abonnement Unibet Coolblue
pi_169612418
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zie Duitsland nog niet snel een groot project bouwen ter ere van een van haar tweede wereldoorlog overwinningen. Zo zie je maar weer hoe superieur de westerse beschaving is tov de islamitische wereld.
Mustafa Kemal was daar één van de leidende Ottomaanse militairen hè, de man die later vadertje Turkije werd en de seculiere staat vestigde in Turkije. Engelsen werden daar afgedroogd. En minister van Marine Chruchill, één van de verantwooordelijken aan Britse zijde voor dit plan, werd ontslagen.
I´m back.
pi_169612446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:53 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ja dat zag ik net ja...
Waarschijnlijk hebben ze hem net die paar meter opgeschoven zodat de brug iets langer zal worden om de overkant weer te bereiken om nét dit te kunnen halen. :')

Geef de Aziaten nog wat tijd en dan staat er volgend jaar weer een nieuw record... ergens. :D
Je vroeg om iets dan geef ik antwoord. Vervolgens zit je een brug af te zeiken. Hoe triest. :')

Daarvoor zeg je ook al dat ik lieg over het record. :{w
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169612567
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:50 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je vroeg om iets dan geef ik antwoord. Vervolgens zit je een brug af te zeiken. Hoe triest. :')

Daarvoor zeg je ook al dat ik lieg over het record. :{w
Ik zeik niets af, feit blijft dat het record niet lang zal staan dat is met wolkenkrabbers ook nooit. Waarom voel jij je zo verschrikkelijk aangevallen kerel? En je mag mij fijn quoten waar ik zeg dat jij liegt over iets. Want dat heb ik namelijk niet gedaan. :')

Ga lekker weekend vieren... :O
pi_169612603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:58 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik zeik niets af, feit blijft dat het record niet lang zal staan dat is met wolkenkrabbers ook nooit. Waarom voel jij je zo verschrikkelijk aangevallen kerel? En je mag mij fijn quoten waar ik zeg dat jij liegt over iets. Want dat heb ik namelijk niet gedaan. :')

Ga lekker weekend vieren... :O
Het leest echt niet fijn met al die pleonasmes van jou.

Overigens is het de post waarin je records benoemt van normale bruggen en die vergelijkt met het record voor hangbruggen en mij op die manier liegend laat overkomen.

En hoe kom je erbij dat ik me aangevallen voel? Dat is totaal niet het geval.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169612775
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:01 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Het leest echt niet fijn met al die pleonasmes van jou.

Overigens is het de post waarin je records benoemt van normale bruggen en die vergelijkt met het record voor hangbruggen en mij op die manier liegend laat overkomen.

En hoe kom je erbij dat ik me aangevallen voel? Dat is totaal niet het geval.
Omdat jij zegt en ik quote nu :" Vervolgens zit je een brug af te zeiken. Hoe triest." Daaruit haal ik dat jij je aangevallen voelt ja, mede door het gebruik van de smiley. Je openingspost stuurt daar -voordat er überhaupt reacties in je topic stonden- ook op aan, ik quote: "En ja hij ligt in Turkije, begin maar te haten. :') "

Ik heb niets gezegd over de specifieke brug die ze nu gaan bouwen, niet over de locatie, niet over het ontwerp, niets over de kleur, niets over de gebruikte materialen of wat dan ook wat zou kunnen stellen dat ik er negatief over ben. Het zal vast een prachtige brug worden. Ik heb enkel gesteld dat er veel langere bruggen zijn in de wereld. Verder heb ik daar inderdaad links bij gezet en dat zijn inderdaad geen hangbruggen, maar een brug is voor mij een brug. En weer later heb ik gesteld dat ze natuurlijk voor een recordpoging gaan maar dat deze hoogstwaarschijnlijk niet lang zal staan omdat iedereen elkaar wil overtreffen dat is geen gebash, dat is gewoon realistisch.
pi_169612981
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:10 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Omdat jij zegt en ik quote nu :" Vervolgens zit je een brug af te zeiken. Hoe triest." Daaruit haal ik dat jij je aangevallen voelt ja, mede door het gebruik van de smiley. Je openingspost stuurt daar -voordat er überhaupt reacties in je topic stonden- ook op aan, ik quote: "En ja hij ligt in Turkije, begin maar te haten. :') "

