abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169634271
Augustus 2014 is alweer even geleden en er is veel gebeurt in die tijd. In het vorige topic gebeurde er het volgende:

Ik plaatste een kledingkast om de constructiedelen van het dak heen en onder schuin dak:


En schuurde ik de lagen wit en zwart van de tafel af;


En verfde ik de muur wat donkerder blauw:


Waar ik vervolgens niet aan kon wennen, dus inmiddels is het


En na wat gezeur bij de aannemer kwamen ze toch nog vorig jaar wat klusjes volbrengen. Ik heb nu dubbelglas op de slaapkamers (en sindsdien staat de verwarming uit boven! O+ )


En ze metselden mijn bijkeuken 50 cm hoger op, plaatste een overkapping, nieuw dak op de bijkeuken en werkte alles netjes af:




En mijn to do lijst voor dit jaar is 75 punten lang :7 En ik ben al begonnen met strepen O+
pi_169634441
Mooi met dat wit aan de bovenkant, en dat plankje!
pi_169634710
Dus, 75 punten af te strepen voor dit jaar. Sommige zijn al gelukt! :)

De woonkamer is geschilderd in een andere kleur dan blauw. Eerst enkel de onderste strook en dat laatste stukje moest nog even 3 lagen wit krijgen. Dat is gebeurd en ziet er zo uit:



En ik heb de schuifdeur naar de keuken gemaakt die ik al lang wilde. Maar zie nu dat ik geen geschikte foto heb voor op Fok! :@ Die komt nog :Y

De 4 meter lange wand in de gang heb ik eindelijk kaal gebikt! Gewoon met het handje, hamer en beitel :7



En daarna was het de bedoeling dat het opstaande randje van de granito vloer ook er af ging zodat ik alles glad kon maken. Dat liep iets *kuch* anders dan ik dacht. Bij de eerste keer goed kracht zetten sprong er gelijk een flink stuk kapot en daarop kon ik niet verder. Dus alles is er uit ;(


En daarna moesten de leidingen weer wat verder de muur in. Stofbende, jup.


En daarna alles in de voorstrijk en een laagje gips er tegenaan. Dat laagje gips is nog niet perfect, niet af en dus nog niet Fok! waardig O-)

Aangezien mijn lichaam het niet trekt om 2 weekenden achter elkaar flink met gips in de weer te gaan heb ik voor dit weekend een ander klusje bedacht. De bijkeuken is niet waterdicht, maar is dat met een laagje hout er voor wel. Dus dat moest hem maar worden.

Eerst even laden:


En daarna een dagdeeltje schroeven:


Om de hoek moet ook nog een wandje gebeuren en daarna is het wachten op een goeie droge dag. Liefst 2 achter elkaar en dan gaat er nog een laagje zwart overheen om het goed diep zwart te krijgen.

Vandaag hebben vriendlief en ik de houtkachel onder de overkapping gezet en die staat daar perfect. Met wat creatief afvoeren hoef ik mooi niet door het dak heen en kom ik onder dubbelwandige RVS buizen uit. Daar is mijn portemonnee dan weer erg blij mee :7 Echter krijg ik niet gevonden hoe ik een buis die meer dan 2 meter boven mijn dak uit gaat steken vast moet zetten. Ik lees iets over een tuibeugel (?) help iemand hier?
pi_169635582
Mijn klusjes lijken echt 3x niks naast al het werk wat jij verzet Puala. :D
pi_169635641
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:01 schreef Fripsel het volgende:
Mijn klusjes lijken echt 3x niks naast al het werk wat jij verzet Puala. :D
Dit is niet in 2 dagen gedaan he? Dat schilderen 's avonds na het werk en de rest euh, 4-5 dagen oid. En dan doe ik nu nog rustig aan :@
pi_169639102
Volgende keer schilder ik wel mee :Y
Hooray for boobies!
pi_169651714
Mooie update! Heb je alleen het granito eruit gehaald of de hele vloer? Anders zou ik serieus overwegen om het meteen te isoleren..

