abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169642653
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet echt nee, leg het eens uit?
Daar kan je prima zelf onderzoek naar doen. Deze reik ik je zelf nog even aan; https://www.nytimes.com/2(...)unications.html?_r=0
Leven is het verliezen van illusies. - LK
  zondag 19 maart 2017 @ 23:53:55 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169642878
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ook de programma`s om hogeropgeleiden naar Nederland te halen zijn vaak verkapte maatregelen om aan goedkope jonge werknemers te kopen.
Het is echt niet zo dat dit allemaal unieke talenten zijn.

Ook in de VS is dit zo waar de techbedrijven in Silicon Valley moord en brand schreeuwen om H1B visa voor hun werknemers.
Huffington Post (toch een links bolwerk en tegenstanders van Trump) hebben hierover bericht.
http://www.huffingtonpost(...)d86ce4b0522c7d3d84af

[..]

http://www.huffingtonpost(...)ose-_b_11173074.html

[..]

Grappig. Je weet dat Trump dat zelf ook doet voor zijn bedrijven? Pardon, de bedrijven van zijns zoons?
Google maar eens..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_169642965
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het christelijke samenhorigheidsgevoel heeft de islam eeuwenlang buiten de deur gehouden. En de islamitische dreiging heeft de Europees-christelijke alleen maar identiteit versterkt. Deze deur is niet recentelijk opengezet door 'christelijk schuldgevoel' maar door zelfhaat, blankenhaat, welvaartsschuldcomplex, cultuurrelativisme, slecht onderwijs, misleiding/manipulatie vanuit de overheid en media, et cetera. Kijk maar eens naar waar de christelijke gemeentes op gestemd hebben. Thierry als zonnekoning van een nieuw-christelijk Europa zou ons uitleggen waarom het niet verstandig is om zij die ons vervloeken en masse uit te nodigen en dat hulp verlenen ook op een andere manier kan.
Ik deel je mening gedeeltelijk over het verleden. (Vergeet de uitdrukking "Liever Turks dan paaps" niet.)
Een samenhorigheidsgevoel (/sociale cohesie) voor de toekomst kan echter niet meer gebaseerd worden op die joods-christelijke cultuur, het humanisme is daarvoor een veel beter werktuig.
Juist dat humanisme zouden we volgens mij langs de meetlat van die joods-christelijke wortels moeten leggen om te kijken waar die joods-christelijke wortels een ethiek (/humanisme) die een mondiaal werkbaar alternatief kan bieden in de weg staan.
Religies hebben eeuwenlang nut gehad om een bepaalde sociale cohesie binnen een grotere (dan de nationale/regionale) groep te creëren maar zijn daarin nu juist een beperking (/gevaar) geworden.
En met de voortdenderende techniek wordt het vraagstuk steeds urgenter.
(En als we dan verschillende AI's met een verschillende ethiek creëren en als daarna de singulariteit optreedt dan zou dat zomaar kunnen resulteren in een aarde waar verschillende computersystemen elkaar eeuwenlang bestrijden over een ethisch meningsverschil gebaseerd op achterhaalde monoculturele ethieken (?hoe vervoeg ik dat woord?) van een allang uitgemoorde mensheid over dystopie gesproken....)

En over hulp verlenen; "vluchtelingen" moeten worden opgevangen in de regio.
Maar dan moet je van tevoren/op tijd geld regelen en een organisatie opzetten en niet klagen dat de "vluchtelingen" komen als we dat niet doen.
Als we daar de helft aan besteden van wat we nu aan de opvang van "vluchtelingen" hier doen dan zouden we voor de helft van het geld veel meer mensen kunnen helpen en de ontwrichting van onze maatschappij voorkomen.
pi_169642967
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Grappig. Je weet dat Trump dat zelf ook doet voor zijn bedrijven? Pardon, de bedrijven van zijns zoons?
Google maar eens..
Ja, dat zal best.
Maar het is niet alsof Trump dit geintroduceert heeft hoor.
Het 2e artikel wat ik linkte is van Juli 2016, toen lachte iedereen nog om het idee dat Trump President zou worden.
pi_169642974
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:43 schreef pils420 het volgende:
Het enige dat groter is dan mijn walging om die omhooggevallen kwast is Thierry's ego
Welk ego?
pi_169643791
Sowieso is het nogal hypocriet van die linkse deugdebielen om zo de focus op Baudet te leggen terwijl je ze helemaal niet hoort over Denk. Maarja Denk is een moslimclubje en zoals het regressief links betaamt mag je geen kritiek op minderheden uiten.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_169643828
Kritiek op DENK = islamofobie, en zo wil niemand op links genoemd worden.
  maandag 20 maart 2017 @ 07:12:45 #33
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169644246
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het christelijke samenhorigheidsgevoel heeft de islam eeuwenlang buiten de deur gehouden. En de islamitische dreiging heeft de Europees-christelijke alleen maar identiteit versterkt. Deze deur is niet recentelijk opengezet door 'christelijk schuldgevoel' maar door zelfhaat, blankenhaat, welvaartsschuldcomplex, cultuurrelativisme, slecht onderwijs, misleiding/manipulatie vanuit de overheid en media (ook de katholieke kerk ja), et cetera. Kijk maar eens naar waar de christelijke gemeentes op gestemd hebben. Thierry als zonnekoning van een nieuw-christelijk Europa zou ons uitleggen waarom het niet verstandig is om zij die ons vervloeken en masse uit te nodigen en dat hulp verlenen ook op een andere manier kan.
Wat een blatante nonsens is dit dude, wat voor drugs gebruik jij?

