abonnement Unibet Coolblue
pi_169629992
Door droogte is er hongersnood in Afrika die miljoenen mensenlevens bedreigt. Op 29 maart is er een actiedag. Tot nu toe hebben we 10 miljoen gedonneerd.


http://nos.nl/artikel/216(...)snood-in-afrika.html

quote:
10 miljoen euro én actiedag op tv tegen hongersnood in Afrika


Vrijdag, 17:51

Binnenland, Buitenland


De inzamelingsactie op Giro555 tegen hongersnood in Afrika heeft sinds 6 maart meer dan 10 miljoen euro opgeleverd. En er is meer goed nieuws voor de samenwerkende hulporganisaties: 29 maart wordt een nationale actie op radio en tv uitgezonden. Het is nog niet duidelijk wat er precies gaat gebeuren.

De eerste voorbereidingen voor acties door scholen, verenigingen, sportbonden en particulieren zijn al in gang gezet.

Hongersnood

“10 miljoen euro is een fantastisch resultaat van 10 dagen fondsenwerving. Dit is een mooie start, maar we gaan door met de actie omdat er heel veel geld nodig is”, zegt oud-Kamerlid Farah Karimi (GroenLinks) van Giro555.

De nood in Jemen, Noordoost-Nigeria, Zuid-Soedan en Somalië is hoog. 20 miljoen mensen balanceren op de rand van hongersnood. In heel Europa zijn nationale acties gaande of op handen om geld in te zamelen, zeggen de hulporganisaties.

Dodelijke combinatie

"Zo'n grote ramp, verspreid over vier grote gebieden, is ongekend", aldus Karimi. "Vooral kinderen, zieken en de allerarmsten zijn in acuut levensgevaar. We kunnen niet blijven toekijken en niets doen."

Oxfam Novib zegt dat er in de landen sprake is van een dodelijke combinatie van klimaatverandering, droogte, armoede en geweld. Bij een inzamelingsactie om honger in Afrika te bestrijden denken veel mensen terug aan die ene grote actie in 1985. Met het 16 uur durende benefietconcert Live Aid werd een opbrengst van meer dan 150 miljoen pond opgehaald, veel en veel meer dan de ongeveer 1 miljoen pond waarop gerekend was.

De vorige Giro555-actie werd georganiseerd voor de slachtoffers van de aardbevingen in Nepal. Hiervoor werd ongeveer 25 miljoen euro ingezameld.
pi_169630047
Goede doelen zijn een grote scam
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_169630071
Das wel weer zat ook
pi_169630135
Prima. Goed gedaan zelfs. Zolang het maar op vrijwillige basis gebeurt is er niets mis met 'goede' doelen. Hopelijk hebben de mensen er wat aan en wordt het geld degelijk gebruikt.
Conscience do cost.
pi_169630412
Beter gaat er een gedeelte van het geld naar het uitdelen van voorbehoedsmiddelen.
Maar dat zal wel weer niets worden omdat religiekanker.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:26:27 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169630494
Wat doen ze er zelf aan behalve meer monden om te voeden produceren?
  zondag 19 maart 2017 @ 16:29:02 #7
451005 Grems
Clown World
pi_169630606
Ik wil wel doneren, voor vrijwillige sterilisatie. Miljoenen mensen in leven houden in gebieden waar water en voedsel is voor duizenden is niet zo'n goed idee.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:55:58 #8
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169631396
Begint een beetje eentonig te worden daar
RED ONS HENNIEGOD
  zondag 19 maart 2017 @ 17:23:16 #9
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_169632066
De meesten zullen wat ik nu ga zeggen keihard vinden maar het lijkt mij hoog tijd op te stoppen met het uit de brand helpen van Afrika. Die negers daar blijven maar door broeden en putten het hele continent uit en er is geen eind in zicht aan de bevolkingsgroei daar. Het zou helemaal niet zo slecht zijn als er daar 200 miljoen mensen verdwijnen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_169632300
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:23 schreef PalmRoyale het volgende:
De meesten zullen wat ik nu ga zeggen keihard vinden maar het lijkt mij hoog tijd op te stoppen met het uit de brand helpen van Afrika. Die negers daar blijven maar door broeden en putten het hele continent uit en er is geen eind in zicht aan de bevolkingsgroei daar. Het zou helemaal niet zo slecht zijn als er daar 200 miljoen mensen verdwijnen.
De bevolkingsdichtheid is zelfs in de vruchtbare gebieden vaak nog veel lager dan in het westen of Azië, maar landmanagement is nogal een dingetje. Daarvoor moet je cultuur op de lange termijn gericht zijn en dat is die op veel plekken niet. Cultuur veranderen is helaas paternalistisch en kolonialistisch, dus kunnen we tot onze dood deze cirkel van bevolkingsgroei, oorlog, honger, groei, oorlog en honger blijven zien.
pi_169632403
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:23 schreef PalmRoyale het volgende:
De meesten zullen wat ik nu ga zeggen keihard vinden maar het lijkt mij hoog tijd op te stoppen met het uit de brand helpen van Afrika. Die negers daar blijven maar door broeden en putten het hele continent uit en er is geen eind in zicht aan de bevolkingsgroei daar. Het zou helemaal niet zo slecht zijn als er daar 200 miljoen mensen verdwijnen.
Alleen loopje dan wel heel erg het risico dat een deel van de resterende 800 miljoen deze kant uit komt. Ga je die dan neerschieten?
pi_169632420
Ik wil mijn postzegels die ik als kleuter heb gespaard voor Afrika terug!
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:41:18 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169632451
Grote delen van Afrika zijn gewoon verloren. Beter om daar geen aandacht meer aan te besteden.

