abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 maart 2017 @ 00:23:28 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169620075
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hebben we een digitaal systeem moet men alsnog zelf dit soort administratieve handelingen ondernemen. Volkomen belachelijk. Stopzetten zou gewoon geautomatiseerd moeten gaan. De gegevens zijn bekend bij DUO.
De datum staat zelfs op de kaart, dus in het systeem. Echt.
Totale rattenactie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169620206
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:59 schreef yosander het volgende:

[..]

Is in de huidige vorm niet mogelijk. Het product dient namelijk van je kaart te worden gehaald. En een vorm waarbij je abonnement iedere zoveel maand verloopt lijkt me ook niet wenselijk.
Schrijven de poortjes niet ook op de OV kaart?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169620207
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De datum staat zelfs op de kaart, dus in het systeem. Echt.
Totale rattenactie.
Ze kunnen de kaart ook op afstand blokkeren als hij bijvoorbeeld is gestolen, dus zelfs dat zou nog kunnen.
pi_169620233
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze kunnen de kaart ook op afstand blokkeren als hij bijvoorbeeld is gestolen, dus zelf dat zou nog kunnen.
Als ze de kaart op afstand kunnen blokeren bij diefstal, kan dit ook in andere situaties; dat het technisch niet haalbaar is lijkt mij totale onzin.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169620379
In december was er zelfs nog een meerderheid in de Tweede Kamer voor een verdubbeling van de boete naar 300euro per maand.

http://m.metronieuws.nl/n(...)ntenkaart-onmogelijk

quote:
Dat zegt onderwijsminister Jet Bussemaker. Uitvoeringsorganisatie DUO kan vanwege privacyredenen geen reisgegevens van studenten inzien. Hierdoor is het onmogelijk om oneigenlijk gebruik van de kaart na afronding van de studie vast te stellen.
Die gegevens kunnen gewoon opgevraagd worden bij verdenking van fraude. DUO vraagt die gegevens bijvoorbeeld ook op wanneer er een vermoeden is dat een student die studiefinanciering voor uitwonende studenten ontvangt, toch gewoon thuis woont.
Waarom zou dat dan niet kunnen wanneer er een vermoeden is dat iemand nog steeds gebruik maakt van het studentenreisproduct? Desnoods laat je die gegevens door de student zelf opvragen en aanleveren als bewijs.
pi_169621380
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Veel mensen in dit topic die zelf nooit gestudeerd hebben en een OV-kaart gehad hebben, zie ik.
Mag je dan geen mening hebben?
pi_169622208
Er valt wat te zeggen over de verantwoordelijkheid van de studenten zelf, maar uiteindelijk is niemand gebaat bij 19 & 20 jarige ex-studenten (gestopt met studeren om wat voor reden dan ook) die ruime boetes moeten betalen. Het gaat oviergens ook om 'studenten' van MBO niveau 1 en 2 bijvoorbeeld.
Heb zelf ook wel gezien dat jonge crimineeltjes hiermee frauderen. Die krijgen dan 'plots' ook nog even een boete van honderden euro's overheen.... 2x raden hoe ze die boete gaan betalen.

In sommige gevallen is voorkomen misschien handiger dan repressief optreden naderhand. Volgens mij kan de NS het reisproduct vrij eenvoudig zelf stopzetten.
pi_169622369
vooral dat stapje product ophalen om het te verwijderen van je kaart is het probleem :')
  zondag 19 maart 2017 @ 12:20:50 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169624180
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:25 schreef beantherio het volgende:

[..]