Wat voor planken heb je gebruikt? Ziet er goed uit!
  maandag 20 maart 2017 @ 14:16:38 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169651806
Je hebt het granito eruit gehakt? :o . Dat scheelt je wel een paar 1000 euro in de waarde van je huis ;( .
pi_169652219
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:12 schreef tux87 het volgende:
Mooie update! Heb je alleen het granito eruit gehaald of de hele vloer? Anders zou ik serieus overwegen om het meteen te isoleren..

Wat voor planken heb je gebruikt? Ziet er goed uit!
De 2cm granito, maar niet de vloer. Dat is echt kiezelbeton dus dat gaat hem niet worden. Ik heb ook geen enkel idee hoe dik, wat er onder ligt of iets. Ik kan er ook verder niet bij. Dus ik vind het wel goed zo denk ik :@ Ik wil eigenlijk een laagje 18mm hout er in leggen en daar mijn vloer op plakken. Toch een kleine vorm van isolatie.

Gamma nero planken. Valt nog niet eens tegen hoe krom ze zijn :o
pi_169652232
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:16 schreef bleiblei het volgende:
Je hebt het granito eruit gehakt? :o . Dat scheelt je wel een paar 1000 euro in de waarde van je huis ;( .
Sorry lieverd, maar het brak zo in stukjes. Echt zonde, ik weet het, maar restauratie ging ik sowieso niet doen :@
  maandag 20 maart 2017 @ 14:46:16 #11
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169652579
Op naar nieuwe hoogtepunten in dit nieuwe deel ^O^

Schroef je die planken direct tegen de muur, of zitten er nog regels achter?

Ben je nog van plan het boeideel eraf te halen zodat het hout mooi door kan lopen tot onder de afdekker? Staat mooier en dan loopt er ook geen water meer achter.
pi_169653122
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:46 schreef Barrah het volgende:
Op naar nieuwe hoogtepunten in dit nieuwe deel ^O^

Schroef je die planken direct tegen de muur, of zitten er nog regels achter?

Ben je nog van plan het boeideel eraf te halen zodat het hout mooi door kan lopen tot onder de afdekker? Staat mooier en dan loopt er ook geen water meer achter.
Er zitten regels achter ;)

Ja ik moet nog even omhoog klimmen en eens kijken wat ik wil. Maar bij de laatste 2 planken begon het zaterdag behoorlijk te regenen, dus omdat ik het dicht wilde voor nu heb ik het af gemaakt. Maar de ladder moet er nog ff tegen aan wat netter is. Eigenlijk wil ik met mijn hout uit komen achter het blauw wat er pas net 3 weken tegen aan zit. Zodat dat er netjes voor komt, maar ik moet nog even kijken of dat lukt.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:16:57 #13
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169653428
Als die planken op regels zitten wil ik wel eens zien hoe je op een nette en waterdichte manier achter het boeideel uit wilt komen... Ik zou dus het boeideel er af halen en de planken doortrekken tot onder de afdekker.
pi_169653499
Je bedoelt tot onder de zinken rand zelf met hout verder?
  maandag 20 maart 2017 @ 15:32:08 #15
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169653784
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:19 schreef Puala het volgende:
Je bedoelt tot onder de zinken rand zelf met hout verder?
Ja. Dan heb je de hele muur in één vlak. Is de simpelste manier om het af te werken en het zwarte hout steekt ook mooi af bij het zink. Hoe eenvoudiger en strakker de uitstraling, hoe beter het ook past bij de rest van het huis. Beetje zonde van het nieuwe boeideel, maar dat is een concessie die ik eerder zou maken dan met iets van een schuine lat of iets van lood of zink tussen het boeideel en de planken te moeten werken om het verschil waterdicht te krijgen.

Ik hoop dat het hout onder de huidige zinken afdekker te krijgen is, dat deze dus breed genoeg is. Normaal bedenk je dit soort dingen aan het begin van een nieuw project ;) Maar al werkende keuzes maken en oplossingen bedenken is wel herkenbaar :)
pi_169656057
Ik voel mezelf even heel dom dat ik niet zo ver heb gedacht :@
pi_169812082
Zaterdag weer lekker buiten bezig geweest. Ik heb wat met de feedback van Barrah gedaan, maar nog niet duidelijk op de foto gezet. Ook de 2e wand voor 3/4 bekleed met het zwarte hout.



