abonnement Unibet Coolblue
pi_169608472
Hallo medefokkers,

Over een half jaartje ga ik naar Delft. Ik zit nu al te twijfelen tussen de twee grootste verenigingen: Virgiel of het corps. Ik ga sowieso bij een van de twee, ook in verband met huizen.

Ik ben graag benieuwd naar jullie eventuele ervaringen bij een van de twee.

Het is misschien vroeg om me er al mee bezig te houden, maar liever te vroeg dan te laat!

Ik hoor het graag!!
pi_169623902
Het DSC (Delftsch Studenten Corps) presenteert zichzelf als 1 vereniging maar bestaat in werkelijkheid uit 3 verenigingen. Je hebt DSC dinsdag, DSC woensdag en DSC donderdag. Je wordt lid van 1 van deze 3 verenigingen/dagen, als je dus lid wordt van DSC donderdag dan ben je geen lid van DSC dinsdag of DSC woensdag. Belangrijk nu om te weten is dat de 3 deel-verenigingen tot op zekere hoogte van elkaar gescheiden zijn en ook nog eens behoorlijk verschillend. Er zit verder een flinke hiėrarchie in de dagen onderling, de woensdag staat bovenaan, de dinsdag staat onderaan en de donderdag zit er tussen in. Ik durf eigenlijk wel te beweren dat je als dinsdag lid 2e rang lid bent. Op welke dag je terechtkomt heb je bovendien niet volledig in eigen hand. Gedurende je lidmaatschap wordt je wel continue vol met je neus op je plaats in de hiėrarchie gewezen en dit bepaalt dus in belangrijke mate hoe jij je lidmaatschap van het DSC beleeft. In andere woorden, als dinsdag lid is het misschien niet zo leuk als jij van te voren had gehoopt terwijl je er wel veel moeite, tijd, energie en geld in hebt gestopt. Bovendien hebben anderen dus voor jou bepaald dat je dinsdag lid wordt. Ze reppen hier tegen aanstaande eerstejaars totaal niet over terwijl het wel een zeer belangrijk aspect van het lidmaatschap is en ik beschouw dit daarom als een vorm van bedrog. Een bedrog met een behoorlijke impact want je kan hierdoor gewoon meerdere jaren van je relatief korte studentenleven kwijt zijn die je niet meer zo makkelijk kunt inhalen.

Probeer dus van te voren voor jezelf in te schatten van welke "dag" je lid zal worden en of dat voor jou dan nog de moeite waard is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zondag19maart op 19-03-2017 12:13:13 ]
  zondag 19 maart 2017 @ 12:13:41 #3
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169624091
quote:
4s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:00 schreef Zondag19maart het volgende:
Het DSC (Delftsch Studenten Corps) presenteert zichzelf als 1 vereniging maar bestaat in werkelijkheid uit 3 verenigingen. Je hebt DSC dinsdag, DSC woensdag en DSC donderdag. Je wordt lid van 1 van deze 3 verenigingen/dagen, als je dus lid wordt van DSC donderdag dan ben je geen lid van DSC dinsdag of DSC woensdag. Belangrijk nu om te weten is dat de 3 deel-verenigingen tot op zekere hoogte van elkaar gescheiden zijn en ook nog eens behoorlijk verschillend. Er zit verder een flinke hiėrarchie in de dagen onderling, de woensdag staat bovenaan, de dinsdag staat onderaan en de donderdag zit er tussen in. Ik durf eigenlijk wel te beweren dat je als dinsdag lid 2e rang lid bent. Op welke dag je terechtkomt heb je bovendien niet volledig in eigen hand. Gedurende je lidmaatschap wordt je wel continue vol met je neus op je plaats in de hiėrarchie gewezen en dit bepaalt dus in belangrijke mate hoe jij je lidmaatschap van het DSC beleeft. In andere woorden, als dinsdag lid is het misschien niet zo leuk als jij van te voren had gehoopt terwijl je er wel veel moeite, tijd, energie en geld in hebt gestopt. Bovendien hebben anderen dus voor jou bepaald dat je dinsdag lid wordt. Ze reppen hier tegen aanstaande eerstejaars totaal niet over terwijl het wel een zeer belangrijk aspect van het lidmaatschap is en ik beschouw dit daarom als een vorm van bedrog. Een bedrog met een behoorlijke impact want je kan hierdoor gewoon meerdere jaren van je relatief korte studentenleven kwijt zijn die je niet meer zo makkelijk kunt inhalen.

Probeer dus van te voren voor jezelf in te schatten van welke "dag" je lid zal worden en of dat voor jou dan nog de moeite waard is.
Wat is dat nou weer voor iets idioots.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169624141
quote:
9s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:13 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor iets idioots.
Een correcte feitelijke beschrijving van hoe het lidmaatschap bij het DSC er uit kan zien, tenzij ze de verticale structuur tussen nu en de afgelopen 5 jaar flink hebben omgegooid, maar dat acht ik niet het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zondag19maart op 19-03-2017 12:34:08 ]
pi_169624542
quote:
9s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:13 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor iets idioots.
Klinkt als iets typisch studentenvereniging. Dit is ook hoe het in de elite van het bedrijfsleven en de politiek gaat, alhoewel dat in de laatste 100 jaar heel langzaam aan het veranderen is. Nu is het mijn mening dat het een goed idee is om deze elitecultuur te ontbinden en dat het ideale punt om dat te doen is om het bij de studentenverenigingen al te stoppen. Maar als men bij een studentenvereniging komt met het argument 'Ja, maar zo gaat het in de grote mensen-wereld ook. Wij zorgen er juist voor dat een deel van onze leden door kan stromen naar deze elite.' dan heb ik daar geen enkel argument tegenin te brengen.
pi_169632242
Ja over die verticale/borrelavonden had ik ook vernomen. Dit is inderdaad wel een nadeel.

Nog iemand die hier (negatieve) ervaringen mee heeft?

Is er misschien een Virgiliaan die zijn vereniging nog wilt promoten?

[ Bericht 3% gewijzigd door neelieverwel op 19-03-2017 17:39:41 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')