Gaat absoluut geen blaaskaakje zeggen welke vorm van filosofische outlook ik moet hebben op de wereld hoor. Noch gaat datzelfde blaaskaakje mij vertellen hoe ik naar de geschiedenis moet kijken. Kun je er dr. in zijn, de discussie gaat gewoon door, geschiedenis, filosofie is geen natuurwetenschap. En als je dat soort dingen niet begrijpt, tja, dan ben je niet veel verder geëvolueerd dan die zelfde islam waar je het altijd over hebt.

Het gaat ook niet tussen christendom of islam, het gaat over verlichting (en de epistomologie die daarbij hoort) versus religies als christendom en islam.

Overigens is allemaal een beetje neocon - Carl Schmitt-achtig allemaal hè, mensen willen opzadelen met het christendom net nu we qua meerderheid religie van ons afgeworpen hebben. Zo'n blaag van 34 jaar die alles beter weet dan alle andere mensen.
  maandag 20 maart 2017 @ 07:18:43 #34
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169644271
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 01:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sowieso is het nogal hypocriet van die linkse deugdebielen om zo de focus op Baudet te leggen terwijl je ze helemaal niet hoort over Denk. Maarja Denk is een moslimclubje en zoals het regressief links betaamt mag je geen kritiek op minderheden uiten.
Pure onzin natuurlijk, zijn ook geen communicerende vaten als van ik vind Thierry niks en dus vind graaf Denkula helemaal het einde. Andersom wel zo, vrees ik, maar goed...
Het is allebei grote bullshit.
  maandag 20 maart 2017 @ 07:38:03 #35
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_169644356
quote:
Het linkse politiek correcte programma Zondag met Lubach een beetje gevolgd? Volop kritiek op Denk hoor...
Ik kan tellen
  maandag 20 maart 2017 @ 07:39:21 #36
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_169644369
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pure onzin natuurlijk, zijn ook geen communicerende vaten als van ik vind Thierry niks en dus vind graaf Denkula helemaal het einde. Andersom wel zo, vrees ik, maar goed...
Het is allebei grote bullshit.
Correct. Maar het lijkt er sterk op dat de aanhang van de populistische clubjes nogal dol is op de slachtofferrol.
Ik kan tellen
  maandag 20 maart 2017 @ 07:41:22 #37
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169644380
quote:
Buitenhof was ook weer om te janken. 3 "deskundigen" bespraken het populisme. Heel divers weer, de een was nog extreemlinkser dan de ander. Uiteraard werden PVV en FvD genoemd als het grote populistische gevaar maar geen woord over Denk.
  maandag 20 maart 2017 @ 07:48:33 #38
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_169644422
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Buitenhof was ook weer om te janken. 3 "deskundigen" bespraken het populisme. Heel divers weer, de een was nog extreemlinkser dan de ander. Uiteraard werden PVV en FvD genoemd als het grote populistische gevaar maar geen woord over Denk.
Echt een groot gevaar kan Denk met zo'n specifieke aanhang ook moeilijk worden lijkt me. Of zie jij dat anders?
Ik kan tellen
  maandag 20 maart 2017 @ 07:50:46 #39
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169644434
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echt een groot gevaar kan Denk met zo'n specifieke aanhang ook moeilijk worden lijkt me. Of zie jij dat anders?
We wachten de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 maar even af. Ik denk dat als de trend zich voortzet ze heel groot worden in de grote gemeenten. Ik weet nie of ze nog deelgemeenten hebben in bepaalde grote gemeenten, indien zo dan kun je bij die verkiezingen helemaal lachen.
  maandag 20 maart 2017 @ 07:54:52 #40
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_169644473
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We wachten de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 maar even af. Ik denk dat als de trend zich voortzet ze heel groot worden in de grote gemeenten. Ik weet nie of ze nog deelgemeenten hebben in bepaalde grote gemeenten, indien zo dan kun je bij die verkiezingen helemaal lachen.
Tja, en dan? Welk gevaar moeten ze opleveren? Het zijn malloten waar vermoedelijk geen coalitie mee te vormen valt :P
Ik kan tellen
  maandag 20 maart 2017 @ 07:57:25 #41
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169644495
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu nog niet maar dat zal niet lang duren. Progressieve partijen adoreren de islam, samen kunnen ze binnen afzienbare tijd een meerderheid halen. Zeker als je er rekening mee houdt dat de zogenaamde "partijen met de oplossingen" niet eerst de deur op slot willen doen maar de hele wereld en de mens willen veranderen om een lokaal probleem aan te pakken: de instroom van islamitische asielzoekers.
pi_169644499
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De zittende elite ziet natuurlijk wel gevaar in de FVD.
Stel je toch eens voor dat die Baudet veel stemmen gaat krijgen de volgende keer, dan zou de baantjescarrousel wel eens in gevaar kunnen komen. Van DENK hebben ze wat dat betreft weinig te duchten.
  maandag 20 maart 2017 @ 07:58:39 #43
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169644505
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct. Maar het lijkt er sterk op dat de aanhang van de populistische clubjes nogal dol is op de slachtofferrol.
Ik zie vooral gebeuren dat bepaalde mensen nu ineens Thierry als grote opvolger van Greetje zien en ik zie ook dat mensen niet inzien dat in feite dat je beter Greetje kan hebben dan Thierry. Want laat ik het zo zeggen: er is geen klapmongool op aarde die mij zal verplichten ook maar iets over te nemen van het christendom.

