kan toch niemand dat serieus nemen?

Edit, je juicht die zurigheid nog toe ook _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2017 12:22:05 ]
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:22:10 #173
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169674340
quote:
Wat een lachwekkende site is dat toch. Treurig hoe slecht.
Laffe huichelaar
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:23:47 #174
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169674365
De titel alleen al :D

genant hoe de scrijver van dat stukje allemaal waanbeelden neerpent die enkel voortkomen uit zijn eigen fantasie. En dan zelf nog opreht geloven dat het werkelijkheid is ook
Laffe huichelaar
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:24:46 #175
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169674374
quote:
tpo :') heeft daar ooit iets noemenswaardig opgestaan?
nee, jij dan!
pi_169674381
Nieuw-realistische internetpublicaties die de intellecticide in deugdorp gaan doorbreken :') .

Je bent wel snel onder de indruk van grote woorden lijkt wel, Fylax.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169674408
Die Livestro heeft echt een zieke enge obsessie trouwens.

http://www.geenstijl.nl/m(...)iljoenmiljard_r.html
(she/her)
pi_169674447
Thierry Baudet doet me overigens telkens denken aan die moslim-advocaat met wie Jeroen Pauw tijdens een zeer leuke uitzending eens een aanvaring had.



Beide hebben sterk de neiging om telkens voor ongebruikelijke woorden te kiezen in de hoop het minder ontwikkelde deel van hun publiek daarmee te imponeren.
pi_169674516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:30 schreef Kaas- het volgende:
Thierry Baudet doet me overigens telkens denken aan die moslim-advocaat met wie Jeroen Pauw tijdens een zeer leuke uitzending eens een aanvaring had.

[ afbeelding ]

Beide hebben sterk de neiging om telkens voor ongebruikelijke woorden te kiezen in de hoop het minder ontwikkelde deel van hun publiek daarmee te imponeren.
Je ziet dat hier ook wel bij bepaalde users. Altijd vermakelijk :P
pi_169674565
quote:
quote:
Sinds 16 maart is het in estafetteverband afbranden van Baudet een dagelijkse bezigheidstherapie van progressieve typistes en ander loslopend fatsoensvolk. Je moet wat hè, als stukjesbrodder in Deugdorp, met die leegstaande ruimte onder je schedeldak en de deadline die in je nek hijgt. Kom, even een nipje keuterboertjesquinoacappuccino en hup, nog een keertje lekker laf die corpsbal van dat reactionairendenktankie virtueel kopschoppen, dan zit de zware denkwerkdag erop en kunnen in de incestueus-columnistieke zelfhulpgroep weer trots de tiptopduimpjes omhoog.
Amen
pi_169674688
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:37 schreef Sylv3se het volgende:

[..]


[..]

Amen
Jajajajja
(she/her)
pi_169674740
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En hoeveel groter is die vijver dan de huidige?
Vele malen groter uiteraard.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169674777
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dan noem je een voorbeeld. 'Robbert Dijkgraaf zou bijvoorbeeld kunnen, op onderwijs'.
"En wie dan op Defensie? En wie dan op Financiën? En wie dan op Gezondsheidszorg?"

en voila, een lijstje.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169674792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:37 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[..]

Amen
Lees: er is kritiek op Thierry, en dat is gemeen. Hou daarmee op, stomme mensen.

Let ook op dat er geen woord gaat over waarom de kritiek inhoudelijk niet zou kloppen. Er staan alleen een heleboel dure woorden om te betogen dat iedereen die kritiek heeft per definitie een (s)linkse gemenerik is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169674797
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dan noem je een voorbeeld. 'Robbert Dijkgraaf zou bijvoorbeeld kunnen, op onderwijs'.
Tja, en hij maakt een lijstje in plaats van één voorbeeld. Zou daar nou ook weer niet te zwaar aan tillen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:53:15 #186
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_169674800
quote:
Gristus te paard, wat een ellende.
pi_169674816
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

"En wie dan op Defensie? En wie dan op Financiën? En wie dan op Gezondsheidszorg?"

en voila, een lijstje.
Jij denkt echt dat dat het gesprek zou zijn als hij het concept 'zakenkabinet' moest uitleggen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169674831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:53 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, en hij maakt een lijstje in plaats van één voorbeeld. Zou daar nou ook weer niet te zwaar aan tillen.
Ik vind het gewoon een beetje indruisen tegen het idee van open sollicitaties dat Baudet al een volledige lijst heeft van belangrijke kanshebbers die per definitie gepolst moeten worden door een informateur. Maar goed, zoals gezegd vind ik beide ideeën niet zo goed, dus als hij een lijstje wil maken moet hij dat lekker doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169674835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:27 schreef Fylax het volgende:
Die Livestro heeft echt een zieke enge obsessie trouwens.

http://www.geenstijl.nl/m(...)iljoenmiljard_r.html
Haha, geweldig. Livestro kiest altijd de verliezende kant. Dit is een goed teken. Als hij achter FVD zou staan zou ik me zorgen maken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169674846
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lees: er is kritiek op Thierry, en dat is gemeen. Hou daarmee op, stomme mensen.

