abonnementen ibood.com bol.com
  maandag 20 maart 2017 @ 17:14:59 #26
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_169656157
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:10 schreef Ggirl het volgende:
Welkom Cygne en M.

Ik lees wel mee hier maar posten zit er niet in. Baby aan de snotter, dreumes aan de snotter, man door zn rug gegaan en zelf ook aan de snotter met gruwelijke hoofdpijn maakt dat bij ons gisteren om 19.45 uur alles in diepe rust was!

Autostoeltjes, wij zijn bij dreumes met 11,5 maand overgegaan. Toen kwam zijn zusje en hoewel hij nog wel paste vond de gierigaard in mij t zonde om 'n tweede maxi cosi aan te schaffen. Hij ging het autorijden toen beter waarderen, dat was een prettige bijkomstigheid.

Ken je dat trouwens, als je van geluk uit elkaar klapt wanneer je bij 'vreemden' bent, je baby begint te huilen en dreumesbroer met zijn 'olien huile' er naartoe loopt, een kus geeft en als ze niet stopt zijn speen van tafel pakt en die in haar mond duwt 😍'

(Dat gaat vast nooit meer over h?)
Sarah doet dat ook idd... nie huilen bjoer...
ik geniet er maar van zolang het duurt, Ze doet al wel aan samen delen met hem maar alleen haar kant op :P

Cygne!! eindelijk samen in een topic O+ *O*

James slaapt al sinds 14:00 en dan sinds 15:00 in de box ipv op mij... Die gaat weer een spurt nemen denk ik :P
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
  maandag 20 maart 2017 @ 17:28:00 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169656430
Ik denk ook wel bijna dagelijks "wow, ik heb een babietje" O+!
En als ik Gup uit bed haal, snuif ik hem bijna op. Deze tijd duurt zo kort en het is zo bijzonder O+.
KuikenGuppy
pi_169656797
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:08 schreef Cygne het volgende:
Zo moeizaam als het ging om een kindje te krijgen, zo vanzelf gaat het nu. O+
Wat fijn zeg! O+
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:28 schreef Burdie het volgende:
Ik denk ook wel bijna dagelijks "wow, ik heb een babietje" O+!
En als ik Gup uit bed haal, snuif ik hem bijna op. Deze tijd duurt zo kort en het is zo bijzonder O+.
O+ !! Het gaat echt belachelijk snel, 5 maanden alweer hier (duurt bij jou nog wel even ondanks dezelfde UD ;) ).
pi_169661040
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:23 schreef Arja het volgende:
Hoi cygne met je voorbeeldige baby :W
Knap dat je hem al snapt, dat duurde bij mij wel langer.

Ikke: je kunt (bij kou) hem toch een vestje aan doen en dan de gordels dicht en dan de trappelzak als een burrito dicht
Mijn peuter zit niet meer in een trappelzak ;) en zoals het weer nu is heeft hij een wat dikker vest aan ja. Maar bij echte kou gaat gewoon de winterjas aan.

Selv lekker op de bank zitten en met je telefoon pielen kan heel fijn zijn. Genieten van de kleine dingen :D

Peuter vond het skin heel spannend. Stijn heeft zich al die tijd prima vermaakt met slapen, om zich heen kijken en weer slapen O+
Van te voren zag ik allemaal beren op de weg maar nu blijkt het allemaal heel goed te gaan.
pi_169661157
Wat heerlijk Ikke, lekker in de sneeuw en skin! O+

Vraagje: M. heeft met haar zes maanden nog last van wapperende armpjes tijdens het in slaap vallen waardoor het heel lang duurt voor ze uiteindelijk slaapt. Weet iemand iets wat je hier aan kunt doen op deze leeftijd?
  maandag 20 maart 2017 @ 20:12:47 #31
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_169661301
Wat fijn ikke! En ik vind skinde peuters knap.

Dat blijft ggirl O+

Mies, ik heb het nooit gebruikt maar wel eens gelezen over sleepy wings. Volgens mij heeft chanty die bij L. Gebruikt. Maar weet dus niet precies wat het is en tot welke leeftijd dat kan.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:45:13 #32
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169662637
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:08 schreef Mies_poes het volgende:
Wat heerlijk Ikke, lekker in de sneeuw en skin! O+

Vraagje: M. heeft met haar zes maanden nog last van wapperende armpjes tijdens het in slaap vallen waardoor het heel lang duurt voor ze uiteindelijk slaapt. Weet iemand iets wat je hier aan kunt doen op deze leeftijd?
Wat snoenk zeg :Y Sleepy Wings. Lucas heeft erin gelegen totdat hij ik denk een jaar en 3 maanden was ongeveer. Ik zweer erbij voor wapperarmen :) Je kunt ze in de wings met hun armen omlaag of omhoog leggen. Op een gegeven moment kreeg Lucas het ook met zijn armen omlaag nog voor elkaar om op de wings te sabbelen :') Maar hij kon zichzelf niet meer wakker slaan. Uiteindelijk hebben we hem met zijn armpjes omhoog gelegd, kon hij wel sabbelen maar nog steeds net echt meppen. Hij kon er ook prima mee op zijn buik slapen en omrollen (met armpjes omhoog).

