abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169604462
Ik ben nu bijna 15 en wil marinier worden maar hoe oud moet je zijn om te beginnen en welke opleiding moet je precies allemaal doen en hoelang duren ze
Idk what to type
pi_169604793
Kijk eens op werkenbijdefensie.nl
pi_169604981
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:29 schreef hendrikkomtnaarhuis het volgende:
Ik ben nu bijna 15 en wil marinier worden maar hoe oud moet je zijn om te beginnen en welke opleiding moet je precies allemaal doen en hoelang duren ze
Omdat kindsoldaten niet mogen moet je minimaal 18 zijn voordat je echt mag beginnen. Er zijn wel voorbereidende opleidingen voor militairen.
pi_169605063
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Omdat kindsoldaten niet mogen moet je minimaal 18 zijn voordat je echt mag beginnen. Er zijn wel voorbereidende opleidingen voor militairen.
17,5*
pi_169605410
Vooral doen als je een hersenloos figuur bent die klakkeloos orders wilt opvolgen omdat het ene land oorlog heeft met het andere land.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:16:17 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169605435
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vooral doen als je een hersenloos figuur bent die klakkeloos orders wilt opvolgen omdat het ene land oorlog heeft met het andere land.
:')
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169606223
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vooral doen als je een hersenloos figuur bent die klakkeloos orders wilt opvolgen omdat het ene land oorlog heeft met het andere land.
Tja, de een is de ander niet. Een jochie uit mn buurt wilde dit ook. Een paar keer zitten doorvragen waarom hij dat wilde (om reden die jij vermeldt). Het end van het verhaal is dat hij nu heel blij is als buitensport instructeur, zeer zeker niet in het leger. Maar TS ken ik niet dus wil ik niet over zijn motivatie oordelen.

Nu het onderwerp toch ter sprake komt. TS, welke aspecten lijken je leuk aan marinier worden? Wat wil je er mee bereiken in je leven?
pi_169606346
Dit jaar is er een vlootdagen in Den Helder 22-25 juni geloof ik..
Daar kan je gerust rond kijken en vragen hoe je beste bij Mariniers wordt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169606354
Als jij dit echt wilt raad ik je aan om VEVA opleiding te doen, dacht dat je dan bij alle defensie apparaten stagen komt lopen en na het behalen van jouw diploma heb je een verkorte opleiding dacht ik.

Denk er echter wel goed over na, toen ik jouw leeftijd had wilde ik dat ook maar kon ik dat niet door omstandigheden, nu bijna 10 jaar later (ben zelf nu dan 26) had ik nog de mogelijkheid om het te doen.. heb het echter niet gedaan omdat ik nu wat meer nadenk over het leven en wat ik wil doen ermee.

Denk er wel over na dat als jij in het leger zit jouw hele leven compleet anders zal zijn dan de gemiddelde persoon. Je bent vaak van huis, relaties opbouwen is moeilijk.

Maar als jij het echt wilt moet jij je dromen volgen.
Waz met jou!
pi_169606850
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:32 schreef Just_some_random_dude het volgende:

Denk er echter wel goed over na, toen ik jouw leeftijd had wilde ik dat ook maar kon ik dat niet door omstandigheden, nu bijna 10 jaar later (ben zelf nu dan 26) had ik nog de mogelijkheid om het te doen.. heb het echter niet gedaan omdat ik nu wat meer nadenk over het leven en wat ik wil doen ermee.
VeVa raad ik hem zeker af. Heb je vrij weinig aan als er geen technische achtergrond bij zit.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:34:22 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169607085
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:32 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Als jij dit echt wilt raad ik je aan om VEVA opleiding te doen, dacht dat je dan bij alle defensie apparaten stagen komt lopen en na het behalen van jouw diploma heb je een verkorte opleiding dacht ik.

Denk er echter wel goed over na, toen ik jouw leeftijd had wilde ik dat ook maar kon ik dat niet door omstandigheden, nu bijna 10 jaar later (ben zelf nu dan 26) had ik nog de mogelijkheid om het te doen.. heb het echter niet gedaan omdat ik nu wat meer nadenk over het leven en wat ik wil doen ermee.