Let ook op dat er geen woord gaat over waarom de kritiek inhoudelijk niet zou kloppen. Er staan alleen een heleboel dure woorden om te betogen dat iedereen die kritiek heeft per definitie een (s)linkse gemenerik is.
Hij beschrijft precies jullie gedrag.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:58:34 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169674867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:37 schreef Sylv3se het volgende:

[..]


[..]

Amen
zie je hier nou zelf de ironie niet van in? Mensen op oneerlijke wijze aanvallen omdat ze op oneerlijke wijze Baudet aanvallen
Laffe huichelaar
pi_169674871
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dat het gesprek zou zijn als hij het concept 'zakenkabinet' moest uitleggen?
Dit ging een paar dagen geleden zo toen hij bij Pauw zat dacht ik. Of Humberto.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169674886
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:56 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hij beschrijft precies jullie gedrag.
Wie is 'jullie'?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169674889
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lees: er is kritiek op Thierry, en dat is gemeen. Hou daarmee op, stomme mensen.

Let ook op dat er geen woord gaat over waarom de kritiek inhoudelijk niet zou kloppen. Er staan alleen een heleboel dure woorden om te betogen dat iedereen die kritiek heeft per definitie een (s)linkse gemenerik is.
Geen dure woorden, maar van die geforceerd gekunstelde grappig bedoelde woorden zoals populair is op GeenStijl en TPO. :P
pi_169674894
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dit ging een paar dagen geleden zo toen hij bij Pauw zat dacht ik. Of Humberto.
Heb ik niet gezien. Heb je toevallig een fragmentje ergens?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169674898
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:55 schreef Ludachrist het volgende:
Ik vind het gewoon een beetje indruisen tegen het idee van open sollicitaties dat Baudet al een volledige lijst heeft van belangrijke kanshebbers die per definitie gepolst moeten worden door een informateur.
Nou ja, mijn vraag is eerder: bij wie moet men solliciteren volgens Baudet? In de situatie waar hij naar toe wil dan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169674922
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb ik niet gezien. Heb je toevallig een fragmentje ergens?
Misschien kan iemand anders het even opzoeken, ik ben aan het werk. Maar Baudet zelf kende het lijstje niet eens uit z'n hoofd... leek er op alsof ze hem van te voren gevraagd hadden snel even een lijstje te maken en daar heeft de redactie toen een collage van gemaakt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169674961
Maar goed, verder ook niet heel boeiend toch, die kabinetsdiscussie? FvD heeft immers slechts twee zeteltjes en blijft daarmee natuurlijk verre van welke formatie dan ook. Maar gaan wel vermakelijke jaren worden in de TK, met zo'n nieuw geluid.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:06:02 #199
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169674969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

In de laatste twee alinea's geeft de auteur blijk dat hij niet begrijpt wat het FVD met partijkartel bedoelt. Het probleem zit in uit wie er wordt gekozen, niet wie er benoemt. Om maar even beeldspraak te gebruiken: een bondscoach die alleen maar spelers van één club oproept voor het nationale elftal en niet de beste spelers uit het hele veld vist.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/kartel-bestrijding
Als Robert Dijkgraaff eigenlijk lid blijkt te zijn van de PvdA. Maakt hem dat dan niet meer geschikt - in de ogen van Baudet - voor het ambt van minister?

De zwakte van het betoog van Baudet zit wel degelijk in het gegeven wie er mag kiezen die benoemd wordt. Sterker nog: daar draait politiek om. In de discussie rondom politieke benoemingen (waar zowel Baudet als Van Schie naar verwijzen) speelt dat de hoofdrol.

quote:
Het punt dat een zakenkabinet geen garantie is voor succes is logisch en daardoor ook een beetje flauw. Garantie voor succes heb je nooit maar de kans dat mensen met expertise en ervaring het beter doen is wel aannemelijk. Helemaal als deze mensen ook nog eens politieke kwaliteiten hebben.
Dat punt wordt dan ook door niemand gemaakt :?

Van Schie betoogt juist dat mensen technisch helemaal in orde kunnen zijn, maar dat bij politiek bedrijven ook politiek gevoel komt kijken. Hence de noodzaak om te selecteren uit de politieke vijver.
'
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169675055
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Vele malen groter uiteraard.
Werkelijk? Hoeveel figuren met al die kwaliteiten en het juiste politiek talent zijn er dan?
pi_169675061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:06 schreef Ryon het volgende:
Van Schie betoogt juist dat mensen technisch helemaal in orde kunnen zijn, maar dat bij politiek bedrijven ook politiek gevoel komt kijken. Hence de noodzaak om te selecteren uit de politieke vijver.
Baudet stelt dan ook niet zozeer voor om technocraten neer te zetten, maar 'de beste man op de beste plek' en dus niet de 'technisch meest vakkundige'. Levi heeft genoeg politiek gevoel (ligt ook aan de sector), Wijers deed het in het verleden prima. Maar die vrijheid om te kiezen is er nu al, dus Baudet pleit dan alleen maar voor een mentaliteitsverandering bij anderen; dat heeft niet zoveel met karteldoorbrekingen te maken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169675426
Het lijstje leek mij ook wat gehaast samengesteld, en inderdaad twijfelachtig hoe de benoeming van een vakminister objectief kan worden gehouden.

