abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:07:18 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169607560
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beetje welles-nietes als dat de verklaring van de politiewoordvoerder wordt, een Turkse functionaris meende namelijk dat ze zich als zodanig hadden geïdentificeerd en ook hun pasjes hadden laten zien. Als dat waar is lijkt het mij eerder een gevalletje onwetendheid van de politie hoe om te gaan met diplomaten.
En dan is het niet meer dan normaal dat er ook aktie wordt ondernomen. Oerdom van de desbetreffende agenten. Maar goed, dat mag je waarschijnlijk niet zeggen omdat w/ w/ w/

Maar ik had de reacties wel willen zien wanneer in een islamitisch land twee Nederlandse diplomaten opgepakt werden..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:08:03 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169607570
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

BNW is een paar deuren verderop.
Eindbazen wel als het een onderonsje tussen Rutte en Erdogan was _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169607578
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beetje welles-nietes als dat de verklaring van de politiewoordvoerder wordt, een Turkse functionaris meende namelijk dat ze zich als zodanig hadden geïdentificeerd en ook hun pasjes hadden laten zien. Als dat waar is lijkt het mij eerder een gevalletje onwetendheid van de politie hoe om te gaan met diplomaten.
Een Turkse functionaris meende..? Was die Turkse functionairs erbij?

Dat zal de reden kunnen zijn dat er slechts twee man is aangehouden en de anderen niet.
pi_169607584
Kijk de fokturken spastisch Erdogan verdedigen.. Erg doorzichtig en heel Nederland walgt ATM van Turkije. En nee dat heeft niets met racisme te maken, een aantal jaar geleden had Turkije veel beter aanzien maar dat komt door die mafklapper Erdogan en de Turken die hem aanhangen.
<hr>
pi_169607588
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:07 schreef Dven het volgende:

[..]

En dan is het niet meer dan normaal dat er ook aktie wordt ondernomen. Oerdom van de desbetreffende agenten. Maar goed, dat mag je waarschijnlijk niet zeggen omdat w/ w/ w/

Maar ik had de reacties wel willen zien wanneer in een islamitisch land twee Nederlandse diplomaten opgepakt werden..
Niet te hard op, straks komen ze je halen. :7
pi_169607598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:08 schreef Dven het volgende:
het een onderonsje tussen Rutte en Erdogan was _O_
Ik beweer nergens dat het een onderonsje is, wel dat er bewust gekozen is voor escalatie vanuit Nederlandse zijde, omdat ze wisten dat ze hier mee zouden scoren, zo kort voor de verkiezingen.
pi_169607600
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een Turkse functionaris meende..? Was die Turkse functionairs erbij?

Dat zal de reden kunnen zijn dat er slecht twee man is aangehouden en de anderen niet.
Geen idee, maar hij claimt wel inhoudelijke details over het gebeuren:

quote:
'De politie wist heel goed wie ze waren. Ze hadden hun diplomatieke passen bij zich, maar zijn toch meegenomen naar het bureau', zegt een Turkse functionaris die vanwege de gevoeligheid van de kwestie niet met naam in de krant wil. 'Het is niet waar dat ze daar meteen zijn losgelaten, ze zijn twee uur vastgehouden en in eenpersoonscellen gestopt. Hun persoonlijke bezittingen zijn afgepakt, inclusief hun passen en telefoon.'
http://www.volkskrant.nl/(...)t-incident~a4475919/
pi_169607602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja toch, vooral verantwoordelijkheid opeisen en gaan dreigen nadat er een diplomaat van de hoogste rangen is neergeschoten, dan moet wel hetzelfde zijn als wat er in Rotterdam zich heeft afgespeeld. De nieuwe maatstaf van omgang met diplomaten zou maar "je bent niet neergeschoten, niet zeuren" moeten worden. :')
Ja
pi_169607608
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja
Goed punt.
pi_169607610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen idee, maar hij claimt wel inhoudelijke details over het gebeuren:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)t-incident~a4475919/
Ze hadden ze "bij zich". Ja, dat is duidelijk. Anders kan de politie ze niet innemen.
Dat ze die passen bij zich hebben, wil niet zeggen dat ze die ook hebben willen tonen voorafgaand aan de arrestatie.
pi_169607636
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze hadden ze "bij zich". Ja, dat is duidelijk. Anders kan de politie ze niet innemen.
Dat ze die passen bij zich hebben, wil niet zeggen dat ze die ook hebben willen tonen voorafgaand aan de arrestatie.
Even los van dat het hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat een aangehouden diplomaat zichzelf niet identificeert als zodanig en koppig blijft in zijn houding, je wordt gestript van al je persoonlijke bezittingen alvorens je in een cel wordt gestopt, tijdens het innemen zie je dat het om diplomaten gaat en moet je ze per direct ook vrijlaten. Dit alles even genomen met een ruime gedachte dat ze in het hele proces niet eerder hebben duidelijk gemaakt wie ze zijn.

