abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169605726
Hallo allemaal,

Ik had nooit gedacht dit hier te plaatsen, maar ik merk hoe vaak ik hieraan denk en nooit krijg ik antwoorden. Dit is mijn verhaal. Ik ben 20 jaar oud en ik woon bij mijn ouders. Mijn ouders zijn al 22 jaar getrouwd. Al sinds de dag dat ik ze ken heb ik dingen gemerkt en hoe ouder ik wordt hoe meer ik me realiseer hoe vreemd het eigenlijk is. Mijn ouders zijn zo afstandelijk tegen over elkaar. Ze knuffelen nooit, ze kussen nooit, ze houden nooit elkaars hand vast, ze doen nooit wat samen, ze praten heel weinig en als ze praten dan gaat het meestal over het nieuws en over andere mensen, kleine dingen roddelen. Mijn vader werkt niet meer en ze zijn elke dag thuis. Ik weet dat ze niet veel geld hebben, maar ik begrijp niet waarom ze zo tegen elkaar doen? Nu is mijn vraag, is dit normaal? is dit de betekenis van trouwen? Ik moet toegeven dat dit mij heel erg heeft beïnvloed qua mijn mening over relaties en trouwen. Ik merk dat ik me niet bezig hou met jongens en ook nooit een relatie zelf heb gehad en ik denk dat mijn ouders mij onbewust beïnvloed hebben.Voor mij is een relatie samen dingen doen, samen lachen, over leuke dingen praten, samen groeien, wat aan elkaars leven toevoegen, of is dit niet de werkelijkheid? is dat alleen geldig in films? Soms probeer ik dit tegen mijn moeder te zeggen en dan zegt ze heel droog, '' ik hou van je vader''. Ik begrijp dat iedereen anders is op deze wereld en we zijn niet op deze wereld gekomen om perse met iemand samen te zijn, maar als je met iemand samen bent of samen wilt zijn is dit wat je ervoor terug krijgt? Ik moet zeggen dat ik heel erg anders ben vergeleken met mijn ouders. Naast mij zijn hun letterlijk twee zombies die 24/7 thuis zitten. Soms wordt ik er verdrietig van en zeg ik tegen mijzelf waarom zijn hun zo? Als ik mijn moeder of vader zou zijn dan zou ik dood ongelukkig zijn.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
pi_169605830
Na 22 jaar ken je elkaar door en door, dan
worden die verliefde gevoelens wat minder. En misschien zijn ze gewoon geen knuffelige types.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:51:00 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_169605854
Zijn zíj ongelukkig? Of hang je die waarde er zelf aan?
Iedere relatie is anders en iedereen zoekt iets anders in een relatie. Dat jouw ouders er deze invulling aan geven wil niet zeggen dat elke relatie in het universum zo in elkaar steekt. Het is wat je er zelf van maakt of wil maken ;)

Overigens denk ik dat dit meer een topic voor r&p is.
disclaimer
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:32:33 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_169606363
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
Zijn zíj ongelukkig? Of hang je die waarde er zelf aan?
Iedere relatie is anders en iedereen zoekt iets anders in een relatie. Dat jouw ouders er deze invulling aan geven wil niet zeggen dat elke relatie in het universum zo in elkaar steekt. Het is wat je er zelf van maakt of wil maken ;)

Overigens denk ik dat dit meer een topic voor r&p is.
Deze zal wel dicht kunnen ondertussen.

R&P / Is dit de betekenis van trouwen???
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:52:47 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_169606635
Ja, twee keer is wat overdreven :)
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')