abonnement Unibet Coolblue
pi_169623956
Sylvana heeft het behoorlijk dom gespeeld. Allereerst had ze gewoon bij Denk kunnen blijven, dan was ze zeer waarschijnlijk in de kamer gekomen en had ze zich altijd nog af kunnen splitsen.

Daarnaast denk ik dat Sylvana eigenlijk best een prima doelgroep had. De hele linkse Nederlander en de Surinaamse/Afrikaanse-Nederlander. Alleen al in Amsterdam haalde Artikel1 11.500 stemmen. Ik vermoed dat dat aantal met een gerichte marketing nog wel hoger geweest zou kunnen zijn. Ook had ze op meer plekken een gerichte campagne kunnen voeren en met een goede landelijke campagne met radio- en tv-spots nog meer stemmen binnen kunnen harken.

Daarbij, als elke stem telt om de kiesdrempel te halen, zorg er dan voor dat je overal op het stembiljet staat. Nu had ze niet eens genoeg handtekeningen verzameld in Friesland en Drenthe.

Sylvana kwam vooral boos en geirriteerd op mij over. Liet geregeld het woord gelijkwaardigheid vallen, maar was zelden sympathiek. Ook dat helpt niet mee natuurlijk. Maar ik denk dat er met een professionele organisatie best een zetel ingezeten had.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:06:34 #2
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_169623976
Sylvana is lief.
wooblabalurg
pi_169624001
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:04 schreef luxerobots het volgende:
Daarnaast denk ik dat Sylvana eigenlijk best een prima doelgroep had. De hele linkse Nederlander en de Surinaamse/Afrikaanse-Nederlander.
Die laatste aanname was een beetje het probleem. Veel Surinamers, Antillianen etc vinden de suggestie dat hun huidskleur hun stemgedrag zou moeten bepalen nogal beledigend. Terecht overigens.
Dus die vonden Sylvana vooral een zeikwijf.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:20:21 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169624176
Links Nederland was te druk bezig met nat in het broekje zijn voor Jesse. Dan kom je als zure identitairier niet ver.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_169624484
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Links Nederland was te druk bezig met nat in het broekje zijn voor Jesse. Dan kom je als zure identitairier niet ver.
Help, wat noem jij Sylvana?
  zondag 19 maart 2017 @ 12:42:04 #6
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169624522
Stond ze niet op plaats vijf bij DENK? Ik denk niet dat ze de kamer had gehaald. Tenzij ze het met voorkeursstemmen had gedaan (dat zou wel tof zijn geweest. :D ).

Ik vond haar trouwens helemaal niet zuur en negatief. In tegenstelling tot DENK legde zij de focus echt op het principe van gelijke behandeling zonder uitzonderingen (ze nam het bijvoorbeeld ook op voor de witte arbeider die anders behandelt wordt dan de bankier of advocaat) en creëerde ze ook niet een tegenstelling tussen 'wij' en 'zij'. Het probleem is eerder dat ze niet genoeg verschilde van bijvoorbeeld GL, PvdA of D66. Partijen die zich al bewezen hebben, een eigen achterban hebben en een degelijke partijstructuur hebben. Ze had zich beter bij één van die partijen kunnen aansluiten en daar aandacht vragen voor meer focus op gelijke behandeling. Misschien had ze het dan ook voor elkaar gekregen dat er in ieder geval één zwarte Nederlander op een verkiesbare plaats zou komen.

Het hopen op de zwarte stem was gewoon een misrekening denk ik. DENK begrijpt bijvoorbeeld heel goed dat hun 'iedereen is gelijk' roepende achterban zich niet echt wil inzetten voor homorechten en vrouwenrechten. Simons stond voor een liberaal en progressief verhaal en in de zwarte gemeenschap heb je natuurlijk ook gewoon heel veel conservatieve christenen zitten en mensen die in achterstandsbuurten wonen en inhoudelijk niet erg verschillen van de 'boze witte burger'.
pi_169624693
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:04 schreef luxerobots het volgende:
Sylvana heeft het behoorlijk dom gespeeld. Allereerst had ze gewoon bij Denk kunnen blijven, dan was ze zeer waarschijnlijk in de kamer gekomen en had ze zich altijd nog af kunnen splitsen.

Daarnaast denk ik dat Sylvana eigenlijk best een prima doelgroep had. De hele linkse Nederlander en de Surinaamse/Afrikaanse-Nederlander. Alleen al in Amsterdam haalde Artikel1 11.500 stemmen. Ik vermoed dat dat aantal met een gerichte marketing nog wel hoger geweest zou kunnen zijn. Ook had ze op meer plekken een gerichte campagne kunnen voeren en met een goede landelijke campagne met radio- en tv-spots nog meer stemmen binnen kunnen harken.