Verder stelt de Turkse functionaris dat ze wisten dat het ging om diplomaten voor ze werden meegenomen en ook voor ze in een cel werden gestopt he.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2017 14:16:55 ]
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:16:40 #62
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169607656
Vraagje aan vooral de Turken, sorry Nederlanders met Turkse achtergrond O-), in dit topic, stel dat Nederland een fout heeft gemaakt in dit incident, vergoelijkt dit het bizarre gedrag/uitspraken van Erdogan of zijn minister van buitenlandse zaken?

Wordt er nu niet gewoon gezocht naar spijkers op laag water?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169607703
Er is heel veel gevorderd en niet aan mee gewerkt.
Dus ja, de schijn hebben ze tegen.
Hell To The Liars
pi_169607724
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Even los van dat het hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat een aangehouden diplomaat zichzelf niet identificeert als zodanig en koppig blijft in zijn houding, je wordt gestript van al je persoonlijke bezittingen alvorens je in een cel wordt gestopt, tijdens het innemen zie je dat het om diplomaten gaat en moet je ze per direct ook vrijlaten. Dit alles even genomen met een ruime gedachte dat ze in het hele proces niet eerder hebben duidelijk gemaakt wie ze zijn
Ja, maar toen waren ze dus al aangehouden. Of ze niet direct zijn vrijgelaten is weer een ander verhaal.

De politie heeft minister Kaya uitgelegd dat de regels anders zijn wanneer er een noodverordening geldt toen ze zich niet wilde identificeren. Of ze zich daarna wel heeft geïdentificeerd weet ik niet, maar er zal een reden zijn waarom zij en de andere Turken niet zijn aangehouden en het duo uit de OP wel.
pi_169607728
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:20 schreef Droopie het volgende:
Er is heel veel gevorderd en niet aan mee gewerkt.
Dus ja, de schijn hebben ze tegen.
Dat is het punt, een agent heeft niets te vorderen tegen een diplomaat. Bewijslast ligt nog altijd bij de politie, niet bij de diplomaat natuurlijk.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:22:35 #66
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169607738
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Even los van dat het hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat een aangehouden diplomaat zichzelf niet identificeert als zodanig en koppig blijft in zijn houding, je wordt gestript van al je persoonlijke bezittingen alvorens je in een cel wordt gestopt, tijdens het innemen zie je dat het om diplomaten gaat en moet je ze per direct ook vrijlaten. Dit alles even genomen met een ruime gedachte dat ze in het hele proces niet eerder hebben duidelijk gemaakt wie ze zijn.

Verder stelt de Turkse functionaris dat ze wisten dat het ging om diplomaten voor ze werden meegenomen en ook voor ze in een cel werden gestopt he.
Lijkt me niet zo heel onwaarschijnlijk gezien het totale bizarre gedrag van de Turken, want welke politici haalt het in haar hoofd om 3 verschillende colonnes aan wagens een ander soeverein land in te sturen terwijl haar land en dat soevereine land, in dit geval Nederland, al op voet van een diplomatiek incident staan? :?

Kan me heel goed voorstellen bij dit soort gedrag dat alle diplomaten orders hadden ontvangen om alles zoveel mogelijk tegen te werken, past namelijk volledig bij het gedrag om het toch al bestaande incident zoveel mogelijk te laten escaleren.

Laten we wel wezen, de minister van familiezaken kwam enkel om te provoceren.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169607752
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verder stelt de Turkse functionaris dat ze wisten dat het ging om diplomaten voor ze werden meegenomen en ook voor ze in een cel werden gestopt he.
Dat stelt een Turkse functionaris, die anoniem wil blijven en waarvan onbekend is of hij erbij was. Daar hecht ik niet heel veel waarde aan.
pi_169607778
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar toen waren ze dus al aangehouden. Of ze niet direct zijn vrijgelaten is weer een ander verhaal.
Ik beschouw het als 3 aparte dingen, een aanhouding is een ding, naar kantoor brengen een tweede en in een cel gooien een derde ( over het laatste is het weer een welles-nietes) maar de eerste twee spreekt niemand tegen dat het is gebeurd.
quote:
De politie heeft minister Kaya uitgelegd dat de regels anders zijn wanneer er een noodverordening geldt toen ze zich niet wilde identificeren. Of ze zich daarna wel heeft geïdentificeerd weet ik niet, maar er zal een reden zijn waarom zij en de andere Turken niet zijn aangehouden en het duo uit de OP wel.
Er was geen twijfel over wie Kaya was, ze werd nog voor dat de demonstraties echt begonnen al opgehouden door de politie en toegang tot het consulaat ontzegt omdat het ging om de minister. Verder was juist het doel om de minister te weerhouden het consulaat te bereiken, dus wat als ze haarzelf had geïdentificeerd, wat voor verschil zou dat maken?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:26:15 #69
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169607786
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is het punt, een agent heeft niets te vorderen tegen een diplomaat. Bewijslast ligt nog altijd bij de politie, niet bij de diplomaat natuurlijk.
Als iemand niet aangeeft een diplomaat te zijn mag de agent best een vordering maken...dat een persoon diplomaat is, valt niet af te lezen of te ruiken.

