abonnement Unibet Coolblue
pi_169629268
Beste FOK!ers,

Helaas ga ik na 2 jaar stoppen met mijn HBO bachelor...

Aangezien een studie (ivm het DUO diplomatermijn) binnen 10 jaar behaald moet worden om studiefinanciering om te kunnen zetten in een gift heb ik nog 3 jaar de tijd een opleiding te behalen.

Ik laat mijn keuze voor mijn volgende opleiding er niet volledig vanaf hangen, maar er zijn wel 2 interessante keuzes die ik kan maken:

Ik kan middels mijn propedeuse doorstromen naar de universiteit en daar binnen 3 jaar een bachelor behalen, alleen twijfel ik enigszins of ik hier het juiste niveau voor heb.

Ook kan ik een HBO Associate Degree in 2 jaar behalen (en vervolgens nog 2 jaar doorstuderen voor een volledige bachelor), dit geeft mij in ieder geval na 2 jaar een papiertje!

Nou vroeg ik mij af of bij deze 2 opleidingsvormen ook studiefinanciering kan worden omgezet in een gift..

Op de site van DUO vond ik het volgende:

Universitaire bachelor en Associate degree
We zetten niet automatisch om in een gift als u een universitaire bachelor of een Associate degree heeft behaald. Wilt u toch omzetting op basis van uw universitaire bachelor of uw Associate degree? Neem dan contact met ons op.


Ik ga dus morgen even contact opnemen, maar ik ben er op dit moment mee bezig, dus ik vroeg mij af of iemand hier toevallig ervaring mee heeft / meer van weet :) ? Want voor de omzetting in een gift moet ik dus een opleiding gevolgd hebben op het 'hoger onderwijs', maar valt een Associate Degree hier ook onder?
pi_169631976
Hoezo is 10-2=3
pi_169632909
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:19 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoezo is 10-2=3
Zal waarschijnlijk niet de eerste poging zijn. ;)
pi_169640489
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:19 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoezo is 10-2=3
Ik ben heel lang geleden ooit aan een studie begonnen;) Was toen 18, totaal niet gemotiveerd en denk ik 2 maanden die opleiding gevolgd...

Daarna ben ik een jaar of 5 gaan reizen / werken, en toen weer aan een opleiding begonnen.

Helaas tikken de jaren van het diplomatermijn gewoon lekker door;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')