abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 27 maart 2017 @ 14:02:23 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169812826
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:01 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Het is helemaal niet complex! Het is heel simpel maar het wordt erg complex voorgedaan om maar een excuus te hebben om vooral geen verantwoordelijkheid te leggen bij de mensen zelf daar!

De meest simpele optie is die mensen daar gewoon dood laten gaan natuurlijk. Dat kost helemaal niks tenslotte. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Reya op 27-03-2017 15:33:28 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid§ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169812853
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:01 schreef Megumi het volgende:
Natuurlijk is dat relevant. Een goede handelaar kent zijn klanten toch. En weten wat de klant met het product wil en wat het product vervolgens moet kunnen. Anders zou er pas echt iets raars aan de hand zijn. Een vol automatisch wapen is niet ontwikkelt om op konijnen te jagen tenslotte.
Nee dat is mede ontwikkeld als verdediging!
  maandag 27 maart 2017 @ 14:07:02 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169812927
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat hun eigen regering liever geld uitgeeft aan oorlog. Als je die mensen te vreten geeft, hoeft de regering daar geen budget voor te maken en kunnen ze gewoon doorgaan met oorlogvoeren.
Eigenlijk is er dus geen oplossing voor binnen de gegeven omstandig heden voor dit soort landen. En inderdaad kan ik er in mee gaan dat de mensen en regeringen aldaar daar in hoge mate zelf verantwoordelijk voor zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid§ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169812947
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

De meest simpele optie is die mensen daar gewoon dood laten gaan natuurlijk. Dat kost helemaal niks tenslotte. :')
Inderdaad, maar dat is niet wat ik zeg! Ik zeg dat het tijd wordt dat men ook zelf eens verantwoordelijkheid neemt! Wart men nu doet is een enorme generatie bij elkaar neuqen terwijl er geen toekomst is of geld voor vreten en dan gaan janken dat er zo weinig te vreten is!

Waarom moet een dergelijk land kunstmatig in leven gehouden worden?

[ Bericht 4% gewijzigd door Reya op 27-03-2017 15:33:54 ]
  maandag 27 maart 2017 @ 14:10:43 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169813003
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:07 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat is niet wat ik zeg! Ik zeg dat het tijd wordt dat men ook zelf eens verantwoordelijkheid neemt! Geen geld, dan niet fokken als konijnen! Zorg eerst voor een toekomst en dan pas denk je aan kinderen! Wart men nu doet is een enorme generatie bij elkaar neuqen terwijl er geen toekomst is of geld voor vreten en dan gaan janken dat er zo weinig te vreten is!

Waarom moet een dergelijk land kunstmatig in leven gehouden worden?
Wel denk ik dat deze overwegingen geen rol zullen spelen bij mensen die dreigen te sterven van de honger. Die blijven daar. En de rest vlucht naar bijvoorbeeld naar Europa. Na dat ze de eerste groep de hongerleiders leeg geplunderd hebben. Daar zal het wellicht op uitdraaien ben ik bang.
pi_169813056
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:07 schreef Megumi het volgende:
Eigenlijk is er dus geen oplossing voor binnen de gegeven omstandig heden voor dit soort landen.
Die oplossing is er wel. Willen jullie hulp? Prima! Zorg voor geboortebeperking! Stop met corrupte regering kiezen! Sta op tegen corruptie! Het is een kleine groep waar de macht ligt. Verdrijf die macht, en vraag om buitenlands bewind om orde op zaken te stellen!

Dan pas zal hulp zijn vruchten afwerpen! Tot die tijd is elke hulp zinloos en houdt je het falende systeem in leven!
pi_169813083
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:10 schreef Megumi het volgende:
Wel denk ik dat deze overwegingen geen rol zullen spelen bij mensen die dreigen te sterven van de honger. Die blijven daar. En de rest vlucht naar bijvoorbeeld naar Europa. Na dat ze de eerste groep de hongerleiders leeg geplunderd hebben. Daar zal het wellicht op uitdraaien ben ik bang.
Dan is er dus alle reden om vluchtelingen niet meer toe te laten! In plaats van vluchten kunnen ze ook knokken voor de toekomst van hun land!
  maandag 27 maart 2017 @ 14:15:26 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169813106
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:12 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Die oplossing is er wel. Willen jullie hulp? Prima! Zorg voor geboortebeperking! Stop met corrupte regering kiezen! Sta op tegen corruptie! Het is een kleine groep waar de macht ligt. Verdrijf die macht, en vraag om buitenlands bewind om orde op zaken te stellen!

