abonnement Unibet Coolblue
pi_169731064
Teun in geschreven voor school :o
Over een ruim jaar is het zo ver :o
pi_169731106
mijn moeder stond vroeger regelmatig heel boos op repeat GM GM GM GGGGGMMMMM oh sorry ik bedoel je zus... :')
S. 2014
J. 2016
pi_169731710
Ik noem mijn man ook weleens Aiden en Aiden noem ik mijn man's naam.
Maar goed, in de praktijk gedragen ze zich toch praktisch hetzelfde. :')
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:07:17 #104
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_169732421
Ik doe het altijd fout :')
pi_169733383
Nikki, fijn dat de ingreep goed gegaan is! Heeft hij er nog pijn aan gehad?

En wat een grote jongens hebben jullie! Mijn peuter is net 81 cm en nog net geen 11 kg. Kleuter (wordt in juni 5) weegt nog maar net 15 kg (bij ongeveer 1m en een beetje) :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_169737137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:32 schreef Phaidra het volgende:
Nikki, fijn dat de ingreep goed gegaan is! Heeft hij er nog pijn aan gehad?

En wat een grote jongens hebben jullie! Mijn peuter is net 81 cm en nog net geen 11 kg. Kleuter (wordt in juni 5) weegt nog maar net 15 kg (bij ongeveer 1m en een beetje) :D.
Dat is inderdaad een mini kleutertje Phaidra. O+

S heeft naar eigen zeggen weinig pijn gehad. Rond het middaguur begon hij er wel over en wilde geen brood eten, dus toen heb ik hem voor de zekerheid een zetpil gegeven en voor het slapengaan vanavond weer, ondanks dat hij op dat moment geen pijn aangaf. Toen ik naar hem toe mocht na de behandeling had hij behoorlijk wat bloed in zijn mondje, want ze hebben met het plaatsen van de kroontjes wel zijn tandvlees een beetje beschadigd (hoort erbij). Ik kan me voorstellen dat dat een beetje beurs aanvoelt voor hem, dus vandaar mijn preventieve paracetamolletjes. :)

T wist overigens heel goed waar S was geweest, want het eerste dat hij vroeg toen hij binnenkwam was of hij zijn piratentanden mocht zien. O+ Sowieso zijn die twee samen de laatste tijd echt superlief en schattig voor elkaar, het is echt genieten geblazen.
pi_169765028
Wat heerlijk Nikki en fijn ook dat ze dit maar weer gehad hebben. Wat een onderneming weer.

En wat een lange kindjes, Melba ook al zo lang, jeetje. Vind ik zo bijzonder altijd, die enorme verschillen op zo'n klein leeftijdsverschil.

Ik heb weer de nodige zomerjasjes aangeschaft, nu het weer zo mooi lijkt en is. We hebben zoiets leuks als tip uit de krant gehaald; van wilgentakken (lag hier als snoei afval van de gemeente) een hut maken in de tuin, eventueel met tunnel eraan (dat laatste moeten we nog doen als we nog takken kunnen scoren). Slaat het niet aan, dan trekken we de boel eruit, anders ishet enorm leuk. Is weer eens wat anders dan een plastic of houten huisje (die hier er toch niet in gaat komen). De vogels vonden het ook meteen al geweldig. :D

Ik heb crepepapier gekocht bij de lidl, om mee te knutselen met R. Ik had op pinterest ideeën gezien van nat maken en dan op canvas doek en dan er later aftrekken en dan heb je een geweldig schilderij. O+ Iemand nog andere leuke knutselideeën voor peuters daarmee? En hoe heet dat materiaal wat je bij een kijkdoos soms gebruikt, van dat doorzichtige folie? (ah dat heet vliegerpapier) Action en hema hadden het niet, of ik zoek verkeerd.
pi_169765075
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 25 maart 2017 13:22 schreef Hilmo

En hoe heet dat materiaal wat je bij een kijkdoos soms gebruikt, van dat doorzichtige folie? Action en hema hadden het niet, of ik zoek verkeerd.
Cellofaan papier! ;)
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:02:25 #109
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169774402
ik ken het als vliegerpapier, dat geeft gekleurd licht in de doos dan, toch?

Melba is helemaal in de wolken met zijn nieuwe jas met Waavissen (walvissen, maar het zijn haaien) erop. O+

Deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:05:36 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169774559
Als vloeipapier heeft hema het wel ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:25:49 #111
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_169775562
Oh hellow! :)
Zo ben je er een paar dagen niet en zo gebeurd er van alles.

Nikki,wat een bikkel is S, gaat alles goed met 'm? :)

En M. met zijn waavissen jas :)
Stoere vent.

Hier was het vandaag feest, want mijn lieve meid is vandaag 3 geworden! O+ ze is vreselijk verwend! De hele eettafel ligt vol en ze kan niet wachten om morgen met der van ons gekregen cadeau te spelen! *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_169777441
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh hellow! :)
Zo ben je er een paar dagen niet en zo gebeurd er van alles.

Nikki,wat een bikkel is S, gaat alles goed met 'm? :)

En M. met zijn waavissen jas :)
Stoere vent.

Hier was het vandaag feest, want mijn lieve meid is vandaag 3 geworden! O+ ze is vreselijk verwend! De hele eettafel ligt vol en ze kan niet wachten om morgen met der van ons gekregen cadeau te spelen! *O*
Gefeliciteerd!!! 3 jaar... Dat klinkt zo ontzettend oud en wijs enzo.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 22:30:27 #113
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_169778579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:06 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! 3 jaar... Dat klinkt zo ontzettend oud en wijs enzo.
Dat is ze ook! :)
Ze is zó veranderd in dat ene jaartje! Ze heeft redelijk veel voor der kiezen gehad, maar lijkt overal doorheen gehuppeld te zijn :) zo fijn!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 23:03:47 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169780102
Gefeliciteerd Rijst en rijstebuiltje! O+
Kwak
  zondag 26 maart 2017 @ 07:39:20 #115
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169784651
(Nog) Gefeliciteerd rijstebuiltje.

Kwak, wat een enorm toffe jas! Staat hem goed!
pi_169784658
Rijst een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met mini! *O*
  zondag 26 maart 2017 @ 09:45:01 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169785750
Rijst, gefeliciteerd! *O*.