Zou het eigenlijk niet een optie zijn om te kijken naar een logische doorstroom van ministerietop naar desbetreffende ministersfunctie? Complete ministeries werken volgens het idee dat je jezelf omhoogwerkt, waarom zou het hoofd dan niet ook gewoon iemand uit de ministerie(sub)top kunnen zijn? Zo iemand heeft inhoudelijke kennis en politieke handigheid, misschien een bureautijger maar die zou je er deels uit kunnen filteren.
pi_169675490
Iemand uit de eigen organisatie politiek bestuurder laten worden is ook wel een stevig risico. Niet voor niets dat dergelijke overstappen vaak nadrukkelijk zijn uitgesloten.
pi_169675515
Thierry heeft net bekend gemaakt dat FVD mee gaat doen in gemeenteraadsverkiezingen.
(she/her)
pi_169675550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:38 schreef Fylax het volgende:
Thierry heeft net bekend gemaakt dat FVD mee gaat doen in gemeenteraadsverkiezingen.
Dapper.
pi_169675598
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:37 schreef 99.999 het volgende:
Iemand uit de eigen organisatie politiek bestuurder laten worden is ook wel een stevig risico. Niet voor niets dat dergelijke overstappen vaak nadrukkelijk zijn uitgesloten.
Ik kan me wel wat problemen voorstellen, maar wat zouden dan die risico's echt kunnen zijn? Het lijkt me een logische plek om te zoeken naar inhoudelijk bekwaam en politiek realistische personen, in ieder geval bekwamer in het vakgebied dan types uit partijgelederen, en ook minder fraudegevoelig en politiek realistischer dan zakkenvullers uit de commerciele wereld.
pi_169675627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:38 schreef Fylax het volgende:
Thierry heeft net bekend gemaakt dat FVD mee gaat doen in gemeenteraadsverkiezingen.
Ik zou graag op de lokale lijst willen maar ben helaas geen intellectueel.
standaarddrinker
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:48:23 #208
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169675712
Overigens was ik het op het punt vam het zakenkabinet en ministers eens met Bos. Politiek draait, of beter hoort te draaien, om visie. Welke idealen heeft een partij. De minister is er om zijn departement met die idealen te leiden. Het vakinhoudelijke is niet zo interessant, hij zit er voor de visie. Binnen elk ministerie zijn topambtenaren werkzaam, die zouden over de technische kant van dd zaken moeten gaan. Als de combinatir tussen de visie, hoe je daar naartoe wil en hoe dat in de praktijk gebeurt met elkaar in overeenstemming is werkt het pas. Een visieloze man neer zetten omdat hij op papier de beste kwalificaties heeft maar zonder die kabinetsvisie waar de meerderheid op heeft gestemd lijkt me niet oke.

In hrt zakenkabinet wordt niet meer uitgegaan van zo'n visie op de toekomst van het land maar alles punt voor punt bekeken. Zonder rode draad in het geheel zie ik dat niet goed komen. Of de MP moet in zo'n kabinet voor alle ministeries voor de visie zorgen maar dan maak je de MP veel te belangrijk.

Ik zie het niet zitten
Laffe huichelaar
pi_169675870
Daar had Bos inderdaad een punt ja. Agreed. Maar ergens wordt hier toch ook wel een heel abrupt onderscheid gemaakt tussen visie en technicalities. De continue 'visie'-veranderingen in het onderwijs door elke nieuwe minister die met weer een wijziging de geschiedenisboeken in wil gaan lopen toch vaak vast op de uitvoerbaarheid/details. Om dat soort fiasco's een slag voor te zijn lijkt me inhoudelijke kennis toch wel een vereiste. Visie is top, maar het kan niet zo zijn dat het ganse ministerie elke 4 jaar maar wat mag aankloten om een onwerkbare visie maar weer eens halfwerkbaar te maken, meestal tegen beter weten in van de betreffende uitvoerders/ambtenaren.
pi_169675876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:38 schreef Fylax het volgende:
Thierry heeft net bekend gemaakt dat FVD mee gaat doen in gemeenteraadsverkiezingen.
In welke gemeentes?
pi_169675887
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:58 schreef Ties02 het volgende:

[..]