Dan pas zal hulp zijn vruchten afwerpen! Tot die tijd is elke hulp zinloos en houdt je het falende systeem in leven!
Kortom hou het simpel. Zorg met beperkt ingrijpen dat je wel de rijkdommen kan blijven krijgen. En geef minimaal steun om wat mensen in de rijke landen te laten denken dat we het erg vinden dat daar mensen sterven van de honger. Volgens mij gebeurd dat al trouwens?
  maandag 27 maart 2017 @ 14:18:08 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169813173
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:14 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Dan is er dus alle reden om vluchtelingen niet meer toe te laten! In plaats van vluchten kunnen ze ook knokken voor de toekomst van hun land!
Ik denk dat een normale burger geen trek heeft in bommen op zijn of haar hooft en dergelijke. Wegvluchten is dan toch de beste optie denk ik zo. En in de praktijk kiezen mensen wereldwijd meestal voor vluchten of de andere kant uitkijken. Als het er op aan komt.
pi_169813304
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:15 schreef Megumi het volgende:
Kortom hou het simpel. Zorg met beperkt ingrijpen dat je wel de rijkdommen kan blijven krijgen. En geef minimaal steun om wat mensen in de rijke landen te laten denken dat we het erg vinden dat daar mensen sterven van de honger. Volgens mij gebeurd dat al trouwens?
Dat is niet wat ik zeg!
  maandag 27 maart 2017 @ 14:24:21 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169813322
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:23 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg!
Het topic vraagt om oplossingen was mijn gedachte.
pi_169813403
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:18 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat een normale burger geen trek heeft in bommen op zijn of haar hooft en dergelijke. Wegvluchten is dan toch de beste optie denk ik zo. En in de praktijk kiezen mensen wereldwijd meestal voor vluchten of de andere kant uitkijken. Als het er op aan komt.
Maar als men zelf vlucht ipv verantwoordelijkheid te nemen, dan zie ik niet in waarom anderen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen voor de vluchteling! Als hun motief egoistisch is, dan mogen wij ook egoistisch zijn.

Ik heb geen moeite met vrouwen en kinderen die vluchten! Wel met jonge kerels die hierheen vluchten! En die komen juist massaal hier binnen! Vrouwen en kinderen laat men aan hun lot over!

Ik heb weinig goeds over voor dergelijke vluchtelingen eigenlijk! Ga knokken voor je land en de toekomst voor je vrouwen en kinderen!
pi_169813414
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:24 schreef Megumi het volgende:
Het topic vraagt om oplossingen was mijn gedachte.
Die gaf ik je. Maar jij maakt er iets heel anders van!
  maandag 27 maart 2017 @ 14:28:34 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169813441
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:27 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Maar als men zelf vlucht ipv verantwoordelijkheid te nemen, dan zie ik niet in waarom anderen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen voor de vluchteling! Als hun motief egoistisch is, dan mogen wij ook egoistisch zijn.

Ik heb geen moeite met vrouwen en kinderen die vluchten! Wel met jonge kerels die hierheen vluchten! En die komen juist massaal hier binnen! Vrouwen en kinderen laat men aan hun lot over!

Ik heb weinig goeds over voor dergelijke vluchtelingen eigenlijk! Ga knokken voor je land en de toekomst voor je vrouwen en kinderen!
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Kijk maar eens naar de recente geschiedenis van Nederland bijvoorbeeld.
pi_169813469
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Kijk maar eens naar de recente geschiedenis van Nederland bijvoorbeeld.
Want?

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:28 schreef Megumi het volgende:
. Kijk maar eens naar de recente geschiedenis van Nederland bijvoorbeeld.
Zoals?
  maandag 27 maart 2017 @ 14:29:50 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169813474
quote:

[..]

Die gaf ik je. Maar jij maakt er iets heel anders van!
Naar mijn mening gaf je geen oplossing maar dat is natuurlijk mijn mening.
pi_169813501
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:29 schreef Megumi het volgende:
Naar mijn mening gaf je geen oplossing maar dat is natuurlijk mijn mening.
Ik gaf wel degelijk een oplossing, echter lijkt het je niet naar de zin te zijn.
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 15:34:35 #68
66825 crew  Reya
Fier Wallon
pi_169814707
Probeer een beetjes rustig te discussiŰren, en op je taalgebruik te letten.
No one in this world, so far as I know—and I have researched the records for years, and employed agents to help me—has ever lost money by underestimating the intelligence of the great masses of the plain people.
  maandag 27 maart 2017 @ 23:19:32 #69
314096 yarnamc
nitimur in vetitum
pi_169826752
quote:

[..]