Wij gaan zo naar de bios. Mijn kuiken en ik O+. Leek me wel leuk weer eens iets echt met z'n tweetjes te doen.
KuikenGuppy
pi_169785852
Van harte gefeliciteerd, Rijst!

Veel plezier Burdie, lijkt me inderdaad fijn om weer even met z'n tweetjes te zijn. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169785879
Rijst gefeliciteerd met je dochter
pi_169786877
Wat leuk Burdie, veel plezier!

Klinkt als een geslaagde verjaardag Rijst, veel speelplezier.
pi_169787187
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 09:45 schreef Burdie het volgende:
Rijst, gefeliciteerd! *O*.

Wij gaan zo naar de bios. Mijn kuiken en ik O+. Leek me wel leuk weer eens iets echt met z'n tweetjes te doen.
Leuk! Welke film? Ik vrees nog een beetje voor de attention span van peuter.
  zondag 26 maart 2017 @ 13:14:51 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169788965
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:37 schreef WupWup het volgende:

[..]

Leuk! Welke film? Ik vrees nog een beetje voor de attention span van peuter.
Woezel en Pip, aandachtsspanne ging goed! Het was heel leuk samen O+.
KuikenGuppy
pi_169790808
Gefeliciteerd met je grote meisje Rijst *O*
  zondag 26 maart 2017 @ 19:21:09 #124
73386 Fazz
onderweg
pi_169796466
Gefeliciteerd nog Rijst! *O*

Nikki, wat fijn dat de tandarts operatie goed ging ^O^ Dat geeft hoop voor de operatie voor T. :)

In de bioscopen hier draaien volgens mij nooit (kleine) kinderfilms. Leuk uitje hoor Burdie, sws weer even wat 1 op 1 doen met je grote lijkt me fijn :)

F heeft de laatste dagen buien die ik helemaal niet van hem gewend ben :? Eten smeren in z'n haar, appel fijnstampen op de grond (gelukkig buiten) omdat hij toch geschild moest zijn, brood fijnknijpen omdat hij zich bedacht heeft qua beleg..... ik hoop maar dat het een hele korte fase is :')
  zondag 26 maart 2017 @ 19:27:38 #125
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169796559
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:21 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd nog Rijst! *O*

Nikki, wat fijn dat de tandarts operatie goed ging ^O^ Dat geeft hoop voor de operatie voor T. :)

In de bioscopen hier draaien volgens mij nooit (kleine) kinderfilms. Leuk uitje hoor Burdie, sws weer even wat 1 op 1 doen met je grote lijkt me fijn :)

F heeft de laatste dagen buien die ik helemaal niet van hem gewend ben :? Eten smeren in z'n haar, appel fijnstampen op de grond (gelukkig buiten) omdat hij toch geschild moest zijn, brood fijnknijpen omdat hij zich bedacht heeft qua beleg..... ik hoop maar dat het een hele korte fase is :')
Die fase duurt hier al een jaar :+ dus ik weet het niet.

(Nah grapje, wat vervelend, soort late peuterrevival?)
Kwak
  zondag 26 maart 2017 @ 19:28:55 #126
73386 Fazz
onderweg
pi_169796579
Een JAAR kwak? :o Oh my, ik hoop inderdaad op een late en vooral korte peuterrevival :+
pi_169796659
Ja, het kan zomaar ineens opdoen, dat peutergedoe. Kan met van alles te maken hebben, heb ik gemerkt: moeheid, veranderingen, beetje heftige week op de opvang (veel indrukken) en nu ook wel: besef van de baby die gaat komen en spanning daaromtrent. Of gewoon recalcitrant doen om het recalcitrant doen (ik herken inmiddels een bepaald blik en manier van doen, als dat het geval is. Zo'n gezicht van: 'ik doe het lekker niet/wel'. En dat zegt ze er overigens meestal ook wel bij :') ). Sterkte ermee. :+ . Het is moeilijk nu, merk ik, om hoogzwanger en al, altijd geduldig te zijn. Anderzijds merk ik ook dat mijn ongeduld nu soms wel zorgt voor extra duidelijkheid bij haar over waar de grenzen liggen. *) .

Vandaag zei een oudere man die mij en I een tijdje had geobserveerd bij een terras: zij wordt later actrice.

Het gaat nu ook wel de hele dag door. Super lief en vaak hilarisch, maar ook wel vermoeiend: ze vertelt verhaaltjes, zingt zelfbedachte liedjes, bedenkt toneelstukjes met haar knuffels/poppen, maakt dansjes, doet theatraal/dramatisch, etc. etc. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 26 maart 2017 @ 19:39:40 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169796807
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:28 schreef Fazzoletti het volgende:
Een JAAR kwak? :o Oh my, ik hoop inderdaad op een late en vooral korte peuterrevival :+
Juh eigenlijk wel af en aan sinds hij anderhalf was. Het schreeuwen en huilen is wel minder geworden maar hele kleine dingen kunnen nog steeds een enorme bui veroorzaken.

Maar goed, het gaat meestal goed en hij wordt wel steeds gezelliger hoor zeker nu hij zo goed praat.
Kwak
  zondag 26 maart 2017 @ 19:57:15 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169797236
Stel je gewoon in op een jaar, dan valt het altijd mee :+.

Fazz, ik ben even kwijt waar je ook alweer woont, maar Pathé peuterbios doen ze 1x per maand en is door het hele land. Je krijgt ook een heus diploma achteraf, want het is natuurlijk een hele prestatie om naar de bioscoop geweest te zijn! ( :') )
KuikenGuppy
pi_169797663
Sorry, ik banjer binnen....vrijdag dus verhuisd en we vallen om. Morgen en dinsdag naar Londen voor mijn werk dus ik heb even geen idee waar mijn tijd vandaan moet komen (en ik heb met veel moeite internet aangekregen vandaag)

B doet het verrassend goed in het nieuwe huis. Hij vraagt wel naar het oude huis 'Staat het oude huis nog wel?' en 'Gaan daar andere mensen wonen? Zijn die aardig?' en vanochtend vroeg ie 'Wanneer wordt dit huis het oude huis?' Maar dat is allemaal niet zo raar natuurlijk. De eerste tekenen zijn in ieder geval heel goed. Hij vindt zijn nieuwe kamerS (!) geweldig. Ik zal zodra ik tijd heb foto's maken en plaatsen.
pi_169797711
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:57 schreef Burdie het volgende:
Stel je gewoon in op een jaar, dan valt het altijd mee :+.