In welke gemeentes?
Sowieso Volendam. :D
pi_169675994
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:59 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Sowieso Volendam. :D
Waar Jan Smit de grootste intellectueel is.
pi_169676038
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:42 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik kan me wel wat problemen voorstellen, maar wat zouden dan die risico's echt kunnen zijn? Het lijkt me een logische plek om te zoeken naar inhoudelijk bekwaam en politiek realistische personen, in ieder geval bekwamer in het vakgebied dan types uit partijgelederen, en ook minder fraudegevoelig en politiek realistischer dan zakkenvullers uit de commerciele wereld.
Belangenverstrengeling, politiek verantwoordelijk worden voor dingen waar je eerst ambtelijk verantwoordelijk voor was en andersom. Kennis uit het ene ambt wat schadelijk kan zijn voor het andere.
Niet voor niets is het bij gemeenten en provincies zo dat je geen volksvertegenwoordiger kan worden bij het orgaan waar je werkt. Dat lijkt me heel verstandig.
pi_169676071
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar Jan Smit de grootste intellectueel is.
Ondergang van het Avonddorp.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169676415
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Belangenverstrengeling, politiek verantwoordelijk worden voor dingen waar je eerst ambtelijk verantwoordelijk voor was en andersom. Kennis uit het ene ambt wat schadelijk kan zijn voor het andere.
Niet voor niets is het bij gemeenten en provincies zo dat je geen volksvertegenwoordiger kan worden bij het orgaan waar je werkt. Dat lijkt me heel verstandig.
Duidelijk.

Teeven affaire lijkt me een prima voorbeeld van de rare shift in verantwoordelijkheid inderdaad, hoewel het echt inhoudelijke deel qua bonnetje me nog steeds weinig boeit.

Maar nu is het resultaat wel een inverse stroom, waarbij Den Haag veteraren worden verdeeld over dat soort posten. Op het gebied van belangenverstrengeling zie ik niet hoe dat beter zou zijn. Om maar mijn burgemeester als voorbeeld te nemen, die heeft in z'n tijd als staatssecretaris van defensie de kazernes in de uitverkoop gedaan, en als burgemeester heeft hij die grond vervolgens weer beschikbaar gesteld voor woningbouw.

Zie je überhaupt mogelijkheden voor vakbekwamere / inhoudelijk meer capabele ministers, uit welke bron dan ook?
pi_169676952
Ha, ik zie dat het FvD Achmed Aboutaleb adviseert als minister van integratie. Hoewel jullie uiteraard gewoon van mijn knuffelburgemeester af moeten blijven vind ik dat eigenlijk wel een heldenzet.
pi_169677519
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar Jan Smit de grootste intellectueel is.
Grappig zeg
pi_169678435
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:58 schreef Ties02 het volgende:

[..]

In welke gemeentes?
Moeten ze nog bepalen.

quote:
Forum voor Democratie (FVD), dat vanuit het niets twee zetels won bij de verkiezingen, wil ook in gemeenteraden komen. De partij van Thierry Baudet is dan ook van plan mee te doen aan de lokale verkiezingen van 21 maart volgend jaar in een aantal nog te bepalen gemeenten.

Dat maakte de FVD dinsdag bekend. „Nederland gaat nog veel van ons horen”, aldus fractievoorzitter Baudet in een verklaring. Het partijbestuur gaat nu op een „rustige en gecontroleerde” manier de organisatie verder uitbouwen met onder meer provinciale afdelingen, een wetenschappelijk instituut en een jongerenafdeling.

In verband met zijn beëdiging als Kamerlid donderdag zal Baudet aftreden als voorzitter van het bestuur van FVD. Paul Frentrop, nu lid van de raad van advies, is benoemd als tijdelijk opvolger. In het najaar houdt de FVD een congres.
Bron = Telegraaf.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169680404
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:01 schreef Kaas- het volgende:
Ha, ik zie dat het FvD Achmed Aboutaleb adviseert als minister van integratie. Hoewel jullie uiteraard gewoon van mijn knuffelburgemeester af moeten blijven vind ik dat eigenlijk wel een heldenzet.
En dat voor een racist!
pi_169680462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Duidelijk.

Teeven affaire lijkt me een prima voorbeeld van de rare shift in verantwoordelijkheid inderdaad, hoewel het echt inhoudelijke deel qua bonnetje me nog steeds weinig boeit.

Maar nu is het resultaat wel een inverse stroom, waarbij Den Haag veteraren worden verdeeld over dat soort posten. Op het gebied van belangenverstrengeling zie ik niet hoe dat beter zou zijn. Om maar mijn burgemeester als voorbeeld te nemen, die heeft in z'n tijd als staatssecretaris van defensie de kazernes in de uitverkoop gedaan, en als burgemeester heeft hij die grond vervolgens weer beschikbaar gesteld voor woningbouw.

Zie je überhaupt mogelijkheden voor vakbekwamere / inhoudelijk meer capabele ministers, uit welke bron dan ook?
Ik geloof niet dat ministers bijna per definitie uit het betreffende vakgebied moeten komen. Een minister of staatssecretaris is per definitie een politieke functie. Die moet beleid kunnen verdedigen, het kunnen maken is wat mij betreft minder belangrijk, daar hebben ze immers vele adviseurs voor.
pi_169680614
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:19 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Moeten ze nog bepalen.

[..]

