FOK!forum / Digital Corner / Windows probleem
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 18:13
Hi!

Mijn laptop doet opeens raar. Rechtsonderin staat 'Windows 8.1 Build 9600' en mijn windows is opeens niet meer geactiveerd, ofzo. En ik krijg 'm ook niet geactiveerd. Daarnaast doen mijn microsoft office producten het niet. Ik heb daarnaast ook niks veranderd of iets gedaan. Iemand een idee?
igi0nzondag 19 maart 2017 @ 18:18
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:13 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Windows 8.1 Build 9600
Deze update al geinstalleerd? https://support.microsoft(...)ndows-server-2012-r2
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 18:20
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef igi0n het volgende:

[..]

Deze update al geinstalleerd? https://support.microsoft(...)ndows-server-2012-r2
Die geeft de melding dat de update niet voor mijn computer is..
vaduzzondag 19 maart 2017 @ 18:25
Heb je uberhaupt een legale licentie?
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 18:26
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:25 schreef vaduz het volgende:
Heb je uberhaupt een legale licentie?
Ja
vaduzzondag 19 maart 2017 @ 18:27
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:26 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ja
Dan raad ik aan om met Microsoft te bellen.
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 18:35
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:26 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ja
Screenshotje van hele bureablad aub. Danke.

Daarna 1 screenshot van de computereigenschappen.
Fredzondag 19 maart 2017 @ 18:39
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:35 schreef SecretPret het volgende:
Screenshotje van hele bureablad aub. Danke.
Lijkt me nergens voor nodig.
quote:
Daarna 1 screenshot van de computereigenschappen.
Dat is dan wel weer nuttig.
vaduzzondag 19 maart 2017 @ 18:39
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:35 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Screenshotje van hele bureablad aub.
Dan moet hij zijn Winnie de Poeh bureaublad eerst veranderen. Waarvoor heb je dat nodig?
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 18:40
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Lijkt me nergens voor nodig.

[..]

Dat is dan wel weer nuttig.
Kan ik zien wat daar onder staat. Wat hij dus zegt in OP
misschien weet ik wat het is door te kijken hoe het er staat.
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 19:02
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:35 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Screenshotje van hele bureablad aub. Danke.

Daarna 1 screenshot van de computereigenschappen.
f7be5b1a32.jpg
Staat op deze manier rechtsonderin dus.

06b8d0a9ad.png

Heb net ook systeemherstel uitgevoerd, maar dat heeft ook niet geholpen
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 19:06
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Staat op deze manier rechtsonderin dus.

[ afbeelding ]

Heb net ook systeemherstel uitgevoerd, maar dat heeft ook niet geholpen
Die 2e foto is noet wat ik bedoel. Ga naar je bestanden. Druk rechtermuisknop computer. En druk daarna op eigenschappen. Maak daar een foto van.

Een andere tip: druk op foutdetails en zoek die code (als je er 1 te zien krijgt) op op internet zodat je erachter kan komen wat fout is.
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 19:12
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:06 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Die 2e foto is noet wat ik bedoel. Ga naar je bestanden. Druk rechtermuisknop computer. En druk daarna op eigenschappen. Maak daar een foto van.

Een andere tip: druk op foutdetails en zoek die code (als je er 1 te zien krijgt) op op internet zodat je erachter kan komen wat fout is.
65c1b7aebe.png

Dit?
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 19:18
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit?
Ja

1.wordt er aan jou gevraagd om een productcode in te vullen als je probeert te activeren. Zo ja, vul die onderstaande in. (Rechts zie je in blauwe letters "windows activeren")

2. Probeer anders windows updater en kijk of dat helpt

3. Zoek de foutcode op en zoek dat uit op internet.

4. Je can de product ID ook invoeren bij "code invoeren".

5. Misschien ben ke uitgelogd van je microsoft account. Dat kan ook een reden zijn waarom office niet werkt.

Hopelijk zal dit helpen.