Daarnaast de houtkachel aangesloten. Niet voor de meest logische oplossing gekozen; door het dak heen. Maar om het dak heen. Voordeel daarvan is dat de kachel weer mee kan als ik hier vertrek en dat ik geen dubbelwandige pijp nodig had. En ik vind het acceptabel dus prima :7

Gisteravond al even proef gedraaid:



De schroeven van de tuinbank vorig jaar blijken in tegenstelling tot de berichten niet van RVS en zijn al verroest of breken af bij het uit elkaar schroeven. Dus vanavond even nieuwe schroeven halen en de boel gehalveerd weer in elkaar schroeven. Van 1 XXL bank en 2 stoelen maak ik 3 banken :7 2 voor onder de overkapping op wieltjes. En 1tje buiten bij de eettafel zodat je daar eventueel ook nog lekker in de zon kan hangen.
pi_169819875
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Dit is niet in 2 dagen gedaan he? Dat schilderen 's avonds na het werk en de rest euh, 4-5 dagen oid. En dan doe ik nu nog rustig aan :@
Waar haal je de energie vandaan :o. Het lukte mij na minder dan een jaar al niet eens meer om 's avonds na het werk nog te klussen, laat staan na bijna 3 jaar _O_.
pi_169822162
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:54 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Waar haal je de energie vandaan :o. Het lukte mij na minder dan een jaar al niet eens meer om 's avonds na het werk nog te klussen, laat staan na bijna 3 jaar _O_.
3 jaar. Ik schrik daar nog steeds van :o

Ik kan slecht stil zitten de laatste tijd, dus ik denk daarom. En ik hou van afstrepen op mijn lijstje O+
pi_169822779
Het gaat weer goed bij jou! Jeetje zeg wat is er weer veel veranderd de laatste tijd.

Maar idd waar haal je de energie vandaan. Ik kan ook slecht stil zitten maar red het echt niet om nog savonds vanalles te doen
pi_169930621
Vandaag weer wat gerommeld. Het putje onder de overkapping is eindelijk aangesloten. Dat scheelt een vervelend rioolluchtje als de wasmachine draait en is ook wel fijn met klussen. In de tegel links zat de oude afvoer van de keuken en ik heb geen zin om de tegel te gaan vervangen :@



En ik heb de andere wand afgemaakt:



Moet alleen nog even bij de overkapping 2 planken plaatsen, maar gezien de discussie met de buren had ik even geen zin om naast mijn buurman te staan klussen. K&W / Regels voor rookkanaal houtkachel

En ik heb de zandcementvloer in de gang er neer gelegd en de platen voor er op op maat gezaagd. Dus daar is ook al weer een stap gemaakt :Y
pi_169930805
hmm helaas weet je nu ook de nadelen van buiten "aan de slag"
sommige mensen staan inderdaad de hele dag te piekeren of ze ergens iets van kunnen zeggen..
pi_169931170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:06 schreef akatar het volgende:
hmm helaas weet je nu ook de nadelen van buiten "aan de slag"
sommige mensen staan inderdaad de hele dag te piekeren of ze ergens iets van kunnen zeggen..
Ik snap de bezorgdheid om de gezondheid van haar kinderen wel. Ik weet dat ze regelmatig in het ziekenhuis lopen, dus begrip daarvoor is er. Om dan vervolgens te gaan zeiken omdat ik rekening met ze hou maar het er niet mooi uit ziet. Nee dat snap ik niet. Maar het artikel print ik maandag uit en zorg ik dat ik klaar heb liggen. De eerste keer dat ik er weer zin in heb ga ik het gesprek aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 1 april 2017 @ 19:38:07 #24
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169931500
Gelijk hebben is één, gelijk krijgen kan heel wat anders zijn. En gelijk krijgen betekent niet per se prettiger naast elkaar wonen. Geldt twee kanten op.

