abonnement Unibet Coolblue
pi_169634144
Ik heb een nieuwe laptop met ssd en win 10. Sinds een paar weken stokt (bijv.) het beeld en geluid van het journaal, en gaat dan na een tijdje weer verder ; video's ook.
[1]
Heb ik teveel start up prog' s lopen ? En als ik die verminder, is het probleem dan over ?
[2]
Of zit het probleem ergens anders ? Heb nu diverse IOBIT prog's lopen (Malware, Uninstall, Smart defrag) en ook Easus (Todo en Backup). En nog wel wat meer, maar niet echt heel veel.
[3]
Heb geen MS Word meer, maar nu Open Office, daar ligt het toch niet aan ? Geen games of ander spul met veel Gig 's.

Iemand goede suggesties ?
pi_169634651
andere browser geprobeerd? instabiele Wi-Fi/ internet verbinding?
:]
pi_169635525
andere browser, goed idee ; internet met kabel over router, niet wifi
pi_169641213
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:10 schreef quirigua het volgende:
Ik heb een nieuwe laptop met ssd en win 10. Sinds een paar weken stokt (bijv.) het beeld en geluid van het journaal, en gaat dan na een tijdje weer verder ; video's ook.
[1]
Heb ik teveel start up prog' s lopen ? En als ik die verminder, is het probleem dan over ?
[2]
Of zit het probleem ergens anders ? Heb nu diverse IOBIT prog's lopen (Malware, Uninstall, Smart defrag) en ook Easus (Todo en Backup). En nog wel wat meer, maar niet echt heel veel.
[3]
Heb geen MS Word meer, maar nu Open Office, daar ligt het toch niet aan ? Geen games of ander spul met veel Gig 's.

Iemand goede suggesties ?
Hoeveel schijfruimte heb je over op je SSD en harde schijven?

Als je taakbeheer start (ctrl+shift+escape), hoeveel CPU en RAM gebruik je? Hoeveel achtergrondprocessen?

Wat voor extensies heb je in je browser zitten?

IObit is troep, het is net geen virus, maar het scheelt niet veel.
Vervangen door Ccleaner en Defraggler van dezelfde makers.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 19-03-2017 22:56:11 ]
  zondag 19 maart 2017 @ 22:53:30 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169641304
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:10 schreef quirigua het volgende:
[2]
Of zit het probleem ergens anders ? Heb nu diverse IOBIT prog's lopen (Malware, Uninstall, Smart defrag) en ook Easus (Todo en Backup). En nog wel wat meer, maar niet echt heel veel.
[..]
Iemand goede suggesties ?
Ik zou die IOBIT spullenboel uitzetten.
Defragmenteren icm een SSD is bijzonder onverstandig.

Wat zijn de overige specificaties van je laptop? (of als dat makkelijker is: wat is het merk en type laptop?)
So we just called him Fred
pi_169643020
[1] ok. ga ik proberen : iobit uitzetten ;
dat van defrag ssd - wist ik niet ;

[2] lenovo thinkad t570 - i5/6200 en 6 gig memory, 15.6 screen 1920 pix's, verder 5 partities elk met > 50 % lege ruimtes, 256 gig ssd ;
firefox en thunderbird ; internet via draad aan experia box (kpn)/router, niet via wifi dus ;

firefox heeft me (vroeger, lang geleden) wel problemen bezorgd, maar jah - - microsoft was toen nog erger ;
geen klachten over thunderbird ;

voorts : geen games, geen of weinig youtube (vid's), nooit film (ook nooit binnengehaald) ;

ik heb nu net open office (apache) ook disabled (ik heb geen MS word/365), die lreek traag te zijn ;

de storing bij NOS journaal en vid's is pas gekomen nadat ik meerdere apps had binnen gehaald (maar ik kan niet zomaar een boosdoener aanwijzen) ;

[ Bericht 2% gewijzigd door quirigua op 20-03-2017 00:09:31 ]
pi_169653697
misschien checken op updates voor adobe flash, html5 of andere video plugins van de computer.

Wat is je internet snelheid van je provider en hoeveel andere apparaten zitten er tegelijk op?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:36:38 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169653881
Rechts klik eens op het firefox icoon en voeg daar bij doel/target -safe-mode aan toe en probeer het nog eens voor de test. Dan start Firefox op zonder enige extra's.

Dat zal er dan ongeveer zo uit zien

64 bit
"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode

32 bit
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169663798
@ sjoemie 1985 - updates en checks gedaan -

Your browser scores 474 out of 555 points
htlm5 update & check :
You are using Firefox 52.0 on Windows 10Correct?✔✘
<!DOCTYPE html> triggers standards mode

Yes ✔
HTML5 tokenizer

de hele htlm5 file is veel te lang om hier te posten :

0/6
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
misschien checken op updates voor adobe flash, html5 of andere video plugins van de computer.

Wat is je internet snelheid van je provider en hoeveel andere apparaten zitten er tegelijk op?
snelheid is 1.3 mbps download, ADSL, zit hier kennelijk aan t eind van de kpn kabel, geen glasvezel

updates gedaan, dat helpt wel wat, probleem bljijft maar veel minder storend ;

htlm5 update en check geeft :
browser score is nu 474 pts (max is 555 pts), er zit niet veel belangrijks tussen de failed pts

firefox opnieuw geinstalleerd

voorlopig dragelijk, tot ik het nog beter kan krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door quirigua op 20-03-2017 21:21:04 ]
pi_169664201
@ jogy :
gedaan ; thnx for helping out ; firefox opnieuw geinstalleerd, werd er beter van, hapert minder maar nog niet helemaal verholpen, kan er voorloopig mee leven ; ik doe geen films of zo ;

firefox schijnt van tijd tot tijd moeilijkheden te geven met windows (zegt windows), vroeger ook (vorige laptop) ; mijn aversie tegen MS explorer is nog groter, blijf het vooranslnog met furefox doen ; thanx
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')