abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 13:06:29 #226
9859 crew  Karina
Woman
pi_170380373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:02 schreef sp3c het volgende:
als ze die samenvatting morgen online zetten wel, gifjes maken van een stream is echt compleet waardeloos

moet je bijna van huilen
De goal:


en van de HH:
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170383101
Weet iemand welk team naar Belfast gaat

Japan is wel meteen een hele belangrijke wedstrijd, goede wedstrijd en je begint goed aan het wk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 15:09:46 #228
9859 crew  Karina
Woman
pi_170383169
Zie het nog nergens staan. Je zou denken dat het wel bekend is nu want ze vlogen vandaag die kant op.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170384743
Heb alleen gezien dat Schotel, van Bentem, Melissant, Kick, Roosendaal, Oosterveld en van der Schuit definitief geselecteerd zijn.. Verder ook nog geen complete lijst
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 17:00:26 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170384883
volgens de Amstel Tijgers facebook zit ook Donny van Musscher op het vliegtuig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170400186
Aparte selectie met nog 3 open plekken. Neem aan dat Dalhuisen een is maar voor de rest spelen alleen Sprong en Schaafsma nog maar die zijn zeer wsl nog bezig tijdens het wk

Van Lijden, Joly, Bison, Muller zijn er niet bij maar die zijn al lang niet meer aan het hockeyen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 16:04:39 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170429656
1-6 geworden -O-

Fuku en Mason motm

mooie hal ook _O_

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 16:23:06 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170430226
speelde ook iemand met nummer 4 zonder naam geen idee wie het was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 april 2017 @ 17:14:55 #234
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170431759
Geleen komend seizoen toch weer onder leiding van Andy Tenbult, met assistent-coaches Erik Tummers en Lambert Keulen.
Flesje bier
  zondag 23 april 2017 @ 17:19:42 #235
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170431895
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:14 schreef Gezicht het volgende:
Geleen komend seizoen toch weer onder leiding van Andy Tenbult, met assistent-coaches Erik Tummers en Lambert Keulen.
En Alf Phillippen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 17:55:29 #236
9859 crew  Karina
Woman
pi_170432890
De twee men of the matches:


Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 24 april 2017 @ 13:41:11 #237
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_170453044
quote:
Op het WK ijshockey ontbreken de beste spelers

IJshockey

Het Nederlands team is met de tweede keus op het WK (Divisie 1, Groep B). De beste spelers, van Tilburg, spelen nu play-offs in Duitsland.

Henk Stouwdam
23 april 2017 om 18:21

Stel dat Oranje tijdens het WK voetbal in Brazilië in 2014 niet had kunnen beschikken over dertien spelers, onder wie sterren als Arjen Robben, Robin van Persie en Wesley Sneijder, omdat ze door hun club waren opgeëist. De wereld zou te klein zijn geweest. Bij ijshockey is dat normaal. De bittere realiteit is dat het Nederlands ijshockeyteam zondag in Belfast aan het WK (derde niveau) is begonnen met een 6-1 nederlaag tegen Japan, zonder dertien internationals van Nederlands sterkste club Tilburg Trappers. Het verschil tussen spelen om promotie of tegen degradatie.

In het Nederlandse ijshockeywereldje heerst weliswaar verontwaardiging over de enorme verzwakking van de nationale ploeg, maar betrokkenen zijn vooral gelaten. Zo gaat dat nu eenmaal in het internationale ijshockey, waar WK’s op vijf niveaus worden gespeeld. Maar behalve op het hoogste niveau zijn de kalenders van competities nauwelijks op die toernooien afgestemd.

Zo moet het zwaar gedupeerde Nederland in Belfast een B-team opstellen – alleen omdat Tilburg Trappers de finale-play-offs van de Duitse Oberliga heeft bereikt en dezer dagen, of misschien de hele week, om de titel op het derde Duitse niveau strijdt. Een kampioenschap dat de Tilburgers niet eens promotie naar de Duitse tweede liga oplevert, want de ploeg figureert slechts als gastteam in de Oberliga. Mocht Tilburg in de play-offs het Zuid-Duitse Bad Tölz in een best-of-five verslaan, dan rest alleen de spreekwoordelijke eer.