Mag ik vragen waarom je niet naar windows 10 hebt geupgraded. Je weet dat dit gratis was?
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 19:40
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:18 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ja

1.wordt er aan jou gevraagd om een productcode in te vullen als je probeert te activeren. Zo ja, vul die onderstaande in. (Rechts zie je in blauwe letters "windows activeren")

2. Probeer anders windows updater en kijk of dat helpt

3. Zoek de foutcode op en zoek dat uit op internet.

4. Je can de product ID ook invoeren bij "code invoeren".

5. Misschien ben ke uitgelogd van je microsoft account. Dat kan ook een reden zijn waarom office niet werkt.

Hopelijk zal dit helpen.

Mag ik vragen waarom je niet naar windows 10 hebt geupgraded. Je weet dat dit gratis was?
Ik snap er helemaal niks van.. :P Wordt idd een productcode gevraagd. Product-id doet het iig niet, en een andere code kan ik niet vinden..

Staat nergens een foutcode.

En windows 10.. tsjah.. geen flauw idee :P Volgens mij omdat ik 8 gewoon wel handig vind.
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 19:43
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ik snap er helemaal niks van.. :P Wordt idd een productcode gevraagd. Product-id doet het iig niet, en een andere code kan ik niet vinden..

Staat nergens een foutcode.

En windows 10.. tsjah.. geen flauw idee :P Volgens mij omdat ik 8 gewoon wel handig vind.
Zat windows 8/8.1 erop toen je je computer kocht?
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 19:44
06b8d0a9ad.png
Druk op fout details. En zoek een foutcode ergens.
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 19:46
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:43 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Zat windows 8/8.1 erop toen je je computer kocht?
Ja, heb 'm gewoon pre-installed gekocht
vanBoeschotenzondag 19 maart 2017 @ 19:47
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:18 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ja

1.wordt er aan jou gevraagd om een productcode in te vullen als je probeert te activeren. Zo ja, vul die onderstaande in. (Rechts zie je in blauwe letters "windows activeren")

2. Probeer anders windows updater en kijk of dat helpt

3. Zoek de foutcode op en zoek dat uit op internet.

4. Je can de product ID ook invoeren bij "code invoeren".

5. Misschien ben ke uitgelogd van je microsoft account. Dat kan ook een reden zijn waarom office niet werkt.

Hopelijk zal dit helpen.

Mag ik vragen waarom je niet naar windows 10 hebt geupgraded. Je weet dat dit gratis was?
Is nog steeds gratis!
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 19:50
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:44 schreef SecretPret het volgende:
[ afbeelding ]
Druk op fout details. En zoek een foutcode ergens.
Geeft foutcode: 0x80072EE2
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 19:51
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Geeft foutcode: 0x80072EE2
http://www.solvusoft.com/(...)te-error-0x80072ee2/
Of
http://windowsreport.com/(...)te-error-0x80072ee2/
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 20:06
quote:
Moet ik daar per se voor betalen?...
vaduzzondag 19 maart 2017 @ 20:09
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Moet ik daar per se voor betalen?...
Van die sites moet je niets installeren en al helemaal niet voor betalen.
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 20:10
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:09 schreef vaduz het volgende:

[..]

Van die sites moet je niets installeren en al helemaal niet voor betalen.
Die 2e niet downloaden idd.

Die 1e ziet er naar mij vertrouwelijk uit. Je moet sws niets betalen. Als jij het niet betrouwbaar zou ik die code op internet opzoeken en het handmatig oplossen als je een beetje technisch bent.
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 20:18
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:10 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Die 2e niet downloaden idd.

Die 1e ziet er naar mij vertrouwelijk uit. Je moet sws niets betalen. Als jij het niet betrouwbaar zou ik die code op internet opzoeken en het handmatig oplossen als je een beetje technisch bent.
Ik ben heel veel, maar technisch ben ik alles behalve :+
LosBuenosMuchachoszondag 19 maart 2017 @ 20:40
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:10 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Die 2e niet downloaden idd.

