abonnement Unibet Coolblue
pi_169612319
Dag DIG mensen enzo..

Ik ben opzoek naar een oplossing om een potmeter te vervangen door een BT chip zodat ik op afstand de helderheid kan instellen van iets.

Ik heb een module met een potmeter welke niet bepaald toegankelijk is en wil daarom de pot meter weghalen en daar voor in de plaats een Bluetoothchip/board aansluiten waardoor ik de voltage wat eigenlijk de potmeter reguleert, met mijn telefoon via een BTchip/board kan aansturen.

Ik heb al bepaalde oplossingen gezien met een Arduino nano en een BT breakout board.. Maar ik wil niet met 2 boards gaan werken, of onnodig uitgebreide chips gebruiken om niets. Het moet zo compact en klein mogelijk zijn en zo simpel as fuck: 1 board met een simpele uitgang van 0-5v, ingang van + en -.

Is zo iets mogelijk? Kan iemand mij hiermee helpen?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_169612481
Raspberry met een Bluetooth usbstick, vervolgens pwm op een gpio-pin met een rc combi erachter.
pi_169616821
Wat heb je nou nodig? Een potmeter (weerstand) of een analoog signaal van 0-5V? Want dat is nogal een aardig verschil... Dat eerste is vrij lastig. Er bestaan "digitale potmeters" maar die zijn ernstig beperkt in vermogen en spanning. Een andere optie is een motorized potmeter, zoals je aantreft in sommige stereo's met analoge volumeregeling.

Als je gewoon een 0-5 V signaal wilt leveren is het een stuk makkelijker. Misschien kun je idd zoals Wiltoyo aangeeft af met een PWM signaal (al is een RPi daar niet bepaald geschikt voor en bovendien extreem overkill voor zoiets), eventueel met elco om het af te vlakken. Anders een simpele DAC ertussen.

En als microcontroller pak je uiteraard een ESP32. BT en WIFI on-board.
pi_169617545
Het deel van Bluetooth naar analoog is waarschijnlijk niet eens de grootste uitdaging.
Maar hoe wil je de Bluetooth vanaf je telefoon gaan sturen?
pi_169617948
Wat is het 'iets'?

Ledjes en dergelijke dim je niet met 0-5V maar met PWM. En als het om een ledstrip of iets dergelijks gaat kun je prima een Milight pakken. Geen bluetooth, maar gewoon via wifi.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')