Ik heb niets gezegd over de specifieke brug die ze nu gaan bouwen, niet over de locatie, niet over het ontwerp, niets over de kleur, niets over de gebruikte materialen of wat dan ook wat zou kunnen stellen dat ik er negatief over ben. Het zal vast een prachtige brug worden. Ik heb enkel gesteld dat er veel langere bruggen zijn in de wereld. Verder heb ik daar inderdaad links bij gezet en dat zijn inderdaad geen hangbruggen, maar een brug is voor mij een brug. En weer later heb ik gesteld dat ze natuurlijk voor een recordpoging gaan maar dat deze hoogstwaarschijnlijk niet lang zal staan omdat iedereen elkaar wil overtreffen dat is geen gebash, dat is gewoon realistisch.
Gaan we nou analyseren. :')
Ik laat het maar beter hierbij.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169613029
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mustafa Kemal was daar één van de leidende Ottomaanse militairen hè, de man die later vadertje Turkije werd en de seculiere staat vestigde in Turkije. Engelsen werden daar afgedroogd. En minister van Marine Chruchill, één van de verantwooordelijken aan Britse zijde voor dit plan, werd ontslagen.
Kemal was een soort Hitler light die mede verantwoordelijk was voor een genocide. Dat hij goed bezig was met de islam minder machtig maken is een beetje alsof zeggen dat de communisten goed bezig waren, omdat ze de kerk hebben gebroken. beide partijen deden ook uit eigenbelang.
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:01 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Het leest echt niet fijn met al die pleonasmes van jou.

Overigens is het de post waarin je records benoemt van normale bruggen en die vergelijkt met het record voor hangbruggen en mij op die manier liegend laat overkomen.

En hoe kom je erbij dat ik me aangevallen voel? Dat is totaal niet het geval.
Je bent het permanente slachtoffer op fok en toch verbaasd dat mensen je een huiler vinden.
pi_169613623
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh, heb ik niet meegekregen.
Ik bedoelde de winter van 1914/1915 :@


De helft van dat Turkse leger was al doodgevroren in de Kaukausus voordat ze een Rus gezien hadden. s Nachts was het zo íjskoud, dat zodra zij in slaap vielen dat zij daarna de volgende dag niet meer wakker werden. Honden vraten de lijken op.

Het duurde daarna nog 100 jaar toen ik pas de omvang van deze tragedie te zien en te horen kreeg :s)
pi_169613775
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik bedoelde de winter van 1914/1915 :@


De helft van dat Turkse leger was al doodgevroren in de Kaukausus voordat ze een Rus gezien hadden. s Nachts was het zo íjskoud, dat zodra zij in slaap vielen dat zij daarna de volgende dag niet meer wakker werden. Honden vraten de lijken op.

Het duurde daarna nog 100 jaar toen ik pas de omvang van deze tragedie te zien en te horen kreeg :s)
Hoe oud ben jij wel niet dan?
pi_169614138
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij wel niet dan?
_O- _O-
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169614218
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij wel niet dan?
Volgens Mark Rutte wonen er in dit gave land sommigen al 400 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 18-03-2017 21:30:30 ]
pi_169614753
Turkije first! _O_
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169615085
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Volgens Mark Rutte wonen er dit gave land sommigen al 400 jaar.
Geen wonder dat de leeftijd voor de AOW op de schop gaat, dat is onbetaalbaar.
  zondag 19 maart 2017 @ 05:37:17 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169621483
Beetje geld uitgeven voor boerenverkeer dat niet met de veerpont wil oversteken. De Dardanellen zijn een zeer strategisch punt. Met een brug hier heers je beter over het waterverkeer vanuit het zuiden naar Istanboel en verder, de Zwarte Zee (het zuidwaartse verkeer wordt al beheerst met de brug over de Bosporus, bij Istanbul). De marines van de landen rond de Zwarte Zee moeten van deze zeestraat gebruik maken, waaronder de Russische Zwarte Zeevloot. En kijk, dàn wordt zo'n investering interressant in die onstabiele regio met een oorlogzuchtige Erdogan.
  zondag 19 maart 2017 @ 05:50:01 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169621502
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:35 schreef SecretPret het volgende:

[..]