Daarbij, als elke stem telt om de kiesdrempel te halen, zorg er dan voor dat je overal op het stembiljet staat. Nu had ze niet eens genoeg handtekeningen verzameld in Friesland en Drenthe.

Sylvana kwam vooral boos en geirriteerd op mij over. Liet geregeld het woord gelijkwaardigheid vallen, maar was zelden sympathiek. Ook dat helpt niet mee natuurlijk. Maar ik denk dat er met een professionele organisatie best een zetel ingezeten had.
Ze dacht als ik op mijn eigen houtje ga dan krijg ik meerdere zetels en macht dan als ik bij Denk blijf en met 1 zetel mij afsplits. Dom gegokt. Ik gun het haar trouwens ook niet.
pi_169624729
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Links Nederland was te druk bezig met nat in het broekje zijn voor Jesse. Dan kom je als zure identitairier niet ver.
Dan heeft links Nederland wel lage standaarden zeg.
pi_169624789
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Stond ze niet op plaats vijf bij DENK? Ik denk niet dat ze de kamer had gehaald. Tenzij ze het met voorkeursstemmen had gedaan (dat zou wel tof zijn geweest. :D ).

Ik vond haar trouwens helemaal niet zuur en negatief. In tegenstelling tot DENK legde zij de focus echt op het principe van gelijke behandeling zonder uitzonderingen (ze nam het bijvoorbeeld ook op voor de witte arbeider die anders behandelt wordt dan de bankier of advocaat) en creëerde ze ook niet een tegenstelling tussen 'wij' en 'zij'. Het probleem is eerder dat ze niet genoeg verschilde van bijvoorbeeld GL, PvdA of D66. Partijen die zich al bewezen hebben, een eigen achterban hebben en een degelijke partijstructuur hebben. Ze had zich beter bij één van die partijen kunnen aansluiten en daar aandacht vragen voor meer focus op gelijke behandeling. Misschien had ze het dan ook voor elkaar gekregen dat er in ieder geval één zwarte Nederlander op een verkiesbare plaats zou komen.

Het hopen op de zwarte stem was gewoon een misrekening denk ik. DENK begrijpt bijvoorbeeld heel goed dat hun 'iedereen is gelijk' roepende achterban zich niet echt wil inzetten voor homorechten en vrouwenrechten. Simons stond voor een liberaal en progressief verhaal en in de zwarte gemeenschap heb je natuurlijk ook gewoon heel veel conservatieve christenen zitten en mensen die in achterstandsbuurten wonen en inhoudelijk niet erg verschillen van de 'boze witte burger'.
Ze hebben nu al 3 zetels. Met Sylvana erbij zouden ze sowieso 5-6 zetels gehaald hebben. Die Sylvana-Denk splits heeft beide partijen geraakt.
pi_169624912
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die laatste aanname was een beetje het probleem. Veel Surinamers, Antillianen etc vinden de suggestie dat hun huidskleur hun stemgedrag zou moeten bepalen nogal beledigend. Terecht overigens.
Dus die vonden Sylvana vooral een zeikwijf.
Toch ben ik benieuwd waar die 11.500 stemmen uit Amsterdam vandaan komen (dat is nog niet bekend). Zijn dat vooral de blanke wijken, of juist niet en dan vooral de Bijlmer, Holendrecht/Reigersbos en Gein?

Want het lijkt me geen vreemde aanname dat Sylvana in die wijken bovengemiddeld gescoord heeft en dat daar toch veel potentiele kiezers van haar wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 19-03-2017 13:11:44 ]
  zondag 19 maart 2017 @ 13:00:17 #11
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169625001
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:51 schreef Atak het volgende:

[..]

Ze hebben nu al 3 zetels. Met Sylvana erbij zouden ze sowieso 5-6 zetels gehaald hebben. Die Sylvana-Denk splits heeft beide partijen geraakt.
Ik ben denk ik iets minder optimistisch ben over de aantrekkingskracht van DENK. Ik denk dat drie zetels wel een beetje hun max is eigenlijk.
pi_169625064
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik ben denk ik iets minder optimistisch ben over de aantrekkingskracht van DENK. Ik denk dat drie zetels wel een beetje hun max is eigenlijk.
Op het moment misschien omdat ze schade hebben geleden door Sylvana. Ik denk dat de opmars van Denk alleen het begin is. Plafond is 10 zetels denk ik. 7 zetels zijn makkelijk te halen als ze het slim aanpakken.
  zondag 19 maart 2017 @ 13:10:44 #13
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_169625242
Tsja, de uitslag toont aan dat haar niche van boze, Afrikaanse mensen niet groot genoeg is voor een zetel, zelfs na alle media-aandacht. Mijn theorie is dat ze DENK verliet omdat ze het niet zat zitten om vier jaar erdogan te verdedigen.