Lief? Nee. Realistisch? Ja.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:41:25 #14
451005 Grems
Clown World
pi_169632454
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Alleen loopje dan wel heel erg het risico dat een deel van de resterende 800 miljoen deze kant uit komt. Ga je die dan neerschieten?
Beter houden we ze in leven tot ze met 4 miljard zijn inderdaad. Dan komen ze ook deze kant op. Wie gaat ze in leven houden als Europa Afrika 2.0 is?
pi_169632680
Je helpt de mensen niet door geld over te maken

Why foreign aid fails - and how to really help Africa

https://www.spectator.co.uk/2014/01/why-aid-fails/

Why Foreign Aid Is Hurting Africa
https://www.wsj.com/articles/SB123758895999200083
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:52:47 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_169632691
Daar kan je aardig wat mensen mee steriliseren.

Op lange termijn een betere oplossing dan het blijven sturen van voedsel"hulp".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_169632694
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:23 schreef PalmRoyale het volgende:
De meesten zullen wat ik nu ga zeggen keihard vinden maar het lijkt mij hoog tijd op te stoppen met het uit de brand helpen van Afrika. Die negers daar blijven maar door broeden en putten het hele continent uit en er is geen eind in zicht aan de bevolkingsgroei daar. Het zou helemaal niet zo slecht zijn als er daar 200 miljoen mensen verdwijnen.
Dat is wel heer erg asociaal. We moeten ze voedselhulp geven met de voorwaarde dat ze het geboortecijfer omlaag brengen naar 2 kinderen per vrouw. Dan kan er pas echt duurzame ontwikkeling plaatsvinden. Als er nood is, moeten we zeker helpen.
pi_169632759
Edit lama
  zondag 19 maart 2017 @ 17:57:33 #19
451005 Grems
Clown World
pi_169632780
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:52 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat is wel heer erg asociaal. We moeten ze voedselhulp geven met de voorwaarde dat ze het geboortecijfer omlaag brengen naar 2 kinderen per vrouw. Dan kan er pas echt duurzame ontwikkeling plaatsvinden. Als er nood is, moeten we zeker helpen.
En als ze zich niet aan de voorwaarden houden?
pi_169632814
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:57 schreef Grems het volgende:

[..]

En als ze zich niet aan de voorwaarden houden?
Meer voedselpakketten sturen ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')