Gevecht tegen degradatie op WK

Intussen vecht de nationale ploeg in Belfast naar verwachting tegen degradatie. Een blamage, gezien het potentieel aan Nederlandse ijshockeyers. Zo zwaar weegt de afwezigheid van dertien spelers van Tilburg Trappers. Stilletjes hoopt bondscoach Chris Eimers dat de play-offs voor Tilburg Trappers al na drie wedstrijden zijn beslist. Dan kunnen voor de twee bewust vrijgehouden plaatsen in de selectie nog twee Tilburgse spelers worden ingevlogen om vrijdag en zaterdag tegen Groot-Brittannië en Estland te spelen.

Ron Berteling, recordinternational met 213 wedstrijden voor Nederland, schudt zijn hoofd, gevraagd naar de actuele situatie. Zijn kritiek komt erop neer dat de BeNe League, een Belgisch-Nederlandse samenwerking, een speeltuin is. Bondscoach Eimers is meer uitgesproken: „De BeNe League is een amateurcompetitie die richting recreatie gaat. Die recreanten selecteer ik niet. Ik zoek vooral jonge talenten die zich nog kunnen ontwikkelen.”

Oorzaak van het lage niveau van de nationale competitie ligt volgens Berteling bij de clubs, niet bij de spelers. Die willen wel en als ze goed zijn, vinden ze onderdak in het buitenland. De clubs moeten meer ambitie tonen en professionaliseren. Eimers: „Als je wat wilt moet je minimaal drie keer per week trainen en twee keer per weekeinde een wedstrijd spelen. Het is heel simpel: het niveau van de clubs moet omhoog.”

Vertel Theo van Gerwen wat. De technisch directeur van de Nederlandse IJshockeybond (NIJB) merkt als adviseur van de BeNe League hoe moeilijk dat is. „Dat gebrek aan ambitie heeft niet alleen met geldgebrek te maken, maar alles met de juiste instelling. Nu is er een viertal clubs met aspiraties, maar dat moeten er minimaal acht worden. De clubs die achterblijven zeggen dat ze niet kunnen. Dag mag zo zijn, maar je kunt wel naar een ambitieus doel toewerken. Denk je dat het succes Tilburg Trappers is komen aanwaaien? Die club heeft er twintig jaar over gedaan om op het huidige niveau te komen.”

Bespiegelingen waaraan deze generatie ijshockeyers weinig heeft. Die hebben te maken met een tweedeling in de selectie: de groep met en de groep zonder de spelers van Tilburg. Heeft de tweede groep niet het gevoel tweede keus te zijn?

Keus voor sterkst mogelijke team

Misschien wel, denkt bondscoach Eimers, maar hij zegt daar altijd eerlijk in te zijn geweest. „Wij nemen niemand in de maling. Ik heb alle spelers voorgehouden: ‘Ik kies voor het sterkste team. Houd rekening met het scenario dat Tilburg niet de finale van de play-offs haalt en de spelers beschikbaar zijn. Dan kan het zijn dat je twee oefenwedstrijden speelt en alsnog niet naar het WK gaat.’ Ja, er hebben ook spelers om die reden bedankt. Vervelend, maar spelers die niet bij de selectie willen zijn, hebben niks bij de nationale ploeg te zoeken. Ik zie het niet als mijn taak die spelers te motiveren.”

En valt Tilburg Trappers wat te verwijten als naar Duitsland uitgeweken ploeg? Nee, zegt technisch directeur Van Gerwen. „We moeten niet met het vingertje naar Tilburg wijzen. Die club geeft juist het goede voorbeeld. Zo moet het. Je ziet het resultaat. Er is sportief succes, de thuiswedstrijden zijn uitverkocht en de sponsors staan in de rij. Tilburg Trappers levert het bewijs dat ijshockey in Nederland leeft. Als er nog zes, zeven teams op die manier zouden hebben gewerkt, had Tilburg Trappers niet hoeven uit te wijken. Dan hadden we in Nederland een sterke competitie gehad.”