Verder denk ik dat haar zeer beperkte debattechnieken ook niet echt meewerken. Constant vragen ontwijken, drogredenen droppen en telkens de slachtoffer kaart trekken is wat haar zo irritant maakt.
:')
  zondag 19 maart 2017 @ 13:19:17 #14
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169625444
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:02 schreef Atak het volgende:

[..]

Op het moment misschien omdat ze schade hebben geleden door Sylvana. Ik denk dat de opmars van Denk alleen het begin is. Plafond is 10 zetels denk ik. 7 zetels zijn makkelijk te halen als ze het slim aanpakken.
Als alle zwarte en islamitische Nederlanders met stemrecht gaan stemmen op DENK, dan kom je op ongeveer tien zetels uit. Over het algemeen is het opkomstpercentage bij deze groep veel lager dan bij de witte Nederlanders (50% komt opdagen of zo, misschien was het deze keer iets meer. Die cijfers zijn er nog niet geloof ik.). Ook zullen heel veel van hen niet gaan stemmen op DENK omdat ze zich meer thuis voelen bij een andere partij. DENK is ook geheel niet aantrekkelijk voor witte Nederlanders, dus die zullen ook niet massaal op deze partij stemmen. Hetzelfde geldt voor de 'zwarte stem'. Uit onderzoek bleek dat Simons amper stemmen trok voor DENK. Momenteel lijkt het er ook op dat DENK vooral aantrekkelijk is voor bepaalde groepen moslims. Er moet dus wel heel veel gebeuren voordat ze 7 zetels gaan halen.
pi_169625523
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Tsja, de uitslag toont aan dat haar niche van boze, Afrikaanse mensen niet groot genoeg is voor een zetel, zelfs na alle media-aandacht. Mijn theorie is dat ze DENK verliet omdat ze het niet zat zitten om vier jaar erdogan te verdedigen.

Verder denk ik dat haar zeer beperkte debattechnieken ook niet echt meewerken. Constant vragen ontwijken, drogredenen droppen en telkens de slachtoffer kaart trekken is wat haar zo irritant maakt.
Ik schat in dat haar niche, boze mensen van Afrikaanse afkomst + hele linkse mensen, net wel groot genoeg is.

Maar dat haar gebrek aan professionele organisatie en haar persoonlijkheid ervoor gezorgd hebben dat ze geen zetel gepakt heeft. Sylvana kwam vooral serieus, drammerig en boos over. Vooral niet gezellig, en de stijlvorm humor lijkt haar ook onbekend.
  zondag 19 maart 2017 @ 13:44:00 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_169625954
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:02 schreef Atak het volgende:

Ik denk
Kom maar even wisselen, atak.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_169626119
sylvana is best wel sympathiek hoor....

maar ja, als je op tv op keihard liegen wordt betrapt, dan is het voor vrijwel elke politicus voorbij.
zijn we alweer bijna vergeten, maar de indruk die het op haar geloofwaardigheid legt, die blijft zitten.
plus het aansluiten bij Denk, want vervolgens een leugenachtige, manipulerende , dictator-steundende partyij blijkt te zijn...

echt niet raar dat ze deze keer nul zetels haalt.
maar, over 4 jaar is het misschien weer anders.
pi_169626532
Van welk geld had ze die campagne moeten betalen dan?
pi_169626700
Gelukkig voor Nederland heeft Sylvana maar enkele gebieden waar haar verhaal aanslaat. Doordat zij de meeste stemmen in een paar gebieden heeft gehaald, kan ze in die gebieden (helaas) wel een speler van betekenis worden bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.
pi_169627296
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:
sylvana is best wel sympathiek hoor....

maar ja, als je op tv op keihard liegen wordt betrapt, dan is het voor vrijwel elke politicus voorbij.
zijn we alweer bijna vergeten, maar de indruk die het op haar geloofwaardigheid legt, die blijft zitten.
plus het aansluiten bij Denk, want vervolgens een leugenachtige, manipulerende , dictator-steundende partyij blijkt te zijn...

echt niet raar dat ze deze keer nul zetels haalt.
maar, over 4 jaar is het misschien weer anders.
Dat was inderdaad een grote verrassing dat Denk geen zuivere koffie is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')