Die studenten waren misschien wat slimmer dan je denkt. De maandelijkse boete voor het niet opzeggen is namelijk een stuk lager dan de maandelijkse prijs van een OV-jaarkaart: 194 euro terwijl je bijv. voor een OV Vrij abonnement 387,90 euro betaald. Als je na je studie nog veel gebruik maakt van het OV is de rekensom snel gemaakt.
Dit. Studenten lijken mij slim genoeg. Mogelijk is een ander deel wat laks.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169624200
heel die ov chipkaart is FUKKING OPLICHTERIJ

hoeveel geld er bij mij nou al afgeschreven is terwijl dat helemaal niet mogelijk is kan ik op 2 handen niet meer tellen...

en dan stuur je ze een bericht en dan krijg je nooit wat te horen..

ik denk dat er zomaar 200 euro van mij chipkaars onterecht is afgeschreven de afgelopen vijf jaar

tering oplichtersbende
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169624780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan hem stopzetten alleen moet je hem nog een tweede keer stopzetten. En juist die tweede keer is te idioot voor woorden dat het niet automatisch gaat.
Klopt heeft mij ook ¤200 gekost. Had hem afgemeld alleen niet op de 2 plaatsen :') had nog foto van de afmelding. Na anderhalve maand krijg je bericht dat het net is stopgezet en mag je direct aftikken. Nog bezwaar gemaakt uitleg etc. Hielp niks gewoon betalen, leergeld dan maar.
  zondag 19 maart 2017 @ 13:04:16 #42
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169625101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan dus niet :Y
Daarnaast heb je je gezonde verstand dat je iets moet opzeggen als je het niet meer mag gebruiken.
Het kan zelfs heel makkelijk, maar het wordt niet gedaan (zijn maar een paar regels codering voor nodig). Maar buiten dat, het wordt meerdere malen aangegeven als je student bent. Als je dat niet leest, ben je te dom voor het OV.
pi_169627481
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:42 schreef hugecooll het volgende:
Toch wel handig als de boete lager is dan je werkelijke reiskosten
inderdaad, veel mensen die gewoon nog maanden rustig een boete aftikken in plaats van het dubbele bedrag aan kaartjes, niet zo gek.
pi_169627513
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:43 schreef Murdera het volgende:

[..]

inderdaad, veel mensen die gewoon nog maanden rustig een boete aftikken in plaats van het dubbele bedrag aan kaartjes, niet zo gek.
Dus met zo'n (lagere) boete kunnen de mensen die er wel misbruik van maken dat lekker goedkoop blijven doen, alleen de mensen die er geen misbruik van maken en het vergeten stop te zetten worden de dupe van zo'n boete.
  zondag 19 maart 2017 @ 14:48:36 #45
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_169627594
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:43 schreef Murdera het volgende:

[..]

inderdaad, veel mensen die gewoon nog maanden rustig een boete aftikken in plaats van het dubbele bedrag aan kaartjes, niet zo gek.
Precies, je bent ook gek als je dat niet doet.
pi_169630354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan hem stopzetten alleen moet je hem nog een tweede keer stopzetten. En juist die tweede keer is te idioot voor woorden dat het niet automatisch gaat.
In de kassa aflevering wordt uitgelegd waarom dat niet kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169630452
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De datum staat zelfs op de kaart, dus in het systeem. Echt.
Totale rattenactie.
Ik heb liever dit systeem dan dat dit boetegeld bij iedereen gehaald wordt door hogere prijzen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:21:36 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169632031
Bartje, dit is toch precies wat jij wilt, mobiliteit keihard bestraffen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169632123
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Bartje, dit is toch precies wat jij wilt, mobiliteit keihard bestraffen?
Wat ben je toch een verzuurde ouwe trol Piet. Heb je nog wel een beetje plezier in de hobby? Het lijkt wel alsof je iedereen met een andere kijk op de samenleving en haar problemen monddood wilt maken. Dat gaat je goed af lijkt me. Maar leuk wordt dat, sans racune, nooit.

Piet Verdriet. Ik stel je de onwaarschijnlijke vraag: is dit moeilijk? Moeten wij dit knap vinden?
Ik ga nog een naam noemen: Piet Verdriet. Kent u die? Een hele rare, knotsgekke, ja eigenlijk maffe, man. Dat wist u niet, en dat ligt niet aan u.
Piet Verdriet. Zit die echt aan tafel? Ja, die zit, en ik kijk hem aan, hier aan tafel.
En u denkt: Piet Verdriet, leuk! Dan kan ik u, dames en heren, verklappen, dat wordt het, sans rancune, niet.
Die malle, knotsgekke Piet Verdriet, die, en dat mag u van mij aannemen, met de sokken aan slaapt.
Als ik zeg: Piet Verdriet. Kun je dat uitleggen? Nee, leg dat eens uit. Kun je dat? Ons dat uitleggen?

