Doe het geluid anders eens na?quote:Op zaterdag 18 maart 2017 08:36 schreef Fer het volgende:
2. Sommige vrachtwagens als ze echt stationair draaien, lijken een paar cilinders te missen. Je hoort dan Reng... reng ...reng ...reng ...reng. Is dit een defect of zijn die dingen zo ontworpen?
Dit is niet echt een normale truck, maar ik denk dat het gewoon stationair lopen met zo veel mogelijk brandstof besparing is...quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:06 schreef Fer het volgende:
Enige voorbeeld wat ik kan vinden, maar dit is wel heel extreem.
Meestal 1300 ongeveer op de P(ower)T(ake)O(ff), dat is waar de koppelcurve een beetje op zijn hoogst is normaliter. Meestal drijft dat een hydrauliekpomp aan, soms ook een aggregaat om elektriciteit op te wekken of een gewone pomp, of een combinatie..quote:Op zaterdag 18 maart 2017 08:36 schreef Fer het volgende:
Twee vragen:
1. Als een vuilniswagen of een wagen met kraan achterop iets moet uitvoeren, drukken ze ergens een knop in gaat de motor harder draaien. Hoeveel toeren is dit ten opzichte van het stationair toerental.
2. Sommige vrachtwagens als ze echt stationair draaien, lijken een paar cilinders te missen. Je hoort dan Reng... reng ...reng ...reng ...reng. Is dit een defect of zijn die dingen zo ontworpen?
In jouw voorbeeld is het duidelijk een racetruck die hoogstwaarschijnlijk een lichter vliegiel heeft zodat ie sneller op toeren kan komen.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:06 schreef Fer het volgende:
Enige voorbeeld wat ik kan vinden, maar dit is wel heel extreem.
Dit zijn vooral de oudere vrachtwagens met mechanisch of (hele oude vrachtwagens) vacuum geregelde lijnpompen wat dit hebbenquote:Op zaterdag 18 maart 2017 08:36 schreef Fer het volgende:
2. Sommige vrachtwagens als ze echt stationair draaien, lijken een paar cilinders te missen. Je hoort dan Reng... reng ...reng ...reng ...reng. Is dit een defect of zijn die dingen zo ontworpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |