abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169645778
Plaatje kapot
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:40:13 #2
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_169645785
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:35 schreef kwakz0r het volgende:
Geloof me, een lijst van wat ik wel eet is langer. ;(
Da's een flinke lijst. Lijkt me ontzettend lastig en je voelt je continu de spelbreker als je niet mee uit eten gaat e.d.
pi_169645812
Kwaks lijst was zo ongeveer mijn lijst tot ik een jaar of twintig was. :Y Ik kan het me nog goed herinneren en ik zal sowieso nooit vervelend doen tegen iemand die moeite heeft met bepaalde soorten eten.
Let me see you stripped down to the bone
pi_169645837
Mijn 'dit lust ik ECHT niet'-lijst is maar heel kort.

De 'dit vind ik niet lekker' lijst is wat langer.

De 'dit eet ik niet omdati k het nooit zelf koop omdat ik het niet zo lekker vind' is nog wat langer. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169645844
Oh ja afstoffen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169645851
Over dingen eten gesproken, ik at bij Yama laatst voor het eerst gerookte wulk (schelpdier) en nou wil ik dat wel vaker, want :9, maar mijn visboer zei 'verkoop ik niet en kan ik niet bestellen' toen ik ernaar vroeg. Grmbl.
Let me see you stripped down to the bone
pi_169645864
Ja maar Kwak, als je echt issues met eten hebt is het toch heel anders? Die bingo en mijn gemopper op die vriend van ons gaat over mensen die anderen voor gek verklaren dat ze wel gevarieerd eten.
Spoilers!
pi_169645879
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:40 schreef Maarten het volgende:

[..]

Da's een flinke lijst. Lijkt me ontzettend lastig en je voelt je continu de spelbreker als je niet mee uit eten gaat e.d.
Uit eten gaat dus vrijwel altijd prima. Als er iets van vlees te krijgen is of witte vissoorten dan ben ik in orde. Alleen de italiaan is niet favoriet.

Maar goed ik ga dan dus ook niet naar sterrenrestaurans. Bij het gemiddelde brasserietje of een leuk aziatisch restaurant (niet per se type de lange muur) vermaak ik me prima.
Kwak
pi_169645898
'Lust ik ECHT niet'-lijst bestaat op dit moment voor zover ik weet maar uit één (1!) ding en dat is: http://www.aziatische-ingredienten.nl/stinky-tofu/

Er bestaan vast nog wel meer dingen die ik echt oneetbaar smerig vind, maar die ben ik tot dusver nog niet tegengekomen. Brein (zoals van kalf/rund) zou ik bijvoorbeeld echt niet willen eten als ik er tegenaan zou lopen - dat idee staat me te hard tegen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_169645910
Ik sluit niks bij voorbaat uit. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:46:18 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169645911
Ik verklaar jullie niet voor gek hoor! Ik lees hier juist als inspiratie ook.
Kwak
pi_169645947
Jeetje Kwak. Da's best een lijst. En ik kan me voorstellen dat je dan ook liever niet bij mensen gaat eten. Kom ik weer met een nieuwsgierige vraag, had je dit altijd al?
Zoon van kennissen heeft hele leven (hij is nu midden 20) nog geen warme maaltijd gegeten, die had zoiets al vanaf baby.

Qua structuren herken ik het wel. Het woord fliebeltjes gebruik ik ook vaak.
We have far more in common than that which devides us..
pi_169645953
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:42 schreef Lonaa het volgende:
Mijn 'dit lust ik ECHT niet'-lijst is maar heel kort.
Als -ie toch heel kort is, post het lijstje dan eens? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_169645979
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Als -ie toch heel kort is, post het lijstje dan eens? :)
Hmm. Daar moet ik wel echt over nadenken.