Voor Eimers is het wrang dat hij niet kan beschikken over uitgerekend spelers die zich internationaal het sterkst ontwikkelen. En het is frustrerend, erkent de bondscoach. „Ik heb een dubbel gevoel bij dit WK. We hadden kunnen strijden om promotie en ijshockey in Nederland weer op de kaart kunnen zetten. In plaats daarvan wordt het knokken tegen degradatie.”

En de spelers? Die willen volgens Nardo Nagtzaam (26) van de Duitse Oberligaclub Moskitos Essen in meerderheid graag uitkomen voor de nationale ploeg. „Ik ben jong naar het buitenland vertrokken, omdat het niveau en de beloning in Nederland te laag zijn. Dan is de keus snel gemaakt. Maar voor het Nederlands team kom ik altijd terug. Ik draag de leeuw met trots op mijn borst.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ers-8353525-a1555672
  maandag 24 april 2017 @ 15:05:15 #238
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170455067
Ja, als er iets te zeiken valt is de media er weer als de kippen bij. Het hele jaar nog geen letter over ijshockey in 't NRC, maar als er wat negatiefs te melden is staan ze vooraan.

Het hele punt van de kop slaat in 't ijshockey sowieso nergens op. Hetzelfde geldt met regelmaat voor de A-landen, die hun beste spelers moeten missen ivm NHL playoffs. Alleen als klein landje heeft dat nou eenmaal iets meer impact, zeker als 2-3 van je lijnen bij 1 team spelen.

Verder is 't vooral schoppen tegen de Beneleague. Een competitie die ontstaan is om van onderaf en met een brede basis de sport langzaam weer op te bouwen en op de lange termijn een competitie op niveau met bestaansrecht te creëren. Nu roepen dat 't 'allemaal recreanten zijn' en de clubs gebrek aan ambitie verwijten is allemaal leuk en aardig, maar het alternatief dat er lag was een eredivisie met 3 of 4 teams. Dat we teruggingen naar dit niveau wisten we op voorhand en heeft niks met gebrek aan ambitie te maken.
Sterker nog, nu roepen dat clubs geen aspiraties hebben, een gebrek aan ambitie en dat dat echt niet allemaal is ingegeven door geldgebrek getuigt maar van 1 ding: Gebrek aan een langetermijnvisie en inlevingsvermogen. De meeste clubs doen hun uiterste best om er het beste van te maken, maar zitten nog met spelers die geen 2 wedstrijden in 'n weekend willen spelen (vooral oud-1e divisie clubs en Belgen), onderbezetting in het bestuur (Bijvoorbeeld Geleen) en soortgelijke problemen uit het verleden. Die problemen moeten eerst worden aangepakt; er moet doorstroming van jongere spelers naar de Beneleague komen en organisatorisch zullen clubs betere ondersteuning moeten gaan krijgen. Pas als je een fatsoenlijk aantal clubs hebt met een gezonde basis (zowel qua organisatie als spelers) kun je over aspiraties en ambities gaan spreken.

En dat betekent dan inderdaad dat voorlopig de clubs als Heerenveen, Den Haag, Luik en Herentals bovenaan zullen blijven staan en dat de andere teams hard hun best moeten doen om daar op termijn bij in de buurt te kunnen komen. Maar als de beleidsbepalers van de teams waar 't niet goed loopt samen met IJshockey Nederland en de RBIHF eens gaan bekijken wat zij nu in de basis anders geregeld hebben dan de clubs waar het allemaal wel lukt en samen naar verbetering toe werken dan komen we misschien nog eens ergens. Met iedereen maar zijn eigen ding laten doen en hopen dat elke club zijn problemen zelf wel opgelost krijgt gaan we er in elk geval nooit komen.