Ik heb er nog 1 liggen in maat L (is voor 6-10 kg) en blauw, maar wel met lelijke bruine sabbelvlekken die er niet meer uitgaan in de was. Mag gratis weg, Amlie zal ze niet meer nodig hebben. Kun je uitproberen of het werk voordat je 32 euro eraan spendeert :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169663797
Ik heb vandaag dus een tandenborsteltje gekocht *) :o
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
pi_169664080
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:45 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat snoenk zeg :Y Sleepy Wings. Lucas heeft erin gelegen totdat hij ik denk een jaar en 3 maanden was ongeveer. Ik zweer erbij voor wapperarmen :) Je kunt ze in de wings met hun armen omlaag of omhoog leggen. Op een gegeven moment kreeg Lucas het ook met zijn armen omlaag nog voor elkaar om op de wings te sabbelen :') Maar hij kon zichzelf niet meer wakker slaan. Uiteindelijk hebben we hem met zijn armpjes omhoog gelegd, kon hij wel sabbelen maar nog steeds net echt meppen. Hij kon er ook prima mee op zijn buik slapen en omrollen (met armpjes omhoog).

Ik heb er nog 1 liggen in maat L (is voor 6-10 kg) en blauw, maar wel met lelijke bruine sabbelvlekken die er niet meer uitgaan in de was. Mag gratis weg, Amlie zal ze niet meer nodig hebben. Kun je uitproberen of het werk voordat je 32 euro eraan spendeert :)
Haha knappe vent! :D M. wappert vooral met haar armen, het is niet zozeer dat ze zichzelf slaat dus geen idee of het werkt, maar ik neem hem graag over! Super tof O+
  maandag 20 maart 2017 @ 22:06:17 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169665695
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:23 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Haha knappe vent! :D M. wappert vooral met haar armen, het is niet zozeer dat ze zichzelf slaat dus geen idee of het werkt, maar ik neem hem graag over! Super tof O+
Pm ff je adres dan ga ik morgen even zoeken waar ik hem heb opgeborgen en stuur ik m op :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169670926
Wat voor granen doen jullie door de papfles? En kan dat gewoon met een difraxfles? Welke speen?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:47:24 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169671132
Waarom wil je papa geven, Arja? Ik zou het met een lepeltje geven.
KuikenGuppy
pi_169671239
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:47 schreef Burdie het volgende:
Waarom wil je papa geven, Arja? Ik zou het met een lepeltje geven.
Omdat ik het boven geef bij het avondritueel
pi_169671323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:25 schreef Arja het volgende:
Wat voor granen doen jullie door de papfles? En kan dat gewoon met een difraxfles? Welke speen?
Hier de biologische pap van etos of AH huismerk gegeven, begonnen met spelt en daarna fijne granen en zo opgewerkt naar lichtvolkoren en granen. Ging hier prima met een Difrax L speen (10 gram op 180/6). Persoonlijk vind ik Bambix niet fijn, blijft meer drab achter in de fles.
Wie de brug kent die de toekomst verbindt wacht niet op de sterksten, maar stilt de honger van een kind.
pi_169671337
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:25 schreef Arja het volgende:
's Avonds rijstebloem, 's ochtends fijne granen, allen van Bambix. Hier gaat het goed met de nr4 speen van Dr.Browns.

Ik kocht trouwens een prachtige Difrax papfles met 3 standenspeen en hengsels zodat ze 'm kunnen vasthouden, maar hij vind de difraxspeen niks. Als je interesse hebt? Hij is geweigerd dus nog zo goed als nieuw! Difrax speen L schijnt ook goed te werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quoi op 21-03-2017 09:19:16 ]
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
pi_169671465
Ik heb M nog nooit pap gegeven. Misschien als ik later borstvoeding uit de vriezer over heb dat ik het daarmee kan maken ofzo.
Volgens mijn schoonmoeder is pap "echt nodig", en vindt ze het maar raar dat we het niet geven.