Wat goed dat je voorop stelt om in gesprek te blijven met de buren. Zo lang er wederzijds begrip is en jullie nog in gesprek zijn kost het misschien wat meer tijd maar komen jullie er vast uit. ^O^
  zaterdag 1 april 2017 @ 19:38:55 #25
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169931516
Oh enneh... Dat hout tot onder het zinkwerk staat echt mooi!
pi_169931686
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:38 schreef Barrah het volgende:
Gelijk hebben is één, gelijk krijgen kan heel wat anders zijn. En gelijk krijgen betekent niet per se prettiger naast elkaar wonen. Geldt twee kanten op.

Wat goed dat je voorop stelt om in gesprek te blijven met de buren. Zo lang er wederzijds begrip is en jullie nog in gesprek zijn kost het misschien wat meer tijd maar komen jullie er vast uit. ^O^
Ik snap dat je beter in gesprek kan blijven, maar het eindigde met "of je had je aan de regels gehouden en de pijp gewoon 1 meter uit de erfgrens geplaatst". En dat zorgde voor een behoorlijke verziekte sfeer. Daarna kwam een van de kinderen naar buiten of ze gingen eten en heb ik ze een fijne maaltijd gewenst. Ik was er echt helemaal klaar mee.

Maar ik zie geen enkele reden waarom ik dit nu nog moet gaan verplaatsen gezien het artikel in het andere topic. Dus ik zal haar uitleggen dat ik haar tegemoet kom qua uiterlijk; de lijnen zullen waarschijnlijk weg gaan. En verder is het daarmee klaar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:38 schreef Barrah het volgende:
Oh enneh... Dat hout tot onder het zinkwerk staat echt mooi!
Zeker. En mooier was als de palen ook door hadden gelopen, maar helaas. Dit is al een prima oplossing :Y
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 08:35:35 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170208515
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik snap dat je beter in gesprek kan blijven, maar het eindigde met "of je had je aan de regels gehouden en de pijp gewoon 1 meter uit de erfgrens geplaatst". En dat zorgde voor een behoorlijke verziekte sfeer. Daarna kwam een van de kinderen naar buiten of ze gingen eten en heb ik ze een fijne maaltijd gewenst. Ik was er echt helemaal klaar mee.

Maar ik zie geen enkele reden waarom ik dit nu nog moet gaan verplaatsen gezien het artikel in het andere topic. Dus ik zal haar uitleggen dat ik haar tegemoet kom qua uiterlijk; de lijnen zullen waarschijnlijk weg gaan. En verder is het daarmee klaar.

[..]

Zeker. En mooier was als de palen ook door hadden gelopen, maar helaas. Dit is al een prima oplossing :Y
Hoe is het nu uiteindelijk afgelopen met de pijp op het dak voor afvoer van rook van de haard ?
Heb je er nog iets aan veranderd, of heb je alles zo gelaten zoals het is ? :)
pi_170209151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe is het nu uiteindelijk afgelopen met de pijp op het dak voor afvoer van rook van de haard ?
Heb je er nog iets aan veranderd, of heb je alles zo gelaten zoals het is ? :)
Ik heb mijn buren niet meer gesproken en ook niets veranderd. Er komt een hek aan de rand te staan en daar hoop ik hem aan te kunnen bevestigen. Zo niet, dan even de draden wat beter spannen dan nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 10:19:51 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170209953
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:35 schreef Puala het volgende:
Ik heb mijn buren niet meer gesproken en ook niets veranderd.
Kortom; ze moeten er maar vrede mee hebben.
Jammer, dat je relatie met de buren om zoiets onbenulligs stuk kan lopen :{

Sterkte ook met je werkgever :{
pi_170211520
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kortom; ze moeten er maar vrede mee hebben.
Jammer, dat je relatie met de buren om zoiets onbenulligs stuk kan lopen :{