[ Bericht 24% gewijzigd door Bart2002 op 19-03-2017 17:41:34 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:41:59 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169632468
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat ben je toch een verzuurde ouwe trol Piet. Heb je nog wel een beetje plezier in de hobby? Het lijkt wel alsof je iedereen met een andere kijk op de samenleving en haar problemen monddood wilt maken. Dat gaat je goed af lijkt me. Maar leuk wordt dat nooit.
Ik ben geen troll, ik wijs je op je hypocrisie. Je maakt je hier boos over het boetes geven aan studenten die gebruik maken van mobiliteit waar ze geen recht op hebben, maar in een ander topic vind je dat mobiliteit keihard moet worden aangepakt met hoge belastingen erop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169632496
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Je maakt je hier boos
Ik signaleer een probleem waar een grote groep mee benadeeld wordt. Meer is het niet hoor. Ik denk dat die boosheid meer projectie is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:46:33 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169632579
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik signaleer een probleem waar een grote groep mee benadeeld wordt. Meer is het niet hoor. Ik denk dat die boosheid meer projectie is.
Een groep die fraude pleegt met ov jaarkaart en daar boetes voor krijgt, hoe is dat benadelen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169633028
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:25 schreef Bart2002 het volgende:

Wat ben je toch een verzuurde ouwe trol Piet. Heb je nog wel een beetje plezier in de hobby? Het lijkt wel alsof je iedereen met een andere kijk op de samenleving en haar problemen monddood wilt maken. Dat gaat je goed af lijkt me. Maar leuk wordt dat, sans racune, nooit.
Als er nou iemand op fok is die het gedrag wat jij hier schetst in de praktijk brengt, dan ben jij het!

(Het verbaasde me al zo enorm dat je het deze keer niet deed)
pi_169633047
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als er nou iemand op fok is die het gedrag wat jij hier schetst in de praktijk brengt, dan ben jij het!
Waarvan akte. :D Maar je vrind Pierre zal dit gebaar waarderen. Dat weet ik zeker.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169633073
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waarvan akte. :D Maar je vrind Pierre zal dit gebaar waarderen. Dat weet ik zeker.
Doe niet zo zuur.
  zondag 19 maart 2017 @ 18:36:27 #56
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_169633439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Grapjas. Hoeveel software voorwaarden heb jij gelezen?

Hoop dat jij een grapje maakt. Het heet niet voor niets de 'de kleine lettertjes in een contract'.
Je zet je handtekening ook voor die lap tekst.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
pi_169633753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)ten-reisproduct.html

Dat telt toch hard op mensen. En dat moet later ons land gaan besturen. Jullie zijn nu al volledig in de ban van het graaituig zonder dat jullie ook maar iets in de gaten hebben. Waarom horen we de woordvoerders van studentenverenigingen hier nooit over.

Studenten: let op uw zaak!
Wat doen die bedrijven met al dat geld?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 20 maart 2017 @ 09:41:55 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169645822
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb liever dit systeem dan dat dit boetegeld bij iedereen gehaald wordt door hogere prijzen.
Boete en/of langere doorlooptijd is onzin.
Poortjes moeten gewoon niet open gaan bij verstrijken van de datum. Het is een elektronisch systeem. Ze kunnen ook precies de boete berekenen vanaf een bepaalde datum, dus die datum is gewoon bekend.

Buiten looptijd = poortjes dicht.

Klaar. Zo simpel is het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169653929
Sukkels.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169654044
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:45 schreef Physsic het volgende:
In december was er zelfs nog een meerderheid in de Tweede Kamer voor een verdubbeling van de boete naar 300euro per maand.

http://m.metronieuws.nl/n(...)ntenkaart-onmogelijk
Dat lijkt me prima, want dan is misbruik niet meer aantrekkelijk. Alleen dan moet er wel een oplossing komen voor de welwillende personen. In kassa zijn er een aantal genoemd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')