abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:14:09 #201
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170805635
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:59 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Heb even gekeken, weet nu wel het gemiddelde. Moet ik dan ook de reiskosten er al bij in gooien of zeg je dan *bedrag exclusief reiskosten*? :P
Altijd ex reiskosten, en dit ook benadrukken tijdens de salaris onderhandelingen.
Duidelijkheid voor alles!
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:54:23 #202
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170821610
Dat heb ik er eigenlijk nooit bijgezegd. Reiskosten vind ik onderdeel van de secundaire voorwaarden en geen loon. Je zou het er bij kunnen zeggen maar ik denk niet dat het nodig is.

Overigens zou je wel kunnen aangeven dat je bedrag dat je noemt ook afhangt van de secundaire voorwaarden dus dat het een richtbedrag is.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:19:10 #203
194695 franklop
Fran knock
pi_170821915
Omdat ik toch niet helemaal zeker van mijn zaak ben na gesprek van vorige week ben ik toch maar verder gaan kijken naar andere vacatures. Maandag op 1 gesolliciteerd en net gebeld dat ik daar op gesprek mag komen :)

Zal wel 1 keer per week in Amersfoort moeten werken, beetje kut qua files etc, maar goed zijn ergere dingen :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_170823263
Niet direct op zoek naar een nieuwe baan, maar ik heb altijd gezegd dat wanneer er iets voorbij kwam wat dichter bij huis was ik zou solliciteren. Vanwege die reden vorig jaar op gesprek geweest nadat ik had gesolliciteerd op een vacature die eigenlijk al ingevuld was. Gesprek was positief, en afgesproken dat wanneer er weer een vacature zou zijn ze mij zouden bellen. Dat gebeurde dus twee weken geleden. Inmiddels was er wel een nieuwe team-leider gekomen dus die wilde eerst een kennismakingsgesprek. Dat was afgelopen maandag. Gisteren direct teruggebeld voor een nieuw gesprek waar vooral op de inhoud van de functie en de kennis ingaan. Die vindt vrijdag a.s. plaats. Als dat positief is, dan volgende week een arbeidsvoorwaardengesprek.

Lijkt er op dat ze haast hebben :). goed voor mij natuurlijk. Maar eerst maar even afwachten wat het vrijdag wordt
Het is wat.......
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:06:42 #205
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170823783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:37 schreef gooddaddy het volgende:
Niet direct op zoek naar een nieuwe baan, maar ik heb altijd gezegd dat wanneer er iets voorbij kwam wat dichter bij huis was ik zou solliciteren. Vanwege die reden vorig jaar op gesprek geweest nadat ik had gesolliciteerd op een vacature die eigenlijk al ingevuld was. Gesprek was positief, en afgesproken dat wanneer er weer een vacature zou zijn ze mij zouden bellen. Dat gebeurde dus twee weken geleden. Inmiddels was er wel een nieuwe team-leider gekomen dus die wilde eerst een kennismakingsgesprek. Dat was afgelopen maandag. Gisteren direct teruggebeld voor een nieuw gesprek waar vooral op de inhoud van de functie en de kennis ingaan. Die vindt vrijdag a.s. plaats. Als dat positief is, dan volgende week een arbeidsvoorwaardengesprek.

Lijkt er op dat ze haast hebben :). goed voor mij natuurlijk. Maar eerst maar even afwachten wat het vrijdag wordt
Goh dat merk je niet vaak, dat ze je ook echt terugbellen als ze je in 'dossier' houden. Klinkt in ieder geval goed, dichter bij huis werken is altijd prettig.

Ik heb het geluk in de randstad te wonen, dan is het toch wat minder moeilijk om relatief dicht bij huis een baan te vinden. Aan de andere kant is een stukje van normaal een half uur hier al snel een uur terwijl je daarmee aan de andere kant van het land al 100 km verder bent :+
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:18:25 #206
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170831436
Goede gesprekken gehad! Met de medewerkers van de servicedesk was het wel goed, niet geweldig maar een klik was er denk ik wel. Kreeg nog een rondleiding omdat we wat tijd over hadden, was ook leuk. Het tweede gesprek was echt heel goed. Goed heen en weer kunnen sparren en gewoon lekker informeel. Heb er wel een goed gevoel bij. :)
pi_170851132
Morgen een sollicitatiegesprek voor een functie die redelijk goed past bij mijn ervaring.

Nu naar de kapper en cv aanpassen en inlezen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:12:06 #208
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170860083
quote:
19s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Morgen een sollicitatiegesprek voor een functie die redelijk goed past bij mijn ervaring.

Nu naar de kapper en cv aanpassen en inlezen.
Succes!!
pi_170870749
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:12 schreef Yesse het volgende:

[..]