De zee is daar heel diep ipv meerdere betonnen palen in de grond wat veel werk kost kun je maar beter een hangbrug maken.
Nee, dat is denk ik niet de reden. Het gaat erom dat de onderdoorgang hoog en breed is voor de enorme schepen die daar moeten varen, op een heel drukke scheepvaartroute. Dan is een hangbrug logisch.
Ook vermoed ik dat de wat flexibeler hangbrug beter bestand is tegen (kleine) aardbevingen - het is immers een aardbevingsgevoelige regio.
  zondag 19 maart 2017 @ 05:55:40 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169621511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Over die brug komen de islamieten dus uit hun gefaalde staten om ons te islamiseren?
8)7

Hij gaat van Turkije naar Turkije en is niet de eerste brug tussen Azië en Europa.
pi_169622506
Nou, nou, een brug van 2KM die bijna 3 miljard kost. Dat is echt superuniek inderdaad.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_bridges
  zondag 19 maart 2017 @ 10:21:35 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169622571
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:15 schreef Fides het volgende:
Nou, nou, een brug van 2KM die bijna 3 miljard kost. Dat is echt superuniek inderdaad.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_bridges
Langst hangbrug, niet langste brug.

Maar dat is niet half zo interessant als de strategische impact van het ding.
pi_169622588
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Langst hangbrug, niet langste brug.

Maar dat is niet half zo interessant als dw strategische impact van het ding.
Tbh, zie ik er niets strategisch. Is het de bedoeling dat er tanks over gaan?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zondag 19 maart 2017 @ 10:30:10 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169622693
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:22 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Tbh, zie ik er niets strategisch. Is het de bedoeling dat er tanks over gaan?
Als je de zeeëngte, eigenlijk een gigantische fuik, wilt beheersen in tijden van oorlog is het wel handig als je de troepen snel van de ene kant naar de andere kant kunt bewegen. Wat voor troepen het ook zijn. Tanks, waarom niet?
Je kunt ook nog denken aan het gooien van bijtende stoffen op vijandige schepen vanaf het brugdek, of het dreigen daarmee.

Zelfs de naam van de brug wijst naar strategie.
pi_169622708
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Langst hangbrug, niet langste brug.

Maar dat is niet half zo interessant als de strategische impact van het ding.
Nouja, ik snap dat Erdogan er een stijfje van krijgt omdat het een christelijk gebied was en 100 jaar terug belangrijk was omdat men toen op een bepaalde wijze oorlog voerde. Wat is nu nog het strategische belang van het schiereiland?
pi_169622717
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je de zeeëngte, eigenlijk een gigantische fuik, wilt beheersen in tijden van oorlog is het wel handig als je de troepen snel van de ene kant naar de andere kant kunt bewegen. Wat voor troepen het ook zijn. Tanks, waarom niet?
Je kunt ook nog denken aan het gooien van bijtende stoffen op vijandige schepen vanaf het brugdek, of het dreigen daarmee.

Zelfs de naam van de brug wijst naar strategie.
Dus je gaat er echt vanuit dat deze brug dan niet gewoon gesloopt wordt?
  zondag 19 maart 2017 @ 10:39:41 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169622796
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:31 schreef Fides het volgende:

[..]

Nouja, ik snap dat Erdogan er een stijfje van krijgt omdat het een christelijk gebied was en 100 jaar terug belangrijk was omdat men toen op een bepaalde wijze oorlog voerde. Wat is nu nog het strategische belang van het schiereiland?
Nul komma niks. Maar als je de zeeëngte beheerst, beheers je de slagvaardigheid van de Zwarte Zee oorlogsvloot. Uiterst strategisch en vermoedelijk ook de inzet van wrijvingen tussen Poetin en Erdogan.
  zondag 19 maart 2017 @ 10:44:50 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169622856
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:32 schreef Fides het volgende:

[..]

Dus je gaat er echt vanuit dat deze brug dan niet gewoon gesloopt wordt?
Die zal vast snel, net als zijn broer in Istanbul, gesloopt worden. Maar tot die tijd past het perfect in de oorlogsrethoriek tussen Erdogan en met name Poetin.
Zelfs door de bouwactiviteiten kun je het waterverkeer daar stilleggen wanneer je wilt. En dat gaat niet om een paar bootjes.
pi_169622861
Handig die brug, voor wanneer de doodstraf weer ingevoerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')