De situatie is totaal niet symmetrisch. Ieder rationeel mens vlucht daar weg, van zodra de mogelijkheid zich voordoet.
pi_169828970
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:19 schreef yarnamc het volgende:
Ieder rationeel mens vlucht daar weg, van zodra de mogelijkheid zich voordoet.
Ieder mens denkt in eigen belang dus. Waarom moeten andere landen ze opvangen dan? Ook zij mogen in eigen belang denken dan! En als je je verstand gebruikt dan realiseer je dat hiernaartoe halen of opvangen en af en toe wat geld daarheen niks oplost op de langere termijn! Dat is na decennia ontwikkelingshulp wel gebleken!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:07:37 #71
314096 yarnamc
nitimur in vetitum
pi_169850753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 01:36 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Ieder mens denkt in eigen belang dus. Waarom moeten andere landen ze opvangen dan? Ook zij mogen in eigen belang denken dan!
Omdat de situatie niet symmetrisch is. Het "ego´sme" van iemand die om hulp vraagt, is niet equivalent aan het ego´sme van het ontwikkeld land dat deze hulp weigert te verstrekken.
pi_169854312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:07 schreef yarnamc het volgende:

[..]

Omdat de situatie niet symmetrisch is.
Goh, hebben ze je een nieuw woordje geleerd en je verteld dat je die maar moet gebruiken als je niet meer weet hoe je iets goed moet praten?

Geen enkele situatie is "symmetrisch". Dus bewaar dat woord lekker voor als je dubbele woordwaarde hebt ofzo!

We hebben in Nederland ook zat mensen die geen makkelijk leven hebben door armoede. Deze mensen kiezen bewust niet voor 11 kinderen! Ze lopen wellicht niet met een kruik op hun kop naar een put, maar met een ALDI tas naar de voedsel of kledingbank!

Laten we eerst even zorgen dat die fucking voedsel en kledingbanken overbodig worden en dat de oudjes weer elke dag een warme hap krijgen en een schone luier!

Maar die zijn natuurlijk minder interessant omdat ze iets minder zielig zijn en een stuk bleker vaak qua huidskleur. Dus daar zijn natuurlijk weinig karmapunten meet te verdienen natuurlijk!

Een hongernegertje scoort beter dan een voedselbanktokkie op de "kramaclub"!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rikkert-de-Kikkert op 29-03-2017 05:15:17 ]
pi_169861799
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ben het helemaal met je eens..

die overdreven giro 555 acties.. ja.. geef geld.. geef ze nog een maand te eten.. ja want dan hebben we het wereldprobleem verholpen.. wat een na´eve mensen heb je die zo denken.

Stroman, niemand denkt zo :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:25:22 #74
314096 yarnamc
nitimur in vetitum
pi_169873598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 03:48 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:

[..]

Goh, hebben ze je een nieuw woordje geleerd en je verteld dat je die maar moet gebruiken als je niet meer weet hoe je iets goed moet praten?
:? Je weet toch wat het woord "symmetrie" betekent? En wat zou ik moeten goedpraten?
quote:
Geen enkele situatie is "symmetrisch". Dus bewaar dat woord lekker voor als je dubbele woordwaarde hebt ofzo!

We hebben in Nederland ook zat mensen die geen makkelijk leven hebben door armoede. Deze mensen kiezen bewust niet voor 11 kinderen! Ze lopen wellicht niet met een kruik op hun kop naar een put, maar met een ALDI tas naar de voedsel of kledingbank!

Laten we eerst even zorgen dat die fucking voedsel en kledingbanken overbodig worden en dat de oudjes weer elke dag een warme hap krijgen en een schone luier!
Dat is vanzelfsprekend ook belangrijk. Iedereen is het erover eens dat er een zorgvuldige afweging moet gemaakt worden van hoe de financiŰle middelen verdeeld worden. Dat is echter niet waarover jouw post ging, waar ik op reageerde. Die ging over "zij ego´stisch, dan wij ook ego´stisch".
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:44:42 #75
239009 J0kkebr0k
From basket of deplorables
pi_169874379
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iedereen vindt zijn eigen leefomgeving 'het beste'. Hoe beroerd die ook kan ogen vanuit een ander perspectief.

Als je de gemiddelde Nederlander in de 15e eeuw een beeld zou schetsen van Nederland in de 21e eeuw dan zouden ze daar eerder van schrikken dan denken "doe mij een tijdmachine, I'm outta here".
Wat is dit voor een bullshit? Vandaar die stroom mensen die hun eigen leefomgeving verlaten op zoek naar een andere leefomgeving zeker? :D
The technique of infamy is to invent two lies and to get people arguing heatedly about which one of them is true.
It's not what is true that matters, but what is perceived to be true
Wag The Dog
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')