Warme melk. :')
Smac. :r

Verder heb ik geen idee, zo uit mn hoofd. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169645999
Oh, rijstewafels! :r :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169646072
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:43 schreef minilot het volgende:
Over dingen eten gesproken, ik at bij Yama laatst voor het eerst gerookte wulk (schelpdier) en nou wil ik dat wel vaker, want :9, maar mijn visboer zei 'verkoop ik niet en kan ik niet bestellen' toen ik ernaar vroeg. Grmbl.
turkse visboer heeft het bijna altijd wel...daar normaler
pi_169646152
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:53 schreef liedetector het volgende:

[..]

turkse visboer heeft het bijna altijd wel...daar normaler
Ja, maar als ik ervoor toch al naar de stad moet, dan kan ik net zo goed meteen naar Schmidt Zeevis in Rotterdam, want O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 maart 2017 @ 09:57:46 #18
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_169646200
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Uit eten gaat dus vrijwel altijd prima. Als er iets van vlees te krijgen is of witte vissoorten dan ben ik in orde. Alleen de italiaan is niet favoriet.

Maar goed ik ga dan dus ook niet naar sterrenrestaurans. Bij het gemiddelde brasserietje of een leuk aziatisch restaurant (niet per se type de lange muur) vermaak ik me prima.
Nou, dat valt dan in elk geval mee! Ik ken genoeg mensen die nooit uit eten gaan omdat ze niks kunnen eten.

Mijn ex kon paprika niet verdragen (en voor de rest lustte ze álles). Dat is ook wel lastig als je uit eten gaat (voor haar).
pi_169646225
Zonder smac geen spam mushubi! O+

(via Google:)


:9

En nacho's van gefrituurde (!) smac!
http://www.seriouseats.com/2015/04/spamchos-april-fools.html

*)

Ik vind het wel een lollig product. :7
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 maart 2017 @ 10:00:41 #20
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_169646274
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:45 schreef minilot het volgende:
'Lust ik ECHT niet'-lijst bestaat op dit moment voor zover ik weet maar uit één (1!) ding en dat is: http://www.aziatische-ingredienten.nl/stinky-tofu/

Er bestaan vast nog wel meer dingen die ik echt oneetbaar smerig vind, maar die ben ik tot dusver nog niet tegengekomen. Brein (zoals van kalf/rund) zou ik bijvoorbeeld echt niet willen eten als ik er tegenaan zou lopen - dat idee staat me te hard tegen.
Brein is gewoon een vette hap, en je krijgt het meestal toch onherkenbaar. Niks vies aan, ook niet echt lekker.
Siesta & Fiesta!
  maandag 20 maart 2017 @ 10:01:02 #21
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_169646277
Ik vind orgaanvlees meestal niet zo lekker, maar eet het wel als het moet.

Foie gras principieel niet, maar ook de smaak staat me tegen (ooit bij Ron Bla(a?)uw een hele smerige gehad en die smaak ben ik nooit vergeten).

Voor de rest kan ik me zo niets voorstellen dat ik nooit zal eten. Er zijn genoeg dingen die me minder aanspreken, of die ik liever geen tweede keer eet, zoals kwal.

het schijnt trouwens wel zo te zijn dat je smaak door je leven heen wel enorm kan veranderen, dus dingen die je als kind niet lekker vond, kun je nu ineens wel waarderen. Of andersom.
Zo vond ik jaren geleden Irish Coffee heel smerig en dat drink ik nu graag.
pi_169646302
To do:
Makelaar bellen.
Was aanzetten
en ophangen.
Bed afhalen
Afwas
Opruimen, afstoffen
Stofzuigen

Dweilen
Hond uitlaten
Studeren
Rondje boodsschappen verplaatst naar morgen.
Sporten.
Eten koken.
Doctor Who kijken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169646305
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:00 schreef Bramito het volgende:

[..]

Brein is gewoon een vette hap, en je krijgt het meestal toch onherkenbaar. Niks vies aan, ook niet echt lekker.
Is puur het idee. :Y Als ik niet zou weten dat het ergens in zat, geen punt.

Zelfde issue heb ik een beetje met bloedworst, maar daar krijg ik in de UK soms wel een portie van op, als ik me moedig voel, want lekker vind ik het wel. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_169646325
de enige matige associatie die ik heb qua eten is met mosselen want daar heb ik ooit voedselvergiftiging van gehad.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169646371
Mosselen vind ik niet zo lekker. Kokkels juist wel. :9
Let me see you stripped down to the bone
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')