Bron = Telegraaf.
Super
pi_169681892
Allemachtig wat een topics over FvD. Zijn die twee gelukszoekers zoveel discussie waard?
pi_169682933
Vanavond Baudet in RTL Late Night.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169683141


Thierry is alvast begonnen om Pieter naar FvD te halen :P
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:05:14 #225
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169683278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:01 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]

Thierry is alvast begonnen om Pieter naar FvD te halen :P
3 zetels *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:06:38 #226
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169683326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:01 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]

Thierry is alvast begonnen om Pieter naar FvD te halen :P
:D dat worden vast maatjes :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169683349

Onze Messias wordt aan het kruis genageld door de gutmenschen
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 20:08:06 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169683377
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:

Onze Messias wordt aan het kruis genageld door de gutmenschen
Links :')

Wat een treurig volk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:12:22 #229
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169683517
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:

Onze Messias wordt aan het kruis genageld door de gutmenschen
Dat laatste had hij niet moeten zeggen in die context _O- snap wel het punt dat hij wilde maken, maar het komt er zo onhandig uit
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169683544
"Mannen moeten een beetje hun best doen"

Ik ga morgen een paar vrouwen aanranden, Thierry zegt dat het mag *)
standaarddrinker
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:13:53 #231
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169683569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:13 schreef DrDentz het volgende:
"Mannen moeten een beetje hun best doen"

Ik ga morgen een paar vrouwen aanranden, Thierry zegt dat het mag *)
:'( leave Thierry alone
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 20:14:47 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169683613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:13 schreef DrDentz het volgende:
"Mannen moeten een beetje hun best doen"

Ik ga morgen een paar vrouwen aanranden, Thierry zegt dat het mag *)
Hoho, even daarvoor zei hij dat je niet tegen iemands wil zulke dingen mag doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:14:55 #233
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169683618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:12 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat laatste had hij niet moeten zeggen in die context _O- snap wel het punt dat hij wilde maken, maar het komt er zo onhandig uit
Exact, maar hij mag er toch ook wel van uitgaan dat de doorsnee Nederlandse man het verschil weet tussen verkrachting en "je best doen".

Ik denk overigens dat hij in deze context "initiatief nemen" bedoelt. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169683636
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoho, even daarvoor zei hij dat je niet tegen iemands wil zulke dingen mag doen.
Ja maar onbewust willen ze dat dus wel.
standaarddrinker
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:16:00 #235
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169683660
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Exact, maar hij mag er toch ook wel van uitgaan dat de doorsnee Nederlandse man het verschil weet tussen verkrachting en "je best doen".

Ik denk overigens dat hij in deze context "initiatief nemen" bedoelt. :P
:Y dat denk ik ook.
Overigens ben ik steeds verbaast over zijn pakken. Ligt het aan mij of zijn zijn jasjes altijd te groot?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169683692
standaarddrinker
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:18:08 #237
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169683740
quote:
Godver die wilde ik net posten :D
#GMTA
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:18:51 #238
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169683762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

:Y dat denk ik ook.
Overigens ben ik steeds verbaast over zijn pakken. Ligt het aan mij of zijn zijn jasjes altijd te groot?
Die heeft gewoon even het jasje van Theo gebietst :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169683835
quote:
Romantische held Thierry Baudet roept gevoelens op waar we ons niet goed raad mee weten
Heel anders dan zorgvuldig geconstrueerde hologrammen zoals Jesse Klaver

In Nederland verdragen we de trui van Hans Spekman beter dan de gesoigneerde aantrekkelijkheid van Thierry Baudet. Nu het verkiezingsstof weer een beetje is neergedaald, slijpt deugdzaam Nederland haar vileine pen om Baudet ongenadig te laten boeten voor zijn recente succes.

Doordrenkt met calvinisme

Het is boeiend om te observeren op welke thema’s hij wordt aangevallen omdat het veel zegt over onze volksaard: de onstilbare behoefte om te controleren, te castreren en te nivelleren. Het aanzwellende wolvengehuil in de media over zijn ideeën ten aanzien van vrouwen en de Nederlandse cultuur en het voorspelbaar neersabelen van zijn uiterlijk en zijn intellectuele bagage.

We zijn en blijven doordrenkt met calvinisme, waardoor we ons beter voelen als we minzaam kunnen neerkijken op de lijdende medemens en hypocriet afzeiken prettiger vinden dan eerlijk toegeven dat we iemand misschien wel bewonderen.

Vijftig tinten grijs gaat als warme broodjes over de toonbank
Baudet wordt aangevallen op zijn machismo, maar erotische werkjes zoals Vijftig tinten grijs gaan als warme broodjes over de toonbank en de dominante Christian Grey heeft waarschijnlijk veel van de ‘verontwaardigde’ dames sneller doen ademen van opwinding. De Nederlandse man feminiseert namelijk in rap tempo en laat zich koeioneren door vrouwen die zich feminist noemen en een fanatisme aan de dag leggen waar de vrouwelijke bidsprinkhaan geschrokken van opkijkt. Zij verslindt haar mannetje voor, tijdens of na de paring, waarbij het mannetje zonder hoofd nog steeds kan doorparen. Goddank zijn we nog niet in dát stadium beland.

Rob Geus onze Don Juan
Ook het ‘verheerlijken’ van de eigen cultuur wordt Baudet scherp aangerekend omdat het voor velen blijkbaar lastig is om onderscheid te maken tussen trots mogen zijn op de eigen culturele kenmerken óf het nationaalsocialistisch willen zuiveren van een bepaald ras. Nederlanders zijn bijvoorbeeld dol op Italië en haar specifieke cultuur, waar mannen nog echte mannen zijn en vrouwen nog iets van mysterie met zich meedragen. Een land waar het als vanzelfsprekend wordt beschouwd dat je trots bent op je afkomst. Maar Italië en andere mediterrane bestemmingen zijn relatief veilig: we reizen er als geoefende kolonisten naar toe, proeven de geneugten, fantaseren over ‘het roer moet om’, maar gaan altijd weer braaf naar huis. Alle lusten blijven achter de Alpen, want hier leven we volgens de Consumentengids en is Rob Geus onze Don Juan. Unox maakt rauw bonen zoet en er gaat niks boven die heerlijke maar vooral eerlijke stamppot.

Baudet roept gevoelens op waar we ons niet goed raad mee weten
Als psychiater is het vast reuze flauw om alles weg te schrijven als onhandig afgeweerde jaloezie en misschien gaat het ten diepste ook meer om de angst voor controleverlies. Baudet roept gevoelens op waar we ons niet goed raad mee weten. Hij is de romantische held die officieel is uitgestorven en die we binnen de veilige context van boeken en films nog steeds graag zien als hij wil sterven voor de goede zaak, vrouwen én de wereld redt, geniet van bewondering en zichzelf in de finale beloont met goede seks.

Wij zijn in ons dagelijks leven echter gewend geraakt aan zorgvuldig geconstrueerde hologrammen zoals Jesse Klaver, waarvan je zeker weet dat ze binnen de lijntjes van hun protocol blijven kleuren. Waar verschillen in intellectueel vermogen taboe zijn en de racisme-kaart altijd in de aanslag wordt gehouden.

Uit een openstaand raam van de Tweede Kamer klinken de zachte pianoklanken van Alle Menschen werden Brüder, terwijl op het Binnenhof woedende feministen een pop verbranden. Ik neurie mee en bid voor een happy end.
pi_169684291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:01 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]

Thierry is alvast begonnen om Pieter naar FvD te halen :P
_O-
pi_169684740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:01 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]

Thierry is alvast begonnen om Pieter naar FvD te halen :P
Doet Pieter hier een :') of een :D ?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:53:27 #242
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169684794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Doet Pieter hier een :') of een :D ?
Het lijkt meer een 8-)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169684985
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Het lijkt meer een 8-)
Dat zou een goed teken zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169685108
Dit is echt een wereldpartijtje!
standaarddrinker
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:03:53 #245
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169685151
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat zou een goed teken zijn.
Tja, als Pietertje de steun geeft aan FvD en dit verspreid binnen de fractie zou dat mooi zijn :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169685545
Thierry Baudet zit vanavond bij RTL Late Night.
(she/her)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:22:15 #247
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169685921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:13 schreef Fylax het volgende:
Thierry Baudet zit vanavond bij RTL Late Night.
Ik ga wel even kijken, ik verwacht dat Humberto er met gestrekt been in gaat. Wie komen er nog meer?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169686017
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik ga wel even kijken, ik verwacht dat Humberto er met gestrekt been in gaat. Wie komen er nog meer?
http://www.rtllatenight.nl/
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 21:24:41 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169686040
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik ga wel even kijken, ik verwacht dat Humberto er met gestrekt been in gaat. Wie komen er nog meer?
Ik zie Humberto als een prima host, dus die gaat niet met onzinbeschuldigingen strooien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:25:58 #250
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169686099
quote:
Thx, lijkt mij wel een gezellig clubje zo met Coen & Sander. Al past het niet echt bij Thierry natuurlijk. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169686153
Is Humberto een homeopathische verdunning van onze Nederlandse cultuur of mag hij blijven?
standaarddrinker
pi_169686664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:26 schreef DrDentz het volgende:
Is Humberto een homeopathische verdunning van onze Nederlandse cultuur of mag hij blijven?
Voor de zekerheid zou ik hem gewoon toevoegen aan de diverse en dynamische samenleving in de omgeving van Paramaribo.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 21:40:07 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169686739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:26 schreef DrDentz het volgende:
Is Humberto een homeopathische verdunning van onze Nederlandse cultuur of mag hij blijven?
Volgens de linkse populisten valt hij onder het probleem dat geschetst wordt door Thierry. Toch heb in vertrouwen in Humberto dat hij daar zo doorheen prikt 8-)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169686778
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:

Onze Messias wordt aan het kruis genageld door de gutmenschen
goede reactie
(she/her)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:43:45 #255
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169686876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:26 schreef DrDentz het volgende:
Is Humberto een homeopathische verdunning van onze Nederlandse cultuur of mag hij blijven?
Ik denk dat hij in het rijtje met Aboutaleb mag :P
Sowieso vind ik dat hele verdunning standpunt wel een beetje ver gaan soms.
Maar ik woon dan ook niet in de randstad :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169687206
De oorspronkelijke cultuur van het gebied van Suriname is ook aardig verdund door alle Afrikanen die daar zo nodig heen moesten gaan.
standaarddrinker
pi_169687661
Tan is ook een Chinees