Succes!!
Thanks!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170872825
Ik ben zenuwachtig :X :X
pi_170872987
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:40 schreef Yesse het volgende:

Ze begonnen wel direct over mijn contract, of het dan niet per 1 juli was. Maar dat is volgens mij als ik mijn contract er bij pak, niet het geval en ben ik per 9 juni gewoon vrij om over te stappen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opzegging van een arbeidsovereenkomst is tegen het einde van de kalendermaand, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen. Ik weet niet of ik het 'nadrukkelijk anders overeengekomen' uit dit stukje haal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 07:53:28 #212
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170875166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:26 schreef Queller het volgende:

[..]

Opzegging van een arbeidsovereenkomst is tegen het einde van de kalendermaand, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen. Ik weet niet of ik het 'nadrukkelijk anders overeengekomen' uit dit stukje haal.

SPOILER
Nouja "tellende van de datum van opzegging" lijkt mij nadrukkelijk genoeg. Maar mijn ontslagbrief is ontvangen en er is ook al aan een aantal mensen gecommuniceerd dat ik over een maand weg ben dus dat komt wel in orde :) sfeer is ook gewoon weer als vanouds. Eerste shock is weg. Moet alleen nog even wachten tot er een oplossing is gevonden voor het gat voor het met de rest wordt gedeeld. Maar dat vind ik geen probleem :)
pi_170877932
Het gesprek ging soepel nu is het afwachten op hopelijk een vervolggesprek.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:27:19 #214
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170878002
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:24 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Het gesprek ging soepel nu is het afwachten op hopelijk een vervolggesprek.
Top! :) Hoop voor je dat je snel een positieve reactie krijgt :)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:53:47 #215
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170882134
Na een maand bericht terug van mijn sollicitatie, ze willen graag met mij in gesprek. Maar eens kijken of het wat is! :)
pi_170885905
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:27 schreef Yesse het volgende:

[..]

Top! :) Hoop voor je dat je snel een positieve reactie krijgt :)
Net gebeld ik ben door naar de tweede ronde *O*
pi_170885917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:53 schreef Gtaboy107 het volgende:
Na een maand bericht terug van mijn sollicitatie, ze willen graag met mij in gesprek. Maar eens kijken of het wat is! :)
^O^
pi_170885928
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:55 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Mooizo!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:09:55 #219
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170887367
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:55 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

*O* Goed nieuws. Gelijk al een afspraak?
pi_170934759
Ik ben momenteel weer werkzoekend maar het enige wat ik heb behaald is een havo diploma. Wel een aantal keren pogingen gedaan om te studeren maar door teveel issues met een laag zelfbeeld is dat helaas niet goed uitgepakt. Wel heb ik inmiddels al meer dan 10 jaar werkervaring dankzij uitzendwerk met data entry. Nu ben ik dus maar weer vacatures gaan rondzoeken in die richting maar het valt me wel steeds vaker op dat zowat ieder bedrijf een mbo/hbo diploma eist, terwijl het wel om werk gaat wat naar mijn mening iedereen kan doen mits er sprake is van een fatsoenlijke inwerking. Maak ik uberhaupt nog kans als ik alsnog solliciteer op zulke vacatures, want de werkervaring en expertise heb ik wel? Persoonlijk denk ik dat ik mezelf te snel laat wegjagen, maar tegenwoordig probeer ik realistischer te kijken naar vacatures met zulke eisen om tijd en energie te besparen om de zoveelste afwijzing te voorkomen.

Nog een andere vraag. Ik zou graag van data entry switchen naar tester. Als ik in mijn vriendenkring kijk lijkt het wel alsof ze van die ideale banen hebben in de ict/it of als tester en krijg ik de indruk dat je hierin gemakkelijk kan inrollen als je genoeg werkervaring en motivatie hebt, ook al heb je geen enkele kennis met C+ en weet ik veel wat voor miljoenen talen er nog meer daarover zijn. Klopt dit? En zo nee, waar moet ik beginnen als ik toch graag een carriere in de ICT/IT wil maken? Want ik begin al die tijdelijke banen via het uitzendbureau best wel zat te raken en wil vanaf nu gewoon financiele stabiliteit ontwikkelen.
  zondag 14 mei 2017 @ 15:29:41 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_170937511
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:13 schreef GAINZ het volgende:
Ik ben momenteel weer werkzoekend maar het enige wat ik heb behaald is een havo diploma. Wel een aantal keren pogingen gedaan om te studeren maar door teveel issues met een laag zelfbeeld is dat helaas niet goed uitgepakt. Wel heb ik inmiddels al meer dan 10 jaar werkervaring dankzij uitzendwerk met data entry. Nu ben ik dus maar weer vacatures gaan rondzoeken in die richting maar het valt me wel steeds vaker op dat zowat ieder bedrijf een mbo/hbo diploma eist, terwijl het wel om werk gaat wat naar mijn mening iedereen kan doen mits er sprake is van een fatsoenlijke inwerking. Maak ik uberhaupt nog kans als ik alsnog solliciteer op zulke vacatures, want de werkervaring en expertise heb ik wel? Persoonlijk denk ik dat ik mezelf te snel laat wegjagen, maar tegenwoordig probeer ik realistischer te kijken naar vacatures met zulke eisen om tijd en energie te besparen om de zoveelste afwijzing te voorkomen.

