abonnement Unibet Coolblue
pi_169635501
Wie heeft er weleens aan maagonderzoek gehad? En met alleen keel verdoving of een roesje?

Ik krijg 10 april een maagonderzoek, heb gekozen voor alleen keel verdoving omdat er die dag niemand is die met me mee kan gaan.

Zie niet snel ergens tegenop, operaties, verdovingsspuiten e.d. zijn geen probleem voor mij maar een onderzoek als dit lijkt me maar niks. Ben bang dat ik ga kokhalzen en daardoor het niet goed lukt.
pi_169636819
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:58 schreef Alieda-R het volgende:
Wie heeft er weleens aan maagonderzoek gehad? En met alleen keel verdoving of een roesje?

Ik krijg 10 april een maagonderzoek, heb gekozen voor alleen keel verdoving omdat er die dag niemand is die met me mee kan gaan.

Zie niet snel ergens tegenop, operaties, verdovingsspuiten e.d. zijn geen probleem voor mij maar een onderzoek als dit lijkt me maar niks. Ben bang dat ik ga kokhalzen en daardoor het niet goed lukt.
Ze raggen die slang gewoon door, kokhalzen of niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169637365
Als zoon slang eenmaal voorbij dat kokhals punt is blijf je dan kotsen ??
Of is het dan gewoon een irritant gevoel ff?
Ik zwaai naar dieren.
pi_169643754
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:58 schreef Alieda-R het volgende:
Wie heeft er weleens aan maagonderzoek gehad? En met alleen keel verdoving of een roesje?

Ik krijg 10 april een maagonderzoek, heb gekozen voor alleen keel verdoving omdat er die dag niemand is die met me mee kan gaan.

Zie niet snel ergens tegenop, operaties, verdovingsspuiten e.d. zijn geen probleem voor mij maar een onderzoek als dit lijkt me maar niks. Ben bang dat ik ga kokhalzen en daardoor het niet goed lukt.
Heb twee keer een maagonderzoek gehad. Een keer zonder en een keer met keelverdoving. Zonder keelverdoving ging mij makkelijker af, toen ik de tweede keer een maagonderzoek kreeg, wilden ze dat niet meer doen zonder keelverdoving (nieuw protocol?)

Roesje lijkt mij alleen nodig als je erg panisch bent. Het onderzoek valt erg mee vind ik en duurt maar iets van 5 minuten. Tijdens het inbrengen van de slang word je gevraagd te slikken en voordat je het weet zit de slang/sonde in je maag.

Na afloop moet je veel boeren, doordat ze via de slang lucht in je maag hebben geblazen om de maag te ontplooien. Eventueel nemen ze bij het zien van een afwijking een biopt, daar voel je niks van.
Meer is het niet.

Suc6
Leipe shit ouwe
pi_169643844
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:58 schreef Alieda-R het volgende:
Wie heeft er weleens aan maagonderzoek gehad? En met alleen keel verdoving of een roesje?

Ik krijg 10 april een maagonderzoek, heb gekozen voor alleen keel verdoving omdat er die dag niemand is die met me mee kan gaan.

Zie niet snel ergens tegenop, operaties, verdovingsspuiten e.d. zijn geen probleem voor mij maar een onderzoek als dit lijkt me maar niks. Ben bang dat ik ga kokhalzen en daardoor het niet goed lukt.
In het ziekenhuis waar ik ben geweest werkt met een roesje totaal niks gemerkt van het onderzoek.

Sterkte
pi_169643897
Ik heb drie keer een maagonderzoek gehad en alledrie de keren met een keelverdoving. Het is niet pijnlijk maar wel een vervelend gevoel. Het is belangrijk dat je de instructies opvolgt zoals het blijven slikken terwijl ze de slang erin duwen. Maar pijnlijk is het niet, laat het gewoon over je heenkomen. Je moet wel heel veel boeren maar daar hoef je je echt niet voor te schamen.

Het roesjes werkt ongeveer hetzelfde. Mensen denken dan vaak dat ze onder zeil gaan maar dat is in de meeste gevallen niet zo. Het is alleen net alsof je er niet bijbent. Het voordeel van een roesje is dat er een 'vergeetmedicijn' in zit. Dus na het onderzoek weet je dat je dat gehad hebt maar de bijbehorende herinneringen ben je kwijt. Ik heb dat wel eens gehad bij een longonderzoek en ik weet wat er gedaan werd maar de bijbehorende emoties weet ik totaal niet meer.
pi_169643904
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze raggen die slang gewoon door, kokhalzen of niet.
Hoe meevoelend ben jij :?
pi_169643910
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 01:51 schreef vronie het volgende:

[..]

Hoe meevoelend ben jij :?
Dan valt het achteraf altijd mee :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_169645217
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 01:51 schreef vronie het volgende:

[..]