Fazz, ik ben even kwijt waar je ook alweer woont, maar Pathé peuterbios doen ze 1x per maand en is door het hele land. Je krijgt ook een heus diploma achteraf, want het is natuurlijk een hele prestatie om naar de bioscoop geweest te zijn! ( :') )
Dat diploma ja. :')

Wij waren er ook vanmorgen. S vond het geweldig, T vond het lastig om zijn aandacht er bij te houden. Was te verwachten want thuis kijkt hij ook nooit langer dan 5 minuten televisie. T is meer van de theatervoorstellingen, dat houdt hij wel een uur vol. :)
pi_169799349
Fazz sterkte met de peuterbuien.

Exode geniet van jullie nieuwe huis en succes in London.

Sac riep vanmorgen iets wat leek op ire, ik dacht ze roept de kat (fire). Ze kwam toch wel even onze kamer in om te vertellen dat ze ires zag. Kom maar kijken.

Ik ben momenteel behoorlijk doof door oorpijn, dis hoorde haar ook niet goed maar het bleken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 27-03-2017 10:17:54 ]
pi_169802302
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Fazz sterkte met de peuterbuien.

Exode geniet van jullie nieuwe huis en succes in London.

Sac riep vanmorgen iets wat leek op ire, ik dacht ze roept de kat (fire). Ze kwam toch wel even onze kamer in om te vertellen dat ze ires zag. Kom maar kijken.

Ik ben momenteel behoorlijk doof door oorpijn, dis hoorde haar ook niet goed maar het bleken:
spoiler kraaien (eksters eigenlijk) te zijn./spoiler

Spoiler tekst lukt dus niet, ik onthoud nooit wat ik op de iPad moet typen om spoilers te krijgen.
Je vergeet de [ ] om je tekst te zetten
pi_169807390
Meh, mijn peuters hebben allebei de griep. Na een bewogen nacht waarbij ze om beurten wakker werden nu snel de baby van mijn zusje naar het kdv brengen en dan een dagje op de bank bivakkeren met mijn 2 zieke jongetjes.
pi_169807962
Beterschap voor T en S, Nikki! Wel jammer met dit mooie weer, maar gelukkig komen er nog veel mooie dagen aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169808246
Inderdaad jammer dat ze net nu het mooi weer is ziek zijn en we niet lekker naar de speeltuin toe kunnen. ;( Al mogen ze van mij wel naar buiten hoor. Spelen in de tuin vinden ze heerlijk en ik ga ervan uit dat ze niet naar buiten gaan om te spelen als ze zich te beroerd voelen.

[ Bericht 15% gewijzigd door _NIKKI_ op 27-03-2017 09:43:43 ]
pi_169808347
Beterschap voor t en s.

Ik doe met ze mee helaas. Al 2wk niet lekker. Bij de ha geweest blijken mijn longen niet schoon te zijn. Nu ab en puffer
pi_169808999
Beterschap voor je jongens nikki, en ook FR.

Franny hoe is het nu met I?
pi_169809253
Krentenbaard is zo goed als weg. En voor zover ik nu weet, heeft ze geen andere kindjes op het kdv aangestoken ermee dus dat is ook fijn. Van de pseudo kroep heeft ze helemaal geen last meer gehad gelukkig. En ze is echt supervrolijk de hele tijd, zoals ik schreef: de hele dag liedjes zingen en verhaaltjes vertellen etc. O+ . En tussen al dat vrolijke gedoe ook peuterbuien (vanochtend bleek de jam op, dus dat was op de grond liggen en huilen :') .) en ondeugend gedrag ('ik doe het lekker toch!'), maar dat is allemaal volstrekt normaal. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 maart 2017 @ 11:10:27 #140
73386 Fazz
onderweg
pi_169809617
Beterschap voor T en S, Nikki!

Hier ook een ziekig jongetje vannacht. Hij had een zere buik en werd steeds huilend wakker. Nu wel bij het kdv want vanochtend ging het wel weer aardig.

Fijn dat het herstel snel gaat Franny! Hoe gaat het met jou nu je je werk al meer kan loslaten?
pi_169809864
Oh dat klinkt goed franny :) lekker rustig aan in de lentezon dan maar 8-)

Sneue F :{ hopelijk een eenmalig iets. Maar hey, beter nu dan over 2 weken :+ !

Hier is W toch definitief over naar zijn peuterbed, gaat tot nu toe prima. Hij vind het leuk in zijn bigboybed! Staat toch iets netter als we binnenkort ons huis moeten verkopen als we niet een peuterbed op zijn kant tegen de muur hebben staan. :')
pi_169830160
Hij viel wel mooi 2 keer uit bed vannacht :') de valbescherming helemaal bij zijn hoofd plaatsen hielp, maar ik moest wel gnorfen.
pi_169830214
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:42 schreef Crumpette het volgende:
Hij viel wel mooi 2 keer uit bed vannacht :') de valbescherming helemaal bij zijn hoofd plaatsen hielp, maar ik moest wel gnorfen.
Haha peutersukkel.
Dat de jouwe alweer zo groot is zeg, een echt peuterbed O+

Nikki, hoe is het met je jongens?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:35:47 #144
73386 Fazz
onderweg
pi_169830824
Oops Crump :+ Maar hij wilde er wel gewoon in verder slapen?

F's 1e woorden vandaag waren: 'Ik heb een zere buik' Nog niet helemaal opgeknapt dus. Voor vandaag staat alleen boodschappen doen op het program dus verder doen we maar rustig aan :)
pi_169831306
Crump, hihi, harde klap?
Beterschap voor T en S Nikki, gaat het wat beter met ze vandaag?
En bij Fazz?

Ik zit nu dus in Londen voor meetings (klinkt heel stoer, is het absoluut niet). Gisteren wat vrije tijd doorgebracht in Oxford street en 2 tassen vol gekocht....allemaal voor B. Gewoon niets nada voor mezelf gekocht. Moeders eigen geloof ik he?
pi_169831395
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Oops Crump :+ Maar hij wilde er wel gewoon in verder slapen?

