abonnement Unibet Coolblue
pi_169604756
Het is tijd om toe te geven dat ik heb gefaald.

Als student nog mooie dromen, maar inmiddels besef ik dat ik ben afgezakt van iemand met relatief veel potentie naar een (toekomstig) jan modaal.

Merk ook dat ik in mijn sociale kring in status ben gezakt. Voorheen nog vwo'er, later universitair student. Familie enzo dachten wel dat ik een topfunctie zou gaan bemachtigen, ik ging vast ongeveer hetzelfde doen als mijn pa die vrij hoog zat in het bedrijfsleven.

Nou, mooi niet dus. Heb het gewoon zelf verneukt. Te weinig genetwerkt, te weinig CV gebouwd. Heb op zich best een prima baan nu, maar ik ben al te oud voor traineeships en echte intensieve ontwikkeltrajecten, dus dat wordt gewoon een leven lang werken voor max 4,5 K bruto per maand denk ik. Woning in Almere ergens. Opel astra.

Ben jaloers op die lui die het wel hebben gemaakt. Kutjes van 24 jaar oud die advocaat op de zuidas zijn, M&A associate zijn of al registeraccountant / consultant zijn bij PwC. Op vrijdagavond borrelen met andere succesvolle mensen in hippe barretjes in Amsterdam en vervolgens lekker terug naar je koopappartement in de Pijp. Die mensen zijn mij helaas ontgroeid en ik zal nooit meer kunnen aanhaken bij deze succesvolle groep -O- -O-

Klacht: Keuzes van de afgelopen 3/4 jaar zijn bepalend geweest voor mijn hele verdere leven.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:07:05 #2
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_169604771
Maar die carrière is wel leven om te werken, en jij kan nu werken om te leven ^O^
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:08:23 #3
338880 haan33
Studerende Boy
pi_169604786
Het leven draait niet om succesvol zijn, maar om gelukkig zijn.
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_169604813
Mensen die om status geven. Dat zijn geen vrienden maar eigengeilers die in hun 40e met een burnout en midlife crisis thuis zitten.

Trouwens, zelf een succesvolle onderneming opzetten zal altijd meer opleveren dan loonslaaf zijn tenzij je zo hoog in de boom zit dat je zelf een stuk van de taart kunt aansnijden.
pi_169604814
Je hebt het iig geprobeerd.
pi_169604816
probeer gwn uit de bak te blijven, dat is ook al iets
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:12:46 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_169604821
Ik moet er niet aan denken om tussen van die carrieretijgers te zitten. Wat een vreselijke figuren zijn dat :D
pi_169604831
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef haan33 het volgende:
Het leven draait niet om succesvol zijn, maar om gelukkig zijn.
Denk dat er wel een soort samenhang bestaat tussen die twee.

Denk dat je uiteindelijk gewoon twee keuzes hebt : of niet gaan studeren, zorgen dat je een vak leert, en op vroege leeftijd je eigen poen gaan verdienen.

Of wel gaan studeren, dit uitermate goed en slim aanpakken, desnoods wat later afstuderen maar vervolgens wel een perspectiefrijke plek op de arbeidsmarkt claimen.

Wat ik heb gedaan is geen van beiden. Jaren lang op kamers gewoond, geld uit gegeven aan uitgaan. Op zich prima cijfers gehaald op mijn studie maar ook weer niet bijzonder hoog, gewoon afgestudeerd als een gemiddelde (dus totaal niet interessante) student. Dat wordt gewoon 10 jaar lang administratief medewerker zijn.