Hoe meevoelend ben jij :?
Zo was mijn ervaring iig ook.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:10:02 #10
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_169645296
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:51 schreef Geerd het volgende:
Als zoon slang eenmaal voorbij dat kokhals punt is blijf je dan kotsen ??
Of is het dan gewoon een irritant gevoel ff?
i blijf kotsen. Met een neussonde zelfs na een week nog continu. Bij elke ademhaling wordt die kokhalsreflex opnieuw geprikkeld door het schuiven van de slang.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_169645311
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 01:51 schreef vronie het volgende:

[..]

Hoe meevoelend ben jij :?
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:13:18 #12
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_169645358
Op zich valt zo'n onderzoek zelf wel mee, ik krijg geen roesje of verdoving vanwege lage bloeddruk en allergieen, enkel het slangetje door de neus is drama bij mij. Door de mond zou al prettiger zijn
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_169645838
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 01:36 schreef vronie het volgende:

[..]

In het ziekenhuis waar ik ben geweest werkt met een roesje totaal niks gemerkt van het onderzoek.

Sterkte
Ik krijg geen roesje omdat er niemand is die op die dag met me mee kan naar het ziekenhuis, was de bedoeling dat ik met de auto zou gaan. Maar ik zal met het OV moeten gezien ik 5 dagen voor het onderzoek aan mijn hand/pols geopereerd word, kreeg eergisteren de operatiedatum. Volgens mij mag je na een roesje ook niet alleen met OV reizen, geen idee hoe lang het duurt tot zo'n roesje volledig is uitgewerkt.
  maandag 20 maart 2017 @ 10:35:44 #14
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169646949
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:42 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik krijg geen roesje omdat er niemand is die op die dag met me mee kan naar het ziekenhuis, was de bedoeling dat ik met de auto zou gaan. Maar ik zal met het OV moeten gezien ik 5 dagen voor het onderzoek aan mijn hand/pols geopereerd word, kreeg eergisteren de operatiedatum. Volgens mij mag je na een roesje ook niet alleen met OV reizen, geen idee hoe lang het duurt tot zo'n roesje volledig is uitgewerkt.
Duurt wel even. Om veiligheidsredenen mag je niet alleen naar huis idd, ook niet met OV.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169647137
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:35 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Duurt wel even. Om veiligheidsredenen mag je niet alleen naar huis idd, ook niet met OV.
Dan maar zonder roesje. Ben benieuwd hoe het zal gaan.
pi_169648593
Ik heb het gehad met een keelverdoving.
Ik zag er ook tegenop, maar eigenlijk viel het reuze mee.

Ik bleef wel de hele tijd kokhalzen. Ze hebben me ook met 3 mensen vast gehouden omdat mijn benen uit reflex stampten (dat had ik toen niet in de gaten eerlijk gezegd).
Pijn doet het sowieso niet, is gewoon een irritant drukkend gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 12:00:39 ]
pi_169648687
Belangrijkste is om rustig te blijven, daarbij is met name de ademhaling onder controle houden van belang en daarnaast luisteren naar wat er wordt gezegd.
pi_169649629
Heel eerlijk, niet fijn, zou het liever niet nog een keer meemaken. Heb alleen een keelverdoving gehad, de assistent zei dat een roesje vaak juist meer paniek veroorzaakt en dat ze dat daarom niet vaak doen.

Ik had enorm veel gal wat naar boven kwam, maar ik heb een overschot aan maagzuur en gal waar ik medicatie voor slik, dus heb wel overgegeven (en daar ben ik banger voor dan de slang die naar binnen ging. Ik heb echt een hekel aan overgeven). Bij mij waren er ook 3 mensen nodig om me stil te houden. Geen pijn, wel vervelend.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_169649942
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:40 schreef joyvke het volgende:
Heel eerlijk, niet fijn, zou het liever niet nog een keer meemaken. Heb alleen een keelverdoving gehad, de assistent zei dat een roesje vaak juist meer paniek veroorzaakt en dat ze dat daarom niet vaak doen.

Ik had enorm veel gal wat naar boven kwam, maar ik heb een overschot aan maagzuur en gal waar ik medicatie voor slik, dus heb wel overgegeven (en daar ben ik banger voor dan de slang die naar binnen ging. Ik heb echt een hekel aan overgeven). Bij mij waren er ook 3 mensen nodig om me stil te houden. Geen pijn, wel vervelend.
Ik heb ook een overschot aan maagzuur, daarom krijg ik het maagonderzoek, ze willen zien of er een oorzaak te vinden is. Ik slik 80mg omeprazol en daarnaast 4 zakjes sucralfaat per dag wat bijna niet helpt.

Ik heb in 2012 een gastric sleeve operatie gehad en daarna 4 jaar klachtenvrij geweest en nu opeens maagzuurproblemen. Als er voor het maagzuurprobleem geen oorzaak gevonden wordt zal ik waarschijnlijk een gastric bypass krijgen.