F's 1e woorden vandaag waren: 'Ik heb een zere buik' Nog niet helemaal opgeknapt dus. Voor vandaag staat alleen boodschappen doen op het program dus verder doen we maar rustig aan :)
Ja hij hangt graag met zijn hoofd tegen de zijkant dus. Maarja als er dan geen zijkant is... 'kheb gefalle' zei hij. Hij bleef ook huilend naast zijn bed staan :'). Maar hij wou er wel graag weer in gelukkig.

Arme F... rustig aan maar vandaag idd. Hopelijk snel weer beter!
pi_169832864
Fazz beterschap voor F. :*

T was voldoende opgeknapt om naar het kdv te gaan. S werd wakker met 38.6 dus die houden we nog lekker thuis.

Crump die W. :D Bij ons vielen ze er de eerste weken ook af en toe uit. Nu is dat een stuk minder/nooit, komt vanzelf. Wat wel helpt is dat ik ze elke avond even check, want af en toe liggen ze in posities waarvan ik me afvraag of dat nu echt lekker slaapt. :')

Exode succes/have fun in Londen. ^O^
pi_169833092
Hoera voor videobabyfoon :P checken hoeft niet. We zagen het dus ook gebeuren gisteren _O-
pi_169833369
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:58 schreef Crumpette het volgende:
Hoera voor videobabyfoon :P checken hoeft niet. We zagen het dus ook gebeuren gisteren _O-
Jij bruut!

Gisteravond in huize Crump;

'Kijk schat, hij gaat zo uit bed vallen '

*PLOF*

'Zei het je toch, loop jij even?'
pi_169833708
_O-
Wij halen vandaag ook de zijkant uit het ledikant. Beetje noodzakelijk wel, ik heb mijn halve arm in het gips dus kan smurf niet in/uit bed tillen :') Verder ook vrij onhandig uiteraard. Pfff
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:01:59 #151
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_169834200
Uit bed ploffers... :o

Dames, hoe denken jullie over het volgende: met het eetpatroon van mijn dame heb ik eigenlijk weinig klagen momenteel. Behalve dat veel groente momenteel vrij moeizaam gaat.. de rest eromheen zoals aardappeltjes en vlees gaan prima zelfs.

Ik ben een beetje van mening dat je een 'lekker' toetje moet verdienen. Onder lekker versta ik een toetje met smarties of chocoladevla oid. Als het eten niet zo heel best gaat, (1 of 2 hapjes oid), dan ook geen lekker toetje (want dát gaat er dan nml wel in), maar wel een kommetje witte of Griekse yoghurt. Mijn man is echter van, niet goed gegeten dan helemaal geen toetje...

Dus ideetjes/meningen oid graag.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_169834338
Rijst ik ben aanhanger van team 'gewone toetje'
Maar hier gaat dat er niet in en is het een bakje fruit.
Gelukkig staan vriend en ik er wel hetzelfde in, ben wel af en toe van het omkopen geworden ipv meteen bord opzij schuiven en roepen lustikniet :(
Want bij de opmerking eerst proeven en dan pas fruit gaat er soms ongemerkt meer in dan hij wil.
pi_169834464
Wij doen ook een gewoon toetje, dus yoghurt met soms wat fruit. En ze moet wel tenminste drie hapjes van haar eten ophebben, anders geen toetje. (Tenzij echt kokhalzen want vies, dan is één hapje proeven genoeg). Dat onpedagogische omkopen werkt zo goed dat ze sinds een week ineens gewoon aan haar groente begint :o .

En bij een extra lekker toetje geldt hetzelfde trouwens, maar die hebben we gewoon niet zo vaak. Gek genoeg is dat pak vla er alleen in het weekend. Heel bijzonder O-) .
pi_169834499
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:12 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Jij bruut!

Gisteravond in huize Crump;

'Kijk schat, hij gaat zo uit bed vallen '

*PLOF*

'Zei het je toch, loop jij even?'
:D :')

Relaxed parenting heet dat toch.
"Ach, hij slaapt wel verder op de grond" :7 .
pi_169834501
Sjaak is natuurlijk een stukje jonger, maar die krijgt alleen nog maar Griekse yoghurt als toetje, die heeft nog nooit wat anders op...
Ergens heb ik een artikel gelezen waarin stond dat het logisch is dat kleine kinderen geen groenten eten, ik zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

EDIT:
https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/
Dit artikel :)
pi_169834643
Ik maak me verre van zorgen om het een groente eteb gelukkig.
Want de komkommer en tomaatjes zijn niet aan te slepen en fruit kopen kost me ook een rib uit mn lijf.
In de winkel hoef ik ook niet bang te zijn dat zijn eigen karretje vol geladen wordt met snoep. Ik moet eerder zorgen dat we niet en mandarijnen en sinaasappels en citroenen en appels en druifjes en komkommer en tomaten en courgette en ananas en weet ik wat allemaal erin zien verdwijnen.
pi_169835421
Goed punt wel. Wij hebben nooit toetjes want eten zelf geen yoghurt en R. luste het de vorige keer ook niet dus dat kopen we niet meer. Ook geen Griekse of wat voor variant toetje dan ook. Chocoladetoetje blijkt wel een grote hit, maar wil ik niet dat man dat vaker gaat kopen want R. is gewoon flink aan het formaat en dan moet je dat soort spul niet willen, is echt niet nodig in zijn geval. Toen we dat lekkere toetje hadden, heb ik er niet mee gedreigd, had gehoord dat dat niet goed is, maar ik had het beter wel kunnen doen denk ik, want dan had hij ook van zijn groente gegeten en nu at hij niks en later wel toetje... Normaal doen we zo van uitnodigen om te eten, en 's avonds is altijd standaard een peer (ook het enige fruit wat hij altijd at zo'n beetje, maar aardbei en banaan komt nu ook weer wat,eindelijk). Bij lekker toetje zou ik consequentie aan koppelen ja, helemaal als hij ander toetje dan wel gewoon mag. Als je dat normaal ook doet, dat als eer niks wordt gegeten, er toch gezond toetje mag worden gegeten, zou ik dat zo aanhouden. Helemaal niks eten vind ik soms nog steeds lastig, maar ik denk dan in ons geval ook maar meteen, is niet erg qua gewicht ;) toch zou ik willen dat hij lekker van groente ging eten, maar goed, komt over paar jaar wel hopelijk.
pi_169835774
Mijn vriend heeft wel de neiging om te zeggen dat ze geen toetje krijgt als ze niet eet, maar hij stelt dat altijd bij als ik hem eraan herinner dat we dat niet zouden doen. :+ . Eten als beloning of straf vind ik een slecht idee. Dus of we nu een 'speciaal toetje' hebben (bij ons is dat soms ijs of chocolade vla) of een 'gewoon toetje', dat maakt voor het eten zelf niet uit.