Sinds mijn moeder weer weg is, slaapt M echt stukken beter. En ik dus ook :Y)
Ze werd vanochtendvroeg wel een keer huilend wakker. Toen ze doorhad dat wij beide dichtbij waren werd ze weer rustig en ging ze weer verder slapen. Misschien een slechte droom ofzo.
pi_169671701
Ik zou pap ook met een lepel doen. Het lijkt me best vermoeiend om die dikke pap uit een speen te zuigen.

Hier in NO krijgt echt zowat elk kind als eerste eten pap- het is echt een papland :') Behalve de mijnessen. En dat vindt iedereen maar raar haha. "Krijgen ze dan wel genoeg ijzer? Oh, maar wat eten ze dan?"
Het cb raadt vooral industripap aan want dan weet je zeker dat ze (toegevoegd) ijzer binnen krijgen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:37:57 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169671710
Pap is juist voor de meeste babies helemaal niet nodig Mies. Ik zou het aan een baby alleen geven als hij/zij erg hongerig is of als de groei achter blijft.
KuikenGuppy
pi_169671975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:37 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zou pap ook met een lepel doen. Het lijkt me best vermoeiend om die dikke pap uit een speen te zuigen.

Hier in NO krijgt echt zowat elk kind als eerste eten pap- het is echt een papland :') Behalve de mijnessen. En dat vindt iedereen maar raar haha. "Krijgen ze dan wel genoeg ijzer? Oh, maar wat eten ze dan?"
Het cb raadt vooral industripap aan want dan weet je zeker dat ze (toegevoegd) ijzer binnen krijgen.
Denk dat dat in Vietnam ook zo is. Vanaf 3 maanden krijgen ze al een soort pap. Nou mij niet gezien :+
Aan de andere kant geven veel vrouwen wel weer lang borstvoeding.

Ik kreeg vroeger als baby volgens mijn boekje vanaf 4 maanden pap. Maar ik was een -2 baby, misschien dat het daardoor kwam.
Het CB zei alleen dat baby's met 9 maanden een hele boterham 'moeten' eten met de lunch. Als het eten zo fantastisch blijft gaan als nu, dan denk ik niet dat we dat halen _O- Oh well :+ Anders kan je ook prima overleven op sperziebonen en maisboogjes toch *)
pi_169672058
L krijgt 's avonds pap zodat hij net iets langer doorslaapt en niet elke dag om 5 uur wakker wordt.
Wat vanochtend mislukte :o want gisterenavond dronk hij de fles maar half op.
pi_169672174
Ik geef Stijn ook bambix pap. In een difraxfles met L speen, bij de M speen is het gaatjes net iets te klein en gaat steeds dit zitten.
Toen ik hem een keer havermout gaf keek hij me aan alsof ik hem aan het vergiftigen was :') geen succes dus.
Madivi hier idd ook van die dikke drap aan het einde van de fles ik dacht dat dat altijd wel zo was bij pap :D Ik ga die van de ah dan ook maar eens proberen als dat daarbij niet is
pi_169672274
Miezz Stijn eet ook niet veel. Fruit, maisboogje en een broodkorst gaan redelijk maar dat was het dan ook. En een lepel is nog steeds evil :') met 9 maanden zie ik hem ook echt nog geen boterham eten. Het zal vast aan de geboorte maand/jaar liggen dat ze niet volgens het boekje eten :+

Nazil wat voor een pap geef je dan savonds?
pi_169672335
Geen dikke drap trouwens, na elk (half) schepje zwenk ik heel goed met de fles.
Ik gebruik Brown met nummer 4 speen en zonder dat groene rietje er in.
pi_169672595
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:16 schreef ikke_84 het volgende:
Miezz Stijn eet ook niet veel. Fruit, maisboogje en een broodkorst gaan redelijk maar dat was het dan ook. En een lepel is nog steeds evil :') met 9 maanden zie ik hem ook echt nog geen boterham eten. Het zal vast aan de geboorte maand/jaar liggen dat ze niet volgens het boekje eten :+

Nazil wat voor een pap geef je dan savonds?
Ja denk het ook.
Vaak stopt ze wel iets in haar mond, maar dat was het dan ook wel. Laatst had ik haar banaan gegeven, na een paar likjes vond ze het veel leuker om hem fijn te knijpen. Ze gooit ook veel op de grond. Dan kijkt ze me aan, en dan gaat haar handje zo het tafelblad af en laat ze het los. En dan zo ondeugend kijken :') Die maisboogjes zijn wel handig daarvoor, die blijven aan haar hand plakken *)
pi_169672782
:D heel herkenbaar miezz
Lekker kleien met je eten is ook veel leuker. Alles wat niet eetbaar is gaat dan weer wel zijn mond in en wordt van alle kanten afgelebberd :')
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')