Denk er wel over na dat als jij in het leger zit jouw hele leven compleet anders zal zijn dan de gemiddelde persoon. Je bent vaak van huis, relaties opbouwen is moeilijk.

Maar als jij het echt wilt moet jij je dromen volgen.
Sowieso geen VEVA doen. Op een gegeven moment schopt defensie je hoe dan ook buiten als je zelf nog niet weggelopen bent en dan heb je een stuk meer aan een echte opleiding.
pi_169607130
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Sowieso geen VEVA doen. Op een gegeven moment schopt defensie je hoe dan ook buiten als je zelf nog niet weggelopen bent en dan heb je een stuk meer aan een echte opleiding.
of VEVA met technische achtergrond want dan heb je in de burgermaatschappij er nog iets aan.

je kan vrij weinig met je 8-12 jaar infanterie ervaring in de burgermaatschappij lijkt mij
Waz met jou!
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:39:51 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169607191
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:36 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

of VEVA met technische achtergrond want dan heb je in de burgermaatschappij er nog iets aan.

je kan vrij weinig met je 8-12 jaar infanterie ervaring in de burgermaatschappij lijkt mij
Doe dan gewoon een normale technische opleiding, een paar keer per week achter je ROC in de blubber spelen heb je helemaal niets aan. VEVA is alleen maar bedoeld om jochies warm te houden voor defensie zodat ze niet per ongeluk rond hun achttiende ergens anders aan de slag gaan.
pi_169609706
Man man man.. je leven willen opgeven voor bullshit :')

Als hier de pleuris uitbreekt ga ik wel opzoek naar een stuk land waar geen oorlog is i.p.v. jezelf kapot te laten schieten voor onzin.
nee echt niet !
pi_169610968
Ik zou eerst een technische opleiding doen. HBO of WO alleen de bachelor, en dan kijken of je een officiers-opleiding kunt doen. Als je dat hebt kun je kijken wat je verder wilt. Je hebt dan superveel opties. Mariniers of korps commandotroepen, of alle technische onderdelen, of gewoon ergens officieer. En als je het bij defensie gezien hebt, kun je altijd zo ergens anders een baan krijgen. Met WO bachelor kun je nog gewoon overwegen om ergens in de 30 nog een master te doen. Als je dat allemaal al gelukt is, heb je zo een baan. Ik denk dat werkgevers wel zitten te wachten op een ex-marinier officier met een kapotte knie, plus een technische bachelor.


Oh, en verder ben je gewoon kannonnenvoer inderdaad. Onze jongens zijn in Afganistan voor niets gestorven.En onze F16 piloten gooien bommen en weten zelf niet dat ze oa ook vrouwen en kinderen opblazen. Niemand gaat ze dat vertellen.

Inderdaad, je kunt beter een diploma hebben zodat, als er ergens oorlog uitbreekt, je kunt vluchten naar een plek zonder oorlog. Stel, je was 10 jaar geleden 15 in Syrie. Dat was toen nog een vreedzaam 'normaal' land. Je kon daar militair worden. Of je kon een diploma halen zodat je voor werkgevers overal ter wereld interessant bent. Met dat militair zijn kun je je man/vrouw en kinderen echt niet beschermen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pandarus op 18-03-2017 17:31:31 ]
pi_169611559
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:29 schreef hendrikkomtnaarhuis het volgende:
Ik ben nu bijna 15 en wil marinier worden maar hoe oud moet je zijn om te beginnen en welke opleiding moet je precies allemaal doen en hoelang duren ze
Als je vwo doet kan je je in het zesde jaar inschrijven voor de POST (Praktische Officiers Selectie Test) en als je vmbo/havo doet voor de MAST (Mariniers Algemene Selectie Test). Na vmbo ben je wel een jaartje te jong, dus zal je eerst iets anders moeten doen. Te jonge vmbo'ers kiezen dan vaak voor een jaartje Vrede & Veiligheid (korte mbo-opleiding om de tijd tussen vmbo en de marine te overbruggen). Maar ik zou een keer een open dag in Doorn bezoeken!

Opleiding tot normale marinier duurt vervolgens een half jaar, die tot officier vijf jaar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')