Het gaat mij vooral om 'tafelmanieren' en eten als een sociale bezigheid waarbij je dus meedoet. I heeft de neiging om het eten direct weg te schuiven en te zeggen dat het 'bah' of 'jakkes' is. Dat mag dus niet, omdat het ook niet aardig is voor degene die heeft gekookt. Ze wil ook wel eens dan direct van tafel gaan en ook dat mag niet. Dus we houden voet bij stuk: je blijft aan tafel en je proeft in ieder geval één hapje. Vaak genoeg blijkt dan dat ze het wel lekker vindt.

Als ze dat toch allemaal niet wil doen, zetten we haar op de gang. Als je niet aardig/netjes kunt doen aan tafel dan willen we je ook niet bij ons hebben, dan eten wij wel gezellig samen, is het idee. Dat is wel vervelend maar het werkt ook. Want na het nodige drama eindigt het er toch altijd mee dat ze weer aan tafel komt en meedoet. Dan prijzen we haar en laten we duidelijk blijken dat we het heel fijn vinden dat ze bij ons is en een hapje proeft. *; .

We zijn hier trouwens strenger in geworden sinds haar derde verjaardag. Daarvoor lieten we het meer gaan, nu vinden we dat ze wel toe is aan meer opvoeding op dit gebied. :P .

Wat groenten betreft: het werkt het beste om haar dat tussendoor te geven. Dus een schaaltje reepjes paprika, komkommer, tomaatjes etc.

Ik zag net de foto die ze van I vorige week gemaakt hebben op het kdv. Hij is heel leuk geworden; ze staat er echt helemaal op zoals ze is. O+ . De krentenbaard op haar kin hebben ze netjes weggepoetst. :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:57:23 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_169836102
Wij hebben geen standaard toetje. Een of twee keer in de week is dat maar. En dan of een danoontje of gewoon kale yoghurt.
Ik wil ook pertinent niet dat het een beloning is, omdat ik mijn kind niet wil leren dat je alleen maar goed bezig bent als je je bord leeg vreet. Maar ik worstel daar zelf ook al mijn hele leven mee :@
Ze krijgt dus ook geen snoep voor goed gedrag ofzo.
disclaimer
pi_169836203
Ik kan zelf prima mijn eten laten staan als ik vol zit, en ik wil I inderdaad ook leren te luisteren naar haar buik. Als je vol zit, hoef je niet je bord leeg te eten. Maar mijn vriend heeft dat dus ook erg van huis uit meegekregen, en als I en ik ons bord niet leeg hebben gegeten, gaat hij dat alsnog zitten doen. _O- . Beetje tegenstrijdige voorbeelden krijgt ze zo, dat zal ook wel niet goed zijn. :D . 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:03:32 #161
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_169836217
Wij hebben standaard een toetje na het eten, ongeacht ze wel of niet goed eet. Wel is er pas toetje nadat iedereen klaar is met eten en krijgt ze een half vleesje om mee te beginnen en als ze meer vlees wil moet ze eerst nog wat aardappelen of groente eten.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:19:58 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_169836602
Ik maak sowieso vooral eenpansgerechten. Dan is ze vaak te lui om picky te zijn :')
disclaimer
pi_169836843
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:02 schreef Franny_G het volgende:
Ik kan zelf prima mijn eten laten staan als ik vol zit, en ik wil I inderdaad ook leren te luisteren naar haar buik. Als je vol zit, hoef je niet je bord leeg te eten. Maar mijn vriend heeft dat dus ook erg van huis uit meegekregen, en als I en ik ons bord niet leeg hebben gegeten, gaat hij dat alsnog zitten doen. _O- . Beetje tegenstrijdige voorbeelden krijgt ze zo, dat zal ook wel niet goed zijn. :D . 8)7 .
+1, mijn vriend eet echt alles leeg. Als ik een grote schaal lasagne voor 6 personen maak zodat ik de andere helft kan invriezen, vreet 'ie nog alles op :X

Ook heel lastig is dat hij Lou dingen te eten geef (banaan, boterham) omdat híj honger heeft en zij dan ook wil. En het dan gek vinden dat ze niks wil eten 20 minuten later. Zucht :')
pi_169837193
Hier ook altijd een toetje als ik die in huis heb. Belonen of straffen met eten vind ik niet ok. Ze eet meestal wel een paar happen, soms als ze iets heel lekker vindt eet ze haar bord leeg.
Ik ga nu ook wat meer op de tafelmanieren letten. S eet vaak nog met haar handen :') Maar nu ze 3 is wordt het wel tijd dat daar verandering in komt.

Ja mensen, ik heb sinds gister een 3-jarig meisje O+
's Ochtends werd ze wakker met de woorden "ik ben jarig!"
Ze mocht trakteren op het kdv, al haar vriendjes en vriendinnetjes daar hebben voor haar gezongen, ze heeft de hele dag met haar feestmuts op gelopen en 's avonds zijn we pannenkoeken gaan eten.
Zaterdag is haar echte feestje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:51:06 #165
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_169837212
Dat bord leeg vreten= goed gedrag

Is dat iets van vroeger of zo? Mijn ouders (en hun ouders) zijn echt net zo.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_169837213
Dot, nog gefeliciteerd met Stip *O*
pi_169837247
Wij eten altijd toetje en dat is meestal vla. Sinds L niet tegen melk bleek te kunnen krijgt hij sojavla (die sojayoghurt vind hij smerig en ik ook) en dus wil zuslief ook geen yoghurt meer als toetje. Nu inmiddels blijkt dat L yoghurt wel aardig verdraagt zijn we niet terug geswitched. Overigens eten ze nu wel allebei heel soms muesli met yoghurt bij t ontbijt.
Toetje krijgen ze hier altijd, ongeacht hoe goed ze eten. Bij L probeer ik er wel altijd extra hapjes eten in te smokkelen, bij W niet, maar met haar is wel de afspraak dat ze van alle soorten* dingen op haar bord in ieder geval 1 hapje moet proberen.. (*muv van rood gekleurde dingen). L laat trouwens regelmatig zijn toetje (half) staan, W echt nooit.