Sterkte ook met je werkgever :{
Sorry, maar ik vind dit makkelijk geoordeeld. Mijn buren veroorzaken veel meer overlast dan ik doe met mijn kachelpijp. En ook dingen die juridisch vastgelegd zijn waar ze zich niet aan houden. Dus als iemand het stuk laat lopen ben ik dat absoluut niet alleen.
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 12:16:39 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170211901
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:55 schreef Puala het volgende:
makkelijk geoordeeld. Mijn buren veroorzaken veel meer overlast dan ik doe met mijn kachelpijp. En ook dingen die juridisch vastgelegd zijn waar ze zich niet aan houden
Ik kan op afstand jou relatie met je buren niet beoordelen; mocht het wel zo overkomen dan was dat mijn bedoeling in ieder geval niet ! :@
  vrijdag 14 april 2017 @ 12:43:40 #32
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170212478
Ik ben het wel met Vonk eens dat "zij veroorzaken zoveel overlast, dit moeten zij maar van mij slikken" wel een goed ingrediënt is voor een verslechtering van het contact en misschien zelfs wel escalatie. Hoe zeer je ook in je recht staat. Laten we hopen dat het meevalt.
pi_170213532
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:43 schreef Barrah het volgende:
Ik ben het wel met Vonk eens dat "zij veroorzaken zoveel overlast, dit moeten zij maar van mij slikken" wel een goed ingrediënt is voor een verslechtering van het contact en misschien zelfs wel escalatie. Hoe zeer je ook in je recht staat. Laten we hopen dat het meevalt.
Oh maar zo zwart wit is het niet. En ik ga ook niets op de spits drijven, maar zelf veel overlast veroorzaken en regels negeren. Maar wel je buurvrouw wel verplichten om dingen volgens bepaalde regels te doen is niet helemaal fair.

En zeker als je dit ziet:

https://www.helpdeskbouwregels.nl/vraag/511

Want heel flauw. Hij is niet verwerkt in mijn gevel. Dus zijn er geen regels die het voorschrijven.
pi_170214506
Ik vind het juist heel netjes dat je ervoor zorgt dat ze geen last hebben van de rook. Zeuren omdat het lelijk is vind ik wel een beetje flauw eigenlijk. :@
pi_171654056
Een jaar geleden was mijn tuin zo ongeveer af. Kijk nu dan eens O+



pi_171655466
Ziet er leuk uit :Y
dag
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 07:16:57 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:22:22 #38
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171658965
Mag je trots op zijn!! Ziet er heel mooi uit :)

Sterkte met je issues met de baas.
Laat die handjes wapperen!
pi_171676373
Eindelijk weer een update, was lang geleden
pi_171677987
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:00 schreef akatar het volgende:
Eindelijk weer een update, was lang geleden
Ik heb niet stil gezeten ondertussen :7 maar daar komt later een update van.

Hemelvaart heb ik met de hogedrukspuit alle muren onder de overkapping schoon gespoten.





En vanavond even de eerste geverfd:





De andere muur moet nog en dan alles nog een 2e laag :)
pi_171678036
laat de updates maar komen :)
ziet er weer goed uit
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 22:12:02 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171678078
Een update *O*
Goed bezig, ziet er stuk beter uit.
Verf je dat kaddenluik ook mee?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171678154
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:12 schreef derLudolf het volgende:
Een update *O*
Goed bezig, ziet er stuk beter uit.
Verf je dat kaddenluik ook mee?
Als ik ergens van de zomer de deuren en kozijnen, die bedroevend slecht zijn geverfd 3 jaar geleden, aanpak dan gaat in elk geval de houten plaat achter het luik mee blauw :Y
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 22:27:05 #44
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171678478
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Als ik ergens van de zomer de deuren en kozijnen, die bedroevend slecht zijn geverfd 3 jaar geleden, aanpak dan gaat in elk geval de houten plaat achter het luik mee blauw :Y
^O^
pi_171678894
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:09 schreef Puala het volgende:
Een jaar geleden was mijn tuin zo ongeveer af. Kijk nu dan eens O+

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Mooie border! O+
pi_173063757
Afgelopen weekend weer eens geklust, heerlijk O+