Maar dat overgeven ben ik dus ook bang voor, helemaal omdat ik dagelijks al extreem last heb van maagzuur dat omhoog komt.
pi_169653082
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:58 schreef Alieda-R het volgende:
Wie heeft er weleens aan maagonderzoek gehad? En met alleen keel verdoving of een roesje?

Ik krijg 10 april een maagonderzoek, heb gekozen voor alleen keel verdoving omdat er die dag niemand is die met me mee kan gaan.

Zie niet snel ergens tegenop, operaties, verdovingsspuiten e.d. zijn geen probleem voor mij maar een onderzoek als dit lijkt me maar niks. Ben bang dat ik ga kokhalzen en daardoor het niet goed lukt.
ik, met roesje.
Was enorm zenuwachtig maar het viel me ontzettend mee en ga evt volgende keer zonder roesje proberen
pi_169653255
Ik heb het twee keer met keelverdoving gehad ( geen roesje) als je goed slikt als ze dat aangeven gaat het opzich prima.

Je kwijlt wel als een gek maar ik vond het enorm meevallen ;)

Sterkte :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:15:41 #22
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_169677173
Ik heb het beide een aantal keer gehad. Zonder en met roesje. Ik doe het niet meer zonder.
pi_169727898
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:54 schreef Alieda-R het volgende:
Ik heb ook een overschot aan maagzuur, daarom krijg ik het maagonderzoek, ze willen zien of er een oorzaak te vinden is.
Heb ik ook, bij mij is een Barret slokdarm gediagnostiseerd. Eerste keer (2000) zonder roesje en zonder keelverdoving, was een martelgang, echt verschrikkelijk. Ze hebben toen die Barrett gediagnostiseerd (12 biopten ook nog genomen, terwijl ik lag te kokhalzen) en zeiden: " elke 3 jaar herhalen". Ik was er zo klaar mee dat ik pas 12 jaar later weer ben gegaan en in 2012 met roesje. Totaal geen probleem, was pas bij kennis toen ik de onderzoekskamer werd uitgereden. Vorig jaar derde onderzoek met keelverdoving (wat de zin is, is mij een raadsel) en roesje. Weer probleemloos en weer 12 biopten.

Ik vertik het zonder roesje te doen. Ik heb zelf in ziekenhuizen gewerkt en het is voor het gemak van de medewerkers om zonder roesje te werken, maar ik doe nooit meer zonder.

Als je in de buurt woont, wil ik je wel rijden, ik ken de ziekenhuizen. Mijn laatste was in AMC en daar doen ze het zelfs niet als je geen begeleider hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 23-03-2017 20:00:31 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169728117
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb ik ook, bij mij is een Barret slokdarm gediagnostiseerd. Eerste keer (2000) zonder roesje en zonder keelverdoving, was een martelgang, echt verschrikkelijk. Ze hebben toen die Barrett gediagnostiseerd (12 biopten ook nog genomen, terwijl ik lag te kokhalzen) en zeiden: " elke 3 jaar herhalen". Ik was er zo klaar mee dat ik pas 12 jaar later weer ben gegaan en in 2012 met roosje. Totaal geen probleem, was pas bij kennis toen ik de onderzoekskamer werd uitgereden. Vorig jaar derde onderzoek met keelverdoving (wat de zin is, is mij een raadsel) en roesje. Weer probleemloos en weer 12 biopten.

Ik vertik het zonder roesje te doen. Ik heb zelf in ziekenhuizen gewerkt en het is voor het gemak van de medewerkers om zonder roesje te werken, maar ik doe nooit meer zonder.

Als je in de buurt woont, wil ik je wel rijden, ik ken de ziekenhuizen. Mijn laatste was in AMC en daar doen ze het zelfs niet als je geen begeleider hebt.
Ik heb altijd begrepen dat je (los van welk onderzoek) van een roesje angstiger wordt i.v.m het net niet weg zijn, toch alles meekrijgen, maar weinig kunnen. En daarom zoveel mogelijk zonder roesje doen tenzij extreme paniek/angst.

Dat is dus niet zo?
pi_169728238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:55 schreef Blue_note het volgende:

Ik heb altijd begrepen dat je (los van welk onderzoek) van een roesje angstiger wordt i.v.m het net niet weg zijn, toch alles meekrijgen, maar weinig kunnen. En daarom zoveel mogelijk zonder roesje doen tenzij extreme paniek/angst.

Dat is dus niet zo?
Niet mijn ervaring en van kennissen die ook een roesje hebben gehad. Ik keek naar de apparatuur (vakidioot die ik ben) er werd genoemd "we spuiten zoveel cc spul in" en op van moment kan ik me alleen nog de monitor van de apparatuur herinneren. Daarna pas de verkoeverkamer.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 23-03-2017 20:06:50 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')