en hiephiep hoera! Hier is zomaar van de een op de andere dag W's angst voor rood eten verdwenen. Tot nu toe weigerde ze alles wat rood was (aardbeien, tomaat, paprika, ketchup, aardbeisnoepjes, rode limonade enz..). Ze werd daar echt panisch van en rood hoefde ze van ons dus ook niet persé te proeven. Maar vorige week probeerde ze ineens uit zichzelf zoete paprika en sindsdien is de angst over en proeft ze alles! (conclusie: paprika is lekker, tomaat vind ze vies, aardbei heel lekker en limonade ook). En ik ben heel blij met mijn wel gewoon aanbieden maar niet pushen tactiek..
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:54:53 #168
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169837293
Ik hoop dat N en L meer op hun vader gaan kijken met eten enzo. Ik ben een heel moeilijke eter geweest en ben pas meer gaan eten sinds ik ben gaan samenwonen. Nog steeds eet ik niet alles. J eet bijna alles. Ik ben dan ook zo'n 35 kilo te zwaar, hij niet. Ik vind eten weggooien zonde en eet mijn bord leeg, ook al zit ik vol. Hij kan gerust 3 hapjes laten staan of een half bord.
Ik probeer me ook zo min mogelijk druk te maken om hun eetgedrag. De ene avond leven ze van lucht, de andere avond gaat alles er in. Vleeseters zijn het niet (lusten geen kip etc). Pasta pesto vinden ze heerlijk. De broccoli en kip laten ze liggen 😂.
pi_169837594
Bf, gefeliciteerd met je vrolijke meisje! Leuk is dat he, dat ze het echt samen beleven op het kdv! I was ook zo trots dat zij nu degene was die jarig was en mocht uitdelen etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169838117
Het toetje van B is yoghurt doordeweeks en in het weekend gaan daar vlokken doorheen. Altijd, dus ook als hij niet goed gegeten heeft. Overigens heeft ie zelf niet altijd zin in een toetje.
Avondeten gaat in pieken en dalen, wij dringen eigenlijk nooit echt aan. Eten moet iets fijns zijn vind ik.
pi_169839265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:38 schreef exode het volgende:
Het toetje van B is yoghurt doordeweeks en in het weekend gaan daar vlokken doorheen. Altijd, dus ook als hij niet goed gegeten heeft. Overigens heeft ie zelf niet altijd zin in een toetje.
Avondeten gaat in pieken en dalen, wij dringen eigenlijk nooit echt aan. Eten moet iets fijns zijn vind ik.
Dat vind ik ook. Eet ze niet, dan niet. Natuurlijk spoor ik wel aan om wat happen te eten, maar als ze dat niet wilt dan volgende dag beter hoor. Overdag eet ze best goed met elke dag een stuk fruit, dus een avondje weinig eten zal dan wel loslopen. Toetje is hier niet elke avond, maar soms een danoontje of iets in die strekking.

Hoe slapen jullie peuters? De mijne van 2,5 momenteel ruk:') Tot voor kort sliep ze nog in haar ledikant en daar wilde ze opeens pertinent niet meer in liggen 's avonds. Wij dachten dat het aan het ledikant lag, dus wij een meegroeibed gekocht, inclusief supercoole bedovertrekken van paw patrol. Het mag niet baten, ze wil niet naar haar eigen bed. We leggen haar nu in ons bed en één van ons blijft erbij liggen tot ze slaapt en dan wordt ze naar haar eigen bed gebracht. In de nacht gaat het wisselend. Al een paar keer gehad dat ze wakker wordt en niet meer in haar eigen bed wil slapen. Dan komt ze dus ook weer bij ons in bed. Heeft iemand zijn uk hier dit ook?
Tips?
pi_169839275
Hee hoi, peuters. Daar heb ik er ook één van tegenwoordig.

De zijkant gaat hier binnenkort ook uit het bed, want ik moet het peutersjouwen ook wat gaan afbouwen.
Ik vind het wel spannend eerlijk gezegd. Hangt ze zich niet op aan gordijnen oid?

Toetje = vlametjoggggg! Nu ja mag wel Joos ja!! (Vla met yoghurt dus). En krijgt ze standaard wel ongeacht 2 happen of heel bord eten op.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:57:31 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169839634
Bf gefeliciteerd met je mooie lieve meisje O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_169840163
Oh gefeliciteerd Butterfly! Even wat anders, heb jij niet dat die kleertjes van z8 na wat wasbeurten er hopeloos uitzien/aanvoelen?
pi_169840188
Bf gefeliciteerd

*O* sac fietst los *O*
pi_169841364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh gefeliciteerd Butterfly! Even wat anders, heb jij niet dat die kleertjes van z8 na wat wasbeurten er hopeloos uitzien/aanvoelen?
Het pilt snel vind ik, kleuren blijven wel oke.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:29:56 #177
73386 Fazz
onderweg
pi_169841729
Mooie party girl BF *O*

Hier zelden toetjes ala yoghurt ofzo, eten we zelf weinig en F blieft geen yoghurt (behalve chocolade vla vertelde hij me in de supermarkt :') :') ) Wel doen we nu soms fruit na het eten.

Vanmiddag is het dutje weer gelukt, heerlijk! Z'n eerste woorden na dit slaapje waren 'mama, ik vind je lief'. Betere start dus O+ Hij is nu met vriend nog even naar de lammetjes kijken hier achter, het is weer echt voorjaar zo O+
pi_169842120
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:17 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het pilt snel vind ik, kleuren blijven wel oke.
Vind ik ook. Haal er niks meer van. Vind het er veel te duur voor. Zeeman blijft nog veel langer mooi :D
pi_169842273
Ik wil van eten ook geen beloning maken. I mag altijd een toetje, ongeacht of hij goed of slecht gegeten heeft (zijn bord hoeft niet leeg). En de ene keer is dat toetje yoghurt, en de andere keer ijs (als Baard boodschappen heeft gedaan, voornamelijk :') ). Hij hoeft niet elke avond een toetje. Wij eten zelf ook soms wel en soms niet nog iets na het eten. Ik zeg dan ook gewoon dat mijn buik al vol zit en dat ik daarom geen toetje meer eet, bijvoorbeeld.
I. eet over het algemeen wel goed, geloof ik. Bij het avondeten voornamelijk van de aardappelen/pasta/rijst, maar ik denk dan maar dat dat blijkbaar is waar hij behoefte aan heeft. Broccoli, paprika en sperziebonen gaan er altijd wel goed in, dus dat eten we wat vaker dan gemiddeld.
Van ongezond eten op zijn tijd maken we overigens ook geen probleem. Afgelopen zondag gingen we zwemmen (met JM en haar mannen O+) en dat moest natuurlijk afgesloten worden met patatjes. :Y) . Zolang de balans nog de goede kant uitslaat...