Het valt voor jullie een beetje halverwege de verbouwing, want ik heb geloof ik weinig geupdate van de gang. Ik heb er al wel heel wat uren werk in zitten. Eerst de wand richting de woonkamer ontdaan van alle kalk/sierpleister meuk. Daarna gestuukt zelf (holy crrrrrrapp dat een rotwerk), daarna geschuurd en geschuurd. Oh had ik al gezegd geschuurd? :P

Daarna een avondje behangen, plafond van een regelwerk voorzien, elektra aangelegd, spotjes zwart gespoten en geplaatst, isolatie en een houten plafond voor het industriële O+ En een vloertje gelegd.

En afgelopen weekend een ombouw voor de meterkast en wat schoenenkasten er aan vast gebouwd. Ook de kapstok zo'n 10-15 cm omhoog verplaatst zodat het allemaal beter/mooier past.



En nu moet de laatste rand van het plafond er nog in, een sierlatje rond de zijkant denk ik.
En dan moeten er nog even 2 stukken wand glad gestreken worden en daarna een rondje met verschrikkelijk lelijke muurverf. Want ik ga echt niet alles er af steken en zorgen dat het helemaal perfect is. Mijn toiletruimte behoeft aandacht en dat mag pas als dit af is van mezelf :P
pi_173064715
Kluskanjer ^O^

Meterkast ziet er nog niet heel sjiek uit zo met die schroefgaten enzo, maar dat zal vast goed komen :W
Laat die handjes wapperen!
pi_173065784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:33 schreef Gieliovd het volgende:
Kluskanjer ^O^

Meterkast ziet er nog niet heel sjiek uit zo met die schroefgaten enzo, maar dat zal vast goed komen :W
Er ligt vulmiddel klaar en ik verwacht dat het dan met 1x lakken prima is. en er komt nog een deur voor het linker deel, maar dat red ik niet alleen.
pi_174284462
Er is al 58 dagen niet gepost, dus tijd voor een update dan maar. Terug van de zomervakantie, dus weer frisse energie :)

Ik heb de muur in de gang zoals eerder geschreven gestuukt en behangen:


Regelwerkje gemaakt, isolatie er tussen gepropt en begonnen met het plafond:

Inmiddels hoeft er nog maar 1 smalle strook op maat gemaakt te worden en is de rest dicht.

Ook heb ik weer even een vloertje er in gelegd (egaliseren, zandcement vloertje er in, laagje hout als extra isolatie, laminaat er op)


Ook is er zoals jullie al lazen een meterkast en schoenenkast gebouwd.
Daarnaast zijn de wanden glad gesmeerd wat er over bleef:


En ik had gehoopt dat het voldoende was om daarna te kunnen schilderen met structuurverf, maar daar is de muur nog te slecht voor. Dus ik denk dat ik er maar iets op plak wat wel geschilderd kan worden ofzo. Moet nog ff bedenken wat, maar ik heb geen zin om er heel veel tijd en geld aan te besteden.

Tussendoor was het behang in de woonkamer wederom toe aan een update:


En toen het toilet, ik ben maar opnieuw begonnen :@



















En dat is zo ongeveer waar ik nu gebleven ben. Ik heb geen zaterdag meer gehad die ik er aan kon besteden, dus er moet nog een deel van de laatste wand betegeld worden. Dan kijken of ik kan voegen en de rest verder afmaken. Er moet nog genoeg gebeuren in dat kleine rotkamertje.

En in de korte avonden na het werk heb ik de voordeur even aangepakt.




Latje rondom ivm tocht. Niet mooi, wel effectief :Y




En nu alles zwart is zie je er niets meer van :7

Tussendoor ook nog even de houten wand buiten van een laagje teer voorzien:




En later is de regenpijp ook nog zwart gemaakt zodat deze minder opvalt.

En de volgende uitdaging wacht ook al weer:


Hopelijk is dat eind vd week dicht en in de grondverf.
pi_174284579
Jeetje wat een werk allemaal!

Maar vraagje... Hoe vaak per jaar behang je de woonkamer :@
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')