En laten we dan vooral met de jeugdopleidingen beginnen. Daaruit moeten onze toekomstige Beneleague en Nationaal Team spelers komen. Investeer daar eens wat geld in, al is het maar in de vorm van je 1e team spelers die (a la Trevor Hunt) gewoon trainingen (helpen) verzorgen en hun skills doorgeven aan een nieuwe generatie. Dat werkt allicht beter dan dat er een goedwillende papa de schaatsen onderbindt om kinderen die al beter kunnen schaatsen dan hem iets te leren over ijshockey.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 15:05:31 #239
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170455073
/rant trouwens
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170457999
Ik vind het een prima stuk en het wk is een goede reden voor zo'n artikel lijkt me

Ben wel benieuwd welke spelers overigens bedankten omdat ze misschien met de Trappers buiten de boord zouden vallen. Met de Trappers aanwezig zou misschien Wurm het team halen, de rest niet dus dat lijkt me sws misplaatste arrogantie.

Wat betreft de oudere spelers heeft Eimers ook geen gelijk hij selecteert bijvoorbeeld ook Kick

Bijzonder ook dat Van Lijden, Bison, Joly er niet bij zijn als die wel op een hoger niveau spelen en zelfs voor Muller geldt dat.

Over die 3 keer trainen en 2 wedstrijden heeft Eimers ook gewoon gelijk. Lijkt me veel beter als Geleen, Tilburg, Eindhoven, Den Haag, Zoetermeer, Amsterdam, Heerenveen en 4 of 5 Belgische ploegen gewoon een beker competie en anderhalve competitie spelen. Dan speel je nog steeds 45-50 wedstrijden in de normale competitie en max 4 a 5 keer tegen een ploeg.

In de eerste divisie heb je dan bijvoorbeeld Dordt, Den Bosch, Utrecht, Groningen en daar kan je mooi een wedstrijd per week spelen

Ideaal is TT natuurlijk niet maar die auteur heeft wel gelijk natuurlijk, dit jaar speelt het NT 3 weken later en nu zijn ze er nog niet bij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 24 april 2017 @ 17:28:59 #241
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170458085
Zoals ik zei, de grote ijshockeylanden hebben dat 'probleem' al jaren. Met hun sterspelers die nog vol in de POs zitten in de NHL.

Verder ben ik ook voor 2 wedstrijden per weekend, maar je zult je clubs daar wel klaar voor moeten stomen. Op afstand roepen dat ze geen ambitie tonen gaat niet helpen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170461316
Ik vind het een prima stuk en het WK lijkt me een prima reden om zo'n stuk te schrijven. Verder is het natuurlijk gewoon raar dat het wk 3 weken later als vorig jaar wordt gespeeld en toch de Trappers er niet bij zijn. Neem aan dat de NIJB ook aan de tafel zit als de competitieopzet bij de oberliga wordt opgesteld en zo raar lijkt me de eis niet dat de Trappers klaar moeten zijn voor het wk begint.

Dat de Trappers naar de oberliga zijn gegaan is natuurlijk alleen maar goed. Zo kregen Nederlanders zoals Bruijsten, Houkes, Collier, Voorn, Oosterwijk, Stempher en Vogelaar van buiten Tilburg de kans om betere ijshockeyers te worden. Nu nog Heerenveen en dan komen er daar ook plekken vrij.

Je kan ook prima een competitie opzetten van 10-12 ploegen met Geleen, Eindhoven, Tilburg, Zoetermeer, Den Haag, Amsterdam, Heerenveen en 4/5 Belgische ploegen. Dan krijg je echt een leuke spannende competitie waar gewoon 40-45 wedstrijden plus 2 play-offs kunnen worden gespeeld

Den Bosch, Dordt, Utrecht, Groningen, Nijmegen en zo in de eerste divisie met 1 wedstrijd per weekend en de beste 15-20 spelers bij andere BeNe-liga ploegen