Heb dus de nadelen van het studeren (weinig gespaard van mijn 18e-25e) en de nadelen van het niet studeren (weinig perspectief op de arbeidsmarkt). Maar van beiden niet de voordelen, dat is best wel dom achteraf.
pi_169604847
Ik zit nu in vwo 3. Geef me tips om niet te falen. :*
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169604855
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:18 schreef SecretPret het volgende:
Ik zit nubon vwo 3. Geef me tips om niet te falen. :*
Stop met FOK!
pi_169604900
Mensen die denken dat als je uni gedaan hebt gelijk een ton per jaar gaat vangen. Zie het nu ook op het hbo, mensen die denken na het hbo 3k pm te vangen :') _O-
pi_169604907
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:25 schreef Fatoeman het volgende:
Mensen die denken dat als je uni gedaan hebt gelijk een ton per jaar gaat vangen. Zie het nu ook op het hbo, mensen die denken na het hbo 3k pm te vangen :') _O-
Fatoeman heeft kader gedaan. :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169604915
4,5k per maand? Waar kan ik me aanmelden?
pi_169604918
Hoe oud ben je nu dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169604920
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:25 schreef Fatoeman het volgende:
Mensen die denken dat als je uni gedaan hebt gelijk een ton per jaar gaat vangen. Zie het nu ook op het hbo, mensen die denken na het hbo 3k pm te vangen :') _O-
Gaat ook niet om je startsalaris maar meer om je perspectief.

Je kunt best prima geld verdienen na je studie, maar heel veel banen hebben gewoon niet zo veel perspectief. Daarin blijf je jaren lang op min of meer op hetzelfde loon hangen.

De ''high potential'' banen zoals bij een Big4 / advocatenkantoor verdienen ook relatief weinig aan het begin. Verschil is alleen dat je essentiële werkervaring opdoet waardoor je over een jaar of 3/4/5 mooie stappen kunt maken binnen het bedrijfsleven.

De meeste 'gemiddelde' banen bieden die mogelijkheid niet. Daar ga je aan het werk, leer je wat, maak je misschien wat promotie, maar zorgen er niet voor dat je over drie jaar hoger kunt instromen bij shell / unilever ofzo.
pi_169604921
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:27 schreef Rezania het volgende:
Hoe oud ben je nu dan?
26
pi_169604924
Trouwens, een hoge functie Hooft niet per se succes te betekenen. Succes is erg persoonlijk. Als je gelukkig bent boeit het toch niet dat je niet op de Zuidas werkt?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169604925
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:27 schreef 111210 het volgende:
4,5k per maand? Waar kan ik me aanmelden?
Manager vuilnisbelt. Sintbernardstraat 54
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169604930
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:28 schreef Dorpspastoor het volgende:

[..]

26
Oh Jezus man, stel je ff aan joh. _O- Kom maar terug als je 35 bent.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Forum Admin zaterdag 18 maart 2017 @ 10:30:03 #20
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169604938
Gelukkig ben je wel lvl6 tennisser
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169604946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:28 schreef Dorpspastoor het volgende:

[..]

26
Tips?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169604959
Waarde hechten aan sociale status :')
pi_169604960
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:28 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, een hoge functie Hooft niet per se succes te betekenen. Succes is erg persoonlijk. Als je gelukkig bent boeit het toch niet dat je niet op de Zuidas werkt?
Nee oké maar het gaat ook om je mogelijkheden.

Ik heb wel gestudeerd (dus daar ook alle nadelen van zoals vrij laat beginnen met verdienen, op kamers gewoond (dus nauwelijks kunnen sparen) en meer van dat soort dingen. Terwijl ik nu een salaris heb, wat veel mensen die na het mbo al meteen zijn gaan werken inmiddels ook verdienen ( en ook al een jaar of 7/8 aan het werk zijn).

Plus dat ik net moet starten nu de huizenmarkt als een malle draait, waar je als alleenverdiener nauwelijks tussen kunt komen.

Kortom : gewoon fucked up om je leven fatsoenlijk op orde te krijgen. Terwijl ik veel gasten die vroeger alleen maar liepen te blowen en amper normaal nederlands kunnen praten zie die al een heel huis hebben gekocht.
pi_169604972
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:30 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Tips?
Niet te veel waarde hechten aan studie, wel aan werkervaring.

Ik was zo'n student die dacht dat als het papiertje eenmaal binnen was, dat het dan wel goed kwam. Papiertje blijkt echter niets waard :')
pi_169604988
Tl;dr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')