#verdundeneger
pi_169688190
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ministers bijna per definitie uit het betreffende vakgebied moeten komen. Een minister of staatssecretaris is per definitie een politieke functie. Die moet beleid kunnen verdedigen, het kunnen maken is wat mij betreft minder belangrijk, daar hebben ze immers vele adviseurs voor.
Meh. Eerst moeten ministers visionairs zijn, nu moeten het ineens vertegenwoordigers zijn van hun onafhankelijke eilandje? Ik waardeer de inhoudelijke discussie, maar dit lijkt vooral koppigheid en gedraai. Staat ook maar iets van de FvD standpunten je wel aan?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:32:07 #260
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169688335
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:28 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Meh. Eerst moeten ministers visionairs zijn, nu moeten het ineens vertegenwoordigers zijn van hun onafhankelijke eilandje? Ik waardeer de inhoudelijke discussie, maar dit lijkt vooral koppigheid en gedraai. Staat ook maar iets van de FvD standpunten je wel aan?
Waarschijnlijk niet want het is flinterdun, niet onderbouwd etc etc...

Wat hij dan precies wil bereiken met zijn posts is mij nog steeds niet duidelijk.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 22:32:53 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169688371
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet want het is flinterdun, niet onderbouwd etc etc...

Wat hij dan precies wil bereiken met zijn posts is mij nog steeds niet duidelijk.
Trollen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169688644
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:28 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Meh. Eerst moeten ministers visionairs zijn, nu moeten het ineens vertegenwoordigers zijn van hun onafhankelijke eilandje? Ik waardeer de inhoudelijke discussie, maar dit lijkt vooral koppigheid en gedraai. Staat ook maar iets van de FvD standpunten je wel aan?
Volgens mij volgen we elkaar niet helemaal.
Ministers moeten hun plannen politiek verkopen. Ze moeten niet proberen zelf projectleider of manager van hun departement te spelen, dat risico loop je wel als je ministers uitzoekt op vermeende inhoudelijke kwaliteit.

En de FvD heeft natuurlijk geweldige ideeën, weer een basisbeurs, beter opgeleide docenten, lagere belastingen, investeren in digitale infrastructuur, bureaucratie in de zorg terugdringen, een goed sociaal vangnet en duurzame groei.
Dat wil iedereen. Hoe ze het willen bereiken of gaan betalen heb ik wel even gemist :P
pi_169689005
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij volgen we elkaar niet helemaal.
Ministers moeten hun plannen politiek verkopen. Ze moeten niet proberen zelf projectleider of manager van hun departement te spelen, dat risico loop je wel als je ministers uitzoekt op vermeende inhoudelijke kwaliteit.

En de FvD heeft natuurlijk geweldige ideeën, weer een basisbeurs, beter opgeleide docenten, lagere belastingen, investeren in digitale infrastructuur, bureaucratie in de zorg terugdringen, een goed sociaal vangnet en duurzame groei.
Dat wil iedereen. Hoe ze het willen bereiken of gaan betalen heb ik wel even gemist :P
Tja, en met ministers zonder inhoudelijke kwaliteit loop je het (bewezen...) risico om baggerbeleid te laten implementeren. Ik zie ruimte voor een middenweggetje.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:47:54 #264
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169689047
Pianogenot _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169689083
Wat een held omg O+
(she/her)
pi_169689119
Is hij al geweest? :D
pi_169689148
De media begint liever te worden voor onze Thierry O+
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
pi_169689160
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:38 schreef 99.999 het volgende:En de FvD heeft natuurlijk geweldige ideeën, weer een basisbeurs, beter opgeleide docenten, lagere belastingen, investeren in digitale infrastructuur, bureaucratie in de zorg terugdringen, een goed sociaal vangnet en duurzame groei.
Dat wil iedereen. Hoe ze het willen bereiken of gaan betalen heb ik wel even gemist :P
Haha nee.
GroenLinks en SP willen hogere belastingen.
SP wil een zorgfonds wat uiteindelijk zal leiden tot meer bureaucratie in de zorg.
pi_169689357
Is Thierry al geweest? Anders kan ik zet mijn tv uit.
pi_169689370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:55 schreef 6star6lord6 het volgende:
Is Thierry al geweest? Anders kan ik zet mijn tv uit.
ja.
(she/her)
pi_169689405
Zou me niks verbazen als ie binnenkort bij Koffietijd zit. Die dames smullen van zo'n man. En voor Thierry een mooie nieuwe doelgroep om te bereiken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169689517
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zou me niks verbazen als ie binnenkort bij Koffietijd zit. Die dames smullen van zo'n man. En voor Thierry een mooie nieuwe doelgroep om te bereiken.
Kijken daar mensen naar? :D
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:00:36 #273
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169689533
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zou me niks verbazen als ie binnenkort bij Koffietijd zit. Die dames smullen van zo'n man. En voor Thierry een mooie nieuwe doelgroep om te bereiken.
Maar bij zo'n programma zal het (nog) minder over de inhoud gaan denk ik.
Dan zal Thierry moeten hopen dat de kijkers op internet het partijprogramma opzoeken. :P