Nog een andere vraag. Ik zou graag van data entry switchen naar tester. Als ik in mijn vriendenkring kijk lijkt het wel alsof ze van die ideale banen hebben in de ict/it of als tester en krijg ik de indruk dat je hierin gemakkelijk kan inrollen als je genoeg werkervaring en motivatie hebt, ook al heb je geen enkele kennis met C+ en weet ik veel wat voor miljoenen talen er nog meer daarover zijn. Klopt dit? En zo nee, waar moet ik beginnen als ik toch graag een carriere in de ICT/IT wil maken? Want ik begin al die tijdelijke banen via het uitzendbureau best wel zat te raken en wil vanaf nu gewoon financiele stabiliteit ontwikkelen.
In de ICT is het inderdaad eenvoudig om binnen te komen. Ik zie heel veel advertenties voorbij komen waar 1. het UWV betaald om je te laten omscholen + baangarantie 2. bedrijven je een opleiding aanbieden om vervolgens voor hun te werken.

zie bijv; https://www.novi.nl/uwv-b(...)-kansrijke-beroepen/
pi_170939668
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

In de ICT is het inderdaad eenvoudig om binnen te komen. Ik zie heel veel advertenties voorbij komen waar 1. het UWV betaald om je te laten omscholen + baangarantie 2. bedrijven je een opleiding aanbieden om vervolgens voor hun te werken.

zie bijv; https://www.novi.nl/uwv-b(...)-kansrijke-beroepen/
Shit......

Waarom kom ik hier nooit achter als mijn uitkering nog lopende was?
Probleem is dat mijn WW uitkeringsperiode is geŽindigd (termijn is verlopen). Ik weet niet hoe de gemeente dit regelt maar de laatste keer dat ik in de bijstand zat, kreeg ik alleen maar te maken met een te kinderachtig beleid waarmee je heel belerend en als een klein kind wordt benaderd omdat ze nog met een beleid werken waarin ze denken dat "mensen in de bijstand alleen maar laag geschoold dus dom zijn". :{

Ik snap de achterliggende gedachte dat zsm aan het werk gaan het beste is. Maar ik ben inmiddels 32 en ik vind het eerlijk gezegd een te omslachtig gedoe om eerst maar wat voor baan dan ook te accepteren alvorens ik naar een baan solliciteer wat ik voor de lange termijn wil doen.
Godver, waarom kom ik toch altijd in dit soort onhandige situaties terecht...

Ik ga even zwelgen in zelfmedelijden. boehoe. oO<

[ Bericht 2% gewijzigd door GAINZ op 14-05-2017 16:37:25 ]
pi_170940166
Die regeling van het UWV is inmiddels al niet meer van toepassing. De scholingsvouchers worden niet verstrekt. Alleen aan mensen die in de langdurige zorg werken.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_170940440
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:46 schreef JJdJ1984 het volgende:
Die regeling van het UWV is inmiddels al niet meer van toepassing. De scholingsvouchers worden niet verstrekt. Alleen aan mensen die in de langdurige zorg werken.
Ah! Ok. Ik kan mezelf vaak figuurlijk op mijn kop slaan als ik zulke berichten lees.
Ayways, ik ga weer verder vacatures doorspitten. Heb gelukkig voor een sollicitatie al een tweede gesprek achter de rug. Daar wacht ik het resultaat van af.
  zondag 14 mei 2017 @ 17:06:10 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_170940666
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:32 schreef GAINZ het volgende:

[..]

Shit......

Waarom kom ik hier nooit achter als mijn uitkering nog lopende was?
Probleem is dat mijn WW uitkeringsperiode is geŽindigd (termijn is verlopen). Ik weet niet hoe de gemeente dit regelt maar de laatste keer dat ik in de bijstand zat, kreeg ik alleen maar te maken met een te kinderachtig beleid waarmee je heel belerend en als een klein kind wordt benaderd omdat ze nog met een beleid werken waarin ze denken dat "mensen in de bijstand alleen maar laag geschoold dus dom zijn". :{

Ik snap de achterliggende gedachte dat zsm aan het werk gaan het beste is. Maar ik ben inmiddels 32 en ik vind het eerlijk gezegd een te omslachtig gedoe om eerst maar wat voor baan dan ook te accepteren alvorens ik naar een baan solliciteer wat ik voor de lange termijn wil doen.
Godver, waarom kom ik toch altijd in dit soort onhandige situaties terecht...

Ik ga even zwelgen in zelfmedelijden. boehoe. oO<
Gewoon zoeken naar ICT traineeships

Zoals deze vacature; https://www.indeed.nl/vie(...)qsic9p0hee2&from=web

of deze; https://www.werkenbijcalc(...)campaign=masterclass
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')