Imports halen en die vervolgens de jeugd laten trainen gebeurt al denk bijvoorbeeld aan de huidige Oranje staf, daar zit er al een. En de hoofdcoaches zoals bijvoorbeeld Subr, Vincent, de coach van Nijmegen, Nason, etc. Maar altijd goed als je daarop gaat selecteren bijvoorbeeld door spelers te halen met die ambitie. Beter zou nog zijn om vooral te proberen om NCAA/CIS/Junior/JuniorA spelers met een EU pas die in Nederland/Belgie kunnen gaan studeren en/of werken. Dan blijven ze ook vaak langer dan 1 jaar hangen

Ben overigens wel benieuwd waarom de buitenlanders Van Lijden, Bison, Joly er niet bij zijn, neem aan dat die sws de selectie zouden halen en dat geldt ook in mindere mate voor Muller. Van spelers op dat niveau moet Nederland het natuurlijk hebben. Neem aan dat Dalhuisen misschien nog aansluit en dat is wel te hopen met al 14 goals tegen

Voor iedere speler uit de BeNe liga die denkt dat hij als de Trappers beschikbaar zijn in oranje hoort lijdt aan een grote vorm van overschatting.

Wurm is denk ik de enige speler met een serieuze kans maar die heeft dan ook al 8 WK's erop zitten

Eimers zegt dat hij uit de BeNe liga alleen jonge spelers wil maar neemt vervolgens wel Kick mee en Idzenga en Schotel terwijl Mollen zeker niet minder is. Oosterveld en Wurm zijn ook al wat ouder maar hebben wel al internationale ervaring.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_170461410
Joly is geblesseerd dacht ik?
Verder is er zeker wat te zeggen voor de mix van leeftijden binnen het team, neem bijvoorbeeld het leeftijdsverschil tussen van Nes en Kick (hier zit toch ruim 10 jaar tussen). Denk wel dat die gasten veel van elkaar kunnen leren ook
pi_170461484
Als de Trappers volgend jaar of eventueel een jaar erop promoveren heb je ongeveer 10 a 15 spelers die op div1a niveau spelen dan moet je wel serieus meekunnen doen voor promotie.

Zal mij ook benieuwen of Bruijsten, Hagemeijer, Meierdres, Van Oorschot en in mindere mate Vd Heuvel en Collier volgend jaar nog in Tilburg spelen, die kunnen meer dan de oberliga denk ik. En die hebben met Kevin Bruijsten en Mason(wel met Zwitserse spelers pas) via de Nederlandse competitie wel terecht kunnen komen op het 2e niveau in Zwitserland, Frankrijk, EBEL en Engeland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_170461511
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:58 schreef RokStarr het volgende:
Joly is geblesseerd dacht ik?
Verder is er zeker wat te zeggen voor de mix van leeftijden binnen het team, neem bijvoorbeeld het leeftijdsverschil tussen van Nes en Kick (hier zit toch ruim 10 jaar tussen). Denk wel dat die gasten veel van elkaar kunnen leren ook
Denk niet dat Van Nes veel kan leren van Kick maar wel bijvoorbeeld van Mason en Bruijsten.

Van Nes speelt echt op een vrij behoorlijk niveau, ben benieuwd of hij ergens een ATO kan krijgen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_170461608
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14606

Zo iemand zou echt prima zijn als import naast een jonge keeper en bijvoorbeeld coach van alle jeugd keepers en mogelijk ook nederland onder 18-20
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 24 april 2017 @ 20:32:09 #247
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170462242
8 - 0, kansloos dit _O-
Flesje bier
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 23:36:14 #248
9859 crew  Karina
Woman
pi_170467544
Joey Oosterveld terecht NL motm.
8-0 was wel wat geflatteerd. Zo slecht waren ze ook weer niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 25 april 2017 @ 15:48:03 #249
9859 crew  Karina
Woman
pi_170478556
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:17:50 #250
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170479369
Ben je daar Karina of hoe kom je telkens aan die foto's?
Flesje bier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')