Nu ken ik de kijkers van dat programma niet, maar ze lijken mij niet echt politiek actief.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169689549
Als je bij RTL Ln mag piano spelen en gewoon je verhaal mag doen :o
pi_169689570
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:59 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Kijken daar mensen naar? :D
Ja, hele hordes vrouwen van middelbare leeftijd kijken daar naar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169689723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Haha nee.
GroenLinks en SP willen hogere belastingen.
SP wil een zorgfonds wat uiteindelijk zal leiden tot meer bureaucratie in de zorg.
De FvD wil de zorgverzekeraars sterk asn banden leggen. Daarnaast zegt ook de SP juist minder bureaucratie te willen... Dat gaat een eind richting dat nationale fonds ;). Daarnaast kosten de dingen die ik noem allemaal veel geld. Hoe heeft de FvD dit dichtgerekend?
pi_169689738
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:00 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Maar bij zo'n programma zal het (nog) minder over de inhoud gaan denk ik.
Dan zal Thierry moeten hopen dat de kijkers op internet het partijprogramma opzoeken. :P

Nu ken ik de kijkers van dat programma niet, maar ze lijken mij niet echt politiek actief.
Je moet het meer zien als een eerste kennismaking. Heel luchtig. Het eerste zaadje planten :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169689816
Wat een optreden _O_
pi_169689931
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:08 schreef Doublepain het volgende:
Wat een optreden _O_
Beetje positieve pr
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:13:59 #280
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169690001
BaudetGOD :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169690013
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:12 schreef JanCees het volgende:

[..]

Beetje positieve pr
Zo zie je maar dat de NOS/NPO/whatever er alles aan doet wat een beetje rechts is, de grond in wil stampen.. :r

Commerciële tv > staats-tv
pi_169690057
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:14 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat de NOS/NPO/whatever er alles aan doet wat een beetje rechts is, de grond in wil stampen.. :r

Commerciële tv > staats-tv
PowNed is ook gewoon NPO hè. En als je wilt kun je zelf een omroep beginnen.
pi_169690120
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:14 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat de NOS/NPO/whatever er alles aan doet wat een beetje rechts is, de grond in wil stampen.. :r

Commerciële tv > staats-tv
RTL is minstens net zo erg. Het verbaasde mij ook iig
pi_169690137
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

PowNed is ook gewoon NPO hè. En als je wilt kun je zelf een omroep beginnen.
Powned is tokkie tv

Behalve baas Rutger _O_
pi_169690151
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

PowNed is ook gewoon NPO hè. En als je wilt kun je zelf een omroep beginnen.
WNL ook..
pi_169690161
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

PowNed is ook gewoon NPO hè. En als je wilt kun je zelf een omroep beginnen.
PowNed :')
pi_169691687
Even aan het terug kijken. :7
pi_169691796
quote:
Onze leider is zo getalenteerd, erudiet, eloquent, flamboyant, mediageniek, alles gewoon.
standaarddrinker
pi_169691871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 00:11 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Onze leider is zo getalenteerd, erudiet, eloquent, flamboyant, mediageniek, alles gewoon.
En zowaar ook nog (vals) bescheiden, "nee ik ben echt niet zo'n goede pianist"? Leuk item wel, weinig nuttig maar wel dikke feelgood, Humberto doet het netjes al met al.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:24:46 #291
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169693178
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169693349
quote:
Leuk stukje. Zal wel weer een paar zure columns opleveren over het verbloemen van zijn werkelijke aard met ingestudeerde stukjes Chopin.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:08:42 #293
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169693599
Wel lastig, wie is nu eigenlijk de grotere cultheld, Baudet of Hiddema? Kan niet kiezen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:27:28 #294
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:28:23 #295
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169694935
quote:
Was iemand de lavendel al opgevallen rond de piano? :D
nee, jij dan!
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:36:35 #296
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169695091
Thierry is baas!
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169695193

Thierry achter de PVV plaatsen.. :')
Met al zijn charmes moet hij centraal, in het midden, prominent in de Kamer.
standaarddrinker
pi_169695411
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:41 schreef DrDentz het volgende:

Thierry achter de PVV plaatsen.. :')
Met al zijn charmes moet hij centraal, in het midden, prominent in de Kamer.
Haha die meid is iedere dag bij 'm _O-
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 22 maart 2017 @ 11:14:21 #299
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169695655
Genieten hoor. Politiek 24 gaat weer wat vaker op de komende jaren.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 22 maart 2017 @ 11:20:43 #300
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169695775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 11:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Genieten hoor. Politiek 24 gaat weer wat vaker op de komende jaren.
Ongeacht wat mensen van Thierry en de FvD vinden, moet ik ze dit wel nageven: ze maken veel mensen (weer) enthousiast voor de politiek. :Y
nee, jij dan!
pi_169696541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 11:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ongeacht wat mensen van Thierry en de FvD vinden, moet ik ze dit wel nageven: ze maken veel mensen (weer) enthousiast voor de politiek. :Y
Gaat in mijn ogen wel redelijk ver in fanboyism alleen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')