Het is ook geen strijd tussen christendom en islam zoals Huntington beweerde. Het is meer een clash tussen enerzijds christendom en islam en anderzijds de Verlichting en de epistemologie die daarbij hoort (en vooral dan de empirie tegenwoordig, omdat we ook meer gegevens krijgen door de digitalisering van informatie).

(Jodendom laat ik eruit btw voortaan, zijn maar paar miljoen mensen die dat geloven. Hindoeïsme is bijvoorbeeld veel erger nog. Nu probeert de Indiase regering die implicaties van die gekkigheid ook tegen te werken, maar het bestaat nog wel. (Zen-) Boeddhisme valt mee, qua religie, maar heeft ook nihilistische trekjes uiteraard.)
  maandag 20 maart 2017 @ 08:01:50 #44
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169644533
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, en dan? Welk gevaar moeten ze opleveren? Het zijn malloten waar vermoedelijk geen coalitie mee te vormen valt :P
Dat ze in deelgemeenten een meerderheid gaan vormen en in die grote gemeenten substantieel worden en dan evt. geroepen worden tot bestuurlijke verantwoordelijkheid en dan bepaalde dingen naar hun hand gaan zetten.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:05:08 #45
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169644554
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:57 schreef sol1taire het volgende:

[..]

De zittende elite ziet natuurlijk wel gevaar in de FVD.
Stel je toch eens voor dat die Baudet veel stemmen gaat krijgen de volgende keer, dan zou de baantjescarrousel wel eens in gevaar kunnen komen. Van DENK hebben ze wat dat betreft weinig te duchten.
Het is goed mogelijk dat Baudet in de toekomst stemmen af gaat snoepen van de VVD. Misschien al bij de volgende verkiezingen als de VDD-stemmer weer doorheeft dat Rutte ze voorgelogen heeft. Ook de VVD kan hetzelfde lot ondergaan als de PVDA, daar vergissen ze zich nog wel eens in heb ik het idee. Toen Rita Verdonk de VVD verliet ging het grootse gedeelte van de kiezers met haar mee in eerste instantie en stond de VVD op iets van 12 zetels in de peilingen dacht ik.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:11:24 #46
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169644585
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is goed mogelijk dat Baudet in de toekomst stemmen af gaat snoepen van de VVD. Misschien al bij de volgende verkiezingen als de VDD-stemmer weer doorheeft dat Rutte ze voorgelogen heeft. Ook de VVD kan hetzelfde lot ondergaan als de PVDA, daar vergissen ze zich nog wel eens in heb ik het idee. Toen Rita Verdonk de VVD verliet ging het grootse gedeelte van de kiezers met haar mee in eerste instantie en stond de VVD op iets van 12 zetels in de peilingen dacht ik.
Ik hoop dat de mensen wat slimmer zijn en dat allemaal doorzien van baasje Thierry hoor. Ik denk het wrs wel. We zullen zien komende tijd. Denk wel dat ik iig heel erg hard ga lachen om zijn antics.
pi_169644598
quote:
In Buitenhof gister geen woord over Denk maar wel Baudet weer een racist noemen.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:16:08 #48
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169644616
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik hoop dat de mensen wat slimmer zijn en dat allemaal doorzien van baasje Thierry hoor. Ik denk het wrs wel. We zullen zien komende tijd. Denk wel dat ik iig heel erg hard ga lachen om zijn antics.
Jij vindt beroepsleugenaar en machtsmisbruiker Rutte een betere keuze dan Baudet?
  maandag 20 maart 2017 @ 08:17:50 #49
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_169644644
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nu nog niet maar dat zal niet lang duren. Progressieve partijen adoreren de islam, samen kunnen ze binnen afzienbare tijd een meerderheid halen. Zeker als je er rekening mee houdt dat de zogenaamde "partijen met de oplossingen" niet eerst de deur op slot willen doen maar de hele wereld en de mens willen veranderen om een lokaal probleem aan te pakken: de instroom van islamitische asielzoekers.
Sorry maar dit klinkt echt als dom gelul.
Ik kan tellen
  maandag 20 maart 2017 @ 08:18:15 #50
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169644648
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij vindt beroepsleugenaar en machtsmisbruiker Rutte een betere keuze dan Baudet?
Rutte vertelt me iig niet, ondanks dat-ie christen is zoals je wellicht weet, dat ik christen moet worden. Dat is wat waard hoor.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')