Als de persoon in kwestie zich dan niet identificeert, geheel denkbaar in een situatie waar de ene partij heel erg haar best doet om de boel te laten escaleren, dan is zo'n vergissing zo gemaakt.

Laten we vooral niet doen alsof die diplomaten daar waren om de boel te sussen, het was overduidelijk en mijn ziens niet te ontkennen een poging om te provoceren.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169607813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat het een onderonsje is, wel dat er bewust gekozen is voor escalatie vanuit Nederlandse zijde, omdat ze wisten dat ze hier mee zouden scoren, zo kort voor de verkiezingen.
Leuk dit soort complottheorietjes ingegeven door de Turkse lügenpresse.
pi_169607834
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo heel onwaarschijnlijk gezien het totale bizarre gedrag van de Turken, want welke politici haalt het in haar hoofd om 3 verschillende colonnes aan wagens een ander soeverein land in te sturen terwijl haar land en dat soevereine land, in dit geval Nederland, al op voet van een diplomatiek incident staan? :?

Kan me heel goed voorstellen bij dit soort gedrag dat alle diplomaten orders hadden ontvangen om alles zoveel mogelijk tegen te werken, past namelijk volledig bij het gedrag om het toch al bestaande incident zoveel mogelijk te laten escaleren.

Laten we wel wezen, de minister van familiezaken kwam enkel om te provoceren.
Als we haar mogen geloven had zij verder niets te maken met de verschillende konvooien die naar Nederland reden, er zijn foto's verschenen van de politie die verschillende reizigers hebben aangehouden in de overtuiging dat het om de minister gaat. De minister zelf was gewoon vrolijk aan het twitteren dat ze naar Nederland kwam met de auto via Duitsland, hoewel ik het met je eens ben dat ze gewoon regels aan haar laars lapte en echt kwam om te provoceren, denk ik wel dat wat haar sympathisanten hebben gedaan een beetje op haar schoot is terecht gekomen zonder haar toedoen ( dan heb ik het specifiek over de meerdere konvooien)
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:30:28 #72
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169607854
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat het een onderonsje is, wel dat er bewust gekozen is voor escalatie vanuit Nederlandse zijde, omdat ze wisten dat ze hier mee zouden scoren, zo kort voor de verkiezingen.
Nee, er is gekozen voor escalatie vanuit Turkse zijde. Zij hebben besloten om de minister van Familiezaken naar Nederland te sturen, terwijl een diplomatisch incident al gaande was.

Er is daar gewoonweg geen andere uitleg over mogelijk. De Turken zaten fout op het moment toen men overging met provoceren toen de minister met de auto de grens overstak.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169607859
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat stelt een Turkse functionaris, die anoniem wil blijven en waarvan onbekend is of hij erbij was. Daar hecht ik niet heel veel waarde aan.
Dus wat ik al eerder zei, het is een beetje een welles-nietes discussie tussen beide betrokken partijen.
pi_169607896
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:26 schreef Semisane het volgende:

[..]

Als iemand niet aangeeft een diplomaat te zijn mag de agent best een vordering maken...dat een persoon diplomaat is, valt niet af te lezen of te ruiken.

Als de persoon in kwestie zich dan niet identificeert, geheel denkbaar in een situatie waar de ene partij heel erg haar best doet om de boel te laten escaleren, dan is zo'n vergissing zo gemaakt.

Laten we vooral niet doen alsof die diplomaten daar waren om de boel te sussen, het was overduidelijk en mijn ziens niet te ontkennen een poging om te provoceren.
Je zegt het goed, als iemand niet aangeeft een diplomaat te zijn, iets waar ik sterk mijn vraagtekens bij zet. Toen de Turkse ambassadeur in Rotterdam een staatverbod opgelegd kreeg van de politie was hij hele tijd aan het roepen dat hij een diplomaat was en geen crimineel en dat ze hem niet gevangen konden houden. (videobeelden van terug te zien ).
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:34:29 #75
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169607913
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we haar mogen geloven had zij verder niets te maken met de verschillende konvooien die naar Nederland reden, er zijn foto's verschenen van de politie die verschillende reizigers hebben aangehouden in de overtuiging dat het om de minister gaat. De minister zelf was gewoon vrolijk aan het twitteren dat ze naar Nederland kwam met de auto via Duitsland, hoewel ik het met je eens ben dat ze gewoon regels aan haar laars lapte en echt kwam om te provoceren, denk ik wel dat wat haar sympathisanten hebben gedaan een beetje op haar schoot is terecht gekomen zonder haar toedoen ( dan heb ik het specifiek over de meerdere konvooien)
Wellicht heb je gelijk, met betrekking tot die konvooien, maar dat neemt inderdaad niet weg dat Kuzu gewoon weg kwam provoceren.

Elke issue nadat ze over de grens was gestoken komt dan ook op conto van haar en de Turkse regering die dit (waarschijnlijk) heeft goedgekeurd.

Is het juist als er diplomaten moedwillig zijn vastgezet? Nee, maar was het gebeurt als de minister niet die provocatie had ingezet...nee.

Vergoelijkt het vast zetten van diplomaten het huidige gedrag van Erdogan of zijn ministers? Nee, absoluut niet. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')