Die 1e ziet er naar mij vertrouwelijk uit. Je moet sws niets betalen. Als jij het niet betrouwbaar zou ik die code op internet opzoeken en het handmatig oplossen als je een beetje technisch bent.
Bij die 1e moet ik ook gaan betalen. Maar ik ga het zelf niet handmatig toen. Maak ik alleen maar meer kapot mee ben ik bang. Ff kijken wat ik hiermee ga doen..
Fredzondag 19 maart 2017 @ 21:14
quote:
Wil je dit soort links in vervolg achterwege laten?
Nergens voor nodig om bij dit soort problemen dubieuze third-party software aan te bevelen.
SecretPretzondag 19 maart 2017 @ 21:17
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2017 21:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wil je dit soort links in vervolg achterwege laten?
Nergens voor nodig om bij dit soort problemen dubieuze third-party software aan te bevelen.
Dan help jij hem maar even. Veel success.
Fredzondag 19 maart 2017 @ 21:17
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Bij die 1e moet ik ook gaan betalen. Maar ik ga het zelf niet handmatig toen. Maak ik alleen maar meer kapot mee ben ik bang. Ff kijken wat ik hiermee ga doen..
Ik zou geen van beiden doen. Je hebt namelijk helemaal geen thirdparty software nodig voor dit issue.

Je kan beter telefonisch contact opnemen met Microsoft of de verkoper van je laptop.

quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Die geeft de melding dat de update niet voor mijn computer is..
Heb je de 64 of 32 bits versie geprobeerd van https://support.microsoft(...)ndows-server-2012-r2
Woelwaterzondag 19 maart 2017 @ 21:26
Of even de Windows update fix proberen:

https://support.microsoft(...)indows-update-errors
hugecoollzondag 19 maart 2017 @ 21:26
probeer eens windows+r -> slui.exe -> daar invoeren
sjoemie1985maandag 20 maart 2017 @ 09:56
Kan het zijn dat TS een studenten licentie gebruikt?
SecretPretmaandag 20 maart 2017 @ 10:09
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Kan het zijn dat TS een studenten licentie gebruikt?
Dat heeft windows niet. Alleen office.
Megumimaandag 20 maart 2017 @ 10:16
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 21:26 schreef Woelwater het volgende:
Of even de Windows update fix proberen:

https://support.microsoft(...)indows-update-errors
Inderdaad. En als dat niet lukt dan is er aan het einde een optie om in contact te treden met de helpdesk. Waar het op uitkomt als er inderdaad iets mis is met de licentie code. Contact opnemen met de leverancier kan ook.
mscholmaandag 20 maart 2017 @ 10:28
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:18 schreef SecretPret het volgende:

[..]

1.wordt er aan jou gevraagd om een productcode in te vullen als je probeert te activeren. Zo ja, vul die onderstaande in. (Rechts zie je in blauwe letters "windows activeren")

4. Je can de product ID ook invoeren bij "code invoeren".
weet jij wel het verschil tussen product ID en product key?
2 verschillende zaken en je kan een ID niet gebruiken voor activatie (Anders zie ik daar graag een bron van)
#ANONIEMmaandag 20 maart 2017 @ 10:32
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:09 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Dat heeft windows niet. Alleen office.
windows EDU
ohengmaandag 20 maart 2017 @ 18:23
Als dit op een Asus laptop hebt, kun je de code uit het BIOS halen met dit programma:
Directe link: http://www.nirsoft.net/utils/produkey-x64.zip
Productpagina: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

En dan de code opnieuw invullen, wil weleens gebeuren dat de activatie ineens weg is, handmatig de code invoeren en alsnog activeren helpt.
LosBuenosMuchachosmaandag 20 maart 2017 @ 19:57
Ik werd er gek van en heb 'm naar fabrieksinstellingen teruggezet. Volgens mij doet 'ie 't nu weer. Dat tekentje is weg iig.