Lastig, Sunshine! Het ging van de een op de andere dag niet meer goed?

Bf, van harte met je dametje! *O*.

En oh ja, ik moest heel hard lachen om het beeld van W van Crumpette. :D. :@. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:50:33 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169842299
Ik heb voor de baby een pakje van Z8 dat aan zijn tweede ronde bezig is en er nog altijd als nieuw uit ziet. Helaas groeit hij er nu toch echt uit ;(.
KuikenGuppy
pi_169845241
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:50 schreef Burdie het volgende:
Ik heb voor de baby een pakje van Z8 dat aan zijn tweede ronde bezig is en er nog altijd als nieuw uit ziet. Helaas groeit hij er nu toch echt uit ;(.
Ik heb ook zo'n pak wat langzaam te klein aan het worden is maar ik negeer t... :P
S. 2014
J. 2016
pi_169845242
Ik vind "je krijgt een toetje als je een hapje geproefd hebt" toch niet helemaal hetzelfde als belonen met eten, eigenlijk.

Het bord hoeft hier echt niet leeg, dus er is geen sprake van signalen van je eigen lichaam negeren. Maar met het temperament van Annie wordt op dit moment elk bord met warm eten weggeschoven met "Nee bleh! Vies! Ik wil niet eten! Ik wil spelen! :( " . Zonder er naar te kijken.

Als ik haar dan laat, eet ze gerust niks maar wil dan daarna wel haar toetje. Maar als ik rustig uitleg dat je toch tenminste moet proeven, want dat is aardig en netjes, en anders weet je niet of het vies is of lekker, dan trekt ze soms bij. En als ze daarna nog niet wil proeven, nouja, dan heeft ze dus echt geen trek en dan hoeft dat toetje blijkbaar ook niet. Die logica begrijpt ze wel enigszins (met, ik zweer het, een ware eyeroll en diepe zucht :') ) , dus dan gaat er meestal heus wel één hapje in.

En daarna volgen er soms meer want "Oooh mama dit is heeeelll lekker! Jij heeft heel goed gekokend!" :D O+ .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2017 21:09:22 ]
pi_169845381
BF gefeliciteerd met je mooie meisje :* O+ ! Wat is ze heel erg jarig op de foto!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:12:32 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_169845430
Mijn peuter had vandaag "ook niete honger :'( :(" trouwens.
(Nee, trouwens, maak dat maar OOK! NIETE! HONGER! :'( :'( :'(!!!!")
Maar toen zag ze het eten en wilde ze toch wel een hapje tomaat. En binnen nog time vrat ze het hele bord leeg. Eerst alle courgette en daarna ook nog mijn courgette :?
Ze blijven je verrassen :')
disclaimer
pi_169845609
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:12 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn peuter had vandaag "ook niete honger :'( :(" trouwens.
(Nee, trouwens, maak dat maar OOK! NIETE! HONGER! :'( :'( :'(!!!!")
Maar toen zag ze het eten en wilde ze toch wel een hapje tomaat. En binnen nog time vrat ze het hele bord leeg. Eerst alle courgette en daarna ook nog mijn courgette :?
Ze blijven je verrassen :')
Hoe gaat het met jullie SQ?
pi_169845690
Ja, opeens eigenlijk. Maar vanavond hebben we vooruitgang geboekt, ze ging na een uur in haar eigen bed slapen :) Ben je wel een uur van je avond kwijt maargoed. Ben allang blij dat ze in haar eigen bed in slaap viel :)
pi_169845725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh gefeliciteerd Butterfly! Even wat anders, heb jij niet dat die kleertjes van z8 na wat wasbeurten er hopeloos uitzien/aanvoelen?
Ik heb voor L twee jurkjes en die zien er na heel wat wassen en dragen nog prima uit. De leggings daarentegen... :N Die zijn dus helemaal pluizig en pillig geworden.

Over toetjes. Dat is hier yoghurt of poepvla (chocoladevla :D). Ze krijgen altijd een toetje, want ik vind dat een onderdeel van het eten en niet de beloning voor goed eten. Ik zit eerlijkgezegd niet zo bovenop wat T en S (en L) eten, want ik weet dat ze echt wel voldoende groente en fruit binnenkrijgen omdat we meerdere keren per week een monkey plate met allerlei lekkere groenten en fruit op tafel zetten. Dat bord is altijd binnen no-time leeggegeten door alledrie de kinderen.
(Kleine nuance, de meneertjes eten en proberen alles, misschien dat ik me daarom niet zo druk maak..zelfs hele borden salade werken ze naar binnen. :o)

FR wat knap van Sac! *O*
pi_169845730
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind "je krijgt een toetje als je een hapje geproefd hebt" toch niet helemaal hetzelfde als belonen met eten, eigenlijk.

Het bord hoeft hier echt niet leeg, dus er is geen sprake van signalen van je eigen lichaam negeren. Maar met het temperament van Annie wordt op dit moment elk bord met warm eten weggeschoven met "Nee bleh! Vies! Ik wil niet eten! Ik wil spelen! :( " . Zonder er naar te kijken.

Als ik haar dan laat, eet ze gerust niks maar wil dan daarna wel haar toetje. Maar als ik rustig uitleg dat je toch tenminste moet proeven, want dat is aardig en netjes, en anders weet je niet of het vies is of lekker, dan trekt ze soms bij. En als ze daarna nog niet wil proeven, nouja, dan heeft ze dus echt geen trek en dan hoeft dat toetje blijkbaar ook niet. Die logica begrijpt ze wel enigszins (met, ik zweer het, een ware eyeroll en diepe zucht :') ) , dus dan gaat er meestal heus wel één hapje in.

