abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 maart 2017 @ 21:57:10 #1
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_169639882
Beste FOK!ers,

Ik ben mij aan het oriėnteren op een nieuwe PC. Wat ik zoek is een computer die in ieder geval alle dagelijkse taken snel uit kan voeren. Niet alleen vandaag, maar uiteraard ook gedurende de aankomende jaren. Degelijke processor, genoeg RAM etc. Daarnaast speel ik ook graag games. Ik ben echter geen hardcore gamer, verlang geen systeem die de meest recente games op ultra-settings aan kan en zal de komende jaren ook geen veeleisende games aanschaffen.

Ik begon met het bekijken van Asus' en Acer systemen van maximaal ¤ 650. Daarbij trof ik eerst dit systeem: https://www.computerstore(...)pc-k20cd-nl004t.html. Bij een lokale pc winkel te koop voor ¤ 599.

Qua dagelijkse taken zijn de i5-6400 en 8GB RAM voldoende, maar met het grafische vermogen (Intel HD Graphics 530) ben ik bang dat games van ca. 5 jaar geleden al niet (optimaal) speelbaar zijn. Dus ging ik verder zoeken naar een vergelijkbaar systeem met videokaart die meer up to date is. Helaas trof ik systemen aan met prijzen vanaf ¤ 780.

Totdat ik de Medion Akoya PC P5397 I tegenkwam:
http://www.medion.com/nl/(...)best-choice-pc-pos-3

Zo op het oog is dit wat ik zoek. Een PC die de komende jaren het dagelijkse gebruik aan kan, waarmee ik een beetje kan gamen en voor de games van de afgelopen jaren ook op de 'mooiere' instellingen. En dat voor ¤ 699 in plaats van ¤ 780+.

Ongetwijfeld voelden jullie mijn vragen al aankomen bij het lezen van de TT..

Medion: is dat een beetje betrouwbaar? Van vroeg uit ken ik het van de Aldi, maar ik zie dat het inmiddels te koop is bij Media Markt en Paradigit.

Is de prijs een actieprijs of moet ik bang zijn dat er op allerlei wijzen is beknibbeld aan kwaliteit van de hardware om de prijs te drukken?

¤ 699 is echt de top van het budget en daarvoor moet er wel een degelijk, betrouwbaar systeem staan. Wat zijn jullie gedachten bij bovenstaande?

[ Bericht 0% gewijzigd door Wertha op 19-03-2017 21:58:54 (spelling) ]
  zondag 19 maart 2017 @ 22:13:40 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_169640232
Kan je een ikea kast in elkaar zetten?

Ja > stel hem zelf samen, krijg dubbel zo veel waar voor je geld als zo'n prebuilt
Nee > zoek een familielid die het wel kan dan ga je naar stap "Ja"

Zo is deze pc uit de best buy guide van tweakers

https://tweakers.net/revi(...)dgetgamesysteem.html

vele malen beter dan die akoya voor minder ook nog
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_169640798
quote:
Medion: is dat een beetje betrouwbaar? Van vroeg uit ken ik het van de Aldi, maar ik zie dat het inmiddels te koop is bij Media Markt en Paradigit.
Bereid je voor op heel veel reparaties, hetzelfde als met Acer.
Altijd als ik die dingen openhaal bedenk ik ter plekke minstens 15 nieuwe scheldwoorden vanwege de idiote onderdelen keuzes die er gemaakt zijn.
Ze kunnen jarenlang goed draaien hoor, maar met nadruk op kunnen.

Beter kooop je een standaard PC uit inderdaad de Tweakers buy guide: dan zit je niet vast aan vreemde propietry oplossingen en/of stekkers.
  zondag 19 maart 2017 @ 22:48:28 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169641169
Medion is prima service met prima kwaliteit. Dit is alleen geen game pc te noemen met deze videokaart
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')