En daarna volgen er soms meer want "Oooh mama dit is heeeelll lekker! Jij heeft heel goed gekokend!" :D O+ .
Hier precies zo. Inclusief de eyeroll en diepe zucht. Gevoel voor drama moet je wel hebben natuurlijk O+
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:22:20 #189
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169845913
Ik zie jullie dames echt zo voor me SQ en Razz, eyerolls en allez.

ik ben huiverig om te onderhandelen met toetje als voorwaarde omdat ik wel vaker gelezen heb dat dat het beeld dat groente vies is alleen maar versterkt. ik probeer gewoon zo relaxed mogelijk met eten om te gaan. helaas wordt M hysterisch als er iets op zijn bord ligt wat hij niet blieft :')

maar hej, voorheen at hij alleen komkommer qua groente en nu ook wortel en paprika, zelfs met luid ge hmmmmmm! lekker!

Eten is sowieso een crime want ook dingen die hij lekker vindt worden regelmatig geweigerd. we hebben wel de regel dat we het bord weghalen als hij alleen maar speelt, omdat hij dan geen honger heeft.

scene vanavond vlak voor het eten:
M: ik wil botehan...
J: nee we hebben vandaag al brood gegeten he, straks gaan we warm eten, nog heel even wachten.
M:ik hoef niette waarm eten, ik hoefe toetje!
J: even wachten Melle, papa gaat zo koken
M: ik wil sjipjes, magik sjip?
J:..... zucht.... we gaan eten als de wijzer bij de 12 staat M!
M: wat gaan we eten? ik wil bami!
F: we gaan lekker pasta eten.
M: MEEEEHEHEHE ik hoef niet pasta. ik wil toetje.
F: je mag ook een toetje, na het eten.
M: ik wil niet toetje, ik wil PASTAAAA
J: nou dat komt mooi uit, we eten pasta
M: NEEEE IK HOEF NIET PASTA
M: IK WIL PASTA *WHHHHEEEE*

_O-
Kwak
pi_169846190
Gnork Melba :D het is ook heel zwaar, peuter zijn!

Monkeyplatters ga ik aan doen zodra Tas niet meer alles eraf pakt en door de kamer verspreidt, tussen de bank propt en over de TV uitsmeert }:| .
pi_169846465
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:37 schreef Franny_G het volgende:.

Ik zag net de foto die ze van I vorige week gemaakt hebben op het kdv. Hij is heel leuk geworden; ze staat er echt helemaal op zoals ze is. O+ . De krentenbaard op haar kin hebben ze netjes weggepoetst. :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooie foto! Ze heeft zo'n fijn gezichtje.
pi_169846513
Haha, Razz, je beschrijft precies hoe het hier met I ook gaat.

(Behalve dan dat wij af en toe wel wat meer uit kast moeten trekken, zoals even op de gang. :+ .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169846623
Ja die gang maakt hier dus TOTAAL geen indruk. "Jaaaaaa op de gang mama! Leuk!". En dan gaat ze daar heel blij liedjes zitten zingen, of doen alsof ze een postbode is die aanbelt ("Jij moet opendoen mama! Pakketje voor jou!"). Dus dat is ook wel een beetje waar we dat toetje voor inzetten, dat maakt simpelweg meer indruk :@ .
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:37:55 #194
73386 Fazz
onderweg
pi_169846666
Wat een dramaqueens hier _O-

Melba :D Heeft hij de pasta nu wel of niet gegeten vanavond :+
pi_169846847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh gefeliciteerd Butterfly! Even wat anders, heb jij niet dat die kleertjes van z8 na wat wasbeurten er hopeloos uitzien/aanvoelen?
Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Heb er niet zoveel van. Maar lees wel heel veel klachten over dat de kleding pillig wordt en dat de prints vervagen.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:42:28 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169846848
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een dramaqueens hier _O-

Melba :D Heeft hij de pasta nu wel of niet gegeten vanavond :+
jup. handenvol naar binnen. twee borden. en gillen omdat er wat op de grond lag en dat wilde hij nog. en toen had papa het opgeraapt met een doekje. en dan daarna nog omdat het tweede bordje niet vol genoeg was (want het lag op de helft van een bord, domme papa, na het uitspreiden was het ineens wel goed O-) )
Kwak
pi_169846884
Ik zou echt willen dat W dat begreep, dat hij een hapje moet proeven voor een toetje. Hier is alle groenten JAK! :( maar het noemen van het toetje is het startschot voor totaly hysterie omdat het niet op het zelfde moment verschijnt. :') stiekem is hij nog een babysukkel.

Als hij echt niks wil eten krijgt hij meestal ook geen toetje. Als hij honger heeft hoor ik het vast wel?
Die hele niet-groente fase leidt hier wel tot dikke verstoppingen ook :% morgen maar eens een kiwismoothie maken ofzo.
pi_169846981
Ja kiwi of ananas inderdaad! Of een boterham met avocado doet het ook wel. Ohja en rozijntjes. Poepvoer ^O^ .
pi_169847029
Ella's keuken heeft knijpfruit met alleen pruimen ^O^ dat werkt briljant voor poep!

Wat een heerlijke verhalen van jullie peuters en eten... Mooie discussies worden er gevoerd over het eten :) Er staat ons nog wat te wachten...
pi_169847085
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja die gang maakt hier dus TOTAAL geen indruk. "Jaaaaaa op de gang mama! Leuk!". En dan gaat ze daar heel blij liedjes zitten zingen, of doen alsof ze een postbode is die aanbelt ("Jij moet opendoen mama! Pakketje voor jou!"). Dus dat is ook wel een beetje waar we dat toetje voor inzetten, dat maakt simpelweg meer indruk :@ .
Haha, daar zijn ze dan toch anders in. I vindt het echt heel erg om 'buitengesloten' te worden. Dan wordt ze vaak boos en verdrietig tegelijk. We doen het dan ook nooit lang en gaan vaak al snel weer naar haar toe, om haar te kalmeren en opnieuw goed uit te leggen waarom we dat doen en te vragen of ze weer bij ons komt zitten en mee wil doen met het eten.

Wij doen wel altijd toetje, maar dat is ook omdat I op een gegeven moment behoorlijk dunnetjes was. Dus nog wat volle kwark erin zo 's avonds om wat vetjes te kweken, leek ons wel een goed idee.

Melba is ook een lekker drama ding. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')